Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
essie_blue schreef:ach ja, eigenlijk zijn heel veel van die topverervers vervelend.
Ze zitten vaak hoog in het bloed, en de het zijn vaak echte kanonnen. Daarom komen ze ook zo hoog!
Zijn toch ook van die riedeltjes?
Zeoliet geeft verdriet
Jazz geeft stress
Wulensa schreef:Op de fokkerij waar ik rij staat een Johnson te koop. Super sociaal dier, heel meewerkend en absoluut niet dominant, anders dan haar moeder die is/was wat eenkenniger en zo te horen ook anders dan haar vader
. Vind t een van de fijnste jonkies waar ik tot nu mee te maken heb gehad.
Wat dat betreft zijn er wel vaker verschillen tussen vaders (bijv. Amor) en nakomelingen.. En daarnaast heeft het ook te maken hoe het paardje als veulen met mensen in aanraking is gekomen en hoe/of het zich heeft kunnen ontwikkelen in een groep.
O_FUN_ schreef:Mijn merrie is direct van Cocktail,En de dingen die ik hierboven lees zijn ook zeker punten bij haar. Ze is heel zenuwachtig en houdt alles in de gaten. Ik heb haar sinds 29 juli 2008 en in de loop van de tijd is ze wel een stuk rustiger geworden en heeft ze hier meer haar draai gevonden. Wel zijn er nog steeds momenten dat ze gestresst is.. En gaat staan weven..Doen die van jullie dat ook?
Beauty_J schreef:hahaha nou nou nou.. mijn Jazz is egt een Beauty(A) kwa innerlijk en uiterlijk. haha. ma stress inderdaad.. en wat lynne8 zegt , inderdaga als ze 1 keer lopen , dan lopen ze als een trein.
echt heerlijk. het is inderdaad een paard met echt KARAKTER.
maar dat is niet slecht voor mij(A). blijf je wakker bij haha.
nog net zo groen als het gras
die was in de eerste week. zoo braaf.en daar gaan we dan(A).NET zo mooi:D. ben helemaal trots
vagolijntje schreef:Beauty_J schreef:hahaha nou nou nou.. mijn Jazz is egt een Beauty(A) kwa innerlijk en uiterlijk. haha. ma stress inderdaad.. en wat lynne8 zegt , inderdaga als ze 1 keer lopen , dan lopen ze als een trein.
echt heerlijk. het is inderdaad een paard met echt KARAKTER.
maar dat is niet slecht voor mij(A). blijf je wakker bij haha.
nog net zo groen als het gras
die was in de eerste week. zoo braaf.en daar gaan we dan(A).NET zo mooi:D. ben helemaal trots
grappig dat jij dit paard gekocht hebt
ik ben bij deze merrie wezen kijken, maar wat je aan geeft was toen helemaal niet zo niet gemeen niet schrikkig of rillerig gewoon een jong paard die sociaal en braaf was.
Ik heb zelf ook een jazz en die is wel wat ril maar ook niet gemeen, moet gewoon weten hoe je met een paard om gaat die zo in t bloed staat.
heb hier voor ook een gribaldi x jazz een jazz x uppercut een johnson x metall en een jazz x volbloed ingereden etc geen probleem maar waren wel paarden die je met respect en veel rust moet behandelen. Het zijn als het merries zijn juist vaak properre dieren die rust nodig hebben en een baas /ruiter die klein kan rijden en niet te veel doet op t paard.
Nogmaals een jazz is het probleem vaak niet elk paard die hoog in t bloed staat heeft een eigenaar/ruiter nodig die dit kan rijden of weet hoe die daar mee ommoet gaan