Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:07

Is ze al onder het zadel,Lante?
Waika heeft t weer goed gedaan,Lisch.
Ben wel blij met DU hoor! T is geen allermanspaard,maar ik kan er goed mee door 1 deur,haha. En ze is gewoon erg braaf.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:37

Wat een leuke foto's weer allemaal!!

En iedereen die geen Houston heeft gehad maar zeggen dat ze niet braaf zijn. Zelfs Celana is getemt en erg braaf, alleen niet zo bij een ander :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:24

Getup schreef:
Is ze al onder het zadel,Lante?

Ja joh, en braaf; zo'n brave heb ik nog nooit gehad. Ze is echt mijn vliendinnetje! <3

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:24

Indomitable schreef:
Wat een leuke foto's weer allemaal!!

En iedereen die geen Houston heeft gehad maar zeggen dat ze niet braaf zijn. Zelfs Celana is getemt en erg braaf, alleen niet zo bij een ander :)

Maar dat komt door Zeoliet natuurlijk..! :P

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:12

Der heeft iemand wel eens aan mij gevraagd of ik levensmoe was met de keuze van bloedlijnen :). Maar ik ben er erg happy mee. Van de andere kant er zijn altijd extreme. Mijn vorige merrie was een Amor als ik dan sommige verhalen moest geloven was dat ook een van de meest foute keuzes die je kon maken :).

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:40

Jaaahaa, dat is Zeoliet zn schuld,hihi.
DU moest je ook wel heel creatief mee zijn hoor,en aanpakken helpt niet. Kostte wat tijdd,maar ze is echt supermak.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:48

Earl is niet eenvoudig. Die neemt bij elke scheet de benen :+
Ik zal morgen eens kijken of ze inmiddels al normaal kunnen opstijgen.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:36

Ik ben inmiddels ook 1,5 jaar bezig geweest om op dit punt te komen :). En niet met geweld al had ik ze af en toe wel naar de frikadellen kunnen brengen :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:05

anderhalf jaar voor dat je op kon stijgen :wow:
Of begrijp ik je verkeerd?
Zo lang ga ik er echt niet mee stunten. Het bevalt me voor geen meter dat wantrouwige gedoe.
Hij reageerd echter niet slecht of zelfs juist beter op stevig doorpakken dus hij wordt momenteel intensief ingereden. Ik moet daar na ook echt aan de slag blijven want ik heb al een keer de fout gemaakt om hem een week te laten staan en toen was ie mooi weer vergeten dat hij eigenlijk al zadelmak was.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:06

Mooie Houstons zie ik weer voorbij komen.

Ik had even een vraag, hoe ging het met de groei van jullie Houstons?

Bon Bini is nu 6 jaar en ik heb het idee dat hij aan het groeien is, zijn er van jullie ook bij die ineens op deze leeftijd gaan groeien?
BB heb ik 3,5 jarige leeftijd onbeleerd gekocht en hij was toen 154, met zijn 4de is hij beleerd ook nog 154 en op zijn 5de ben ik hem verder door gaan rijden toen was hij 158. Nu heb ik nl het idee dat zijn schoft meer omhoog komt hij oogt groter en hij word magerder (of ik krimp misschien wel :D)

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:39

@sizzele nee joh geen 1,5 jaar om op te kunnen steigen! Daar moet ik niet aan denken!!! Ik heb het nogal krom getypt :).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:46

Indomitable schreef:
@sizzele nee joh geen 1,5 jaar om op te kunnen steigen! Daar moet ik niet aan denken!!! Ik heb het nogal krom getypt :).

haha ik dacht al, dan heb je wel een heeeeel erg lastig paard :P

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:17

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:54

Oh, leuk welkom! Ik heb mijn paarden vlakbij jouw bijrijdpaard, doe je Julien de groeten? :D

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:06

Mijn Houston kan ook nog steeds erg ril zijn met opstappen, soms ook afstappen (die is inmiddels 6).
Hij heeft echt een gebruiksaanwijzing. Vreemde mensen komen er ook echt niet zomaar op :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:37

