Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:28

Hahaha hij is lekker onder de indruk ;)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:34

Volgens mij is die inderdaad niet echt onder de indruk haha.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:10

Nee idd! Dit was de standbeeld-fase.. Weet niet waarom, maar vanaf hij op dat handvat beet, bewoog hij niet meer :')
Met het paraplu "omhulsel" heeft hij meer "gespeeld". Echt jammer dat m'n batterij leeg was, hij heeft ook nog over zo'n blauw matje gewandeld!
Maar als de paraplu plots omhoog ging, kwam effe het wit van z'n ogen tevoorschijn! Terug op de grond gelegd, toen was het weer niet gevaarlijk meer :Y) en lekker om op te eten...

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:03

Hier nog zo één, die het hoogstens irritant vind dat ze nou álweer door dat stomme gordijn moet lopen! :')

Afbeelding

Afbeelding

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:12

Haha, geweldig :') weet niet of hij dat zo leuk zou vinden, iets dat hém aanraakt ipv hij die iets aanraakt!

We hebben zo niks op stal staan, dus zal het ook niet kunnen proberen helaas :)
Gisteren was een meisje op stal parelli aan het oefenen en vandaar wou ik ook eens over het matje met [***] :o
(PS echt creepy dat ze zo op Zelaous lijkt!! Zeker van zo'n afstandje)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:35

Nou ik denk dat volgens fancy dat soort dingen toch echt paard etend zijn! :') flesjes water zijn namelijk ook verschrikkelijk eng!

Daarin tegen een grote truck die staat te dieselen is de normaal steeds zaak van de wereld.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:10

Haha dit was tijdens een schriktraining op stal. Ik dacht eerst dat ik daar nooit normaal doorheen zou komen, dat imago had ze ook nogal op stal dus veel mensen vonden het interessant om te komen kijken. :D mooi dus dat ze zo overal doorheen ging. Zelfs lege plastic flessen op de grond waren geen probleem, wandelen met een paraplu ook niet. Parasols kon je best eten en een zeil op de grond? Geen idee waar je moeilijk over doet baas! :+ Dus tweede ronde alles maar geprobeerd onder het zadel en ook dat was allemaal best! Maar als het hard waait en de kuilbalen ritselen.... Oei! :')

En als je geen zin hebt om te werken? Dan blijf je gewoon staan! (Je bent een puber of je bent het niet natuurlijk..) :wave:
Afbeelding

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:40

Hoe gaat het met jullie Krackjes?

De mijne is vandaag 4 geworden *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:58

Gefeliciteerd!

Mijne is door een blessure (van mij) even uit logeren bij een vriendin. Kreeg wel een hele lieve foto toegestuurd <3 (de rechter is mijn paard)

Afbeelding

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:33

Proficiat!! :)
Haha op logement, zalig :D

Morgen wedstrijd, hoop dat het weertje is zoals vandaag..
In België was het iig super weertje, serieus verbrand dat ook :+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:42

Gefeliciteerd princes .
Wat een lieve foto elise
Qleke succes morgen .

Hudson wordt steeds braver .. Waar hij 2 maanden geleden nog kon ontploffen als ik aan het rijden was en er verdwenen paarden omdat ze vanuit het land of paddock naar binnen gingen .. Zo braaf is hij nu , van de week 2 x gereden terwijl ze uit het land werden gehaald en door de bak moesten lopen , hij reageerde helemaal niet op woensdag .. Op donderdag werd er nog een tandje bijgedaan doordat de paarden gingen rennen .. Toen ging mijn hartslag wel even omhoog hoor hahaha .. Maar zo braaf bleef hij ondanks het rennen en hinniken .. Wauw wat kun je dan trots zijn zeg .
Vandaag even langs de weg uitgestapt aan de hand heen en voor het eerst erop weer terug ook hier bleef hij super braaf <3 blij met mijn Hutsefluts

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:53

Super fijn moniek <3

Succes vandaag Qleke!

Leuke foto Elise!

Nog gefeliciteerd princes :D

Grappige foto Jeska :')

Fly was gisteren ook weer mee op concours, was wel ff lastig voor m want het terrein was enorm hobbelig. Constant heuveltje op en weer af :D ook erg druk dus hij had 1e proef veel spanning, kantelde en kroop achter teugel. 2e proef beter en 190 en 2e prijs. Blij met 'm. <3

Afbeelding

Afbeelding

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:35

Nog gefeliciteerd Princes! Gina is afgelopen donderdag 5 geworden Y)(^)

Hopelijk geen ernstige blessure Elise? Volgens mij heeft je paardje het in ieder geval prima naar de zin!

Succes Qleke, hopelijk hou je het droog..!

Super fijn Moniek! Heb je een beetje een fijn gebied om naar buiten te kunnen?

En Essie, wat zie jij er chique uit in je wedstrijdkleding, echt hele mooie kleuren met dat bruin! En knappe Fly natuurlijk :o

Ik heb echt het engste moment in mijn leven beleefd afgelopen vrijdag. Ging lekker een buitenritje maken... Gina zag iets in het gras, en achter haar gingen mensen die met de weg bezig waren ineens enorme herrie maken. Dat gaf even kortsluiting in haar hoofd, dus ze sprong met vier benen tegelijk de lucht in! Doet ze wel eens, dus dat zat ik nog wel uit maar daarna sprong ze opzij. Baf, ik ernaast.. Gelukkig in het gras dus niet hard gevallen! Maar wat doet mevrouw... Loopt heel rustig de weg op! 80km weg... |o mijn hart zat ik weet niet waar! Gelukkig reedt er een trekker en die stopte en de auto aan de andere kant van de weg stopte ook dus niks gebeurt maar pff dat vond ik toch echt even niet grappig! :(

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:06

Jeetje Jeska dat was zeker schrikken .. Pff gelukkig goed afgekomen.

