Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marlijnt

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:55

we zijn wezen kijken bij onze Sydney (Wynion) het gaat heel erg goed deze week ga ik er een keer oprijden...

groetjes Marlijn

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:34

neem je je camera mee marlijnt??

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 21:52

RZDLover schreef:
Bij de merrie's heeft in groep 1 springgericht Bromelia v.Sydney een 1ste premie gekregen en een 6de plaats

Citaat:
Dit is mijn veulentje...helaas is er iets heel ernstigs gebeurd met haar. Ik vond haar 3 weken geleden dood in de sloot, ze had waarschijnlijk haar nek gebroken..zo erg Huilen

ter nagedachtennis heb ik een foto besteld van de keuring, ik zal deze er binnenkort opzetten want ze was echt een plaatje..

Zo, dat is echt heel erg, sterkte!
Ik krijg er gewoon kippenvel van...

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:01

pajidin schreef:
RZDLover schreef:
Bij de merrie's heeft in groep 1 springgericht Bromelia v.Sydney een 1ste premie gekregen en een 6de plaats

Dit is mijn veulentje...helaas is er iets heel ernstigs gebeurd met haar. Ik vond haar 3 weken geleden dood in de sloot, ze had waarschijnlijk haar nek gebroken..zo erg Huilen

ter nagedachtennis heb ik een foto besteld van de keuring, ik zal deze er binnenkort opzetten want ze was echt een plaatje..

Oh, wat vreselijk lijkt me dat! Heel veel sterkte Ach gut
Vind het wel erg mooi van je dat je een foto hebt nabesteld van haar ter nagedachtenis.
Nogmaals heel veel sterkte.

marlijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:57

Deze week gaan we er weer heen en als het goed gaat ga ik er dan op rijden. Ik zal aan mijn zus vragen of ze foto's wil maken.

groetjes Marlijn

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:07

Ben heel erg nieuwgierig Marlijn! Laat je zus maar veel foto's maken. Ik hoop dat het nu beter gaat met Wynion.

Die van mij is afgelopen maandag gechipt, tis al een heel baasje, hij vond het maar niks, dat scheerapparaat en dan ook nog eens een vreemde vent naast je, pffft. Hij heeft flink van zich laten horen. En daarna heel stoer doen tegenover het andere veulen, haha. Maar het chippie zit erin dus hij kan nu 'legaal' mee in de trailer!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:24

Jeetje Pajidin, ook al kende je je veulen niet zo lang; het is verschrikkelijk als je meemaakt om m zo jong te verliezen!!!
Wil je de foto van je veulen dan ook plaatsen op bokt als je hem binnen hebt gekregen? Kunnen we het veulentje ALLEMAAL een eer betonen! Knipoog

Morgenochtend ben ik van de partij met een dikke camera om VDL Sydney te fotograveren! Ik hoop dat het dan NIET regent!!!
1 voor Sydney en Marcel
2 mijn camera pakt dan alleen regendruppels op de foto.......

Dan moeten ze vrijdagavond en anders zaterdag hier op bokt staan.......

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:38

oeee ik kan niet wachten tot de foto's er zijn! Natuurlijk verwachten wij ook een uitgebreid verslag downhill Haha!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 13:35

Ik ben ook benieuwd downhill.....

Whatje mag weer even rusig aan doen..... Als ik aan het rijden ben weet ik echt niet meer wat ik moet doen.....dan maar weer een paar weken vakantie......

*edit: heb 17 september wedstrijd..... vakantie tot 14 september en na 17 september tot de verhuizing naar de nieuwe stal.....*

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:46

Duivel Nou maak je borst maar nat RZDlover......... Ik ben mijn foto's NU aan het bewerken: Goede formaat, andere personen wegknippen enzo, etc.

Ik ben nu bij foto nummer 35 !!!!!!!!!! Yeah!! Maar ben nog steeds niet klaar, moet er nog een paar. Dan ga ik bij een paar foto's mijn copywright doen......... Sorry........ Bloos

Ben de hele ochtend met Kim aan de praat geweest. Sydney heeft trouwens vanochten 1 balk eraf gegooit maar moest vanmiddag weer en toen moest ik WERKEN Boos!