Zo'n Houston heb ik ook gehad, was elke keer weer een drama (opstappen), het lukte alleen met een krukje en de slof eraan. Op een gegeven moment ben ik echt bijna met d'r verongelukt met gebroken en gekneusde ribben als gevolg; toen heb ik haar verkocht.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:40

Lante schreef:
Oh, leuk welkom! Ik heb mijn paarden vlakbij jouw bijrijdpaard, doe je Julien de groeten? :D

Dankje! :)
Maar, Julien? :o? Die ken ik nog niet, maar als ik haar zie zal ik het doen :D
En ik zie in je profiel dat Avolante Z1 is geweest met Paula de Jong, das ook weer toevallig! Daar heb ik 10 weken stage gelopen. :j

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:44

Die leer je vast nog wel kennen, ze rijdt/reed Vera, maar heeft het erg druk met werk, haar rijjasjes 'imperium' e.d. denk ik. :) Of ze moet gestopt zijn bij Nicole, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:48

Oh oke, nou ik merk 't vanzelf als ze er nog komt, dan zie ik haar wel een keertje. :)

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:52

Lante schreef:
Zo'n Houston heb ik ook gehad, was elke keer weer een drama (opstappen), het lukte alleen met een krukje en de slof eraan. Op een gegeven moment ben ik echt bijna met d'r verongelukt met gebroken en gekneusde ribben als gevolg; toen heb ik haar verkocht.

Je moet gewoon goed opletten met op-en afstappen.
Gelukkig zie/voel ik het van te voren wel aankomen. Dan moet of iemand hem goed vasthouden of ik stap hem eventjes aan de hand tot die weer normaal kan doen :Y) ...
Als die zo'n kop trekt dan weet ik al genoeg :')
Afbeelding

Maar naarmate hij ouder wordt gaat het wel allemaal wat makkelijker gelukkig.
Beugel langer maken heeft bij mij geen nut. Zodra ik er dan opzit kan ik hem niet korter maken... Aansingelen kan ook niet als ik erop zit, want zodra ik er naast ga hangen dan lig ik er naast :+ Zelfde met jas aan of uittrekken, dat kan ook niet als je er opzit. Hij heeft een kleine gebruiksaanwijzing :P Maar is verder gelukkig niet gemeen :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:58

Oh dat is dus een typisch Houston-trekje? := Een meisje wat daar ook woont waar Oneta staat, vertelde al dat Oneta ook wat lastig kon zijn met opstappen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:04

Die Houston die ik nu heb kan ik ook alleen met krukje op stappen en met opstappen moet ik geen zweep bij me hebben; krijg ik hem daarna aangereikt als ik er al op zit is het geen probleem. :+
Lijkt me dus inderdaad wel een trekje haha, maar haar moeder heeft ook dat soort trekjes, dus tsjah...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:14

Bij Aldo kon ik het ook zien aankomen dat het opstappen niet goed zou gaan, dan stond hij met een aangeknepen staart.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:55

Celana blijft altijs als een mak schaap staan te kijken met het opstappen, ik lijkt dan haast wel de enige :). Maar die van mij heeft het niet zo met haar voeten geven achter, maar ook dat gaat steeds beter.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:56

Op mijn Houston kan iedereen opstappen, lomp, elegant, snel, langzaam. Dat is dus niet perse iets van Houston uit hoor :n
En geloof me, die van mij is met de rest echt een aparte, maar dat kan iedereen met lange teugel opstappen, ze weet dat ze stil moet staan en zal dat ook absoluut altijd doen....

(al doet mn nieuwe net zadelmakke ruin dat ook heel keurig, dus dat is misschien iets wat ik heel duidelijk maak)

Ik ben een enorm zelfverzekerde ruiter, maar als een paard al lastig is met opstappen dan word ik daar heel onzeker van :j Een paard mag af gaan zodra ik zit (hoeft nog niet eens met beugels) maar niet voordat ik zit :D
Laatst bijgewerkt door Kel2004 op 26-06-12 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt