Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Orchidee21

Re: Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:43

Excel doet het ook prima, meet nu 1.64 maar is erg mooi aan het ontwikkelen in de breedte. Hij is ook nog maar 2 jaar en 2 maanden. Maar superbraaf kwa karakter. Was het maar 2012...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 22:19

Ik schop tegen het topic :D Want Zktjes hebben de leeftijd bereikt van 2,5 jaar!
En ik ben erg benieuwd naar foto's van jullie Zk's.

De mijne doet het super, is nog hengst en heeft 1x in de week een quality time sessie met de baas :')
Doe ik hem 10 min longeren, en gister voor t eerst een singeltje omgehad. En natuurlijk doet hij alles superbraaf.
Hij staat wel te koop omdat er een grote kans is dat ik hem zelf niet zal kunnen gaan rijden.
Maar hij heeft echt een super voorbeen dus ben benieuwd.
Als hij niet verkocht word, laat ik hem in Maart zadelmak maken om hem dan even te laten rijden zodat hij volgend jaar zomer weer de wei op kan. Want hij meet nu 1.68 dus hij zal groot worden.
Hij staat nu wel alleen omdat hij andere wat lastig laat eten, en dat vind hij niet zo leuk. hij is heeel sociaal..

Dus kom maar op met foto's, het topic valt bijna in slaap.
Vraag me ook af waar Zjengis is gebleven eigenlijk. Hij is helemaal van de kaart, en zijn site al maandenlang niet ge-update.
Vind het echt hele slechte promotie die de hengst heeft gehad.
Vraag me af of hij nog geblesseerd is!

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:02

Leuk om te horen dat die van jou qua karakter erg veel op die van mij lijkt :D is ook zo'n goedzak. Vindt alles leuk en gezellig en vind niets eng of spannend en totaal onbevreesd. Echt bomproof zegmaar!

Jammer dat je 'm moet verkopen Zsazsa, hoop voor je op een goede afwikkeling.

Ik vind het ook onwijs jammer dat we zo weinig over Zjengis Khan zelf zien/horen/lezen etc. Slechte promotie ben ik het totaal mee eens, echt jammer.

Die van mij is echt onwijs leuk (vind ik zelf natuurlijk...). Nog wel echt een slungel maargoed hij was de laatste keer dat we 'm meette ook al 1.73m. Nu wellicht zelfs al weer wat hoger want we zijn alweer een maand of 4 verder. Hij staat 24/7 op de wei met z'n moeder en niet familiaire tante en heeft het erg naar zijn zin. Om eerlijk te zijn doe ik echt nog niets met 'm. Toevallig stond ik een tijdje terug met 'm in de bak te wachten tot de hoefsmid kwam en om me tijdens het wachten niet te vervelen heb ik toen de voetbal tevoorschijn gehaald. Voetbal? Ja voetbal, zo'n hele grote paardenvoetbal met zo'n hoesje er omheen. Totaal hufterproof dus. Alle andere paarden die minstens een meter of 100 verderop in het land stonden sloegen spontaan gezamelijk op hol toen ze dat ding aan zagen komen maar mijn stoere kleine kind niet. Hij vond het echt fantastisch. Gevolg? Hij kan nu dus voetballen. Als ik dat ding voor z'n neus leg en 'schop' zeg loopt 'ie er gezellig achteraan.

Edit: hij is trouwens ook al 'balmak'. Ik kan de bal namelijk ook zonder problemen op z'n rug leggen, er overheen rollen, op 'm laten stuiteren en over 'm heen gooien. Heeft pas iemand een foto van gemaakt maar heb ik nog niet ontvangen dus daar zal ik eens naar vragen, heel grappig :')

Dus dat is eigenlijk de enige leerervaring die mijn baby tot nu toe gehad heeft. Omdat 'ie zo mega is denk ik dat ik 'm voorlopig nog lekker laat staan, of wellicht dezelfde optie als Zsazsa, volgend jaar zadelmak maken en dan gewoon weer een tijdje laten staan.

