Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:13

Manon, hoe gaat het nu met de jouwe met het beleren?

Amigo, heb je ook recente foto's? Ben erg benieuwd naar het geschoren kleurtje gigi De jouwe heeft bijna hetzelde koppie als de mijne.

Mara, wat goed van je dat je hem goed voorwaarts houdt, probeer hem voor te zijn en zet hem aan het werk, dan legt hij zich er vanzelf wel een keertje bij neer!

XLC70, hoe waren je eerste ritjes op je SO nakomeling? Heb je ook foto's van hem?

De mijne doet het goed, enkele weken geleden had hij er even wat minder zin in en dat uitte zich in een moeilijke en zware mond. Momenteel is die fase weer voorbij en rijdt hij weer als een veertje.

Rechtsom duidelijk nog wel ietsjes minder makkelijk in de buiging maar is er wel makkelijk naar toe te krijgen wanneer je dit vraagt.

Verder krijgt hij al iets meer kracht en daardoor wat meer swung en gedragenheid. Van nature heeft hij al een goede balans, kadootje voor mij! :D

Hier nog een paar foto's van vanmorgen, eindelijk weer eens een paar rijfoto's gemaakt. Niet de beste kwaliteit foto's maar goed genoeg om een indruk te kunnen krijgen. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:31

Ziet er goed uit wittedirk! :-)
Mijn ritje vorige week was wennen, haha! Al 2 jaar niet meer op een jonkie gezeten, maar hij was braaf en gaf een safe gevoel. Hij heeft ook een goede balans, net als die van jou.
Hieronder een paar foto's als newborn, half jaar oud, en een recente, net onder het zadel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij wordt steeds donkerder van kleur, ben daar heel blij mee!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:38

Wittedirk.. Ziet er netjes uit! Als ik die van jou zie moet ik altijd aan die van mezelf denken.

Recente foto`s van Edison (op z`n eerste concours)
Afbeelding

Afbeelding

Meer foto`s Edison (vind zelf niet echt fantastische foto`s :+ Fotograaf had nog niet echt vaak dressuur gefotografeerd)

Had trouwens 2 dagen concours gehad. 1e dag vond ie het allemaal beetje spannend.. moest de ring in dus ik denk van ga doorzitten, flink been en mooi boven in dan kan ik hem overbluffen.. dat ging 30 meter goed en toen zag meneer bloemetjes daar moet je natuurlijk 4 benen voor in het zand steken.. Proef ging niet fijn.. kreeg hem niet goed langs de bloemetjes liep hele tijd in buitenstelling.. Punten vond ik zelf aan de hoge kant 175 punt.. 2e dag ging het al stuk beter.. Nu stond er alleen een fotograaf die ook erg spannend was.. 180 en 185 dus meneer heeft z`n eerste winstpunten binnen :)

spooldernet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:24

Hoi Amigo,

Dat was de eerste keer met betrekking tot het fotograferen van dressuur en ook nog eens binnen.
Hoop een volgende keer met meer ervaring betere foto's te maken. En zal eens navraag doen waar precies op te letten. :D

Groeten! :D

Mara

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:29

Nou de mijne pakt het nu al een maand goed op! Mijn vorige reactie hier was nog dat ie wel echt een draak komt zijn, laatste maand niets meer van gemerkt. We zijn nu ook al 4x op clubles geweest en 2x priveles en we maken nu echt progressie! Erg leuk zo.

Ben nu aan het kijken of er wat oefendressuur wedstrijden hier in de buurt zijn, kan ik hem daar dit jaar nog aan laten wennen en dan wil ik in Januari het eens in het echt gaan proberen.

Zodra ik binnenkort weer nieuwe foto's heb, zal ik die hier wel plaatsen.

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:20

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 18:45

ik vind persoonlijk de SO van WitteDirk het meest aansprekend! :P:P:P

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:37

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:50

XLC70, dank je! Ik ben ook erg blij met dit paard! Jou foto van jou SO ohz ziet er ook mooi uit, hoe groot issie? Hoe gaat het rijden met jou en hem?

Amigo, ga je je topper verkopen? Wat is daar de reden van als ik mag vragen?

Mara, jij hebt een lekker gevoel met rijden lees ik wel, heerlijk en zeer herkenbaar voor mij en mijn SO! _/-\o_ Heb je ook recente foto's?

