wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:20

Ze hebben allemaal wel wat van papa meegekregen volgens mij, ik lees wel overeenkomsten met Puk :
verrichtings-verslag van Garanco :
Verrichting Ermelo 1991
Speels, brutaal, enigszins geniepig. Bij begin onderzoek net zadelmak. In het werk houdt hij zich vast en komt moeilijk tot ontspanning. Stelt veel eisen aan zijn ruiter en moet met veel gevoel worden gereden.Stap voldoende ruim en regelmatig. Draf kort, weinig zweefmoment. Galop voldoende krachtig. Bij het springen goede afdruk, blijft op de sprong vaak te gespannen en verkantelt soms. Voorzichtig, toont tamelijk veel vermogen. Presteert in terrein ruim voldoende. Geeft bij dressuurwerk matig gevoel en bij springen goed gevoel. Ervaart werk als normaal, voldoende bereidheid om te werken. Matige aanleg als dressuurpaard, tamelijk veel aanleg als springpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef.
Rustig stalgedrag.
Geen veterinaire bijzonderheden.

http://hengsten.kwpn.nl/openbaar/abonne ... 0000003358

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:10

Angel is alleen buiten ook anders. Zolang ze de wei ziet is er niks aan de hand, maar als ze die niet ziet word ze onzeker. Maar daar ben ik nu lekker mee aan het oefenen. Veel wandelen enzo.

En ik moet jullie even foto´s laten zien! :o

Afbeelding
Afbeelding

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:05

Ik heb ook een Garanco, stond ook al in het vorige topic. Inmiddels is hij 14 jaar en heeft nog altijd zijn streken. Moeilijk ontspannen te krijgen en regelmatig een protestbok. Heb hem al 3 keer te koop gezet, en elke keer weer terug gekrabbeld. De laatste keer waren er mensen heel enthousiast over hem, en had ik er zelf ook een goed gevoel bij. Op buitenrit verstapt hij zich en was hij kreupel :S. Dus is niet door gegaan. Hij heeft een geweldig karakter, maar dressuurmatig is hij echt heel moeilijk. Ik heb nu de beschikking over een leuk dressuurpaard en hij wordt ook steeds ouder, dus ik denk dat het erop neer komt dat hij tot zijn dood blijft :).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:42

Leuke foto's Angel___ en Uppojono!

Nou ik ben dinsdag ook nog heldhaftig geweest met Wedge (de gribaldi x garanco) ben in mijn eentje naar de club gereden onder de man voor de clubles (dat is zo'n half uur onder de man :+ ) Kwam de dijk nog niet eens afgereden :+ Was nog niet bij de buren toen steigerde hij al en draaide 180 graden en ging weer richting thuis...
Eenmaal de dijk af ging het een stuk beter, vond hij het nog steeds erg spannend, maar deed niet vervelend.
Terug weg ging ook prima :j zeker iets wat ik eigenlijk vaker moet doen. Hij moet het maar gewoon leren!
En dinsdag voor ons een spannende dag! Dan gaan we met Ace (de OO-Seven x Garanco) naar de keuring! Heb net gekeken en we moeten om 11.00 uur 's ochtends en als eerste van de groep.
Word lekker vroeg opstaan :=

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 14:05

nou, kom net terug van wedstrijd weer en het was een ramp ;( ;(
de 1e proef was om te huilen !!
hij deed helemaal niks goed; hij was alleen maar in verzet en tegen de hand en rug weggedrukt en de gehele proef teugelkreupel en alle oefingen gingen verkeerd; ging hekjes ; open ring dus hij wilde iedere keer de ring uitrennen
toen we de proef uitkwamen ben ik zo kwaad geworden en heb hem eens goed aangepakt en doorgereden en veel voorwaarts , neerwaarts en veel galop 15 min lang voordat ik de2e proef inmoest en toen ging het toch een heel stuk beter
alleen was hij natuurlijk heel erg boos en beledigd omdat ik hem zo aanpakte en tja dat kwam eruit in de galopaansprong bij 2e proef; hij bokte zo hoog op mijn been dat ik bijna met mijn neus tussen zijn oren zat en toen heb ik hem nog een wat meer been bijgegeven met die flauwekul van hem
1e proef 163 punten |( :( :( :o :o (geheel terecht overigens)
2e proef 176 punten dus dat is een heel stuk beter alweer; als hij die bok niet had gegeven en wat kleine fotjes (2x te vroeg in galop, doorzitten draf verpest) dan was het een dik winstpunt
alles komt goed; de aanhouder wint en dit was pas zijn 5e concours dus hopelijk wordt het na verloop van tijd beter zodat hij wat meer gaat ontspannen op concours zodat we ook eens een winspuntje kunnen rijden :o

