nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:34

Gaat goed met de indoctro's :)
1 ziet er al lekker drachtig uit :D (het Ptje) vermaakt haar prima en ze stond afgelopen zondag heerlijk te genieten in het winterzonnetje.
Het Gtje barst van de energie en wordt nu iets vaker gereden. Probeer om de dag haar te rijden. Vanaf januari gaat ze mee naar springles en op oefenparcours. Nog even zien hoe ze het oppakt, maar denk in februari BB te starten. Vanaf april B HC want ik mag niet meer officieel B starten.

Ctje die ik voor iemand anders rij in het Z, gaat volgende week naar een andere ruiter om te zien of ze het hogere werk aan kan. Ben erg benieuwd :D
En ga ik vanaf januari weer vanaf begin af aan beginnen met jonge paarden.
De Baltic x Indoctro dochter van Ptje moet nog onder het zadel, staat op de planning voor januari als het weer goed blijft.

Persoonlijk zou ik niet fokken met een hengst die niet is ggk. Maar ja zo is ieder vrij in zijn of haar keus natuurlijk :) en het is toch lastig het hele fokken. Na een aantal veulens weet je pas echt hoe je merrie fokt. Zo ook bij Ptje, die is nu Preferent en heeft drie op de rij die het goed op de keuring hebben gedaan en rontg zijn ze ook allemaal goed :D Daarnaast ook fijne sportpaarden, zowel springen als dressuurmatig. Ze heeft nu zeven nakomelingen als ik het goed heb.

Sophie_Elsje

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:57

Wauw wat een geweldige plannen hebben jullie allemaal !

Hebben jullie nog leuke foto's? :)

Ik hoop dat ik over twee maanden groen licht krijg van de dierenarts om weer te gaan beginnen met opbouwen etc !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:53

Marijkeeee schreef:
1 ziet er al lekker drachtig uit :D (het Ptje) vermaakt haar prima en ze stond afgelopen zondag heerlijk te genieten in het winterzonnetje.
Het Gtje barst van de energie en wordt nu iets vaker gereden. Probeer om de dag haar te rijden. Vanaf januari gaat ze mee naar springles en op oefenparcours. Nog even zien hoe ze het oppakt, maar denk in februari BB te starten. Vanaf april B HC want ik mag niet meer officieel B starten.

Hoezo mag je niet meer officieel B starten? :)
En leuk zeg! Wij hebben er inmiddels een aantal oefenparcoursen en BB-wedstrijdjes op zitten en gaan as zaterdag voor het eerst officieel B springen! :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:54

Op die van mij heeft iemand vandaag een rondje binnenbak gestapt, met m'n nieuwe zadel :):)

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:25

Fijn om te horen dat het bij iedereen zo goed gaat! Wij zijn ook weer op de goede weg! Ze was me even flink aan het uitproberen, maar vandaag hebben we zo'n fijne les gehad! Dus ik ben weer heeel blij met haar :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:53

Anoniem schreef:
Marijkeeee schreef:

Hoezo mag je niet meer officieel B starten? :)
En leuk zeg! Wij hebben er inmiddels een aantal oefenparcoursen en BB-wedstrijdjes op zitten en gaan as zaterdag voor het eerst officieel B springen! :D

Heb meerdere paarden Z springen gestart. Ik moet dus officieel L starten. Maar BB eerst maar met de jonge paarden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:09

Ah vandaar, bedankt ;)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:47

Ketaki; Ja, die is het. Ik moet het alleen zelf betalen Marijke.
Met de weet dat het voor mezelf is en de hengst inmiddels 21 is en er dus erg leuke nakomelingen van zijn.
Plus het feit, niet drachtig geld terug is wel fijn, aangezien ik dus niet zeker weet of ze wel drachtig is geweest ooit.
Ik kwam er later dus ook pas achter dat ze met de fles is grootgebracht.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:44

Ik heb vanochtend een kennismakings-clinic Working Equitation gereden met Twister.
Dat was erg leuk, dressuur met obstakels. Veel leuker dan in een lege bak.
Hij was nergens bang voor, even snuffelen en we konden overal langs/door/over.

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:21

Super gaaf !
Ik wil dat ook graag een keer doen als ze niet meer geblesseerd is.
Lijkt me echt heel leuk
alleen heb ik nogal een prinsesje dat snel op dr achterbenen staat dus dat word nog wat :=

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:59

Elan_GV schreef:
Ketaki; Ja, die is het. Ik moet het alleen zelf betalen Marijke.
Met de weet dat het voor mezelf is en de hengst inmiddels 21 is en er dus erg leuke nakomelingen van zijn.
Plus het feit, niet drachtig geld terug is wel fijn, aangezien ik dus niet zeker weet of ze wel drachtig is geweest ooit.
Ik kwam er later dus ook pas achter dat ze met de fles is grootgebracht.

En jij denkt dat ik het niet zelf moet betalen?
Veroordeel jou keus niet. Het is jou keus om te maken :) zou fijn zijn dat ze drachtig kan worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:01

Gaaf zo'n clinic, heb je wat foto's ook toevallig? :)

Wij zijn vandaag met een stadgenote heerlijk naar het bos geweest, en puppypaard heeft genoten zeg!
Heerlijk om dat zo te kunnen doen <3
Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:40

Anoniem schreef:
Gaaf zo'n clinic, heb je wat foto's ook toevallig? :)

Wij zijn vandaag met een stadgenote heerlijk naar het bos geweest, en puppypaard heeft genoten zeg!
Heerlijk om dat zo te kunnen doen <3
[ Afbeelding ]

Wat lekker dat je met je puppypaard het bos in bent geweest. Zelfs helemaal in de knotjes!