Wij hebben helemaal geen fijn buitengebied haha langs een 60km weg in de polder ;)

Essie, jammer van de spanning, maar je 2e proef toch kunnen herstellen gefeliciteerd :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:30

Brrrr Jeska ik krijg al de rillingen van je verhaal. Wat eng!! Gelukkig is het helemaal goedgekomen!

Dankjewel <3

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:49

Iedereen gefeliciteerd met de krackjes en de behaalde resultaten! En wat een leuke foto's weer.

Brrr jeska , ik geloof graag dat je dat niet zo grappig vind! Gelukkig is het goed afgelopen.

Waar ik nu zit moet ik een groot stuk over de weg en drukke wegen.. niet zo fijn. Bij Prinsenstad waar ik per 1 juli heen verhuis schijn je redelijk rustig naar buiten te kunnen. Dus dan gaan we dat daar maar eens uittesten.

Met fancy gaat verder alles goed , ene dag wat beter als andere dag :P Maar ze blijft een jong (puber) beest he.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:16

Oh getver Jeska. Ik zou het ook even niet niet meer hebben :=

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:16

Was inderdaad even niet grappig. Langs heel die weg zitten hoge struiken en bomen, maar nét op dat stukje natuurlijk weer niet :):)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:55

Dat is verschieten Jeska!! Gelukkig niks aan over gehouden!

Mooie foto Essie!! Proficiat!!

Blij dat hij nu rustiger is Moniek!

[***] was flink vandaag, kregen een 2de plaats, hoewel ik toch wat impulsverlies had in de proef... Weet soms niet goed meer wat te doen om hem los te rijden, ik longeer hem meestal thuis om al wat energie kwijt te raken, maar de laatste tijd was hij niet meer fris aan de longe en als ik op wedstrijd kwam zat ik met een super stressie paard.. :( na kwartiertje is hij dan wel handelbaar maar leuk is het niet.. Dus dacht ik, ik longeer vandaag op wedstrijd dan hebk dat moeilijke stuk niet meer.. Natuurlijk 10 min voor mijn proef ineens plat!! Toch maar weer naar het moeilijke inrijden dan denk ik.. Heb echt alle tijd nodig om hem goed te hebben, kan niet echt verminderen in aantal minuten inrijden.. Dat gevoel heb ik toch alleszins... Lastig...

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:51

Dat is idd lastig Qleke, waar komt het vandaan ? Angst ? Ik had bij Hudson die confidence spul in z'n neusvleugels gesmeerd .. Dat maakt ze ook rustig geeft ze vertrouwen , heb veel goede resultaten gehoord in mijn omgeving .. Misschien een keer proberen ?

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:59

Klinkt heel erg vervelend Qleke! Dan weet je op een gegeven moment ook niet meer wat je eraan moet doen , behalve maar door de zure appel heen te bijten. Misschien dat inderdaad dat confidence helpt wat moniek aanraad , heb er zelf geen ervaring mee.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:23

Balen Qleke..
Ik heb ook goede ervaring met Confidence EQ. Maar er schijnen ook paarden te zijn die er weer teveel zelfvertrouwen van krijgen.. Maar is het alleen tijdens het rijden dan die spanning?
http://www.dressuur.nl/berichten/als-je-paard-last-heeft-van-plankenkoorts/1469/ Misschien heb je aan dit stukje iets?

Mijn sukkel heeft vandaag een gat in zijn hoofd opgelopen en heeft nu 4 mooie hechtingen :( Ik weet alleen niet precies hoe hij het voor elkaar heeft gekregen.. Gelukkig was het niet super erg en is de hechting meer voor het mooie genezen dan omdat het super diep is..
Afbeelding

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:57

Veel beterschap voor hem Princes! Wat steken ze soms allemaal uit he, als we het zouden weten!!

Angst is het niet denk ik.. Het voelt voor mij puur als teveel aan energie en opgewondenheid.. 't Is ook soms wel, dan weer niet.. Als er een beetje wind is, heeft hij er ook meer last van! Ik heb er al van gehoord denk ik, volgens mij gebruikt ook iem bij ons op stal dat! Maar ben zo bang om iets te gebruiken dat z'n "persoonlijkheid" zal aantasten, weet niet goed wat ik er mij bij moet voorstellen... Omdat hij echt werkwillig is, maar super afgeleid in begin en heel gevoelig.. Beetje teveel tegenhouden = bokken, teveel been = bokken.. En niet overdreven maar ben er thuis op die manier ook al af gevallen (de eerste x terug buiten rijden), toen was hij ook niet stout maar puur teveel aan energie! Kruipt hij helemaal achter mn teugels en wordt een bommetje zeg maar!
Heb wel het gevoel hoe beter hij nu gaat lopen en aan de hulpen komt, hoe moeilijker dat stukje inrijden is, terwijl ik echt losrijd tot zn neus helemaal beneden is en hij ontspannen is, dan pas opnemen. Nog wat zoeken denk ik...
En idd alleen vanaf ik erop ga, op de camion en aan de hand is hij wel rustig.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:02

Hmm lastig zeg... bij die van mij helpt het om heel veel overgangen te rijden en kleine voltetjes..
Die heeft soms ook van die buien dat je eigenlijk op geen een goede manier kan rijden :')

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:12

Beterschap voor het paardje Princes , je weet ook niet wat ze soms uitspoken allemaal he!