Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:25

Heb ook even bij sectolin gekeken maar ik zie daar geen puur magnesiumproduct eigenlijk. Wat gebruik jij dan Trudy?

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:40

De VitE + Seleen

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:45

Jah die voer ik nu ook aan Weltsieger. Maar hij is nog steeds zo enorm stijf als hij een dagje iets harder heeft moeten werken (en dan heb ik het echt niet over zware inspanning). Meneer heeft heel gemakkelijk last van zijn lijf. Dan loopt hij als ik begin iets onregelmatig als ik voorwaarts vraag en dan blijft hij de hele tijd moeite hebben met echt fijn door zijn lichaam lopen. De volgende dag is dat weer over. Maar het is nooit duidelijk wanneer hij wel last heeft en wanneer niet. Vandaar dat ik vroeg of er meer Weltmeyer gemakkelijk stijf zijn. Ben dus blij met de tip van Youngster. Gaan we dat eens proberen. Vind het ook zo sneu voor hem. Hij doet zo goed zijn best en dan krijg je dit weer.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:50

Heb je hem wel eens na laten kijken door een osteopaat of fysio trouwens? Paard van mijn zusje had pas geleden ook zoiets en die was gewoon verzuurd door het werk en blokkades omdat ze een keer gevallen is. Ze liet niks zien, maar werd wel zuurder in het werk.
Ze is een keer behandeld door Steffi v/d laarse en 2x door Linda van Diepen en ze loopt nu echt zo ontzettend veel beter.
De weltmeyer die ik reed werd elke 6 weken gedaan omdat hij slechte lendenen had. Dat is overigens wel een Weltmeyerkwaal helaas.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:14

Mijn Weltmeyer wordt op regelmatige basis nagekeken door de fysio die tevens osteopaat is. Toen hij in oktober bij ons kwam kon hij bijna niet lopen zo zat hij vast. Volgens de fysio is hij nu echt lekker soepel. Hij was er zelfs verbaasd over de laatste keer. Helaas blijft hij iedere keer verzuren. Meestal met een dag weer over, maar wel vervelend voor het paard.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:50

Sjoert schreef:
NOu hij is gunstig geschoten.
Als veulen was ie zo mooi! Tot 2,5 maand ongeveer. Toen klapte hij ineens uit elkaar :D :D :D

Een echte twenter dus...
Maar hij is echt gróóót, of niet? :wow:

De onze loopt inmiddels gelukkig niet meer kreupel. Begint wel een beetje een tijger te worden, bij het afspoelen/wassen en insmeren... ~~}>
Het zit aan de binnenkant en ik verwacht dat ze het zelf gedaan heeft. Dat ze er met haar andere voet op is gesprongen. Ze deed het namelijk eergisteren per ongeluk weer toen ze voor de oude merrie aan de kant moest. (weer open natuurlijk... :roll: )

Wat betreft de spierpijn: dat heeft die van mij alleen gehad na de behandeling van de osteo, maar ze heeft natuurlijk ook nog niet zoveel gedaan...
Mijn Jazz heeft het wel heel snel en sinds ik de Power Plus-muesli van Havens bijvoer, gaat dat heel goed.
Daar zit ook extra magnesium in en electrolyten. Die laatsten zorgen voor het sneller vrijkomen van (de juiste) energie, zodat ze niet zo snel verzuren in de spieren. Het zweten is bij dat paard ook stukken minder geworden...

sundance14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:20

Hallo allemaal, ik meld me ook even, :o

Wat leuk om allemaal familie van mijn paard tegen te komen. Ik heb een Weltmeyer II x Lucky one. Die van mij is ook behoorlijk aan de maat,
hij is 1.75m.
Ik wil eigenlijk een foto toevoegen, maar ben er nog niet helemaal aan uit hoe dat moet, ben nog niet zo lang actief op Bokt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:52

De onze had juist spierpijn nadat ze 'geholpen' was door iemand van happy athlete.... na 3 dagen weer als een zonnetje :j
Is weer vrolijk, 'speelt' weer.