ALLES wat je maar kan fotograveren van een paard heb ik nu eindelijk van Sydney !!! En jullie mogen uiteraard meegenieten!

Ik heb alleen van het LOSSPRINGEN foto's want dat was de enige mogelijkheid om Sydney van 7 centimeter afstand te kunnen fotograveren! In de wedstrijd ZELF heb ik het gefilmt met een videocamera (niet digitaal)

Ik wil DIT niet zeggen omdat ik een nakomeling van Sydney heb maar Sydney heeft niet het karakter van een rijpaardhengst ook niet van een rijpaard merrie maar het karakter van een rijpony!!!!! Zo eentje die je als kind (ik als 34jarige) gewoon de HEEEELEE dag wil knuffelen!!!
Sodemieters bokkers: wij hebben ECHT EEN TOP NAKOMELING VAN VDL SYDNEY. WAT IS DAT EEN LEKKERE KNUFFEL!!!!!!!!

Enne........... RZDLover........... ik heb ook gezoend met Sydney...... *LOL*
"Als je kus-geluidjes maakt dan gaat ie lief kijken" zei Kim" (vrouw van Marcel) En ja RZDLover............. Hij zoend zzzzooooooooooo lekker dat ik er nu nog van ondersteboven ben...... En het smoeltje wat ie er ook bij trekt..... Jammer dat ik geen merrie ben...... En dat ze KI hebben uitgevonden! Sorry voor deze opmerking maar als jullie de foto's zien dan waarschuw ik alvast met deze tip: DOE EEN SLABBETJE OM VOOR TEGEN JE KWIJL!!!!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:19

wahahahahaha downhill ik lig van me stoel van je Post!
Wel jammer dat ik nou niet meer de Sydney-zoen primeur heb, maar goed hoe meer zielen hoe meer vreugd zullen we in dit geval maar zeggen Pling Cool
ik wacht met smart op de foto's Haha!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:04

Nou......... Ze zijn gelanceerd hoor........... Clown
Verslag met info van Kim (vrouw van Marcel de Boer) zet ik er van de week wel op........ Ben al blij dat ik de foto's hebkunnen lanceren met een prehistorische PC.........

Alvast HIERONDER een voorproefje en de rest staat op www.dekasteeltoren.nl

Afbeelding

Veel plezier........!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:08

!!!..........KIEKEBOE.......!!!

Afbeelding

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:11

Ach........ Hier nog eentje voor de mensen die AF en TOE deze topic bezoeken.......

De Vliegende Hollander --- VDL Sydney ....... Yeah !!
Afbeelding

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:15

De laatste foto dan omdat deze topic over Sydney gaat.....

Afbeelding

(en omdat ik PAs geleerd heb om foto's te plaatsen op bokt......)

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:23

Downhill schreef:
Nou......... Ze zijn gelanceerd hoor........... Clown
Verslag met info van Kim (vrouw van Marcel de Boer) zet ik er van de week wel op........ Ben al blij dat ik de foto's hebkunnen lanceren met een prehistorische PC.........

Alvast HIERONDER een voorproefje en de rest staat op www.dekasteeltoren.nl

Afbeelding

Veel plezier........!

Bloos! Bloos! Bloos! Bloos! Bloos! Bloos! Bloos! Bloos! Bloos! Bloos!
WAT EEN FOTO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FANTASTISCH GEWOON WAUWIE Wow! Kwijl

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:28

de foto's zijn echt té geweldig Bloos! Pling Cool

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:29

Ja mooi he RZDLover .............?????
In mijn verslag kan ik ALLES over Sydney vertellen wat Kim mij verteld heeft! Het is ECHT zo'n LIEF en VREDIG paard! Daar zijn gewoon ECHT geen woorden voor! Het is gewoon een "knuffel-pony"..... Ik moet nog een passend woord ervoor bedenken....

Ik kan NIETS noemen of bedenken wat hij vandaag NIET goed heeft gedaan. Op de trailer ook zoooo braaf en de rustheid zelfe, echtwaar! Ook ECHT schik hebben in het werk!!!
TSJONGE wat is SYDNEY een BRAAF paard. Kim zegt ook dat Sydney ECHT HET paradepaardje van stal is.....