Renske_W

Re: wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:14

Jammer dat het niet lekker ging tamaramt, maar dat is ook een kwestie van veel km maken :j
Wedge was in het begin ook niks waart op concour :n
Vond alles eng, bokte altijd bij het aangaloperen.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:24

Balen zeg dat het niet zo goed ging!
Angel was heel braaf op haar eerste wedstrijdje :D Ze gelukkig in andere omgevingen erg braaf! Wel een beetje gespannen misschien, maar wel braaf.

Woow Renske_W ik ben jaloers op jou.. jij gaat gewoon de weg op, maakt nog van alles mee, en zet gewoon door! Ik ben echt een scheiterd, als ik het net als jou zou aanpakken dan had ze nu al heel braaf geweest... maargoed :P

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:39

Afgelopen dinsdag hebben wij schriktraining gehad bij ons op de vereniging. Een leuke ervaring :D
een paar van de hindernissen: een rollende bal voor de paarden langs, een parasol die omhoog ging terwijl je er langs ging, een autoalarm, een hele grote bal waar ze tegenaan moesten lopen, en een rookkanon. Puk heeft zich braaf gedragen en deze hindernis lukte na diverse pogingen ook : kussentjes waar ze overheen moesten lopen, héél spannend :P

Afbeelding

hier werd net het rookkanon aangezet
Afbeelding

en zo werd het, hier gingen we ook door maar de batterij van het foto toestel was opeens leeg :+
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door haan op 27-06-09 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:41

whahaha zo'n held ben ik niet hoor :=
als je me vorig jaar had gezegt dat ik met Ace en Wedge zou buiten gaan rijden had ik je vierkant uitgelachen :))
Ben vorig jaar een aantal keer goed hard gevallen van verschillende paarden, en stap nu ook niet meer zo graag op een ander paard :=
Ben nog steeds een watje hoor! Springen bij mij is gewoon een huppeltje van misschien 30 of 40 cm.
Terwijl ik een aantal jaar geleden een 80 cm parcour sprong :+
Ik zie overal spoken, moet wel bekennen dat het steeds minder word en ik weer steedsm eer held word.
Maar ik ben ook zeker wel een watje hoor, maar af en toe krijg ik van die ingevingen in me hoofd, en dat gaat er dan ook niet meer uit :n

@ Haan: Maar kussens zijn ook wel levensgevaarlijk! :))
Wel stoer hoor! Dat parcour zou voor mij en m'n paarden echt een verschrikking zijn!
Komen volgens mij nergens, langs/over/onderdoor :+

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:44

En toch ben je al vele stappen verder dan mij :j ik zie alleen maar de gevaren voor me. Ik rijd wel eens buiten maar dan gaat er een vriendin mee met haar pony..
Soms denk ik ook van okee, ik ga nu gewoon in me eentje naar buiten... maar dan doe ik het toch maar niet :')

Leuk zo´n schriktraining :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:46

Ik ben ook begonnen met het stappen langs de wei en dan vlug omdraaien en naar stal :+
En dit is pas de 2e keer dat ik zoiets heb gedaan haha.
Volgende doel is om echt rijdend naar de club te gaan, zonder af te moeten stappen en de straat uit te lopen (want dat is wel een eindje...)

