wie heeft er ook een nakomeling van manhattan (Burggraaf)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: wie heeft er ook een nakomeling van manhattan (Burggraaf)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:39

Hij is leuk joh Biesje! Ga je haar nu weer oppakken of is ze nog niet echt fit.

Heb je wel eens een osteopaat of masseur erbij gehad? Dat heb ik namelijk geregeld bij Zeus en dat helpt hem echt heel goed.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 22:43

We hebben alles er bijgehad; d-arts, ostheopaat, zadelmaker.
We zijn nu met een diep weefsel massage techniek bezig 1 x in de 3 weken.
Ze heeft pas haar eerste behandeling gehad en ze reageert er goed op.
Ik wil er zelf nog niet op stappen 25 sept komt de 2de behandeling en dan moeten we het weer een beetje gaan oppakken. Zou wel fijn zijn om haar weer te kunnen rijden want mis het wel. Ze is zo anders dan de andere en we hadden echt een klik. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat als ik weer ga rijden dat ik der echt 2 x per week moet los gooien en dat vergat ik nog wel eens hahha

en ja zijn heel veel foto's!!
ook van de andere paardjes!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:47

ooh das dan echt wel balen. Die diepweefsel massage techniek ken ik niet. Hopen dat ze er goed op reageert en je weer lekker bezig kunt. Ze is echt leuk!
Wat gebeurt er als je der niet 2x per week los gooit? Gaat ze gek doen??? Ik heb Zeus elke dag de hele dag buiten en ga er bijna elke dag op kop achteraan de wei in. Apekop.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:51

Afbeelding
Mijn topper in het begin van het seizoen. 1juli laatste springwedstrijd gehad, daarna nog 2x dressuur toen blessure in achterbeen/heup vervolgens.
As maandag controle fysio ! Lijkt wel goed trouwens hoor.

Mijne is redelijk rustig met naar buiten doen! Twee meisjes die hier vaak komen kunnen hem zo buiten doen. Schaapmak. En zondag een 4jarig meisje, mag hem zo knuffelen in deuropening van zijn hok, koppie gaat heel lief naar beneden!

Balen biesje, steeds die pech! Je bent zo te horen wel op de goede weg! Mijne is ook 8.

muts_marijke, wat is die van jou groot dan zeg! Wat stoer dat je aan SGW doet!

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 23:02

muts_marijke schreef:
ooh das dan echt wel balen. Die diepweefsel massage techniek ken ik niet. Hopen dat ze er goed op reageert en je weer lekker bezig kunt. Ze is echt leuk!
Wat gebeurt er als je der niet 2x per week los gooit? Gaat ze gek doen??? Ik heb Zeus elke dag de hele dag buiten en ga er bijna elke dag op kop achteraan de wei in. Apekop.

tnx ik vind der ook leuk :o
Als ik der niet los gooi is ze binnen 10 min zo heet dat ik vrij weinig invloed heb hahaha terwijl ze normaal heel nuchter is vaak moet ik er wel om lachen.

maar ik vind die van jou ook echt gaaf. Lijkt me IRL ook echt een imposante verschijning!

farahmunda: wat jammer dat ook jij last hebt van blessure leed. Ik hoop dat het maandag positief is voor je.
heel herkenbaar hoor met naar buiten doen. Als mijn nichtje van toen 6 erbij was dan mocht zijn fury naar de wei brengen. daar kan je een bom naast laten ontploffen en zelfs dan zou ze alleen der oor bewegen zo van ik hoorde het wel hoor hihi!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:08

wat grappig dan he, als er kindjes bij Zeus komen doet hij altijd lief maar hij is zo ondeugend. Heb ook nog niet vaak paarden gehad die gilden als ze gek zijn. Zeus gilt en slaat geregeld met zn voorbeen onder het rijden. Dan weet ik al dat ik me schrap moet zetten want dan komt er of een mega bok of een sprong met 4 benen tegelijk.

Zo stoer ben ik niet hoor farahmunda, Zeus neemt me mee door de cross. Op het moment dat ik wat moeilijk vind of eng dan blijf ik terug zitten stoor hem niet in zn mond en stuur waar we heen moeten en Zeus doet de rest <3

Jou spring foto is onwijs gaaf!

Toen ik Zeus kocht was hij zo'n 1.75m maar door al die blessure's en elke keer rust is hij uitgegroeid naar zo'n 1.84m

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 23:15

hihi Fury heeft dat niet maar Storm wel haha hij gaat gillen en dan weet je al wat er komt haha.
Fury heeft hooguit 2 keer gebokt. Wat ze wel goed doet is heeeel hard rennen!!! (en uit eindelijk remmen in het hek) terwijl als ik ze los gooi ze helemaal los gaat ze bokt niet meer maar gaat gewoon recht op der voorbenen staan en de gekste capriolen haalt ze uit (hoe vaak zij wel niet onderuit is gegaan ik niet meer op 2 handen te tellen)

Ik vind het ook stoer hoor. ik moet het vertrouwen bij fury nog winnen boven de sprong. Ik moet haar nog meenemen. terwijl ze heel erg naar de hindernis trekt.

wel gaaf zoon groot paard. hoe groot ben jij zelf?
hoe is zeus in de dressuur?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:19