Hier een foto, ik hoop dat 'ie het doet. Het is de voorste, mijn kind met z'n harem. De allerachterste is z'n moeder.
Afbeelding

Ook ik ben nieuwsgierig hoe de rest het doet!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 12:06

Wat is die van jou grooooooooot landra!! Ik vind die van mij al groot. Maar ze zijn daarbij ook nog flinke paarden he! We hebben geen kleine smalle gekregen, die heb ik ook nog van niemand gezien. Allemaal flink aan de maat!
Ik heb de eigenaren van ZK gisteren een email gestuurd, waarom we niks meer horen of zien van Zjengis Khan.
Heb nog geen reactie gehad, maar ik ben erg benieuwd!
Als de mijne zo braaf blijft doe ik hem niet weg. Voor mijn rug is het erg belangrijk, dat is geen bokker krijg. Dan kan ik het helemaal vergeten dadelijk. Vandaag de veearts geweest om zijn ballen op te voelen. Die waren naar mijn gevoel nog niet ingedaald. Dus ik was al helemaal bang dat t een klopthengst zou worden. Maar hij heeft 2 kleine balletjes haha, dus niks aan de hand..

Ben benieuwd naar meer Zjengis Khan eigenaren. Volgens mij is ZK afgelopen jaren ook bijna niet gebruikt voor de Fokkerij.
Zou ik dat ergens kunnen zien hoeveel dekkingen hij heeft gehad?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:29

Als je de In de strengen hebt, kan je het jaarlijks in het overzicht zien.
Wij gaan vanmiddag onze ZK eens goed bekijken. We hebben hem vorige week met Doris uit de kudde gehaald en vandaag gaan we even kijken hoe hij beweegt.
Hij is in ieder geval wel erg groot geworden, hij was vorige week zeker 1.71 en nog geen 2,5 jaar. Ook best stevig gebouwd maar wel met een bloedmooie koppie erop <3

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:20

die van mij is 1.65 en net 2,5 jaar oud. Maar nu was de merrie ook niet al te groot.
Verder is ie wel prachtig met een super goed karakter. Kan nie wachten tot het juni is!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vind het inderdaad jammer dat we verder niets van ZK horen.
Ook op de site staan geen nieuwe dingen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 13:31

Leuke orchidee!! ook al vrij compleet! De mijn gaat in mei naar de zadelmakmaker.
Zjengis word als het goed is deze maand weer gestart!

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:47

Ja inderdaad wat een compleet paard al! Knap kind hoor!

Leuk, ben benieuwd hoe die het doet Zsazsa, ik ga in de loop van aankomende zomer ook eens met die van mij beginnen maar laat 'm de winter door dan denk ik weer staan. Het is nog zo'n slungel, dus die heeft die tijd om door te groeien ws echt nog wel nodig.

O tof dat 'ie weer gestart wordt, weet je toevallig ook wie 'm nu rijdt?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 19:15

nee dat weet ik niet, agaath van der lei denk ik niet meer... Ben ook benieuwd, hij word natuurlijk al 8 dit jaar, en moet toch eens gaan presteren nu..

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:34

ik heb anders wel tijd tussen februari en juni... hoef hem nie zonodig op wedstrijden uit te brengen maar wil hem best wel even trainen hoor;-)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:51

Leuk paard is die van jou, Orchidee, ziet er goed uit.

Ik heb Eskalando verkocht. Doris en Noudje hebben onze helft overgekocht dus hij is nu volledig van hen.
Vind het aan 1 kant wel heel jammer want het was wel echt mijn type, maar ik heb gewoon echt te weinig tijd, dus hij komt bij hen beter tot zijn recht.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 19:10

Oh dat is jammer Raiza, die van jou was wel echt leuk! Jij enig idee wie ZK nu gaat rijden?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:42

Nee, durf het echt niet te zeggen. Ze hebben wel pas een nieuwe ruiter in dienst genomen maar of die ZK gaat rijden weet ik niet.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 15:37

Nou ik ben benieuwd, wie is er begonnen met de ZK's zadelmak te maken?
Ik heb vandaag voor het eerst op die van mij gehangen, vanaf de kruk haha ik kan er anders echt niet op komen. Ik heb een paar minuten op het zadel gehangen. En hij is net zo nuchter en braaf als anders.. Deze week er maar eens op gaan zitten.
Hij is zooooo braaf met alles, kan me echt geen fijner paard voorstellen, en hij is ook nog eens heel erg mooi aan het worden.