Pliesdream, als jou merrie een sterk achterbeengebruik heeft en lengte in de hals dan kan het misschien wel matchen! Sir Oldenburg x Johnson klinkt niet verkeerd. :D

Ow Rambobo toch...natuurlijk vind je mijn SO de mooiste gigi...jou merrie is zijn moeder maar ik ben het stiekem wel een beetje met jou eens. Ben ook trots dat ik hem op stal heb staan, echt een paard waar ik van kan genieten! :j

Hier gaat alles goed, gisteravond voor het laatst gereden en dat ging weer superrr fijn. Hij liep heerlijk dragend geheel op eigen benen...genieten!!! *\%/* *\%/* *\%/*

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:02

Hallo!

Jullie SO's gaan goed lees ik! Die van mij word nu thuis heel rustig aan zadelmak gemaakt en dat gaat goed nu :) . Ze is nog wel veel meer baby dan die van jullie, dus blijven het rustig aan doen. Maar nu ik al die foto's zie kan ik niet wachten om ook te kunnen rijden :j

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:37

@ wittedirk, waarschijnlijk gaan we ook voor SO! *\o/* Ik twijfel nog tussen de Davino, maar mijn vriend heeft meer vertrouwen in SO omdat we meer weten over zijn nafok! *\o/*

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:39

@wittedirk. Hij meet nu 1.68m maar hij groeit nog steeds door.... Denk dat hij uiteindelijk tegen de 1.72m zal uitkomen. Ohz voelt hij heel compact, dus de hoogte vind ik niet erg. Het rijden gaat goed, nog erg groen is hij, en hij blijft ril, maar verder superbraaf. Hij is niet mijn enige paard, heb nog een 6-jarige Flemmingh in het M2, dus ik kom genoeg aan rijden toe. :D Zo krijgt E-design rustig de tijd voor alles.

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:51

Leuke reacties weer! De mijne pakt het nu zo goed op, dat ik heb besloten het 1e weekend van januari op concours te gaan. Ben reuze benieuwd. Ik ben de proef nu al aan het oefenen en het gaat elke keer weer beter. Middendraf is nog wel erg moeilijk, hij gaat dan graag in galop, hij snapt er nog niet veel van ;) Maar dat komt vanzelf :)

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:57

Manon, wat gaaf dat de jouwe nu ook al wordt beleerd! Ja zulke foto's werken verslavend he gigi :D

Pliemsdream, wat leuk! Ik vind het qua bloed echt een leuke combi maar Davino blijft ook een leukerd! :j

XLC70, Lekker aan de maat en dat compacte gevoel geeft de mijne ook ondanks een stokmaat van momenteel 1m74 op 3,5jr leeftijd. :=

Mara trekt de stoute schoenen aan, you go girl!!! *\o/*

Zijn er nog mensen met nieuwe foto's? *-:)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:56

SPAM

Enjoy Sir Oldenburg x Rhodium
(staat wat meer vooraan in dit toppic als veulen, ik ben alleen niet zo,n hele fanatieke bokker, maar hier dan toch een foto van hoe Enjoy geworden is. ) I think She,s Wonderfull

Afbeelding

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:57

Rambobo schreef:

Wat zei je schat?? _-:( _-:( _-:(

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:07

Hihi, spectaculaire foto zo Manueeltje, maar je paard is zeker mooi uitgegroeid! (Ben ook dol op Rhodium nakomelingen btw). :)

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:04

ik heb ook wel zo'n "zak momentje" foto...zijn erg leuk zulke foto's!

Afbeelding

hier nog een leuke longeerfoto

Afbeelding

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 16:04

mijn kmnappe paardenkind :D blij dat hij bij jou terecht is gekomen hoor :D

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 16:05

manueeltje84 schreef:
Rambobo schreef:

Wat zei je schat?? _-:( _-:( _-:(

hahah sorry poepie
die van jou op nr 2 dan oke?? hahaha

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 16:05

manueeltje84 schreef:
SPAM

Enjoy Sir Oldenburg x Rhodium
(staat wat meer vooraan in dit toppic als veulen, ik ben alleen niet zo,n hele fanatieke bokker, maar hier dan toch een foto van hoe Enjoy geworden is. ) I think She,s Wonderfull

[ Afbeelding ]

wittedirk is de nieuwe eigenaresse van Eqinto .... die is aardig opgedroogd he?! hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:44

Lieve posters in dit topic, Marieke in dit topic bekend als eigenaresse van Esprit (Sir Oldenburg xAhoy) is helaas niet meer onder ons.
Als echt liefhebber van het Gelderse paard zullen we haar enorm missen.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 08:46

Jeetje Bernadette, wat een schrik!!!! |(

Ik heb d'r even geen woorden voor, hoe heeft dit kunnen gebeuren?

RIP Marieke

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 09:33

Gatsie wat een naar bericht. Veel sterkte voor familie en vrienden!

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 09:47

Jeetje wat een bericht zeg en nog zo jong, heel veel sterkte iedereen! Y;(