Wynton nakomelingen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:52

ullaatje schreef:
Spannend Meredith, ben heel benieuwd of die van jou het ook zo goed gaat doen.

Maud heb je wel hulp met opstappen of doe je dat ook al alleen?

Die van mij heeft een hoofdstelletje ingehad, lachen hoor, ze was zo braaf, dat bitje boeide haar niet de neusriem iets meer, heb mooie bekken voorbij zien komen, haha.
Tweede keer deed ze of ze het dagelijks deed, braaf dier.

opstappen houden ze hem nog wel even vast, niet dat hij er tussen uit piept, maar hij is dan wel erg druk.beetje adhd achtig. en wil liever dat het nu goed gaat, dan dat we direct inplaats van vooruit, 3 stappen terug moeten doen.

maar verder is hij zo nuchter, hij heeft al vanaf veulen af aan, nergens naar gekeken, daar is hij echt te brutaal voor. de spiegels in de binnenbaan, vind hij juist stoer, wordt ie alleen maar mooier van.

met het rijden kan ik ook al best wel aan rijden toe komen, morgen ochtend heb ik weer ''les'' met hem, maar stap draf en galop zit er goed op, begint de hulpen ook al goed te begrijpen.

dat klinkt als een hittepetitje suzanne :D

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:35

}> Susanne komt me maar al te bekend voor je verhaal,
een hete donder dus }>

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:39

ullaatje schreef:
}> Susanne komt me maar al te bekend voor je verhaal,
een hete donder dus }>

Pfffffffffffffff als ik dat had geweten had ik niet meteen wasplannen gehad. Ik ga nu eerst maar eens vaker op die wasplaats poetsen en dan eens poetsen terwijl ik de slang laat lopen en daarna zal ik eens een poging doen tot wat water richting de hoefjes...... :roll:
Ze ging helemaal mega door het lint, steigeren en naar voren springen en slaan en gewoon helemaal gevaarlijk doen... om wat spettertjes...

Ik heb jonge dieren gehad die ik zo onder de slang kon zetten, bleven zo staan. Maar dit geval doet echt extreem, jeetje wat kan die meppen zeg, ben er echt van geschrokken. En dat terwijl ze normaal nooit slaat.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:45

rockey dat is wel erg fijn dat je er zo al mee aan de gang kan gaan.Wij hebben normaal geen problemen met de hengsten inrijden omdat wij ze zelf fokken/of als veulen kopen dan zijn ze al zoveel in de hand geweest.Dat scheelt echt een hoop. De jongen die hem nu moet gaan rijden zegt dat hij gewoon hem nog niet accepteerd als de leider, hij zou hem zo in een hoek klem lopen nu. :( stout paard :D :D Ik denk dat de merry wynton nog een stuk erger wordt, die komt hierna aan de beurt. En dat is eigenlijk ook een heel lief paard in de omgang,maar je ziet al aan haar gedrag en dominantie dat het inrijden wel eens lastig kan worden, dan is het fijn als een ander het voor je doet.

suzanne; vreemd dat je merrie zo tekeer gaat, is ze bang of gewoon dominant dat ze niet wil? pas maar op dat je er niet onder komt te liggen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:12

meredith schreef:
suzanne; vreemd dat je merrie zo tekeer gaat, is ze bang of gewoon dominant dat ze niet wil? pas maar op dat je er niet onder komt te liggen.

Ik denk bang maar ze doet wel erg extreem in haar angst. Soms zie je haar ook gewoon heel boos kijken en dan haalt ze gericht uit of springt echt hoog naar voren tegen de touwen in. Ik denk dat het een combinatie is. Zoals jij schreef over jouw merrie, een heel lief dier maar toch dominant, dat is Emma ook. Ze kan heel bijdehand zijn maar ook een echte knuffel.

ullaatje

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:42

Ik herken jou verhaal helemaal Suzanne,

Eef doet precies hetzelfde heel extreem reageren, maar verder heel erg lief en aanhankelijk, komt altijd hoef er nooit te halen oid, en als ze het eenmaal kent is het goed.
Zo in de touwen springen gebeurde hier ook, en dat uitslaan idem.
Ook met de schaar rondom het hoofd doet ze zo, d'r benen zijn weer geen probleem en peesbeschermers ook niet, zijn een beetje onverklaarbare reactie's.
maarja ik denk altijd de aanhouder wint en ze went er vanzelf aan,
maar het kost wel even wat tijd.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:15

