Amor-paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Amor-paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:20

die van mij wilde alleen niet stoppen met springen... Daarbij was hij niet moe te krijgen en een instelling er 120% voor te gaan.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:26

Grappig dat Amor nog steeds de naam heeft van moeilijk te rijden paarden.
Elk paard heeft 50% van de moeder en 50% van de vader.
Amor is/was geen makkelijk paard, maar de succes verhalen van deze afstamming zijn legio!
Ik heb een Joost gehad..zelfde periode als Amor en ook die had het stempel van zeer moeilijk!
Ga je goed met willekeurig welke afstamming ook om, dan is geen enkele hengst moeilijk met zijn nakomelingen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:35

Zelfs in zijn beschrijving op wiki (en heb het nog op een andere site gelezen ook) staat dat er relatief weinig nakomelingen van hem succes hadden in de sport ondanks dat de kwaliteiten er wel waren, omdat hun karakter hen vaak parten speelde.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:35

Ayasha schreef:
Zelfs in zijn beschrijving op wiki (en heb het nog op een andere site gelezen ook) staat dat er relatief weinig nakomelingen van hem succes hadden in de sport ondanks dat de kwaliteiten er wel waren, omdat hun karakter hen vaak parten speelde.

Karakterpaarden die stuk voor stuk presteerden als de klik met de ruiter/amazone er was. Het waren paarden die voor je door het vuur gingen als die klik er was. Misschien kon of wilde niet iedereen er mee overweg?

En de legende leefde voort. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:37

Niemand hier beweerd het tegendeel dat ze voor je door het vuur gaan als de klik er is. Lees je wel of geef je gewoon kritiek zoals het in je hoofd zit?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:41

Ayasha schreef:
Niemand hier beweerd het tegendeel dat ze voor je door het vuur gaan als de klik er is. Lees je wel of geef je gewoon kritiek zoals het in je hoofd zit?

Ja, ik lees iedere regel die hier in het topic wordt gezet. ;) Waarom zo aangebrand? Lees jij het verkeerd of schrijf ik het verkeerd? Misschien de een na laatste regel niet goed gelezen????

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:56

Als niet iedereen er mee over weg kan dan lijkt het me dat het geen makke lammetjes zijn waar je zo mee weg rijd => mischie zijn het dus toch wel karakterpaarden. :+

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 06:22

Dat bedoelde ik ook met dat ene zinnetje. ;)
Kan me voorstellen dat als het niet zulke gemakkelijke paarden waren om te rijden, daar niet iedereen zin in had. Ik weet niet hoe het vroeger op de wedstrijden er aan toe ging (en dan heb ik het over zo'n 35 a 40 jaar geleden), dus ik kan daar niet over oordelen of er wel of niet veel Amors liepen en hoe ze presteerden.
Mijn moeder noemden ze vroeger op onze jonge Eros (v. Amor) "het vliegend moanmenneke". Die heeft heel wat gebok en gestier uitgezeten. :D
Ik weet wel dat vanaf de 2e generatie Amor steeds meer een veelbesproken hengst was, waarbij er veel lof werd geuit over zijn nazaten en de prestaties. Heb er zelf een aantal gereden, ook directe, maar ik moet er nu niet meer aan denken om zulke draakjes te moeten rijden. Heb zelf nl ook heel wat trailerdaken op wedstrijd van boven gezien. :D
Er zijn meerdere hengsten geweest die niet zulke gemakkelijke nazaten voortbrachten, en dat soort hengsten zullen er altijd wel zijn.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 07:15

CalvinM schreef:
Amorxrousseau? Zal wel Rousseau x amor zijn?

zal vanmiddag nog is kijken op haar bordje zover ik weet is het een amor X rousseau. ga het nakijken ;)

Edit: het is idd Rousseau X amor :Y)

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:24

Wat leuk dit te lezen, heb een ruin van El Corona, zit dus ook Amor in :)

Herken inderdaad heel veel, mijne heef links veel oogwit, ook wel zijn "boze oog" genoemd door ons... linksom is hij met dat oog altijd aan het loeren en spoken.
hij is inmiddels 18 en met pensioen maar hij heeft nog steeds dat hij snel beledigt is, enorm fit en heel veel humor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:04

chelletju schreef:
zal vanmiddag nog is kijken op haar bordje zover ik weet is het een amor X rousseau. ga het nakijken ;)

Edit: het is idd Rousseau X amor :Y)

Eehm ja dat moet wel. Omgekeerd is onmogelijk. Tenzij het een andere Amor betreft, een niet goedgekeurde uit 2005.