Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bastiaan02

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:18

Goed gedaan hoor!
Bas heeft zojuist zijn L1 debuut gemaakt. Ging allemaal wat aarzelend. Was toch wel een stukje lastiger. Had 174 en 178. Met vieren en achten. Dat biedt perspectief!. Waren toch tevreden. Hij deed super zijn best. Wereldbeessie!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:28

Toppie ja! Nette punten toch voor de eerste keer en als het eigen gevoel maar goed is, dat is het belangrijkste. :) Wanneer start je weer?
Adidas wordt woensdag gekraakt, dan even lekker longeren. Over ruim een week naar de hoefsmid, komen de ijzertjes er weer onder en over twee weken gaan we weer aan de start (springen). :) Ben benieuwd hoe het buiten seizoen gaat verlopen. :D Met dressuur doe ik nog maar even rustig aan, hij loopt wel veel beter maar zet zich op dit moment nog wat vast in zn schoft, hoop dat dit na het kraken wat minder is en anders trainen we lekker nog even door. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:35

Pas in juni. Eerder zijn er geen wedstrijden bij ons. Hebben drie carousselwedstrijden en nog wat springdingen. Springt Ad buiten ook beter dan binnen ?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:27

Zijn er zo weinig wedstrijden? Ik vind wel dat de wedstrijden erg rustig zijn momenteel.. Concoursen die normaal bomvol zitten hebben nu nog veel plekken vrij, maar ja wat wil je als alles zo duur is..

Ad springt binnen fijner, dan heb ik meer controle. Buiten heb je van die grote parcoursen met lange lijnen, dan zet hij zich vast en kan ik hem moeilijk sturen, vooral bochten door komen is lastig haha. Maar het lukt wel.. Als ik hem voor de hindernis kan sturen dan springt hij wel haha. Een scherpe bocht haal ik niet elke keer, maar hij krijgt ook wind in de oren dus misschien dat meespeelt.. Ga de volgende keer eens met een oornetje rijden, kijken of het dan misschien wat minder is. En anders wordt het veel trainen. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:39

Wij hebben nu vanwege de coussel in mei geen wedstrijden en in de zomer ligt alles stil. Bijna alles staat hier dan 1 of 2 maanden op de wei. En we zitten nog steeds zonder vervoer. moeten dan een auto lenen of huren. Heel af en toe kunnen we meerijden.
Bas springt buiten fijner vanwege die langere lijnen. Dan kan ie meer voorwaarts gereden worden.
Afgelopen maandag hadden we weer caroussel en daarin loopt ie ook mee samen met zijn maatje. Was ie hem toch kwijt! Hij liep hem echt te zoeken. Had ie hem gevonden wou ie er op af. Heel de proef verknalt. Dus hij gaat niet mee naar Blokker. Ga ik op een manegepaard. Ben benieuwd.
Zo'n oornetje kan best wel eens helpen.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:15

Haha. T is ook wat he, wel jammer dat er in de zomer maanden bijna geen wedstrijden zijn. Ik vind het dan juist zelf het leukste.. Alleen soms iets te warm. :P
Ik ga sowieso het oornetje proberen volgende week! Ook is gisterochtend de fysio bij hem geweest, hij zat in zijn rug toch best vast.. Dit verklaart wel een hoop. Vrijdag gaan we met de zadels heen om deze te controleren, anders komt het denk ik nog van de gebitsproblemen een tijdje terug. Nu een aantal dagen longeren en dan zondag weer eens proberen met rijden denk ik. Hopen dat hij dan ook weer wat wendbaarder is.. We zullen het zien. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:34

Ach ja. Zulke '"sterke"dieren en toch zo kwetsbaar. Je hoort dat als ie gebitsproblemen heeft gehad het erge invloed op zijn lijf kan hebben. Hopen dat je nu lekker aan de gang kan met hem.
Wij zijn in de zomer ook een maand naar de wei en daarvoor hoop ik nog twee weken Drente. Moet ook vervoer voor geregeld worden. Er gaat ook altijd een hele kampeeruitrusting mee. In juni is de laatste wedstrijd. In September begint het weer.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:45

Klopt. Het longeren gaat nu erg goed gelukkig, laat zich lekker los. Ben benieuwd hoe hij straks onder het zadel is.
Waar ga je naar toe in Drenthe? Hoop geregel zeker.

