Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 20:09

kiwiwitje schreef:
Van de Rubiquil X belisar ? wat voor hengst heb je in gedachten?

Ja van mijn jongste ;) Zelf dacht ik misschien wel aan Bon Bravour. Maar die veulens moeten nog geboren worden dacht ik. Dus daar kan er nog niet veel van gezegd worden. Schijnt dat de hengst zelf wel goed karakter heeft. Heb hem zien lopen in Den Bosch. Hij loopt wel fijn ;) Heb jij soms tips voor een hengst? Denk niet dat ik echt naar karakter moet kijken (al zou ik nu ook geen Jazz ofzo erop zetten). :)

kiwiwitje

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:11

hoe is de karakter van je merrie? ik zou daar wel naar kijken. maar ook kijken naar wat je wil van het veulen.. en wat je plannen er mee zijn. maak een lijstje wat je wil en wat je dus qua verbeteringen zoekt in je merrie en ga dan zoeken naar hengsten. als je een lijstje hebt wil ik je wel helpen zoeken?

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 20:13

kiwiwitje schreef:
hoe is de karakter van je merrie? ik zou daar wel naar kijken. maar ook kijken naar wat je wil van het veulen.. en wat je plannen er mee zijn. maak een lijstje wat je wil en wat je dus qua verbeteringen zoekt in je merrie en ga dan zoeken naar hengsten. als je een lijstje hebt wil ik je wel helpen zoeken?

Ja je mag mij zeker helpen daarin :D Ik zal eens lijstje maken en je doorsturen via pb :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:13

Is goed! haha dan gaan we verder via Pb(A)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:24

:wave:
Vandaag zijn mijn ouders bij chilli wezen kijken, ik moest naar school dus kon helaas niet mee :(
Ze wordt veel gelongeerd en gaan met haar veel naar andere terreinen zodat ze daar aan went.
Hier wat foto's van de training :D
Afbeelding

Afbeelding

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 13:30

Mo0wtjee schreef:
:wave:
Vandaag zijn mijn ouders bij chilli wezen kijken, ik moest naar school dus kon helaas niet mee :(
Ze wordt veel gelongeerd en gaan met haar veel naar andere terreinen zodat ze daar aan went.
Hier wat foto's van de training :D
Afbeelding

Afbeelding

Hele mooie foto's! Ze ziet er super uit. Ik ga nu nog wat longeren met pessoateugel..

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:35

Dankje!
Hij longeert gewoon zo met 2 touwtjes en hij let dan goed op haar achterhand of ze voor haar afdruk komt. Als ze dat soms niet doet tikt hij haar met de zweep aan zodat ze die achterhand er mooier onder krijgt :)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 16:40

Mo0wtjee schreef:
Dankje!
Hij longeert gewoon zo met 2 touwtjes en hij let dan goed op haar achterhand of ze voor haar afdruk komt. Als ze dat soms niet doet tikt hij haar met de zweep aan zodat ze die achterhand er mooier onder krijgt :)

Ja zie ik op de foto's :) Ik gebruik erg graag mijn pessoateugel. Doen ze nog iets speciaals met haar? Dus longeren en op vreemd terrein? Ik hoor veel dat sommige nog poeder geven voor de bespiering maar dat ga ik niet doen.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:13

Ja ze krijgt daar wel ander voer voor meer bespiering maar wat het is weet ik niet.
Gaat het goed met jou merrie?

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 21:22

Mo0wtjee schreef:
Ja ze krijgt daar wel ander voer voor meer bespiering maar wat het is weet ik niet.
Gaat het goed met jou merrie?

Ja hoor :) Morgen ga ik rijden met haar :) Hoeft niet altijd te longeren zijn :D De laatste twee weken ga ik er niet meer mee rijden maar enkel longeren met pessoa :)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:38

Nee precies, zou nu ook nog lekker blijven rijden :D
Ben echt benieuwd hoe onze rubi's het gaan doen ;)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 21:47

Mo0wtjee schreef:
Nee precies, zou nu ook nog lekker blijven rijden :D
Ben echt benieuwd hoe onze rubi's het gaan doen ;)

Ja ik ook! Ben echt benieuwd, eerst ben jij aan de beurt! Zal die dag zeker aan jullie denken ;) Ik ga opteren voor misschien dan toch maar zelf met mijn merrie te lopen :P

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:30

Okee, ja ik denk als je goed met haar gaat oefenen dat het zeker kan :D
Wel heel stoer als je dat gaat doen :) zou 't je niet na doen denk :P

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 10:11

Sinds gisteren is Celo vierkant beslaan :) En volgende week komt mijn vriendin haar manen doen. Zij kan dit erg goed en ik totaaaaaal niet :') Toch nie zo goed of haar :D
Dat ze zeker klaar is voor de keuring :)

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:36

Stephtj schreef:
Sinds gisteren is Celo vierkant beslaan :) En volgende week komt mijn vriendin haar manen doen. Zij kan dit erg goed en ik totaaaaaal niet :') Toch nie zo goed of haar :D

amai de complimenten vliegen hier weer in het ronde :D
dank u wel oor :)
en we zullen er inderdaad voor zorgen dat ze netjes staat!!