Ik ben benieuwd naar die van jullie!

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:08

Tot op heden had ik af en toe wel wat met 'm gespeeld maar nog niet écht wat van 'm gevraagd. Ben nu gestart met wat werken aan de hand met 'm en heb er een keer overheen gehangen los in de wei (we hebben van die grote balen hooi op de wei staan en er stond net een nieuwe waar ik dus mooi op kon klimmen, hij stond er perfect naast om 'er op te klimmen' ben toen zo dus gaan hangen, hij gaf geen kik...). Ik ga dus rustig verder met wat grondwerk en handwerk en ik denk dat ik er zo tegen de zomer eens op ga ofzo, dan kan 'ie van de winter weer op 'rust'. Verder zal het dus even aankijken zijn hoe 'ie zich ontwikkelt, het is namelijk echt een slagschip (zo groot!).

Verder past die van mij ook exact in de omschrijving van ZsaZsa, braaf met alles, wordt steeds mooier, nuchter en kan me ook geen fijner paard voorstellen!

Ik ben benieuwd hoe het gaat als je er op gaat Zsazsa, hou je ons op de hoogte? Met foto's? ;-)

Die van mij is trouwens wat betreft 'enge dingen' de voortrekker van zijn kudde, als er iets 'engs' is stapt hij er altijd als eerst onverschrokken op af, zo heeft hij een tijdje terug ook even aan de rest laten zien dat een trekker heeeeelemaal niet eng is...
Afbeelding

Het zou een heel goed politiepaard kunnen zijn, groot en van niets (tot nu toe nog niets tegengekomen in ieder geval) bang...

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:24

Ik heb een Zjengis Khan gekocht (volgens mij zit Wilma ook in dit topic). Ik ga haar (mits het Rhino virus niet door blijft woekeren) haar in april naar huis halen om keuringsklaar en zadelmak te maken.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 18:39

Leuk KG-images, je bent altijd welkom met foto updates! Ben altijd erg benieuwd hoe de rest er nu uitziet.

Fijn he Landra dat ze zo braaf zijn, de mijne gaat ook overal op af. Tractors doen hem helemaal niks, mijn oom start de tractor ook gewoon als ik met hem bezig ben en hij geeft daar niks om. Heb er gister voor het eerst opgezeten, en vandaag weer en even gestapt. maar hij is zooo makkelijk en braaf. Echt een heerlijk beest, ook in de omgang heel nuchter en braaf, maar zeker niet sloom. Hij is wel lekker scherp op alles, maar vind t allemaal gewoon niet eng.

Hoe groot is die van jou nu Landra?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:50

Dankjewel Zsazsa! Ik zal zeker fototopics en updates plaatsen!

Die van ons gaat groot worden! Ze meet nu ruim 1,68 en staat achter nog hoog, heb zo'n vermoede dat ze de 1,70 wel gaat halen :j

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:32

Ben bezig om excel nu te longeren en dat gaat erg goed. Excel heeft van nature een zeer goede balans.
Heb van de week voor het eerst gelongeerd met longeersingel en bijzetteugels. gaf geen kik. lekker beest.
Maar voor enge/nieuwe dingen is hij vaak wel bang en niet zo makkelijk te overtuigen. Denk dat dit van moederskant komt, die had precies dezelfde trekjes. Excel wordt pas eind mei 3 jaar oud en vind hem nu nog te slungelig om ook maar te gaan hangen, dus daar wachten we nog een paar maandjes mee. eerst maar lekker longeren, spieren en conditie kweken en dan zien we wel weer verder (alhoewel ik niet kan wachten om met hem te gaan rijden.) Hij wil echt graag werken!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 15:54

Ik heb vandaag voor het eerst op hem gedraafd en hij was super braaf, zoals met alles. Heb van ZK nog steeds niks gehoord, kan ook niet vinden of hij ergens gestart word. Terwijl ze zeiden dat hij vanaf januari weer zou starten. Lijkt me ook leuk om een nakomelingen onder onsje te organiseren. Ben erg benieuwd. Er moet toch 90 3 jarige ZK's rondlopen nu. Ben heel erg benieuwd naar de rest!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:14

Dat is zeker een leuk idee. Gelijk een goede leer voor de jonkies!