Ik heb wel een paar foto's, maar het was erg donker in de bak dus ze zijn kwalitatief niet super, maar ze geven wel een beetje een indruk.

1.
Afbeelding
Slalommen om pilonnen. De gevorderden doen dat in galop,
maar dan moet je wel dressuurmatig een vliegende wissel beheersen.

2.
Afbeelding
Straatje van prikpaaltjes. Op het laatste paaltje links zat een flesje wat je op het laatste paaltje rechts moest plaatsen.
Daarna moest je achterwaarts het straatje weer uit.

3.
Afbeelding
Een garrocha (bamboe stok) uit een ton pakken, een stier ringsteken en de ring met de stok terug in de ton doen.
Eerst in stap, maar het is ons ook in galop gelukt. Je moet dan met 1 hand rijden

4.
Afbeelding
De stier met de ring.

5.
Afbeelding
Hek open maken, vasthouden en er door gaan, om de voorhand wenden en zijwaarts het hek weer dicht doen.
Hier hadden we hulp bij nodig.
Laatst bijgewerkt door Myca op 04-01-15 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:45

Ziet er erg leuk uit zeg! Dat 2e lijkt me nog knap lastig! :D
Knotten zaten er nog in van gister haha, we waren pas 23:45 weer op stal en vanochtend 11:00 alweer weg, heb ze er daarna maar uitgehaald haha!
Had dus een paard dat tot d'r buik onder de modder zat, maar we met mooie knotten _O-

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:04

Myca, dat ziet er zeer leuk uit zeg.
hoe vond Twister het :)

@ Dreamer,
wat leuk zeg, een buitenrit met je paard, en dan ook nog helemaal opgedoft met knotjes :)

Morgen is de vakantie ook weer afgelopen, dus zie ik universal ( orame) ook weer.

ben benieuwd hoe het dan gaat

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:10

Myca, Foto's geven een gave indruk!
Waar heb je de clinic gedaan?

Dreamer, heeerlijk dat je zo naar buiten kan met je pup!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:27

Het was echt leuk die WE. Wat wij deden was maar een kennismakings clinic, peuterspeelzaal niveau.
Dit is een WE speed trail
zo doe je het als je het echt kan.

Dan heb je ook nog een trail op stijl, een dressuurproef en een proef met koeien.
Daar was die garrocha ook voor. Het is een rijstijl uit Zuid-Europa, waar ze dit gewoon nodig hebben in het werk op het land.

Dressuur is de basis van bijna alles op paardengebied, alleen ik vind dat toch wel saai. Dit bedoel ik niet beledigend voor de dressuurruiters, want ik vind het best knap wat ze doen. Maar als ik iets saai vind, dan kan ik Twister ook niet echt motiveren en dat merk je in de resultaten.

Op de WE manier komen veel dressuurmatige oefeningen terug op een leuke manier. Als je bijvoorbeeld een hek open moet maken moet je zijwaarts kunnen, een wending om de voorhand, achterwaarts en allemaal heel precies anders raak je het contact met het hek kwijt.
Dat is heel wat anders dan een wending om de voorhand op de AC lijn.

Het is heel belangrijk dat je paard goed aan de hulpen is voor WE. Dat kan ook geen kwaad als spring- dressuur- of eventingruiter, dus het bijt elkaar niet. De sfeer was ook goed, maar dat vind ik bij eventing ook het geval.

Volgende week gaan we weer eens een oefencrossje doen.

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:05

echt super leuk om te lezen, kan niet wachten tot wij het een keer kunnen gaan proberen!
het sluit helemaal aan op de manier zoals ik les krijg dus vind het leuk om dan ook thuis ermee te kunnen oefenen.

veel succes alvast met je oefencross :)

miespotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 01:25

Inmiddels al weer een tijd niet op bokt gezeten, maar nu alles gelezen! Wat ontzettend leuk dat iedereen nog steeds berichtjes post. Ik blijf dol op al die Indoctro's. Met mijn monster gaat het ontzettend goed! Laatst even 198 punten gepakt in de M1, een uniek moment aangezien hij niet altijd even braaf is tussen de hekjes. Springen hebben we ook weer volledig opgepakt en hij is helemaal blij. Springen is toch wel echt zijn ding zeg maar haha. Afgelopen zomervakantie heeft een vriendin van mij prachtige foto's gemaakt die ik toch nog wel even wil delen natuurlijk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 04:38

Wat een mooie foto's Miespotter!
Jullie zijn goed op dreef samen.

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:25

Wauw wat een prachtige foto's miespotter !
Jullie zijn lekker bezig zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:35

oh wat een gaaf beest zeg!

miespotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:23

Bedankt allemaal! Zien jullie ook waarom hij Potter heet? Van ver weg is het duidelijker, die foto's zijn al weer te dichtbij, maar misschien valt het iemand toch op haha :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:57

Het teken
Van V.....
Ik durf het niet te zeggen.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:27

Iets met zijn bles? Lijkt op een toorts?

Afbeelding