Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:20

Lekker ding Linda! Super!

Bij deze een fotootje van Stippie Roos aan de longe. Deze keer voor het eerst een dekje en een singeltje om. Reageert er absoluut niet op.. lekker beest. *\o/* Volgende week bitje (nog wel aan kaptoom maar bitje om te wennen). Afhankelijk van hoe het gaat ook het zadel erbij. Als het zo gaat als het tot nu toe gaat dan verwacht ik geen enkel probleem. Hopelijk blijft het zo ook met inrijden!

Afbeelding

Travellust

Re: Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:35

Leuk hoor ze ziet er goed uit! Al enig idee wanneer je er op wilt? :)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:55

Dank je wel! Ja, het geeft niet het meest heldere beeld wat ik zou willen geven maar het is iets.

Volgende week bit en zadel introduceren met longeren en beetje bijzetten. Ik wil nog dubbele longe proberen en mentuig introduceren.. dan gaat ze in de loop van februari naar mijn vriendinnetje voor het echte beleren.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:12

Oke lekker hoor zo aan de slag met je knol! :D Ben benieuwd hoe ze het straks onder het zadel oppikt enne dan ook foto's spammen hoor ;)

Kan niet wachten om met die van mij aan de slag te gaan! :)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:53

Oh, dat zal ik zeker doen hoor! Er komt binnenkort nog wel een fotootje van Roosje met een zadel op aan de longe en de rest..

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 08:18

Ja ik ben ook erg benieuwd Femskie!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:17

Haha! Nou afgelopen vrijdag het zadel erop gehad met longeren en... ze was wederom superbraaf. Het lijkt al een heel echt paard zo, als ze naast je loopt met het zadel erop. Van de week mag het bitje er bij. Dan is het twee weken geleden dat de wolfskiesjes verwijderd zijn. Als het goed is dan kan ik morgen weer foto's maken want dan gaat er weer een vriendinnetje mee.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:34

Kijk dat is mooi! Leuk is dat om te zien hoe ze "groeien" daarin ;)
Ben benieuwd naar de foto's !
Stallen bij ons zijn ook weer vol kwam alleen vanavond op stal stond de onderschuif open van mijn pony ben bang dat ze in zijn stal zijn geweest heb het daar niet zo op, ken die mensen niet en ze staan er pas sinds zaterdag en om dan zo mijn stallen in te lopen >;)
Maar eens even goed in de gaten houden want mijn opslag hok stond ook open -:(-

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:48

hebben jullie een pensionstal dan? Even goede afspraken maken met die mensen dan.. jeetje..

Gisteren heeft Roos het bit en hoofdstel in en om gehad en het ging eigenlijk hartstikke mooi. Wel veel drukte in de mond met het bitje erin maar uiteindelijk aan het werk aan de longe was de mond gesloten en rustig. Lekker ding is het! Vrijdag gaan we weer verder waar we gebleven zijn. Dan volgende week maar eens kijken hoe ze reageert op een lichte bijzet. Ik twijfel daar nog wel over omdat ik eigenlijk denk dat zo'n jonkie eerst wat eigen balans moet vinden aan de longe en als dat er is dat je dan eens kunt beginnen met bijzetten maar hierover zijn de meningen nogal verdeeld geloof ik. Wat zeggen jullie?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:20

Denk indd dat daar de meningen over verdeeld zijn maar heb die van mij eerst aan de longe gehad omdat de afgesloten cirkel nog niet af was. Maar ik las in de bit dat de voltes voor een paard t moeilijkst zijn omdat ze alle spieren/gewrichten? gebruiken maar een paard daardoor wel zelfstandiger gaat lopen ( dmv westernstijl verder beleren).
Ik heb hem los in de cirkel zodat hij op eigen benen loopt later zal ik hem in de bak misschien wel bij zetten maar dat ia nog niet aan de orde wil hem pas met 3,5 op gaan pakken.

