FERRO nakomelingen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fanny_1988

Re: FERRO nakomelingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:47

Dank je. Ik ben ook zeer zeker tevreden voor de eerste wedstrijd!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:45

Fanny gefeliciteerd

Ik heb gister mijn eerste crosstraining van het seizoen gehad. En hoe lastig mijn paard ook kan zijn met springen met crossen was ze weer als vanouds; bloedfanatiek en nergens bang voor. Ik heb dan ook de hele les genoten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:46

Onze Ferro (afijn, die van mijn beste vriendin :') ) begint de laatste tijd steeds meer zijn hoofd erbij te houden.

Blijkbaar paste zijn zadel al jaren niet meer (slechte zadelmaker :\) en hij heeft nu dus een nieuw zadel,
waardoor hij ruimer en fijner begint te lopen.

Hij heeft het zadel nog maar 2 weken maar hij doet het overduidelijk beter,
ben benieuwd wat dat gaat geven :j

De osteopate was in elk geval zéér veelbelovend over hem :D

(vervloek mijnalbum.nl kwaliteit...)

Afbeelding

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:50

Doe even een shirt met mouwen aan!!! Je moet niet ziek worden!!! Zo warm is het nog niet...

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:08

Wat een ontzettend leuk paard!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:46

Haha die foto is van 2 weken geleden :D Toen was het hier in België 21 graden :D

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:32

Heel leuk paard!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:31

Ik ben net terug van mijn rentree B-springen. Ik heb Ferrose eind januari een tijd niet meer ingeschreven omdat ze zowel in het springen als in de dressuur niet meer normaal kon doen in de ring. Vandaag naar parcours geweest en ondanks dat het echt een kijkerig parcours was (en Ferrose haat kijkerige parcoursen) ging ze heel safe rond. 1 balk door een foutje van mij, maar we hebben ons wp springen binnen. Begin mei mag ze mee de B cross in

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:49

Jammer dat ik dit topic nu pas zie, maar ik meld me ook even

Ik heb een indirecte Ferro, zijn vader is Roman Nature, alleen zie ik daar helemaal niets van terug.
In alles wat hij doet lijkt hij op een Ferro, nl heet, sensibel en echt een maatje ( als je hem voor je gewonnen hebt dan ten minste)
Monenteel loopt hij M1, eind augustus staat het debuut in de klasse Z1 gepland.

Ben heel benieuwd wat jullie van hem vinden en of er overeenkomsten te zien zijn

Afbeelding

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:38

Ik heb ook een ferro!

Ultra large Texel
11 jaar
1.82
Z1+7

Afbeelding

Afbeelding

echt een toppaard! hij heeft ook 2 volle broers....eentje loopt er internationaal in spanje en de andere ZZ-licht ;)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:15

Wat een prachtige foto's hier boven! Joki fijne wedstrijd gehad begrijp ik?! top! :D

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:33

Die Texelse Ferro zijn allemaal fijne beestjes volgens mij! Heb een keer een artikel gelezen in Bit of Hoefslag ofzo over deze fokkers familie!
Maar jemig wat een formaat! Larger kan ook niet! Knap paard!

Wij hebben as weekend ons Z1 debuut, ben heel benieuwd...

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:49

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:59

Silverbrumby, ik heb me dit jaar voor het eerst verdiept in de fokkerij.. Dus vindt mezelf niet bekwaam genoeg om je echt advies te geven! :) Helemaal niet in je andere topic, met al die kenners!

Maar Sorento lijkt leuk te fokken, schijnt wel twee types te fokken.. Afhankelijk vd merrie; een klassieker type of een modern veulen!
Wat denk je van Superio dan? Een goede zoon van Sorento!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 23:15

rientje schreef:
Silverbrumby, ik heb me dit jaar voor het eerst verdiept in de fokkerij.. Dus vindt mezelf niet bekwaam genoeg om je echt advies te geven! :) Helemaal niet in je andere topic, met al die kenners!

Maar Sorento lijkt leuk te fokken, schijnt wel twee types te fokken.. Afhankelijk vd merrie; een klassieker type of een modern veulen!
Wat denk je van Superio dan? Een goede zoon van Sorento!

