Nakomelingen van Upper Class

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:16

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:12

Oh die :') Ik dacht dat 't een merrie was :') Dan heb je 'm volgens mij van een Bokker gekocht, toch? Of heb je je naam veranderd _O-

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 06:18

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:56

Volgens mij is die door een bokker gefokt := En anders ben ik abuis :')

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:40

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:02

Foto van afgelopen donderdag... al bijna een echt paard!

Afbeelding

En vandaag op de wei :D

Afbeelding

jacqueline26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:04

hoi,
hoe krijg je er foto's op???
1000de pogingen gedaan maar dan doet hij het niet.... snap er niks van.
kan iemand helpen?
bedankt alvast....
groetjes jacqueline

Clouwdy

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:52

Je foto moet ergens online staan.. Bijvoorbeeld op Hyves.. Je opent de foto en klikt op de rechternuisknop en dan eigenschappen en kopieert daar de hele link.. Hier op Bokt klik je eerst op voorbeeld in het scherm wat daarna volgt zie je bovenaan IMG staan.. Klik op IMG en plak de link er tussen of kies gelijk voor ctrl-v dan staan het ook gelijk goed..

jacqueline26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 12:12

bedankt! ga het gelijk proberen!!
Afbeelding
geloof dat het gelukt is eindelijk....
dit is dus mijn upper class Ranya, een merrie van bijna 5 jaar
Afbeelding
groetjes jacqueline

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 00:24

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:17

@ Clouwdy Wordt idd. al een heel paard.Leuk dier!!
@ jacqueline26 Hoofd lijkt erg veel op een Polansky die ik gehad heb.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:43

Ik vind het een typische Jet Set. Zou nog iets meer bespiering mogen hebben imo. Nog beetje uitgroeien.

De meeste nakomelingen van Upper zijn tussen 1.65-1.70. Upper zelf is echte mega :oo

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:28

Rafiki8 schreef:
Ben wel benieuwd wat voor foto's dat zijn :o

Helaas, ik ben abuis. Geen foto's van. Wel een foto van een andere Upper x Kennedy. Maar die is heel vaag :=

Wel van Batavia trouwens. Als jaarlinger. Stond toen te koop op marktplaats.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:36

jacqueline26 schreef:
bedankt! ga het gelijk proberen!!
Afbeelding
geloof dat het gelukt is eindelijk....
dit is dus mijn upper class Ranya, een merrie van bijna 5 jaar
Afbeelding
groetjes jacqueline

Deze merrie is familie van mijn merrie
als je een foto wilt hebben van de moeder en oma en zussen van jou merrie Batavia
die heb ik.
Ze lijkt op haar moeder

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:31

wat komen er een mooie foto's voorbij ... wat zijn ze toch mooi onze uppies :D

vandaag wordt mijn boef bekapt helaas lukt dit niet op een normale manier dus wordt hij verdoofd ik vind het niet de manier maar het is niet anders hij laat het bekappen echt niet toe nu twee maal geprobeerd samen met de hoefsmid maar geen resultaat , als je de voorbenen op tilt probeert hij je met zijn achterbenen te raken .. ik baal er zo van ! Als ik het voeten geven met hem oefen gaat het redelijk maar ook mij probeert hij te slaan en hij trekt zijn benen heel snel terug .... hopelijk lukt het bekappen want het is echt nodig !

Wel moet ik zeggen dat hij wat rustiger in de omgang word dus er is hoop :o Zondagochtend heb ik hem zelfs in mijn uppie naar de bak gebracht en hem losgegooid *\o/*

Ik ben enorm aan het twijfelen ik ben ik contact gekomen met iemand die mijn upperclass wil ruilen voor zijn upperclass ... het is een merrie van ook drie jaar oud een heel suk rustiger in de omgang maar lang niet zo mooi als die van mij en een heel stuk minder uitstraling , van de week ga ik er weer naar toe en ga ik haar bewegingen eens bestuderen ;) maar als ik heel diep in mijn hart kijk wil ik mijn kanjer niet kwijt en wil ik het niet zomaar opgeven ............ ik vind het zo moeilijk ? ?

De afstamming van de merrie houd mij ook een klein beetje tegen het is een upperclass X Jacardo , ik heb een beetje op het internet gezocht en het karakter van Jacardo en Elcaro is nou ook niet je van het , ik lees ervaringen van mensen die zeggen voor mij NOOIT meer een Jacardo dus ik weet het allemaal niet ... kan iemand mij tips geven en heeft iemand ervaring met een nakomeling van Jacardo ? ?

Nou weer een heel verhaal ... ik laat jullie vanmiddag weten of het bekappen is gelukt ]

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:00

Het bekappen is gelukt *\o/* Alleen het laatste beentje (achterbeen) is niet helemaal grondig gedaan omdat meneer alweer aardig allert werd hahahahah het is er echt een hoor maar .... ik ben wel blij dat het kappen gelukt is nu kan hij met mooie voeten het land op :D

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:40

Super dat het gelukt is!! *\o/*

Ik kan je helaas niks vertellen over nakommelingen van Jarcardo zelf geen ervaring mee.
Bij twijfel zal ik het zelf nooit doen dat kan ik je wel vertellen ;)

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:35

Ik heb zelf een Elcaro gehad (zelf gefokt uit een merrie die ik toen had) super braaf beest als hengst heb ikhem ook nog zadelmak gemaakt.
Toen ik mijn merrie liet dekken door Elcaro waren er ook veel mensen die het niet zouden doen maar je moet naar de moeder kijken hoe die is.
Jacardo heb ik vroeger 2 zadelmak gemaakt 1 was lastig de andere weer helemaal niet.