En voor de liefhebbers: Veertje T (Ronaldo X Weltmeyer, kleindochter van Dolly) staat te koop, wegens tijdgebrek (we komen gewoon uren te kort per dag, dochterlief gat dadelijk fulltime naar school, wedstrijden rijden, manlief heeft er een hobby bij)
En we hebben de Florencio nog voor de fokkerij.

.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:06

Zonde Alane dat je je Weltmeyer moet verkopen! Hopelijk vindt je er een leuk nieuw baasje voor.

Ik ben nu net terug van vakantie. 10 dagen weg geweest naar Zuid Frankrijk aan de kust bij Bordeaux. Mijn zusje heeft Weltsieger 4 keer gereden. Dus hij is wel in beweging gebleven. Ik ga ook even naar de power plus muesli kijken van Havens. Hij krijgt nu sportbrok van Pavo met meergranen-mix van Havens en een schepje vitamine E met selenium. De meergranen en vitamine E op advies van de veearts. Maar het helpt nog onvoldoende eigenlijk. Hij krijgt dit nu vanaf oktober.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:04

Ik ben ook even weg geweest, drie weken USA :) Niet verkeerd. Uiteraard paard wel enorm gemist. Mijn bijrijder is met m in de weer geweest, maar die heeft nogal de neiging iets té lief voor m te zijn. Hij heeft haar dus goed uitgetest! Haha! Zijn manieren is hij nu ook wel weer een beetje kwijt. Moet echt weer opnieuw leren stilstaan bij poetsen enzo.
En van zwart is hij nu naar bruin gegaan. Niet normaal wat een verschil. Hij is trouwens op het moment te mager. Balen. Voer hem heel wat bij, maar wil nog niet echt aanzetten. Deze week even een flinke wormenkuur en ik ga de tandarts even laten kijken naar zijn kiezen.
Hebben jullie paarden ook brokkelhoeven? Ik word er gek van... Nu weer een supplement gekocht voor in zn voer, en levertraan om op de hoeven te smeren (tip van de hoefsmid). Maar hopen dat het hier wat beter van gaat worden...
Ben benieuwd naar de Weltmeyer II van sundance14!!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:13

Nee geen last van Lon, van broze hoeven.
Wat mij wel opvalt, is dat mijn Whisper een stuk minder vet is dan mijn gribaldi. Ze staan overdag in de wei, beide net zolang. Maar de Gribus is best wel aangekomen, en Zoe niet.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:19

Mijn paard heeft echt super sterke hoeven (volgens onze hoefsmid A. van Nassau), maar ook hij heeft nu een beetje last van brokkelhoeven. Ligt denk ik aan het weer.

Weltsieger is trouwens ook perfect nu. Niet te dik en niet te dun. Als hij loopt zie je zijn ribbetjes als hij gewoon stilstaat zie je ze niet. Hij is nu echt mooi van model. Scheelt ook dat hij nu weer gewoon durft te gaan staan slapen als zijn kleine weidemaatje gewoon dooreet (en die eet echt constant). In het begin bleef hij dan maar meeeten bang dat hij wat zou missen. Toen werd hij echt aan de dikke kant. Ben zelf van mening dat dikke buiken alleen maar in de weg zitten in de sport. Veel paarden op concours zijn helaas te dik wat zeker niet goed voor ze is.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:08

klopt, maar bij mijn paardje schrikken veel mensen inmiddels ;) Lijkt me ook niet de bedoeling. Ik heb nu besloten om hem ook 's ochtends voor mn werk al een bak voer te brengen (even uit de wei halen, laten eten en weer terug), en dan 's avonds na rijden/ longeren ook nog een lading. Ik hoop echt dat er snel weer wat aan komt...
De brokkelhoeven heeft hij al sinds ik hem heb (maart dit jaar). De hoefsmid die hem bij zijn oude eigenaar deed was geloof ik niet de beste. Nou ja, we werken eraan :) Rijden gaat in ieder geval wel helemaal goed :D