Vanmiddag de zadels wezen passen, gelukkig lag dit allemaal nog zoals het moest. :) Hoeft dus niks aan veranderd worden.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:43

Als het allemaal lukt gaan we naar Wateren naar de Albert hoeve.
Daar zijn we al een paar jaar geweest. Paarden kunnen lekker op de wei en wij staan er op de camping. Is een erg leuk en paardvriendelijk bedrijf. Echt een aanrader.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:07

Okee, leuk ja. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:48

Hoe is het met Ad? Gaat alles goed? Gelukkig waren je zadels goed. Laat ook elk half jaar zeker alles nakijken.
Bas zit in een onzekere periode. Is denk ik in zijn stal een beetje bang gemaakt. Hij gaat er graag uit en ik denk dat er iemand met opstrooien voor zijn neus heeft staan te zwaaien. Je moet bij Bas echt niets doen waar ie onzeker van wordt, is ie erg gevoelig voor.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:13

Wat vervelend zeg... Hoop dat hij snel weer wat zekerder wordt. :) Snap je ook niet, op strooien doe je sowieso toch rustig als er paarden op stal staan..
Maar goed, inderdaad laat elk half jr mijn zadels checken. Vind ik erg belangrijk. Ad één keer gereden na het kraken, eerst aantal keer gelongeerd. Hij liep wel echt beter, moest heb nog wel beetje soepel rijden maar dat is wel logisch. Alleen nu is er zo veel regen gevallen dat de bak lekker nat is.. Van de week druk gehad met school dus geen tijd gehad om ergens heen gegaan, anders had ik het tussendoor gedaan. Baalde ik wel een beetje van, maar morgen gaan we even met de paarden naar een binnenbak. Ben wel benieuwd hoe hij is, zondag hebben we een spring wedstrijd. :) Vrijdag nog maar even naar springles. Ben benieuwd.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:13

Gelukkig lijkt het erop dat het weer wat beter wordt nu.
Zondag a.s. gaan wij naar Blokker voor de carousselkampioenschappen. Bas gaat niet mee omdat ie vorige week helemaal de kluts kwijt was. Was zijn maatje kwijt en ging midden onder de proef op zoek naar hem. Verder schrikt ie als er een met zijn staart zwiept voor zijn neus. Dit mag dus zondag echt niet gebeuren. Maandag probeerde hij het weer, maar was ik er op voorbereid. Had met losrijden bewust een aantal keer van zijn grote vriend weggedraaid. Nu rijdt ik op een manegepaard mee.
Succes zondag met je springwedstrijd!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:13

Wel erg jammer dat Bas zo de kluts kwijt was! Snap wel dat je hem niet mee neemt dan, zou zonde zijn als het weer gebeurt. Even weer goed oefenen met hem. :) Veel succes zondag, laat maar even weten hoe het ging. Is het een leuk manegepaard?

Ik heb vandaag springles gehad met Adidas, ging echt super fijn. Hij was helemaal los en goed aan het been. Stonden aardig wat hindernissen in de bak dus kon veel lijntjes rijden met een paar scherpe bochten, nou die haalde hij makkelijk. Nu nog goed oefenen op uitkomen en zo, maar dat vind ik zelf ook nog wel lastig. :) Ad is iig erg gehoorzaam. Heb wel veel zin in zondag.

T is hier trouwens wel erg stil verder..

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:07

Nou, van de anderen hoen we helemaal niets.
Fijn dat het goed is gegaan in je springles. Dat geeft een lekker gevoel voor je wedstrijd.
Bas gaat nu weer beter. Hij lijkt er wel weer overheen. Hij is gevoelig voor mensen die boos doen naar hem. Hij wil het zo graag goed doen.
Ben wel een beetje gespannen voor zondag. Het is wel een aardig manegepaard. Niet bijzonder, maar wel erg braaf. Hoop dat het weer een beetje goed is. Niet teveel buien.
Succes nogmaals!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:20

De wedstrijd morgen is afgelast, wegens de vele regen die gevallen is. Baalbaal.. Had er net zo veel zin in en ook echt t gevoel dat we er goed klaar voor waren, t ging zo fijn vrijdag. Vandaag had ik mn beide paarden nog willen trainen maar ja de bak is klets.. Niet tof.

Wel mooi dat het weer goed gaat met Bas, vertrouwen in toch wel erg belangrijk. Ad heeft daar niet zo veel last van, die zou af en toe wel wat gevoeliger mogen wezen haha. Als hij echt druk is loopt hij me soms zo omver.. Maar dat zijn af en toe van die rare buien van hem. Verder is het een schat van een dier, maar hou hem wel altijd in de gaten.. Op concour wil die ook nog wel eens omklappen, zn nek vastzetten en aan de kletter vliegen (als je met hem aan de hand loopt). En dat vind ik echt een vervelende eigenschap van hem. T is ook erg wisselend wanneer hij het doet.