Ik ben zelf zo'n 1.85.
Zeus is veel handiger dat ik ben met de dressuur. Hij kende alleen het basis gedeelte. Maar als ik in de dressuur les rij en mn instructeur zegt doe is dit en doe is dat dan doet Zeus de oefening al. En ik vraag me af wat ik doe ;)
Hetzelfde met wijken. Ik wist niet welke kant de stelling op moest dus had beide geoefend. Stelling naar de kant waar we heen gaan en stelling naar de kant waar we vandaan komen. Appuyeren kan hij dus ook al ;) Maar dat komt omdat ik zo'n koe ben die het allemaal nog niet kan. Verzameling doet hij erg makkelijk, ''ziten'' ook en wijken, traver schouderbinnenwaards met 2 vingers in zn neus. Maar zo handig ben ik niet. Maar ik leer er een heleboel van :)

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 23:39

oke ja dacht al wel dat jij ook niet klein was want hij lijkt onder jou niet echt heel groot. Jullie zijn een mooie combi. :j

hihi leuk te lezen dat hij ook echt super goed zijn best doet op iets wat je vraagt. Dat heeft fury ook.
Zo ben ik er per ongeluk achter gekomen dat ze een hele mooie uitgestrekte draf heeft hihi. Ze was een beetje heet en wilde gaan galoperen toen we op de lange zijde reden en ik ging zitten en haar van voor begrenzen toen voelde ik haar gaan zitten en dacht eigenlijk oke daar gaat ze maar nee toen gingen die voorbenen naar voren en ik dacht echt dat ik zweefde haha (haar moeder deed dat niet hoor dus nog nooit gevoeld)

leuk!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:43

Dank je wel

Wat gaaf he dat ze zo werkwillig zijn! En dat moet een geweldig gevoel geven als je die voorbenen naar voren voelt gaan!

Zeus is nog weleens wat taai in de aanleuning heeft Fury dat ook?

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 23:51

ja fury si vrij lastig in de aanleuning. Ze wil er graag achter duiken of gooit haar hoofd omhoog.
Wij hoorden van nijhof sr dat meerdere nakomelingen daar last van hebben.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:54

Zeus ook. Of te diep of hij is heel fijn in de aanleuning en ineens klapt hij een keer omhoog met zn hoofd.
Kan me voorstellen dat meer Manhattan's dat hebben. Ze hebben ook wel allemaal een beetje dezelfde hals. en het hoofd is ook vaak te herkennen.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 23:56

ja inderdaad als fury los loop, loopt ze graag met der hals omhoog en kop er op haha

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 00:00

Wij hebben bij ons op de rijvereniging nog een Manhattan lopen. Hij heeft ook exact dezelfde grapjes na de sprong als Zeus en loopt ook hetzelfde. Maar ik herken een heleboel aan hem.
Zeus heeft als het maar even kan zn hals erop en kop hoog.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 00:19

Vindt het echt grappig om te lezen. Wij hebben 4 paardjes staan uit dezelfde merrie als waar fury uit komt en ze hebben toch allemaal hun eigen trekjes en is dan erg leuk om te lezen dat andere manhattans die trekjes ook hebben hihi

Ik vond zijn papa ook erg gaaf maar die was niet helemaal gescchikt voor onze jasper merrie

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:48

goeiemorgen :)

Bij Heartbreaker en Concorde nakomelingen zie je ook heel duidelijk dezelfde trekjes. Maar bij Manhattan's dus ook. Zeus heeft vandaag een dagje vrij of ik ga nog effe een buitenritje maken maar morgen mag hij weer wat sprongetjes maken. Ik denk dat ik me dan goed vast moet houden ;)

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 12:09

Oh lekker naar buiten!! Dat kan bij ons niet.
Ik mag morgen weer rijden alleen dan op mijn zwarte schatje

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:12

Hier kun je wel lekker buiten rijden. Vind Zeus ook echt lekker. Hij heeft in de bak soms best moeite met zn grote lichaam.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 12:32

Bij ons heb je smalle wegen waar ze als een gek rijken bijna geen berm en dan een sloot van 5 meter diep (oke beetje overdreven maar daar komen we niet meer uit als ze een stap verkeerd zet).
ja lijkt mij ook wel inderdaad wij hebben een 30x60 bak dus wel lekker ruim.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:33

oei das inderdaad wel waardeloos dan.
Wij hebben een bak van 25m bij 57m dus ook wel groot maar toch is het voor Zeus makkelijker lopen in het park. Waar woon jij ergens dan?

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 13:56

Ik woon zlef omgeving rotterdam
paardjes staan op goeree overflakkee

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:59

oooh ja daar zou het inderdaad moeilijker zijn om buiten te rijden. Ik woon in de achterhoek dus bos genoeg.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 14:44

nou inderdaaad lijkt me echt leuk,
Ik zou best ook wel graag ook een keer naar het strand willen

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:04

Strand lijkt mij ook super tof! Gaan we een Manhattan Meeting houden ;)

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 20:08

Zou helemaal tof zijn!! (als onze manhattan niet mee kan mag ik dan met onze karakdasj?)

Net even heel veel stress.
ik kom thuis en loop naar de voordeur hoor ik een auto remmen en een bonk kijk ik om zie ik dat mijn kat over de straat rolt en snel de andere kant op rent! vervolgens kan ik hem nergens vinden. Hij is bijna 3 uur weg geweest gelukkig kwam hij net weer de tuin in gelopen. Hij lijkt oke maar morgen wel even naar de dierenarts met hem anders ga ik hem echt niet achter laten om naar mijn werk te gaan!!

sorry moest het even kwijt!

Hoe was het rijden in het bos? of ben je niet meer geweest?