sundance14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:26

Hoi Lon83,

Ik wil graag een paar foto's van mijn paard plaatsen, maar hoe moet dit?? Ooo, jullie zullen wel denken: wat een kneus haha.
Mijn paard heeft trouwens hele goede hoeven. Mijn hoefsmid is Rob van Nassau en die blijft dit elke keer herhalen.
Wel is mijn paard snel stram en stijf, ik geef hem hierom glucosamine. Verder is het er eentje die alles hoort en ziet, niks ontgaat hem.
en hij is super betrouwbaar, je kan bij wijze van spreke achterstevoren het bos met hem in.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:08

Ik heb Anton als smid. Komt al bij ons zo oud als ik ben. Weltsieger houdt ook altijd alles in de gaten, maar doet er verder niets mee (meestal).

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:37

Afbeelding

zo, als deze werkt weet ik 't... Je moet even onderaan de pagina op 'nieuw antwoord' klikken, ipv snel antwoorden. Dan staan bovenaan verschillende 'knoppen'. Klik op de Img. Dan krijg je een code waarin de cursor staat. Daar moet je de code van je foto plakken. Die vind je door met je rechtermuisknop op een online foto te klikken, je kan dan info of eigenschappen ofzo opvragen. Daar staat het adres van je foto (eindigend op bv. .jpeg). Plak die waar de cursor staat te knipperen en tadaa!! Een foto ;)

(nu maar hopen dat het klopt...)

(trouwens foto van mijn 'verkleedpaard..'. Zo gaan we op buitenrit, gewapend tegen horzels, dazen, mini-mugjes en ander ongedierte :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 08:46

Het is gelukt hoor Lon, je foto staat er!

sundance14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:28

Bedankt voor de uitleg Lon. Ik heb geprobeerd om foto's in mijn profiel te plaatsen en vanuit daar naar hier door te plaatsen. Maar het volgende probleem: hoe krijg ik foto's in mijn profiel??

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:05

Goedemorgen!
Gisteren weer met mn merrie gestart.
Eerst een vriendin 1 proef in het L2, ze hebben nu hun laatste puntje om M1 te gaan starten.
En ik later 2 proefjes in het L1. Ik heb nog nooit zo hard moeten werken als gisteren. Ze was totaal niet voor mn been en erg sloom de eerste proef. Tweede proef ging wel wat fijner, maar nog niet goed.
Bleek in de eerste proef 2e te zijn (van de 4) met 177 pnt en de tweede proef was ik 1e met 183 punten.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:38

geen grandiose punten dus Trudy. Jammer, maar een eerste plaats is wel heel netjes! Wel nuttig commentaar gehad?

Weltsieger is nu overgegaan op Pavo winner sport muesli, daar zit ook extra magnesium in. Eens kijken of dat een verbetering brengt. We zijn nu hard aan het trainen op het verbeteren van de galop. Vooral links vind hij heel moeilijk, daar mist hij nog wat balans. Gaat wel vooruit gelukkig. Heb even een wedstrijdstop tot oktober. Wil alles beter voor elkaar hebben voordat ik weer start. Eerst weer een keertje B en als dat naar tevredenheid gaat gaan we L1. Ik hoef mijn punten niet te rijden om te mogen promoveren dat scheelt. Kan gewoon over als we er klaar voor zijn. En ik vind dat we er pas klaar voor zijn als we in potentie bovenaan mee kunnen rijden (jah ik ben streng voor mezelf).

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:52

Is alleen maar goed Susie, dat je zo streng bent voor je zelf, daarom rij je ook al Z!

Zeker geen grandiose punten. Ze was gewoon op. Het was warm en omdat ze al 1 proef had gelopen en daarvoor ook een half uur had losgereden, vond ze het wel mooi geweest.

