Nakomelingen van Voice!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:15

Gaaf rl! Zit te twijfelen om dat ook een keer met eas te doen. Weet zeker dat het wat voor hem is, maar ben er zelf niet in thuis. Ben je vaker endurance gestart?

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:05

Nee ik ook niet. Dit was mijn eerste kennismaking met endurance. Als je het gevoel hebt dat het iets voor jullie is dan zou ik het zeker weten eens proberen! Ik wil in augustus nog een keer meedoen :-)

Je kunt aangeven of je alleen wilt starten of met iemand samen en ik zou je dat tweede aanraden. De afstand is gelijk aan die van de klasse 1 (zo'n 22km) en dat kan in principe elk gezond paard met een normale conditie.
Als jullie meer willen weten dan hoor ik het wel ;-)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:42

Hoe heb je het zelf ervaren zijn er nog speciale dingen qua tuig of kleding oid waar op te Letten? Heb je een startkaart nodig? Waar kan je inschrijven? Waar is de volgende wedstrijd enz.enz? :D

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:54

Het was een erg mooie route (goed aangegeven) en de afstand is goed te doen. We hebben er iets meer dan 2 uur over gedaan. De organisatie van de wedstrijd is heel goed, je word bijv. geholpen bij het oversteken van een drukke weg. Als je bij de voorkeuring aangeeft dat het je eerste keer is dan leggen ze alles nog even uit.
In vergelijking met een dressuurwedstrijd vind ik dat er minder een concurrentie-sfeertje hangt. Het was vooral ook heel gezellig ;-)

Ik heb gewoon met mijn dressuurzadel gereden, wel met een seatsaver erover. Ik had dubarry laarzen aan, dat ging prima. Anderen reden met schoenen en een jodphur rijbroek. En er zijn ook endurance zadels, maar zeker voor zo'n korte afstand heb je dat niet nodig.

Om mee te kunnen doen aan de impulsrubriek moet je lid zijn van de KNHS. Je kunt dus ook meedoen als je geen lid bent van de endurance vereniging of als je geen startpas hebt.

Ik heb gereden in Kootwijkerbroek. Als je op de site kijkt van die wedstrijd (http://www.endurancekwb.nl) kom je het boekje tegen van de wedstrijd. In het boekje staat hoe de wedstrijd verloopt, wanneer je je paard moet aanbieden voor de veterinaire keuring, hoe de route aangegeven is, etc. Achterin staat een wedstrijdkalender. Als ze een klasse 1 wedstrijd hebben (ca. 20km) is het (vaak) ook mogelijk om in de kennismakingsklasse te rijden. Op de site van de wedstrijd vind je ook informatie over het inschrijven.

Hoop dat ik je vragen zo goed beantwoord heb?
Misschien kunnen we wel een keer samen meedoen?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:13

Ja duidelijk, zal straks even op de site gaan kijken!

Heb ook een dressuur zadel inderdaad en rij er vaker 20 km mee. Dat moet in ieder geval geen probleem geven.

Lijkt me leuk om anders een keer samen te rijden! 2 voicejes op pad in de endurance haha!
Verder heb je dan nog vetchecks of is dat alleen op het laatst in de laagste klasse?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:27

Even snel gekeken, zal weer lid worden van de knhs (had ik net stop gezet ivm blessure van Jack, en eas vlot dressuurmatig niet zo snel dat starten al en optie was).

Had je je ingeschreven voor volgende maand veluwe? Zag Leersum en Ermelo zijn voor mij te berijden qua auto afstand, maar bijvoorbeeld ommen is echt wel wat ver voor mij bevoordeeld.

Klinkt leuk!

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:29

Even weer bijgelezen :)

@Rivella, wat doet zo'n handoplegger precies? in ieder geval fijn dat evitha er baat
bij heeft :) En gaaf hoor endurance!

@Kim, super dat het gallopprobleem weg is en mooie foto's ziet er goed uit! Rij je vaak met slof?

Ik heb nu 2 privélessen gehad, eerste was even wennen maar de tweede ging echt super *\o/*
Dat was op woensdag en op zaterdag begon ze ineens maf te doen met longeren, zondag en
maandag ook het werd eigenlijk alleen maar erger dus ik had het idee dat ze ergens last van had.
Voor woensdag afspraak gemaakt voor haar tanden maar dinsdag al 1 dop gevonden in de waterbak,
ze bleek nog een dop te hebben en hele scherpe randen dus dat is waarschijnlijk wel waar ze last
van had. Ze is voor nu uitgewisseld dus we kunnen er weer een jaar tegenaan :D
Afbeelding

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 18:46

Mooie foto! Lekker overbouwd dus die groeit ook nog lekker!! :p

Ja, ik rij 1x in de week met slof, alhoewel ik hem nu soms net een keertje extra pak, omdat Franco momenteel erg heet en druk is. Zijn focus is erg omgeving gericht en als we er alleen maar een slofje aan hangen (ook al hangt hij los), dan heeft hij weer aandacht voor het werk. Merk aan Franco dat hij sommige dingen die we nu van hem vragen wat moeilijker vindt, waarschijnlijk ook omdat zijn lijf zo'n groei heeft gemaakt qua bespiering, dat hij best wat spierpijn kan hebben. Plus, die puberteit. .... volgens mij komt hij eraan hoor! ^^

