Nakomelingen Junior STV ?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:26

Leuk paard Lauralarissa!!

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:20

Jeetje die lijkt enorm veel pp mijn oude Uniform in zn jonge jaren poeh!

geweldig paard!

lauralarissa

Berichten: 1094
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:37

Dankjulliewel! Zo te lezen komen de karakters ook erg overeen. Heb met dit paard een hoop moeten overwinnen, maar nu zou ik hem voor geen goud kwijt willen. 2 1/2 jaar stond ik echt op het punt om hem weg te doen. Hij liet zich namelijk zonder pardon achterover vallen als ik erop zat. Medisch helemaal goed. Dit overwonnen, en nu zijn we hard op weg naar ons debuut in de wedstrijdring. Dit jaar ook een instructieweek gevolgd met hem en een Enjoy the ride gereden.

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:38

jeetje lauralarissa, ik ken een junior stv van de vriendin van mijn broer die dit ook deed.
levensgevaarlijk alles wat je je maar kan bedenken in medische en in alternatieve wereld, niks leek te helpen.
uiteindelijk is de merrie verkocht als fokmerrie, was een prachtbeest met supermooie bewegingen maar echt levensgevaarlijk om op te gaan zitten. is nooit zadelmak gekregen helaas.
hierdoor was iedereen ook volledig tegen dat ik ook een junior ging kopen die ik zelf zademak ging maken. maar gelukkig heeft hij het tegendeel bewezen en geen stap verkeerd gezet!

hoe heb je het er bij die van jou uitgekregen?

lauralarissa

Berichten: 1094
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:46

De mijne is 3 maanden naar een africhtingsstal gegaan in waarland. Ontzettend kundige mensen die snel zijn respect hadden gewonnen. Ee werd daar op precies het juiste moment correct gehandeld. Ze gaven daar wel aan dat het geen makkelijke is maar wel een met potentie. Hij heeft daar zich nooit laten vallen. Waarschijnlijk omdat zij hem daar ook nooit de kans toe hebben gegeven. Hij heeft het daarna bij mij ook nooit meee gedaan. Bij mijn zus wel, waarom?? Zij liet hem teveel, gaf geen duidelijke regels. Daardoor kon hij dominant zijn met dat steigeren als resultaat.
nu is hij heel lief hoor :')

mvdbijl

Berichten: 3688
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:57

grappig de verhalen komen ook erg met mijn junior overeen, twee jaar lang gedacht wat doe ik met die dit paard? Heel druk op stal, tijdens het rijden geen land mee te bezeilen en nu is het een knuffel en kan je er een klein kind mee weg sturen..

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:09

Wat fijn dat Dat goed heeft uitgepakt Lauralarissa! Tja ik lees veelal dat de junioren moeilijk handelbaar waren, bij mij juist andersom ik kon iedereen er mee weg sturen, ook als 3 jarige hengst echt topbraaf! Maar hij is gewoon heel apart in zijn gedrag, en in zijn aanleren. Het is op hem elke dag een verrassing wat er gaat komen, een opbouw is dus heel moeilijk... Het is ook lastig uit te leggen. Maar meerdere hebben er op gereden mede mijn instructrice die al jaren jonge paarden opleid, en ook zei vind hem erg apart, ook mijn collega heeft er een keer op gereden, en die moest ook erg zoeken ! Hihi

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:47

Mijne is echt schaapmak.
Echt heel braaf, maar niet perse de slimste.

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:53

Heb afgelopen weekend weer wedstrijd gehad! En wat deed hij dit goed! Superbraaf de trailer op en af, en rijden was hij ook echt super! 2x eerste en 2x 197 dus 4 punten erbij nog 1 puntje en dan mogen we naar het L2 hij doet het nu echt fluitend! Had zelfs een paar 8 en ook helaas 2x. Een 4 hij schrok zich rot door een enorme klap tegen de muur.. Nouja dat mag dan ook! Daarna makkelijk herstelt! supertrots natuurlijk, zijn jullie nog actief in de wedstrijden?

XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:56

Ik ben nog actief aan het springen. Ga alleen met hem op wedstrijd en het gaat super!

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:44

Ik ben van de week op vreemd terrein geweest maar dat ging even mis.
Na wat longeren ben ik opgestegen, maar ze explodeerde volledig zodat ik een zandruiter werd. Daarna weer opgestapt en kon ik het de kop indrukken door het hoofd opzij te houden.
Rijden ging toen eigenlijk best goed daarna.
Ben wel erg geschrokken moet ik zeggen. Maar blijkbaar was het echt nog te veel voor het koppie.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:00

Sizzle niks bezeerd? Pfoe wat moet dat schrikken zijn.

Leuk te lezen dat de wedstrijden bij vele zo leuk en goed gaat!

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:08

Leuk ulyssees! Wat spring je?
Oh das balen sizzle! Toch nog wat vaker doen! Maar wel voorzichtig zijn hoor!:)

XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:50

Hoop niet dat je je hebt bezeerd tijdens de val.

Ik ga L springen. Heb het rustig aan gedaan omdat hij toch wel lang en groot is.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:16

Nee niet bezeerd, maar ik hoop dat het hier bij blijft.
Ik wist wel dat ze goed kon bokken bij spanning of aangaloperen maar toch had ik dit niet aan zien komen.

XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:47

Mijn Junior wordt met de week fijner! Zo blij met hem! Zijn lijf is steeds fijner te gebruiken. Hij had wat langer de tijd nodig om zijn grootte maar het gaat geweldig.
Jij nog wezen zandhappen Sizzle of viel het mee?

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:39

Was maar eenmalig hoor. Gewoon echt te veel geweest om te verwerken. Ze is normaal super braaf juist.
Fijn dat die van jou zo vooruit gaat.

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:27

Leuk ulyssees! De mijne had inderdaad ook tijd nodig om zijn lijf te leren kennen en daar zijn we nog steeds mee bezig! Afgelopen weekend nog gestart ik was niet heel tevreden hij viel weer een beetje dood voor mijn hulpen , niet helemaal maar toch wel een beetje... De jury dacht daar anders over werd beloond met 2x eerste plek en 198 en 196 punten weer 4 winst erbij dus... Wel weer geel leuk commentaar! Leuk paard, goed gereden. Dus dat was wel weer fijn om te lezen

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:54

Mijn arme beestje staat in de kliniek op het moment.
Ze is gisteren met spelen over de kop gegaan en heeft haar oogkas gebroken (en een mega wond). Het valt gelukkig mee het had veel erger kunnen aflopen, maar het blijft erg akelig.

XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:29

AH Goshie.. das niet leuk voor jullie beide.
Hoop dat het snel beter gaat.. Klinkt niet echt fijn!

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:51

Ohjee sizzle! Hoe is dat gebeurd?! En wat een nare plek om te breken!

Sterkte voor jullie!

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:56

Ze stapte in galop in een putje en kwam met het hoofd onder het hek waardoor ze over haar hals klapte.
Ik was eerst eigenlijk bang dat ze de nek gebroken had, dus eigenlijk mag ik blij zijn dat het niet slechter afgelopen is.
Gelukkig is ze een schimmel dus als het litteken wit wordt ziet niemand dat ;)
Het stomme was dat ik niet was gaan rijden omdat de bak er niet goed bij lag en geen risico wilde nemen 8)7
Ik wist dat de bak de dag erna nieuw gemaakt werd dus dacht: ach dan laat ik ze wel even zelf spelen.......

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:33

Heel veel sterkte met t herstel!

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:25

Oh das balen sizzle! Maar dan zijn jullie er inderdaad nog redelijk goed vanaf gekomen....
Succes met het herstel!

mabel_pablo
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-12-14

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:10

Mijn verzorgpaard is geen Junior. Ik weet wel dat de vader van Junior (Uniform) de vader is van de moeder van mijn verzorgpaard. Ook hebben ze allebei Variant in hun bloed. :)