Efeera komt 31 maart naar huis. Ik ben reuze benieuwd! :):)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:21

Nou, Efeertje staat thuis hoor! De rit ging heel soepel, ze stond er binnen een minuut op, stommelde even van het terrein af maar was daarna super braaf. Ook eraf ging makkelijk en mevrouw stak al gelijk haar hoofd naar de grond om te eten op stal :D . Heerlijk zo'n nuchter beest! Morgen ga ik haar starten, ben benieuwd hoe ze aanpakt!

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:42

Hallo iedereen! leuk dat jullie je weer melden op Bokt. Heb zelf in geen maanden deze site bekeken, maar gisteren klikte ik weer eens Familiebanden aan, en zag tot mijn verrassing dat het topic weer vrij vooraan staat.
Wij zijn ook begonnen met zadelmak maken van Edradour. We hebben nog een driejarige, van Spielberg, dus we doen er twee tegelijkertijd. Het schiet alleen niet erg op, aangezien ik het niet alleen kan, mijn man bezig is om de keuken te verbouwen (ook heel zinvol!) en mijn lieve dochter een klushuis in de Kop van Noord-Holland heeft gekocht...
Maar afgelopen weekend heeft ze een zadel en hoofdstel aangehad, met longeren waren we al eerder begonnen. Zadel was de eerste keer een klein probleem, althans, ze schoot vooruit, maar meteen daarna er weer opgelegd, en toen aangesingeld, geen probleem meer. Hoofdstel indoen gaat ook goed. Dat doet ze beter dan die andere. Maar van longeren snapte ze eerst niet veel, ze komt namelijk het liefst bovenop je voeten staan, want ze houdt erg van gezelligheid. Afijn, beetje bij beetje gaat ook dat steeds beter. De Spielberg doet alles precies andersom: longeren geen probleem, maar een bit in en een singeltje om was dan weer wel moeilijk.
Ik heb er nog niet op gehangen of gezeten, dat durf ik niet zo goed (de leeftijd...), maar misschien dit weekend. Ik zou een meisje uit de buurt moeten vinden om dat te doen, maar die hebben zelf pony's en school en baantjes en dus geen tijd.
Ik schat dat ze 1.69 gaat worden, een prima maat voor mij, maar nu is ze nog erg jeugdig. Misschien dat ik haar na het inrijden nog lekker een paar maanden in de wei zet, samen met moeders, die met pensioen is. Dan heb ik er nog twee thuis om te rijden, haar broer en de Spielberg, die is kleiner, maar wel al meer volgroeid. En als die een beetje braaf wil zijn, dan kan ik daar wat tijd aan besteden.
Een nakomelingenonderonsje lijkt me leuk, als het niet al te ver van mij vandaan is. Is zeker goed en leerzaam! Misschien bij Doris?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:26

Fijn dat het zo goed gaat zeg! Ze zijn allemaal heel fijn te hanteren volgens mij.

Efeera is nu 3 weken thuis en loopt inmiddels superbraaf aan de dubbele lijn en heeft ook een zadeltje opgehad. Ben echt trots op de merrie, nu hopen dat ze nog een beetje omhoog schiet in de schoft de komende 8 weken, want dan is het keuringstijd!

Afbeelding

Afbeelding

En nog een super grappig filmpje van Eef die het opneemt tegen haar levensgevaarlijke bandages :D (maar verder is ze super nuchter hoor!)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 10:55

De mijne komt vandaag naar huis! Eens kijken of ik dan wat mooie foto's van hem kan maken! Die van jou is echt leuk KGimages!
Hoe groot is ze?