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:31

ooo ik krijg helemaal de kriebels, als hij nou eens een keertje dichterbij utrecht op concours komt Haha!

marlijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:32

Hierbij alvast een foto van Wynion, ik ben gister en vandaag al wezen rijden.
Het ging super goed, ik kan gewoon opstappen, stappen, draven en galloperen.
Hij is nog niet echt goed aan het been maar dat komt wel. Ik ga komende week zovaak
mogelijk naar daar rijden en dan komt hij waarschijnlijk aan het eind van de week naar huis. Op deze foto staat degene die hem in heeft gereden. We hadden ook nog foto's van toen ik er op zat maar de batterij begaf het toen ik de foto's er op ging zetten dus hierbij alvast deze foto

Afbeelding

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:36

wat een leukie Marlijnt, ik hoop dat het nu beter gaat met Wynion en het rijden Haha!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 08:39

Sydney: verslag in Ermelo 08-09-2006

Tijdens het rondlopen op het concours in Ermelo waar Sydney Z-klassiek moest springen had ik al snel door dat het geen enkele zin had om foto’s te gaan maken TIJDENS de WEDSTRIJD. Het was een mega-parcours en het eerste wat ik dacht was: “dit gaat mijn cameraatje nooit redden, het is allemaal te ver weg….” Het los-rij-terrein was wel een mooie plek om foto’s te maken. Per slot van rekening grensde het looppad aan het losrijterrein. Dan maar hier foto’s maken en hopen dat Marcel met Sydney op DIT terrein gaat losrijden want er waren meerdere velden om los te rijden. Ik was te vroeg maar had wel rekening gehouden met het feit dat ik ruim van tevoren aanwezig moest zijn om ALLES vast te leggen.

Toen we vooraf gekeken hadden bij de wedstrijd zelf, had iedere ruiter problemen met de groene hindernis van KNZ. De vervloekte groene hindernis die veeeel hoger stond dan alle andere hindernissen. Het was een stijlsprong. Iedere deelnemende ruiter waarschuwde elkaar: “pas op die groene hindernis van KNZ”.
5 Deelnemers reden echt foutloos en de overige 43 ruiters tikten allemaal o.a. die vervloekte KNZ-hindernis eraf.

Terugwandelend naar het losspringterrein liep Sydney NET met Marcel dat terrein op. Er lopen meerdere schimmels maar deze schimmel viel toch wel heel erg op: Het welbekende edele hoofdje van Sydney…. Daar is ie, zei ik “smilend”. Gewapend met een videocamera en een digitale camera werd er een strategisch plekje gezocht om de mooiste kiekjes te kunnen maken op het losrijterrein.

Die kiekjes zijn vastgelegd en staan nu op dekasteeltoren.nl

Tijdens de wedstrijd zelf heeft Sydney 1 balk afgetikt. Ja…. OOK die vervloekte hindernis van KNZ! Deze wedstrijd is vastgelegd op videocamera (niet digitaal) Eenmaal de ring uit bleef de camera uiteraard draaien, al wandelend terug naar het losrijterrein waar Sydney ging uitstappen. Met mijn vraag aan Kim, die ook mee terug liep daar naar toe, vroeg ik haar welke balk er afgevallen was. (door de camera een mega-parcours volgen gaat niet) “Degene die jij zei” vertelde Kim. “Maar vanmiddag moet Sydney weer” vertelde ze. Het eerste wat ik dacht was: “leuk, maar helaas moet ik zo meteen weer werken en kan ik geen kiekjes meer maken……… Tussen de rijdende vrachtwagens en tractoren op het terrein liep Sydney met lang teugeltje weer terug naar de trailer. Af en toe stopte Marcel met Sydney om even een praatje te maken met andere ruiters. Sydney staat erbij alsof het de doodnormaalste zaak is om tussen die rijdende tractoren stil te staan en zoekt zelf dingen op die hij leuk vindt om naar te kijken.