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:14

@ Rafiki en Splenius .. bedankt voor jullie reactie !

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:42

Voor de rijdende Uppies.. Hoe zouden jullie het rijden defineren? Zijn ze leergierig, lui, voorwaarts, alert, snel, traag, snel verveeld etc.. Geschikt voor beginners/gevorderd?

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:59

Die van mij is zeker leergierig goed voortwaarts let wel op de omgeving maar niet op een vervelende manier.
Hij zou zeker geschikt zijn voor een beginner.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:14

@lemon Wat fijn dat het bekappen goed is gegaan en dat je hem alleen in de bak hebt kunnen zetten! En sja.. bij twijfel zou ik ook niet ruilen.. Hij is nog jong en moet nog veel leren.. Als ik het zo hoor gaat het al steeds een beetje beter..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:37

lemon71 schreef:
wat komen er een mooie foto's voorbij ... wat zijn ze toch mooi onze uppies :D

vandaag wordt mijn boef bekapt helaas lukt dit niet op een normale manier dus wordt hij verdoofd ik vind het niet de manier maar het is niet anders hij laat het bekappen echt niet toe nu twee maal geprobeerd samen met de hoefsmid maar geen resultaat , als je de voorbenen op tilt probeert hij je met zijn achterbenen te raken .. ik baal er zo van ! Als ik het voeten geven met hem oefen gaat het redelijk maar ook mij probeert hij te slaan en hij trekt zijn benen heel snel terug .... hopelijk lukt het bekappen want het is echt nodig !

Wel moet ik zeggen dat hij wat rustiger in de omgang word dus er is hoop :o Zondagochtend heb ik hem zelfs in mijn uppie naar de bak gebracht en hem losgegooid *\o/*

Ik ben enorm aan het twijfelen ik ben ik contact gekomen met iemand die mijn upperclass wil ruilen voor zijn upperclass ... het is een merrie van ook drie jaar oud een heel suk rustiger in de omgang maar lang niet zo mooi als die van mij en een heel stuk minder uitstraling , van de week ga ik er weer naar toe en ga ik haar bewegingen eens bestuderen ;) maar als ik heel diep in mijn hart kijk wil ik mijn kanjer niet kwijt en wil ik het niet zomaar opgeven ............ ik vind het zo moeilijk ? ?

De afstamming van de merrie houd mij ook een klein beetje tegen het is een upperclass X Jacardo , ik heb een beetje op het internet gezocht en het karakter van Jacardo en Elcaro is nou ook niet je van het , ik lees ervaringen van mensen die zeggen voor mij NOOIT meer een Jacardo dus ik weet het allemaal niet ... kan iemand mij tips geven en heeft iemand ervaring met een nakomeling van Jacardo ? ?

Nou weer een heel verhaal ... ik laat jullie vanmiddag weten of het bekappen is gelukt ]

Ik heb een Jacardo /Elcaro gereden een tijd terug. Een heel erg eerlijk paard, heel intelligent en ook behoorlijk gevoelig. Er zit behoorlijk wat bloed in die lijnen, dat maakt ze gevoelig en slim. Zo'n paard moet je niet beledigen en te ruw behandelen want dat onthoudt zo'n paard. Ben je eerlijk en duidelijk en hebben ze steeds meer goede ervaringen dan wordt het een superpaardje, eerlijk en meedenkend en gemotiveerd. Hij bood vaak tijdens het rijden dingen aan die je eerder al eens gevraagd of gedaan had. Doe je zelf dingen fout of mag hij de ene dag iets wel en de andere dag niet, dan snapt hij dat niet, de logica als het ware, want gisteren mocht of moest het wel zo. Dus zorg dat je constant, duidelijk en eerlijk bent, beloon het goede gedrag, doe niet te boos of te "ruw" als ie het een keertje niet goed doet. Gevoeligheid en intelligentie werkt alleen tegen je als je niet eerlijk of duidelijk en consequent bent, ben je dat wel dan betaalt dat zich zeker terug in een fijn meedenkend paard. De rol van de ruiter/eigenaar en de mensen die met hem omgaan is dus heel bepalend bij zo'n paard. Ik zou er niet bang voor zijn om zo'n paard te hebben of te rijden, een goede duidelijke leider hebben ze gewoon respect voor.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:51

@ sammie. De merrie die ik rij is ook super braaf, leert snel! Wel flink voorwaarts maar zal niet raar doen. Heb der nu een week alleen maar buiten gehad wegens beetje snotteren en zo weer opgestapt zonder problemen. Dus zij is ook wel geschikt voor een beginner. Heb mn moeder er op gehad, jaren niet gereden en best bang. Merrie stond en liep erbij als of ze dat al jaren deed.

[EA-TK-PP] Mooi 4-jarig Dressuurpaard
Dit is die merrie, vond het wel leuk om even een linkje te plaatsen. Kunnen jullie in iedergeval weer even kijken of ze een beetje op die van jullie lijkt. :P

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:27

Bedankt voor alle info mbt jacardo ... elcaro , ik heb er nog eens over nagedacht en heb besloten dat ik bij mijn eigen uppie blijf :o ik hoop dat hij zich toch nog gaat ontpoppen tot een brave Uppie, als ik de ervaringen van de andere upper eigenaren lees dan durf ik het wel aan :+ Hij staat nu op het land en ga er wel elke dag heen om te borstelen en om de band die ik nu met hem heb aan te houden , september laat ik hem inrijden en dan zie ik wel hoe het allemaal uitpakt ? ? Hier nog een fototje van vandaag ....

Afbeelding

Afbeelding