Rillerige beesten dus. Ben benieuwd hoe die van ons dan straks is. Die lijkt tot nu toe lekker ongecompliceerd. :D Maar komt ook wel uit een stammetje met goede/makkelijke karakters.

ingridxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:44

We zijn mijn Wynton merrie (Diva) nu ook zadelmak aan het maken!! Valt me echt 100 procent mee. Ik had verwacht dat ze wat meer weerstand zou bieden. Omdat ze in de omgang wat brutaal is. Maar met rijden is ze super braaf en eerlijk, tot nu toe doen. Gister voor de derde keer los gereden, dus zonder longeerlijn.
Ook gegalloppeerd. Maar ze is super braaf. Ze is wel mega nieuwsgierig en best koel in de kop. Qwa typ is het wel echt een bloedbeestje. Ze is alleen wel wat aan de kleine kant, heb haar toevallig gister gemeten en ze is nu 1.61 cm.
Maar ze maakt haar wel groot onder het lopen.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:45

wat leuk Ingrid, dat ze het zo goed doet, en wie weet trekt ze nog een paar cm bij.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:13

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:17

Hij is wel bezitterig, Rockey. :P Leuk filmpje! Hij ziet er ook top uit.
Mooi dat de jouwe het zo goed doet, ingrid!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:19

waar ze toch blij mee kunnen zijn he! in zijn stal heeft hij ook zo'n bal, geweldig vind hij dat.

wat een baby's zijn het toch eigenlijk nog, zo heeft double bijna de hele middag liggen snurken in de stal. mag hij het weekend weer bij tanken, vervelende is alleen dat hij dan weer zo druk wordt..... :+

gaan jullie trouwens met de wynton naar de Hengtenkeuring, esmee?

ingridxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 20:22

Hahaha echt een leuk filmpje maud!!!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:28

haha nou hij heeft het er maar druk mee Maud, grappig hoor.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:43

de mijne is sinds gisteren officieel zadelmak! hij deed het erg braaf,af en toe een bokje maar dat mag :D .

Hij moet erg goed lopen, dus ben zelf ook zeer benieuwd <3 hij staat alleen een beetje ver weg maar ik denk dat hij over 2 wk wel thuis zal staan.Het ging er ons alleen maar om dat je er veilig mee weg kunt rijden.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:54

klinkt super meredith!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:05

dat zijn betere berichten Meredith!
Hopen dat hij zo braaf blijft dan maar.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:04

dob spam :+ ik ben echt zo gek met die knol!!!! foto's stellen niet zo veel voor, maar ach, ik moest net met hem naar de smid, want vrijdag morgen komt hij pas bij mij op stal voor de andere, maar dat vond ik te lang duren. ook wel goed voor hem, is ie weer eens mee geweest!

Afbeelding

Afbeelding

hij vond het wel rete saai :z

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:05

Jeeeeeeeeetje wat een spekkie zeg, wat een lekkere nek zit erop!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:31

Wow, wat een hals rockey!! :wow: En wat een waanzinnige knol is het toch. Ik zou echt trots zijn als dat mijn eigen fokproduct was. :9
En vwbt onze Wynton naar de keuring: weet ik niet maar acht de kans klein.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 07:39

En dan te bedenken van hoe ver die is gekomen Maud!!
Knappe Dob!!

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:22

lekker ding hoor! die van ons gaan we zo halen, even naar kootwijkerbroek 8)7 ben zeer benieuwd hoe hij het gaat doen onder het zadel.Vlgs de hk commissie hadden ze er nog steeds interesse in, mits hij gelijke voeten zou hebben. Deze had hij namelijk in de wei helemaal kapot getrapt en daardoor was de ene kant wat smaller als de andere kant geworden. Was natuurlijk mega balen, maar daar konden we toen ook niets meer aan doen. In iedergeval zijn zijn voeten nu behoorlijk teruggegroeid en als hij het dan nog super doet onder het zadel kunnen we hem alsnog aanbieden. Maar ja dat is allemaal als.... ;)

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:02

Hopen dat die voetjes weer bij trekken dan.

hier een foto van mijn Wynnie

Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:29

Leuk, lekker stout hoofd! :D

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:45

hé Esmee zag dat jij morgen ook op de startlijst staat in oosterwolde,
zie je morgen dan wel , wij starten met mijn jong Krackje
deze
Afbeelding.