Met mijn vraag aan Kim of Marcel tijd had om even tijd vrij te maken voor wat foto’s was het antwoord snel gegeven door Kim. Ze wilde even weten hoe mijn camera werkte en Marcel zocht een mooi plekje op om Sydney “gereed te zetten”. De foto’s zijn door jullie te zien.

Uiteindelijk werd Sydney afgezadeld en in de trailer gezet door Marcel. Kim deed Sydney nog een dun dekentje op en haalde (in de trailer) nog wat troep uit de hoeven van Sydney. Sydney stond erbij als iemand die bij de kapper werd geknipt. Af en toe een voorbijganger observeren met zijn welbekende blik en leuke stand van zijn oortjes…..

Omdat ik Sydney al een tijdje niet meer gezien had, heb ik Kim de hemd van het lijf gevraagd waarvan hieronder door mij een samenvatting is gemaakt:

Sydney loopt nu 4 jaar onder het zadel bij Marcel de Boer. In het begin was het een frisse hengst met absoluut GEEN rotgeintjes met intentie en bedoelingen Marcel eraf te gooien, nee. Hij was fris en jolig maar duidelijk was te zien dat ie wel plezier had in het werk en leergierig is. NIEUWE dingen die een jong paard voor het eerst ziet, observeerde Sydney en sloeg het op als WEER een stukje levenservaring rijker.

Op stal is het een zeer brave hengst die iedere bezoeker IN ZIJN stal DIRECT welkom heet. Het is een gezelligheidsdier. Eenmaal in zijn stal komt zijn karakter als grote CHARMEUR naar boven, mede door zijn zwoele blik die uit zijn edele hoofd verschijnt. Hij heeft geen hengsten-nukken door te bijten. Dat bijten deed hij als jonge hengst wel eventjes maar dat is hem gewoon afgeleerd.
Poetsen en zadelen is bij Sydney geen enkel probleem: helemaal niet, want als je hem poetst of gaat opzadelen, heeft hij hetgeen wat hij wil van de mens (wie dat ook moge zijn) : AANDACHT! Daar is Sydney zo gek op! Hij zal er NIET om vragen door het kenbaar te maken met stampen of traliebijten, maar zodra iemand bij zijn stal in de buurt komt, verschijnt zijn edele hoofdje direct bij de tralies met een blik van: “…..Halooooo wat gezellig……” Zijn zwoele blik met zijn ECHT BRUINE ogen (geen zwarte) doet ieder mens tot staande houden om hem zijn groet te beantwoorden. Je wordt “gedwongen” in zijn ogen te kijken en langzaam glijden onze mensen-ogen richting zijn mooie grote kaakronding en naar de schitterende nek-halsverbinding die hem zo sierlijk maken. Alles klopt in die lijnen. Nog niet te vergeten hoe lang en droog de benen zijn van Sydney die direct opvallen.

Zijn galop heb ik met mijn ogen ervaren als een bewerkbare galop. Je HOORT hem NIET in galop door de baan gaan. Zijn verzameling in de galop is in mijn ogen dusdanig te bewerken dat je Sydney zonder enige moeite in een pirouette draait. Verleg je eigen benen en je draait deze hengst zo in de pirouette. Geen nieuws wat ik nu vertel want deze mooie hengst staat er bekend om DRESSUUR-GENEN te hebben en deze ook mee te geven aan zijn nakomelingen. Nu ik hem weer heb gezien bevestig ik dat direct!

Tijdens het losspringen is in de galop NIETS te horen dat het een stampertje zou zijn die behoorlijk op de voorhand loopt, NEE, en zelfs VOOR de sprong hoor je hem geen zuchtje of kreuntje geven om “moeite” te moeten doen om af te zetten VOOR de sprong. In het concours in Ermelo viel mij op dat hij wel met een “gedreven” enthousiasme de ring door klettert! Als een kind die als eerste bij de snoepjes-pot wil zijn dan zijn vriendjes, ademt hij in het ritme van zijn galop. Sydney heeft maar 1 doel: VAART MAKEN EN SPRINGEN totdat hij van Marcel opdracht krijgt dat het parcours uitgereden is! Sydney is zonder moeite weer uit zijn “spring-enthousiasme” te halen en stapt na de inspannende wedstrijd gewoon als een “brave pony” richting de trailer. Relax “wandelend” en om zich heen kijkend wat er buiten de ring allemaal nog te zien is want stel je voor dat je wat mist….. Zijn orenspel spreekt boekdelen! Zijn houding en lichaamsgebruik doet een mens “smilen” wat een heerlijk paard het is om naar te kijken!