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:49

Ik zie ook spoken hoor ! Ik ging ook naar de training met het idee 'lukt het niet, ga ik zo weer naar huis', maar het viel allemaal best mee, als je zelf maar niet gaat stressen, dan doet je paard het ook niet. Er waren ook een paar hindernissen waar Puk echt niet doorheen ging, ik heb haar niet gedwongen, en gewoon afgewend en rustig naar een volgende hindernis gegaan. Als Puk iets moet en ze wil echt niet, dan doet ze het ook echt niet.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:55

Het gaat bij mij soms zo; ooh sh*t een motor wat gaat ze nu doen? ... haha, dat denk ik dan diep van binnen. Echt erg, want ze is echt super braaf. Vorige keer durfde die andere pony niet ergens langs en toen nam Angel gewoon de leiding!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 21:56

Renske_W schreef:
Jammer dat het niet lekker ging tamaramt, maar dat is ook een kwestie van veel km maken :j
Wedge was in het begin ook niks waart op concour :n
Vond alles eng, bokte altijd bij het aangaloperen.

is dat wel beter geworden?
had 2 weken geleden namelijk ook wedstrijd en toen ging het losrijden super!! zo lekker en ontspannen had hij nog nooit gelopen maar tussen de ringen in stond een grote plantenbak en daar was hij ontzettend bang van en onder de indruk met als resultaat iedere keer daarbij in de buurt verzet en tegen de hand en de rest van de proeven gingen wel redelijk; ik had toen 175 en 176 punten!
had jij in het begin ook iedere keer net geen winspunt? heb nu 5 wedstrijden gereden maar nog geen winstpunt helaas
hopelijk gaat dat nog wel komen

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:05

Ja veel beter :j hij moet nog wel veel leren, en soms heeft hij nog wel eens een dag dat het niet lekker gaat, maar vergeleken met toen ik met hem begon en nu, gaat het veel beter :j
Heb mijn allereerste wedstrijd met Wedge geen winst gereden, dat was voor hem ook de allereerste keer dat hij in een binnenbak kwam, hij was dus nogal stuurloos :))
Daarna wel wp gereden met 183, 184 en 192, maar toen kwam er een wedstrijd rond de carnavaltijd, wat dus resulteerde in een heel druk aangekleede wedstrijdring, dat was toen ook drama, en toen had ik eigenlijk ook uitgesloten moeten worden, heb toen ook geen winst gereden :n
Maar dadelijk op de brabantse zal ik mijn handen ook wel vol hebben :=
Als het zo lekker aangekleed is!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 08:08

ok, dus er is nog hoop voor me wat betreft de spanning en dat hij alles eng vind??
trouwens gisteren had het niks te maken met dat hij iets eng vond; hij was gewoon gruwelijk in het verzet omdat hij geen zin had
had niks te maken met andere factoren

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:21

Wassie misschien met het verkeerde been uit stal gestapt O:)
Komt vanzelf wel goed :j Wedge was in het begin ook een draak, dan was het voor mij opstappen en meteen flink aan het werk zetten, want stappen ging niet :n

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:08

Ik heb ook een Garanco nakomeling.
Ze is Garanco X Zeoliet X Pion .
Op het moment 4 jaar jong.
Een schat van een paard met veel springvermogen.

En ja wat is nou typisch voor haar :P je bent haar vriend of haar vijand. En ze moet goed beloont worden voor wat ze goed doet. Wat ze fout doet merkt ze zelf meestal wel op.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 21:07

hoi, leuk weer een garanconakomeling erbij ;)
welkom ;)
ik herken het feit dat ze goed beloond moeten worden als ze iets goeds doen
de mijne wordt dan figuurlijk meteen een paar cm groter en gaat helemaal trots en zelfverzekerd lopen
hahaha; maar aan de andere kant; als ik hem straf en aanpak en hij is het er niet mee eens dan kan ik er bijna niks meer mee en wil hij niet meer voor me werken