Dus ja, het was jammer van de score, maar goed, ik weet dat we het kunnen, dus komt wel weer terug.
Ben al apetrots op he feit dat ze zo snel door het L2 is gegaan, met mijn bijrijdster!!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:44

goed bezig dames ;) Voor mij zitten erg waarschijnlijk geen wedstrijden in, al lijkt het me best leuk. Mn vriend is al niet blij dat ik elke dag drie uur nodig heb (en dat voor maar 1 paard...). Als ik nu ook nog een weekenddag kwijt ben aan wedstrijden, dan gaat ie echt klagen vrees ik ;)

Duncan is de laatste tijd geweldig voorwaarts, en lijkt echt plezier te hebben in het rijden. Alleen zodra ik maar aan gallop denk dan ontploft ie al. Continue dribbelen en zich sterk maken. En dat terwijl hij galloperen over het algemeen helemaal niet zo leuk vindt... Haha!
Iemand nog tips tegen overspringen? Duncan is snel zijn balans kwijt in gallop en gaat dan overkruist lopen. Dat doet hij ook altijd voor de overgang terug naar draf. Ook aan de longe doet hij dit. Ik probeer hem al zoveel mogelijk met mijn binnenbeen naar buiten te drukken, en dan op te vangen met de binnenteugel, maar hij valt er gewoon doorheen... (gaan ook nog veels te hard in gallop, zal er wel mee te maken hebben)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:56

Al een oud topic, ik weet het.. maar merk van zelf wel of dit nog mag of dat er een nieuwe geopend moet worden.

Ik rij ook een paard waar Weltmeyer bij in zit, ben wel benieuwd naar meer ervaringen van jullie uit, wat vinden jullie van zijn karakter enz. enz.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:05

Henrieke: leuk dat je dit topic weer een nieuw leven in blaast. Ik heb ook al een paar pogingen gedaan. Maar helaas werd mijn bericht telkens weer verwijderd door de mods wegens oud topic.

Ik ben ondertussen overgegaan naar de L1 met Weltsieger. Nu hebben we een winterstop en daarvoor ben ik 1 keer L1 gestart. Dat was geen succes, omdat we met 8-10 combinaties op een stukje van 20x20 moesten losrijden. Met het losrijden was hij heel erg terug vanwege alle combinaties die op hem af kwamen en in de proef had hij de turbo aan en zat er geen rem meer op. Het was een wedstrijd om snel te vergeten. Gelukkig de laatste tijd geen sneeuw meer gehad dus ook lekker kunnen trainen thuis. Hij wordt steeds beter te rijden en krijgt steeds meer balans. Ook slaat hij gelukkig niet zo makkelijk meer dicht als hij iets moeilijk vindt. Qua karakter met rijden is het een paard wat het graag voor je wil doen zolang je maar consequent en doortastend blijft. Springen gaat ook steeds beter en morgen loopt hij zijn eerste oefencross.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:18

Wat leuk om je verhaal zo te lezen, is hij in die wedstrijd er dan vandoor gegaan of bedoel je dat hij zo voorwaarts was en niet (goed) meer te sturen? Heb je inmiddels alweer gestart of doe je dat voorlopig niet meer? Thuis gaat het rijden wel goed? Hij is dus ook nog jong als ik het goed begrijp? Heb je hem zelf opgeleid? Is het dat paard op je avatar?

Ik rijd zelf nog niet echt van die ingewikkelde/moeilijke oefeningen dus of hij dat ook moeilijk zou vinden weet ik (nog) niet. Wel merk ik dat hij erg leergierig is. Ik heb ook een moment gehad dat het niet lekker ging met rijden (kwam door mezelf), maar we gaan nu weer helemaal de goede kant op. Zelfs al een 2e prijs gehaald in de B dressuur! Springen pakken we ook steeds meer op, in het begin al wel gedaan, later weer even mee gestopt maar ook dat gaat nu de goede kant. Mijn grootste 'probleem' met hem is dat ik hem voorwaarts moet houden, als ik dat doe dan gaat de rest vanzelf..... Voor de rest is het een schat van een paard, ook in de omgang en ook een grote knuffelkont :Y), er zit niks gemeens in :).