Eenmaal bij de trailer laat hij alles gebeuren. De rust die hij uitstraalt als hij afgezadeld wordt terwijl deze HENGST amper vastgehouden wordt door Kim of Marcel. Sydney snuffelt een beetje aan de klep van de trailer en ziet toe hoe zijn levensmaatjes zijn spulletjes opruimt. Hij volgt iedere handeling van hun….. Gewoon, nieuwsgierigheid en genietend van de aanwezigheid van zijn levensmaatjes Kim en Marcel. Het woord wat dan passend voor Sydney is: een gezelligheidsdier!

Regelmatig wordt er thuis met hem buiten op straat gereden (op de parallelweg naast de snelweg) Sydney wordt nu gemiddeld 6 dagen in de week gereden waarvan 1 hooguit 2 keer in de week wordt gesprongen met hem en de rest dressuur. Met mijn vraag aan Kim waarom maar 1 of 2 keer per week met Sydney wordt gesprongen antwoord zij: ““Hij springt goed. De techniek is steeds mooier en de hoogte van de sprong pakt ie ook goed op dus waarom zouden we deze hengst dan MEER gaan vragen als ie alles goed doet?”” Tja… daar zit wat in…. Waarom zou je dan meer vragen van hem dacht ik……

Sydney is een gezelligheidsdier en een gevoels-dier. Communicatie is bij deze hengst voldoende om contact met hem te maken. Niet alleen onder het zadel maar ook op stal op tijdens poetsen of afspuiten is het gebruik van je stem voldoende om kenbaar te maken wat jij bedoelt. Als jonge hengst werd hij nog wel eens berispt op iets wat niet acceptabel zou zijn en dan was het gebruik van je stem voldoende om hem dat duidelijk te maken! Met een beteuterd gezicht met sprekend orenspel gaf hij dan kenbaar aan Marcel of Kim dat ie de boodschap HEEL DUIDELIJK begrepen had. Onder het zadel tijdens dressuurmatige oefeningen zijn de oren van Sydney altijd gericht naar zijn ruiter. ALLES hoort ie en is gevoelig op stem-tonen en verheffingen. Of het nou vrolijk is of “opdrachtgevend”. Voor en tijdens de sprong staan de oortjes op scherp.

Ja, ik ben weer een leuke ervaring rijker. Mijn dank is weer groot aan Kim die wel heeeeeel lang de tijd gaf aan mij om haar het hemd van het lijf te vragen.

Het KAN zijn dat ik niet alles genoteerd heb maar mochten jullie vragen hebben dan KAN ik ze MISSCHIEN ook beantwoorden op basis van wat ik gezien, gehoord, gevoeld (kus) en geroken heb……. En wat ikzelf vergeten ben te noteren.

Ook al heb ik een zoon van deze MOOIE hengst, deze informatie is misschien van groot belang voor mensen die TWIJFELEN om de hengst Sydney te gebruiken voor hun merrie. Het moge duidelijk zijn dat als zij een hengst zoeken met een TOPKARAKTER en SUPERKWALITEITEN in springen en dressuur, dat Sydney toch wel letterlijk en figuurlijk de aangewezen hengst is! Dit is geen reclame maar gewoon informatie wat gebaseerd is op FEITEN OVER DE HENGST VDL SYDNEY!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:33

Downhill, ik heb je foto's gejat van je site, is dat oke?? Hahaha ik kom ook keertje fotos maken met mijn camera!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 19:14

Eén woord:

WOW Kwijl

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:14

Jemig, ben helemaal onder de indruk!

Wat een heerlijk paard is Sydney toch, Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken , super mooie foto's downhill!

We boffen maar me zo'n geweldige vader, hoop dat mijn kereltje qua gedrag ook op hem lijkt.