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:42

mellamoshan schreef:
Lijkt me leuk om anders een keer samen te rijden! 2 voicejes op pad in de endurance haha!
Verder heb je dan nog vetchecks of is dat alleen op het laatst in de laagste klasse?
Leuk!! Dat gaan we doen! :D
Klopt idd, geen vetgate. Dat is volgens mij vanaf 40km.

mellamoshan schreef:
Had je je ingeschreven voor volgende maand veluwe? Zag Leersum en Ermelo zijn voor mij te berijden qua auto afstand, maar bijvoorbeeld ommen is echt wel wat ver voor mij bevoordeeld.
Bedoel je 18 mei in Ermelo? Dat lijkt mij wel een hele mooie route maar ik kan dan niet :(
Ik denk er over om op 17 augustus weer mee te rijden in Kootwijkerbroek.
Ommen is voor mij dik een uur rijden, Leersum een half uurtje.

kippiekipp schreef:
@Rivella, wat doet zo'n handoplegger precies? in ieder geval fijn dat evitha er baat
bij heeft :) En gaaf hoor endurance!
Haha geen idee wat hij precies doet... ;) maar Evitha heeft er zeker weten baat bij! De eerste keer dat ik er met haar was leek het een beetje op een chiropractor, maar dat was de tweede keer niet zo. Hij had toen zijn handen vrij stil op haar rug liggen en deed fysiek niet zo veel.

Afgelopen woensdag is toevallig hier ook de tandarts geweest voor Evitha. Ze is ook uitgewisseld! Keurig volgens het boekje ;)
Mooie foto!!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:19

Rl, start je ook nog een keer eerder? Begin juli krijgen we de sleutel van ons huis dus zullen de paarden gaan verhuizen en.training op een laag pitje staan. Dan is Aug de eerste keer niet ideaal.
Heb weer de rv aangeschreven om mn startkaart weer aan te vragen. Kan dan net zo goed met startkaart gaan starten, wil als hij zo.vooruit blijft gaan ook van de zomer wel dressuur gaan starten, maar dat zullen we nog zien. ;)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:55

Wat leuk, een nieuw huis!! En de paarden verhuizen mee?

Ja kan denk ik wel. Aan welke wedstrijd zit jij te denken? Dan kijk ik even of dat lukt.. wil met Evitha ook een aantal dressuurwedstrijdjes starten van de zomer dus even een planning maken ;)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 06:23

Wij komen uit Brabant. Voor ons is Ermelo bijna 2 uur met ee trailer, dus voor ons is een gazamelijke wedstrijd niet te doen vrees ik.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 06:57

Ja ze komen lekker aan huis te staan! Kan niet wachten! ;)

Dacht aan 18 mei, Ermelo. Idee?

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:20

Jammer Lizzy! Zou leuk en gezellig zijn :)
Naar endurance wedstrijden komen trouwens de deelnemers echt overal vandaan. Bij Kootwijkerbroek is de human & horse academy, daar kan je overnachten met je paard en wordt ook echt gebruik van gemaakt door deelnemers die van ver komen.

Ik kan 18 mei niet :( zou wel graag willen! De route lijkt me echt top over de heide en door het speulderbos. Heb je nog een andere optie?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:29

Ik denk Breda, 7 juni. Dan zou ik alleen even moeten kijken of ik heen en weer rij of dat ik mn paard ergens een nachtje stal. Overnachting zou ik daar in ieder geval wel hebben. :)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:47

Mmm dat is niet echt naast de deur..
En wat vind je van een Enjoy the Ride voordat je de sleutel krijgt. Misschien die op 2e paasdag in Ermelo?
En dan aan het einde van het seizoen een endurance wedstrijd? Bijv. 13 september in Otterlo?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:18

Enjoy the.ride moet ik even kijken. Otterlo is ook een optie. Voor mij zijn geen van de wedstrijden dichtbij. Allemaal minimaal een uur rijden helaas.

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:22

Ik heb ook een Voice die wat overbouwt is en dus nog flink zal groeien. Ik heb nog nooit eerder zo'n braaf paard gehad. Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt en hij geeft geen stap verkeerd gedaan. ik zal snel even fotos oploaden. Heb bokt net ontdekt en weet nog niet helemaal hoe alles werkt

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:00

Oké we houden even contact.
Ik woon dichtbij de Veluwe, dus daar rijden heeft m'n voorkeur ;)

Welkom Roxxan! Hoe oud is jouw Voice nu?
Ik ben benieuwd naar een foto van jullie.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:05

Das goed. Ik sta nu in ieder geval voor de 12e ermelo ingeschreven dus mocht je je bedenken... ;)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:00

Je bedoelt denk ik 18 mei in Ermelo?
Ik kan dan echt niet.. maar we gaan gewoon een ander keertje met onze Voice-jes op pad!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:34

Is goed, deal!! ;)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:08

Zo, heb de laatste tijd vaak genoeg gemekkert over easy dat hij zo moeilijk is soms. Maar heb me vandaag toch een partij fijn gereden!! Dat mag ook wel eens gezegd worden! ;)
Die startkaart is eigenlijk nog niet voor dressuur omdat hij er nog niet klaar voor is, maar als hij zo blijft lopen... :D :D

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:28

Dat is leuk om te horen! +:)+
Volgens mij hangt het in de lucht... Evitha liep gisteren in de les ook geweldig <3

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:43

Mijne liep gister aan de longe erg fijn, telt dat ook? :+