Ja ik vind Superio een mooie hengst maar wil toch een wat meer bewezen hengst of waarvan over de nakomelingen al wat meer bekend is... Dat is bij Sorento wel het geval. De merrie komt uit een hele goede lijn, o.a halfzus van dekhengst Gabor (zelfde moeder) en is zelf Elite en al op leeftijd dus ook vandaar de keuze voor een wat meer bewezen hengst om nog 1 veulen met haar te fokken maar ook weer niet een hengst die zo bewezen is dat het dekgeld voor mij niet meer te betalen is ;) Er moet beweging in maar een goed karakter vind ik tevens zeer belangrijk. Hoop dat er nog meer kenners hun mening kunnen geven, de merrie is nu hengstig maar wil toch nog wachten tot de volgende hengstigheid anders wordt het wel heel vroeg, zo warm is het nog niet haha.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 23:43

Kara die van jou heeft wel wat weg van de mijne

Men_Sven gave foto's

Audrey inderdaad fijn gereden en nu laat ik mijn crossdebuut lekker voorgaan op mijn poging om Z1 te worden dus daar ook heel veel zin in

colthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:02

Ook ik heb een ferro nakomeling. Het is nl een afstamming van Special D. Dit is een afst van Metall, zijn vader is weer Ferro. Ik vind dat veel paarden met ferro bloed een herkenbaar koppie hebben. Het is trouwens een ontzettend lief paard, leergierig en best makkelijk in omgang. Hij is alleen heel snel in de benen wanneer hij iets eng vind. HIj kan dan snel uitslaan, zeker met het voorbeen Dat was wel even wennen

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:08

Hallo! Wat een mooie foto's komen hier weer voorbij zeg! :) prachtige zwartjes!

Men_sven! wat een beauty! En wat een maat :oo wowie!

Zam en ik hebben afgelopen weekend ons laatste puntje in de M2 gehaald, we zijn nu Z startgerechtigd! :D *\o/*

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:45

Nog even spammen met een foto van mijn indirecte ferro
Misschien zegt zijn uiterstraling aan de hand/op stand voldoende

Afbeelding

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:47

Joki schreef:
Kara die van jou heeft wel wat weg van de mijne

Men_Sven gave foto's

Audrey inderdaad fijn gereden en nu laat ik mijn crossdebuut lekker voorgaan op mijn poging om Z1 te worden dus daar ook heel veel zin in

Gaaf zeg! vind het er zo gaaf uit zien altijd die cros. Ingeltje, proficiat!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:42

Ingeltje gefeliciteerd

Colthof volgens mij zijn die snelle benen een special d ding want ik ken er nog 1 die dat doet

Daniella_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:20

Hoi, ik zie dit topic nu pas! Meld me ook even met een afstammeling van de 'oude garde': Jatoga (Ferro x Heidelberg). Ze is inmiddels 21 jaar oud, maar nog erg jong van geest zullen we maar zeggen. Ze is op jongere leeftijd uit de sport gehaald ivm een peesblessure en heeft daarna als fokmerrie gediend. Het is echt een pittige merrie in de omgang en met het rijden, maar wel goudeerlijk. Kinderen en onervaren ruiters kunnen er gemakkelijk op rijden. Maar o wee als er iemand op gaat zitten die haar aan het werk zet, dan wordt ze echt fel en gaat ze tot het uiterste. Heerlijk beest!

De foto's zijn niet van goede kwaliteit, maar gaat om een indruk :)
Afbeelding

Afbeelding

Vooral zo hard mogelijk galopperen vindt ze het mooiste wat er is! Afgelopen jaar de onbetwiste kampioen van de onderlinge snelheidswedstrijd :D
Afbeelding

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:51

@Daniella_88: Dat doet die van mij nou ook, als ze aan het werk moet dan wordt ze echt driftig en heet, wil alleen maar hard en is zowat niet te houden en soms is dat gewoon echt strontvervelend haha. Wie heeft de gouden tip voor dit soort "gedrag", zodat ik er ook ooit nog eens normaal een dressuurproef mee zou kunnen rijden? Hahaha. Die van mij is werkelijk aan haar 2e jeugd begonnen, die is n.l ook van de oude garde haha ze wordt 19 dit jaar met de geest van een 4 jarige ;)

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:16

rientje schreef:
Die Texelse Ferro zijn allemaal fijne beestjes volgens mij! Heb een keer een artikel gelezen in Bit of Hoefslag ofzo over deze fokkers familie!
Maar jemig wat een formaat! Larger kan ook niet! Knap paard!

Wij hebben as weekend ons Z1 debuut, ben heel benieuwd...

ja in bit en hoefslag hebben beiden artikelen gestaan! Het gaat hier idd gaat goed met de texelse gefokte ferro's. ze hebben ook nog 2 fantastische ferro fok merries die elk jaar weer schitterende veulens leveren. Ik zal even kijken of ik een foto kan vinden van Goof zijn volle broer die in spanje internationaal loopt.

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:17

Ingeltje schreef:
Hallo! Wat een mooie foto's komen hier weer voorbij zeg! :) prachtige zwartjes!

Men_sven! wat een beauty! En wat een maat :oo wowie!

Zam en ik hebben afgelopen weekend ons laatste puntje in de M2 gehaald, we zijn nu Z startgerechtigd! :D *\o/*

Super zeg, op naar de Z :)