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:28

Haha, leuk hoor stephje :)
Ik ga morgen middag bij chilli kijken :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:31

Mo0wtjee schreef:
Haha, leuk hoor stephje :)
Ik ga morgen middag bij chilli kijken :D

Leuk dat je gaat kijken! Spannend hé ;) Ja ze gaat ook Celo haar dotten in naaien voor de keuring. :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:32

Maristj schreef:
Stephtj schreef:

amai de complimenten vliegen hier weer in het ronde :D
dank u wel oor :)
en we zullen er inderdaad voor zorgen dat ze netjes staat!!

Idd :D Ik vertrouw op je... Want als ik het zou moeten doen :+

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 21:00

Mo0wtje, ben je naar Chilli gaan kijken? :D Weet je hoeveel keer ze haar longeren per week? :)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 06:14

Ja ben gister wezen kijken, ze stond er heel goed bij :)
Ze begint echt veel meer paard te worden!

Hij longeert haar zo'n 5 keer in de week net hoe het uitkomt zij hij.
Chilli vond het wel erg moeilijk en was wel wat eigenwijs, maar je kon al zo veel verschil zien!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 09:01

Mo0wtjee schreef:
Ja ben gister wezen kijken, ze stond er heel goed bij :)
Ze begint echt veel meer paard te worden!

Hij longeert haar zo'n 5 keer in de week net hoe het uitkomt zij hij.
Chilli vond het wel erg moeilijk en was wel wat eigenwijs, maar je kon al zo veel verschil zien!

Oké, gewoon super dan ;) Die van mij is ook al meer paard geworden. Als ik zo de foto's vergelijk van vorig jaar en nu :) Ik heb Celo gisteren gelongeerd. :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 15:21

Hoe gaat het nog met de Rubi's hier? :D
Vandaag is mijn vriendin langs gekomen om Celo haar manen in te korten. We hebben van de gelegenheid ook gebruik gemaakt om eens te oefenen voor de keuring.
Ik heb eerst met haar gestapt heen en terug. Opstellen en dan laten draven. Mijn vriendin kwam achter met de zweep. Dit ging erg goed. Ze liet zich mooi zien. Maar zelf heb ik dus geen conditie :') Ik was al beetje buiten adem van te lopen, hihi
Zou misschien toch iemand hebben die wilt lopen voor mij. Hij doet altijd keuringen. Maar als hij niet kan dan denk ik dat ik het toch ga moeten doen... We zien wel :)
Heb een foto laten nemen van Celo hoe ze er nu uitziet. We gaan geen neusriem aandoen. Vind dat haar hoofd wel mooi uitkomt zo...

Wat vinden jullie?

Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:28

Ze ziet er goed uit Stephtj! Als je iemand kunt regelen om haar voor te brengen zou ik het laten doen. Een ervaren persoon kan dit (waarschijnlijk) beter dan jijzelf. Het is natuurlijk leuk om het zelf te doen maar uiteindelijk is het resultaat dat telt! Ben in ieder geval erg benieuwd hoe ze beoordeelt zal worden. Ga je die dag ook foto's of filmpjes maken?

Mijn kleine Orenda is nog steeds kreupel.. Afgelopen dinsdag ben ik met haar naar DAP Bodegraven geweest voor foto's van de rug en heup, dat zag er goed uit. Hele opluchting dat er niets is gebroken maar ze loopt dus nog steeds erg kreupel. Waarschijnlijk is het een kneuzing/spierenkwestie en heeft het tijd nodig...

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 15:38

Daan_Ordeal schreef:
Ze ziet er goed uit Stephtj! Als je iemand kunt regelen om haar voor te brengen zou ik het laten doen. Een ervaren persoon kan dit (waarschijnlijk) beter dan jijzelf. Het is natuurlijk leuk om het zelf te doen maar uiteindelijk is het resultaat dat telt! Ben in ieder geval erg benieuwd hoe ze beoordeelt zal worden. Ga je die dag ook foto's of filmpjes maken?

Mijn kleine Orenda is nog steeds kreupel.. Afgelopen dinsdag ben ik met haar naar DAP Bodegraven geweest voor foto's van de rug en heup, dat zag er goed uit. Hele opluchting dat er niets is gebroken maar ze loopt dus nog steeds erg kreupel. Waarschijnlijk is het een kneuzing/spierenkwestie en heeft het tijd nodig...

Dankje! Ja een ervaren persoon kan dit nog altijd beter... Ik heb dit nog nooit gedaan ;) Maar het is ons alvast wel goed gelukt :D Ik ga zeker foto's nemen van het stappen, draven en opstellen op de baan. Denk dat ik binnen niet goed zal kunnen foto's nemen maar zal proberen... Ik neem zowiezo ook mijn filmcamera mee. Ik ga anders vragen of mijn chauffeur wilt filmen van het stappen, draven, opstellen :D Ik ben ook erg benieuwd hoe ze zal beoordeeld worden.

Oh is ze nog steeds kreupel.. :(:) Hopelijk is ze snel genezen en is het iets dat niet blijvend is. Zou erg jammer zijn.

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:40

Leuk paard moowtje!

Stephtj, ze ziet er goed uit! Ik ben wel meer van de neusriemen, maar dat is misschien persoonlijk!
Ook ik zou haar laten voorbrengen!

Ik heb vandaag foto's gemaakt van color, zal ze morgen een posten!