nakomelingen van Cantos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JeaDH

Re: nakomelingen van Cantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:18

@Kinee_ Nee Whitenose is een Cantos x Furore x Weratosthenes

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 03:47

Kinee_ schreef:
kimdepim schreef:
Dankjewel :o we zijn ook erg wijs met d'r. Helemaal omdat we haar zelf gefokt hebben :).

Oh echt? Dus je hebt haar vanaf dat ze veulen was? Wat leuk joh. Ook zelf mak gemaakt en ingereden enzo?

Ja ze is bij ons geboren. Haar moeder hebben we ondertussen wel verkocht, maar we willen uit een andere merrie (ook familie van deze cantos) nog een keer door Cantos laten dekken :).
We hebben haar zelf zadelmak gemaakt. Ik heb d'r gelongeerd en al een paar keer opgezeten. Doordat ik toen in mijn examen periode van de havo kwam en ik nog een paard te rijden had hebben we besloten om haar toch maar even 2 maanden naar iemand te brengen die haar even goed kon doorrijden. Aangezien ik het druk ging krijgen en ik geen half werk wou doen.
3 maanden nadat ze beleerd is ging ze ook al mee op wedstrijd! Ze vond het allemaal prima :D.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:20

Zo, ook ik heb ein-de-lijk :o door hoe je foto´s plaats. Dus je kan mijn eigen gefokte Cantos in mijn profiiel bekijken als je het leuk vindt ;-)
Laatst bijgewerkt door muc op 13-05-10 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:38

en ook nog even zo een foto.. Het is dus nu een 2 jarige hengst. Cantos X Elmshorn X Burggraaf X Zeus X Lucky Boy....

De foto is niet zo goed want hij wou de hele tijd naar mij toe lopen... :-)

Afbeelding

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:18

Leuk diertje! Maar jeetje, die Spikkel uit je profiel is wel echt súpergaaf zeg!! Wat een kwijlding.
Heb zelf ook een Appaloosa gehad, heerlijk dier maar eigenwijs als de pest haha!

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:26

Dank je! :-) Die spikkel was een goedgekeurde dekhengst. Kon goed springen en was superlief. Kon je zo naast een merrie zetten.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:43

Leuk joh! Echt een leuk ding. Die van mij kon niet zo goed springen hoor haha.

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:55

@muc Wat een leuke hengst, ook weer sprekend een nakomeling van Cantos erg gaaf :D

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:30

Ja grappig is dat he! Je pikt ze er allemaal uit.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:31

Hoe gaat het nu met jouw Cantos? Mocht je rijfoto's hebben, zou ik die wel graag willen zien hoor! Ben benieuwd hoe ze ohz is! :)

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:31

pizza64 schreef:
@Kinee_ Nee Whitenose is een Cantos x Furore x Weratosthenes

Oh wat grappig! Op de HBC-stal staat namelijk ook een Cantos x Furore die sprekend op jouw Cantos lijkt!

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:51

@Kinee_ Ja klopt je pikt ze er zo tussen uit :D

Ik heb alleen nog een rijfoto van mn tweelingzus. Was de 1ste keer bij ons onder het zadel.
Ik heb zondag voor het eerst een sprongetje onder het zadel gedaan ging er super. Ze vond het erg leuk maar heeft haar balans nog niet maar dat komt wel goed, rustig aan. Het rijden gaat ook steeds beter, komt veel meer ritme in, en zwenkt niet meer zoveel uit in de bochten. Ze is ook nog maar half jaar onder het zadel. Erg looplustig en mooie swing in de draf en sterk achterbeen. Ze staat nog in het veulenboek, we gaan 27 naar Boijl (hbc stal) mee doen aan het vrijspringen (oefenavond) 10 juni waarschijndelijk ook. 1-2 en 3 juli zijn de keuringen, ik ben benieuwd:D ik verwacht niks gewoon leuk om mee te maken en voor haar ervaring ;) Ze heeft laatst wel zo over het hek gesprongen van 1.30 dus denk dat het voor haar niet zoveel uit maakt.

Hier de Foto's Walradina met mijn tweelingzus.
Afbeelding
Afbeelding

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 10:10

De half zus van onze cantos merrie is vandaag drachtig gescand van Cantos.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:36

@Urobi: Wat ontzettend leuk zeg!! Gefeliciteerd! :)

@love_fire: Ik blijf het een fantastisch diertje vinden, mocht je nog meer foto's hebben wil ik die graag zien hoor!!