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:31

Mijn pony moet 2 weken op rust! Heb vorige week namelijk een bloedonderzoekje laten doen, omdat ik haar niet fit genoeg vond voor zo´n jong beestje.. en jaa hoor, kreeg maandag de uitslag. Ze heeft spierverzuring. Volgens de vee arts komt het door te veel inspanning.. maar daar kijk ik raar van op, want deed soms veel te weinig met dr. Over 2 weekjes mag ik een beetje gaan longeren, en dan moeten we dr bloed weer even na laten kijken!
Baal dr wel van zeg.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 08:05

jeetje angel
wat balen
en spierverzuring? dan komt idd meestal door teveel inspanning; soort kramp zeg; wel raar als je er niet zoveel mee doet
ik hoop dat ze snel opknapt

ik heb gisteren voor de 1e keer sinds 2 maanden weer een buitenrit gemaakt met mijn vriendin
we hebben zelfs voor de 1e keer gegalopeerd(dat doe ik normaal buiten nooit omdat hij dan heel heet wordt en niet meer te houden is) en dat ging goed
maar na 10 min voelde ik aan zijn lijf dat er iets gings gebeuren aangezien hij ineens heel gespannen werd
en ja hoor ; vol op de kletter en het paard van mijn vriendin die met een lange teugel reed vertrok ook een paar pasjes; we hebben ze toen omgetrokken voordat de mijne op volle snelheid was
en daar was het gevaarte ; een mountainbiker ;)
hij was heel erg geschrokken maar ik ben zulke dingen wel gewend van mijn stresskipje
alleen toen was het dus een blok spanning; rondjes draaien, omhoog enz; dus ben snel verder gestapt en na enkele meters weer gaan draven
we waren vlakbij thuis ( 10 min ervanaf) en ik wilde dus niet naar huis omdat hij heel gespannen en drammerig was dus toen hebben we er nog een rondje van zo n 20 min achteraan gedaan en ging wel goed op wat kleine schrikmomenten na
maar ja; bankjes, paaltjes en omgevallen bomen zijn ook heel gevaarlijk }>

Vilgert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:18

Ik heb voor iemand anders 9 maanden een Garanco bij mij thuis gehad. Hij kende alleen het halster. In 9 maanden zadelmak gemaakt en B springen en B dressuur met winstpunten. Heel braaf met inrijden maar na circa 5 maanden begon hij vreselijk te puberen, heeft ongeveer 4 weken geduurd en uiteindelijk heb ik gewonnen en toen was hij weer zo mak als een lammetje. In omgang was hij superbraaf en ook in het bos ofschoon als er een witte boom stond tussen 25 bruine bomen wilde hij er niet langs en had ik een half uur nodig om hem te overtuigen (afstappen doe ik niet).
Daarna is hij naar Italië verkocht en in maart van dit jaar heeft hij 1.40 parcours gewonnen.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:04

@ Vilgert : weet je toevallig nog hoe die heed ? Ik hoor de laatste tijd steeds meer over Garanco's die 1,40m beginnen te lopen ben er altijd wel nieuwschierig naar.

Voor de gene die flink geld over heeft en een Garanco zoekt kijk even op sporthorses.nl :P

Zijn trouwens jullie Garanco's ook altijd zo super braaf bij vreemd terrein?

Vilgert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:13

surprise11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:59

@tamarant: ik heb dezelfde ervaring gehad met mijn Garanco en mountainbikers in het bos. Hij houdt zo wie zo niet van dingen die achter hem gebeuren en dit was iets te veel van het goede, ook wij gingen in volle galop over het ruiterpad....
Wel goed dat je weer naar buiten bent gegaan! Dapper hoor. Die van mij is heel braaf maar toch vertrouw ik hem nooit 100%, terwijl ik op mijn andere paard (een zeer kijkerige Ferro) een beginner naar buiten zou sturen.
Hij is overigens wel dapper, zowel in het bos als ik in de bak als op vreemd terrein. Ik krijg hem overal wel makkelijk langs. Ik heb ook een keer toen hij circa 4 jaar was een "schriktraining" in de bak met hem gedaan. Hij keek werkelijk nergens naar. Alle paarden in de aangrenzende weilanden stonden snuivend op een kluitje in de verste hoek en die van mij liep direct op de opengeklapte paraplu af.