Is een prive stalletje sta daar met 2 paarden en die andere met 4 en 3appie shets maar ze snappen nog niet echt de regels denk ik, vant weekend maar even blaadje op hangen ;)

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 16:14

Hoe gaat het hier met alle Scen Taowie nakomelingen? Er heerst hier een behoorlijke stilte!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 08:44

Die van mij is eind deze maand uitgerekend ;)

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 09:10

@Donja: Dat komt al snel dichterbij hoor, spannend. Begint ze al te veranderen?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:13

Ik ga morgen kijken voor mezelf bij een nakomenling!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:14

Wij gaan dit jaar 1 laten dekken door ST. Ik denk zodra dat hele Rhino gebeuren achter de rug is, gaan we er eens even heen met de merrie. :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:01

@ Paardjes 123, 1 van Di.jkstra zelf? Wat is het verders?

@ Linda; hoe ist met jou Lady?

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:37

Ja stilte hier, Ik ga redelijk goed. Mn 4 jarige mee gehad op dressuur, heul braaf, maar door de winter niet genoeg getraint daardoor niet hele goede punten maar ging ook om de ervaring. En met springen hebben we paar keer oefenparcour gedaan springt ze simpel alles kijkt nergens naar :). Ze zou mee naar Sneek daar BB maar dat ging niet door vanwege rhino. Oenkerk gaat ook niet door dus voorlopig rustig met springen voor haar. De 5 jarige heb ik nu simpel in het B springen mag L en nog 1 punt nodig in het L1 dressuur. Mijn update :).

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 06:24

Vulina het is een
Peru scen tao X ster moeder van Taro. Tot voor kort had ik nog nooit van gehoord, van beide afstamminge.
En ik vind haar helemaal geweldig *\o/* . Als de rhino ellende weg is komt ze mijn kant op :D. Mijn doel is lekker met haar recreatie rijden, basisdressuursport en gewoon leuk naar de vereniging. Oh en miss van de zomer naar de keuring.
http://postimage.org/image/63xp1xoxd/

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 09:08

@Paardjes: Oh leuk zeg! Das zeker een nakomeling van Mary. Erg leuk beestje en als veulentje ook al erg makkelijk!

@Vulina: Ahaaa leuk hoor!
First Lady gaat goed, groeit als kool en wordt al behoorlijk wit! Ik zal vandaag wel even foto's plaatsen.

@Chefke: Mooie update!! Klinkt goed, nu maar hopen dat de Rhino snel achter de rug is en de wedstrijden weer lekker los gaan, dan kun jij weer bezig!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:12

@ Appalin; Mooi dat FL goed gaat :) Ja, ben idd zelf ook erg benieuwd! t'Is een mooie merrie welke ST bij komt, dus ben benieuwd naar het resultaat! Ben je trouwens vandaag vrij?

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 09:33

Afbeelding
Deze foto heb ik zaterdag gemaakt. Wat wordt ze wit he... En groot hahaha.

Ja ik ben elke maandag vrij, en hobbelje ik wat hynder op stal :D

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:39

appalin schreef:
@Paardjes: Oh leuk zeg! Das zeker een nakomeling van Mary. Erg leuk beestje en als veulentje ook al erg makkelijk!

@Vulina: Ahaaa leuk hoor!
First Lady gaat goed, groeit als kool en wordt al behoorlijk wit! Ik zal vandaag wel even foto's plaatsen.

@Chefke: Mooie update!! Klinkt goed, nu maar hopen dat de Rhino snel achter de rug is en de wedstrijden weer lekker los gaan, dan kun jij weer bezig!

Ik weet niet uit welke moeder, ze komt in ieder geval welk bij de eigenaar van de hengst vandaan. Ik heb het papier nog niet gezien :o . Ze is inderdaad super makkelijk in omgang!

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 10:00

@Paardjes: Dan kan het niet missen! Hoe heet ze?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:02

appalin schreef:
@Paardjes: Dan kan het niet missen! Hoe heet ze?

Uhh het was een hele lange naam, die krijg je van mij te goed zodra ik het papier in handen heb :o . Hun noemden haar ook anders als haar echte naam

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:06

O, zou ze helemaal wit worden denk je Linda?