LEXICON - in de fokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 08:59

Ik heb er ook 1tje van Lexicon!

Dit is Evy! :

Afbeelding

Afbeelding

oliverbritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:59

Jammer dat dit topic niet heel actief meer is, misschien toch meer leven in brengen ?! :D

heb sinds begin april dit jaar een Lexicon, 4 jarige ruin van 1.73 mtr
is een Lexicon x Quattro B x Nimmerdor.
linkje naar horsetelex: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/592113

erg lief en makkelijk paard in de omgang met rijden lastig in de mond maar heel veel werklust en hij kan ook netjes springen verder met rijden wel erg makkelijk en ook braaf!

foto van 1e keer B rondje met springen, toen reed ik het paard net 1 week
Afbeelding

kan over dit paard zeggen, netzoals kristianneb, dat hij een erg bergopwaartse galop heeft. en ook wat kort in de rug.
JuliaKamm, wat een prachtige lexicon zeg!

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:56

oliverbritt schreef:
Jammer dat dit topic niet heel actief meer is, misschien toch meer leven in brengen ?! :D

heb sinds begin april dit jaar een Lexicon, 4 jarige ruin van 1.73 mtr
is een Lexicon x Quattro B x Nimmerdor.
linkje naar horsetelex: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/592113

erg lief en makkelijk paard in de omgang met rijden lastig in de mond maar heel veel werklust en hij kan ook netjes springen verder met rijden wel erg makkelijk en ook braaf!

foto van 1e keer B rondje met springen, toen reed ik het paard net 1 week
[ Afbeelding ]

kan over dit paard zeggen, netzoals kristianneb, dat hij een erg bergopwaartse galop heeft. en ook wat kort in de rug.
JuliaKamm, wat een prachtige lexicon zeg!

Ik lees het wel heeeeel laat, maar jouwe is ook mooi! Halfbroertje van Eefje!

Hermela2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 12:19

Zijn er niet meer mensen met een verhaal over een jonge Lexicon? Wij hebben ook een LexiconxUp to DatexFerro. Een 2 jarige merrie met een mooi model en een zeer mooi hoofdje.

Ze loopt nu nog lekker in de wei, maar ben benieuwd hoe ze het straks gaat doen. Afgelopen winter heeft ze al veel geleerd en lijkt vrij nuchter.

koosrocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:33

Hallo,

Dit is een wat ouder topic maar ik wil mijn Lexicon ook even laten zien ;)

Dit is mijn 4 jarige merrie, Lexicon x Zuidhorn, ze is heel vriendelijk en lief in de omgang. Ik heb haar gekocht toen ze net 2 weken onder het zadel was. De gene die haar beleerd heeft (de staleigenaar) zei dat het een van de makkelijkste paarden was om te beleren. Ook mensen die haar als veulen gekend hebben zijn heel enthousiast over haar :)
Nu heb ik haar een iets langer dan een jaar en heb met rijden nooit echt erge problemen gehad, altijd wel makkelijk. In het begin plakte ze iets wat aan mijn been maar nu niet meer, ik denk ook dat dit een stukje merriegedrag was en Zuidhorn schijnt ook niet altijd even makkelijk te zijn geweest. Met springen is ze heel enthousiast, ze springt alles, ook al kom je even niet dan springt ze er gewoon overheen. Springen vindt ze heel erg leuk, met vrij springen doet ze nu ongeveer een meter en met mij erop 80 cm. Ze kan vast veel hoger maar ik wil het rustig opbouwen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De eerste foto toen had ik haar net. De tweede was bij een onderling wedstrijdje 4 maanden geleden. En nog een foto van een klein sprongetje ook met een onderling wedstrijdje, bijna een jaar geleden (ze springt er 3 keer zo hoog overheen ;)

emmagerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 03:42

Afbeelding