Niet te zenuwachtig zijn, je kan niet meer doen dan je best. :) Komt vast wel goed, ben benieuwd! Jij ook veel succes he. :d

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:05

Mijn Haarlem is vorige week zondag met 2 winstpunten door naar de L1.
Paard heeft Z1 gelopen, maar start nu met een andere amazone.

annetjeee134

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:16

aerdenhout1 schreef:
Mijn Haarlem is vorige week zondag met 2 winstpunten door naar de L1.
Paard heeft Z1 gelopen, maar start nu met een andere amazone.

Ik rijd de haarlem van aerdenhout1 genaamd Billy
hierbij een foto voor een kleine impressie,
Afbeelding

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:51

Mooi paard! Leuk dat jullie in het topic zijn gekomen. Springen jullie ook met hem?

# Bas; hoe is het gegaan afgelopen zondag? :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:22

Het is helaas slecht gegaan. Zijn helaas gedegradeerd op 0,01% Ongelooflijk. Er zat een groot juryverschil in van ruim 5%. Hadden zelf slordig gereden, een grote fout en wat storinkjes. Nou ja uithuilen en opnieuw beginnen.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:21

Aah wat balen zeg, wel flauw dat ze jullie op een honderdste laten degraderen.. Dat vind ik zelf wel erg flauw. Maar goed, weer lekker veel oefenen en de volgende keer zal het vast beter gaan. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:19

Ach ja uithuilen en opnieuw beginnen. Volgend jaar gaat Bas gewoon mee. Zat nu op een soort bommetje. Zijn alweer aan het verzinnen voor volgend jaar.
Hoe gaat het bij jou ? Jammer dat je wedstrijd niet doorging.

annetjeee134

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:00

Empress schreef:
Mooi paard! Leuk dat jullie in het topic zijn gekomen. Springen jullie ook met hem?

# Bas; hoe is het gegaan afgelopen zondag? :)

Hij is zeker mooi! Wel eens thuis een klein huppeltje gemaakt, maar nooit gestart. Vind het niet zo leuk. Hij heeft wel M gesprongen. Mijn ambities liggen meer in de dressuur! vrijdag 11 mei gaan we voor het eerst L1 dus dat gaat nog wat worden! haha

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:43

Oke! Hij kan het dus sws wel. :D 11 mei is al bijna, leukleuk! Laat maar weten hoe het is gegaan.
Ik heb vanmiddag met Adidas getraind op een crossterrein (gewoon voor me zelf), vertrouwen opbouwen en lekker ontspannen rijden. Hij was zo braaf, wilde eerst alleen wat lage sprongetjes doen maar doordat hij zo lekker sprong en goed te sturen was heb ik bijna alles meegenomen. Ook de hindernissen die ik van tevoren echt niet van plan was te springen. :) Ben wel super trots op hem. Eentje was een stijltje, niet enorm hoog maar daaronder zat een gat. Dus ik rij mooi aan, Ad lekker rustig maar op t laatste moment zag hij dat de sprong dieper was dan anders haha. Hij maakt een giga sprong, werd ook enorm gelanceerd maar kon wel blijven zitten. Was wel even een opfrisser.

Hij durft alleen nog steeds niet door het water.. Kreeg hem wel al veel dichter langs de kant dan de vorige keer maar erin vertikt hij. Dat vind ik wel erg jammer.. Maar hij deed verder alles suuuuper, in een keer sprong die overal zo overheen. Dus was dik tevreden.

annetjeee134

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:49

Empress schreef:
Oke! Hij kan het dus sws wel. :D 11 mei is al bijna, leukleuk! Laat maar weten hoe het is gegaan.
Ik heb vanmiddag met Adidas getraind op een crossterrein (gewoon voor me zelf), vertrouwen opbouwen en lekker ontspannen rijden. Hij was zo braaf, wilde eerst alleen wat lage sprongetjes doen maar doordat hij zo lekker sprong en goed te sturen was heb ik bijna alles meegenomen. Ook de hindernissen die ik van tevoren echt niet van plan was te springen. :) Ben wel super trots op hem. Eentje was een stijltje, niet enorm hoog maar daaronder zat een gat. Dus ik rij mooi aan, Ad lekker rustig maar op t laatste moment zag hij dat de sprong dieper was dan anders haha. Hij maakt een giga sprong, werd ook enorm gelanceerd maar kon wel blijven zitten. Was wel even een opfrisser.

Hij durft alleen nog steeds niet door het water.. Kreeg hem wel al veel dichter langs de kant dan de vorige keer maar erin vertikt hij. Dat vind ik wel erg jammer.. Maar hij deed verder alles suuuuper, in een keer sprong die overal zo overheen. Dus was dik tevreden.

Super toch! Weer een stap gezet!
De voorlopige startlijst staat erop en ik moet om 19:00. Maandag les, en dan komende week proef nog ff goed doornemen en dan gaan we ons best doen vrijdag!