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:54

Dankjewel :)
Het gaat elke keer weer vooruit met rijden, ze is zo lief en absoluut niet gemeen. En is zo verkeersmak als wat :P met al die trekkers etc. Al vind ze het wat eng kijkt ze alleen maar, ze heeft een hele voorwaartse drang.
Vorige week donderdag zijn we naar de HBC geweest voor het oefen vrijspringen. Ging heel er goed :) volgende week donderdag (10 Juni) weer even naar het oefenspringen en dan 3 Juli naar de keuring :D We gaan er gewoon blanco heen, en verwachten niks maar voor de ervaring en het keer mee te maken met je eigen paardje is het erg leuk.
Springen onder het zadel gaat steeds beter, ze is heel nuchter en vind het erg leuk. :)

Hier nog wat foto's.

Afbeelding
<3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voorwaarts galopje :Y)
Afbeelding

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 10:50

Super leuk paard! :9 Volgens mij heeft ze ook een heerlijk karakter als ik dat zo lees.

Ik hoop dat mijn Cantos ook zo´n fijn karakter heeft, dat was voor mij één van de redenen om met Cantos te fokken. De merrie was niet altijd even makkelijk maar had wel kwaliteit... maar ik moet nog minimaal een jaar wachten om het karakter van mijn cantosje te testen ;-)

Heeft iemand wel eens een lastige Cantos gezien/gehad?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:02

Onze Cantos heeft echt een fijn karakter. Moeders was best wel een heet hoofd. Maar de Cantos helemaal niet :n. Ze wil wel eens iets heel graag, maar geen gestuiter ofzo.

Ik zou heel graag weer een veulen van Cantos willen, maar dan met een andere moeder. Aangezien we de moeder van Sofie niet meer hebben.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:40

De Elmshorn X Burgraaf uit mijn profiel (waar mijn cantos uit komt) staat te koop (of ruilen voor een makkelijke kwpn merrie) Reden is dat mijn oom en tante haar niet aan kunnen. Ze hebben fjorden en een warmbloed (en dan ook nog zo´n heethoofd) kunnen ze niet echt aan. En ze jaagt de fjorden op... hihi

Ze komt uit een heel goed stammetje, zal het even op paardenfokken.nl opzoeken.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:41

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:07

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:18

Ik heb inderdaad ook dekplannen met mijn merrie, zou er dolgraag een Cantos op willen zetten! Iemand toevallig ervaringen met een Cantos x Goodtimes? Heb daar eigenlijk weinig verstand van, heb geen idee of dat een klikkende combinatie is.

Superleuke foto's love_fire! Wat een heerlijk diertje zeg!! :) Ben benieuwd hoe de keuring verloopt!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:22

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:23

Ik zag trouwens gister voor het eerst echt een felle Cantos op wedstrijd. Echt ontzettend heet, maar die kon spríngen! Niet normaal. Maar dat kunnen ze allemaal wel!

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:23

Kinee_ schreef:
Ik heb inderdaad ook dekplannen met mijn merrie, zou er dolgraag een Cantos op willen zetten! Iemand toevallig ervaringen met een Cantos x Goodtimes? Heb daar eigenlijk weinig verstand van, heb geen idee of dat een klikkende combinatie is.

Superleuke foto's love_fire! Wat een heerlijk diertje zeg!! :) Ben benieuwd hoe de keuring verloopt!

Dat kan wel alleen heeft Cantos van moeders kant ook Goodtimes bloed. Zou je even moeten navragen bij iemand die veel verstand heeft van fokken. Qua type denk ik dat het een mooie combinatie is met jouw merrie, maar dat is ook een plaatje :-) Cantos geeft nog wel eens kleintjes en de merrie moet wel genoeg lengte hebben.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:50

Ik wil juist graag een kleintje fokken. Mijn merrie is zelf 1.67 dus lengte heeft ze in principe genoeg.

Klopt ja, dat Cantos ook Goodtimes in zich heeft. Maar ik ken meerdere bloedlijnen die dat ook hebben en wat geen probleem hoeft te zijn!
Maar bedankt voor je info, en je compliment over mijn merrie!!! :)