Ferro!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Toke

Re: Ferro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:30

terorita schreef:
LoveNarco schreef:
Natuurlijk :d
Ik zoek een mooi jong dressuurpaard, met karakter en papier Haha!
Simpel klinkt het, maar probleem is, ik trek paarden aan met gebreken, wordt elke keer verliefd op een paard, en die blijkt dan toch niet helemaal geschikt te zijn....
Vorig jaar heb ik een paard gehad (super beessiej!) en die heb ik weg moeten doen omdat deze zeer ernstige hko had, en het werk wat ik er mee wou doen niet aan kon, en ik heb helaas geeld geld noch plek om twee paarden te houden, anders had ik deze niet eens weg gedaan! Nu staat hij gelukkig bij iemand op een boerderij met kinderen, dit zo af en toe eens een rustig ritje met hem maken.... dus dit verhaal had een happy end, maar hierdoor ben ik wel voorzichtiger geworden, want je bent zo super gehecht aan een paardje, en hem dan weer weg moeten doen, breek echt je hart (tenmiste bij mij).
Nu even verder zoeken naar het ideale paard voor mij.... komt vanzelf wel zeggen ze hier... Haha! Maar een paard kopen die een gebreek heeft is altijd iets wat je goed moet afwegen.
Groetjes Michelle

wat zoek je precies??? en welke prijsklasse(mag per PB hoor Bloos )
hebben hier een aantal erg leuke dieren staan, 3, 4, 5 jaar van groen tot aangereden
kiek maar naar Toke (karen) d'r peerd, komt ook van Sollenburg Haha!
en alle keuringen zijn toegestaan, sterker nog de meeste zijn al gekeurd, zeker die voor de verkoop.

Inderdaad, wij hebben vorig jaar (allez, over 2 dagen zijn ze juist een jaartje bij ons Knipoog ) 2 paarden gekocht op Sollenburg (eigenlijk zelfs 3, want Terra was drachtig).
Moeder, zoon en uiteindelijk ook dochter Haha!

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:39

Owjee, mijn Ferro (en ik) hebben zaterdag ons springdebuut.. Bloos

Ik heb voorlopig geen dressuur, dus dan heb ik het gevoel dat er niets te verpesten valt!
Eerst een rondje BB, als dit goed gaat doen we nog een rondje B! Spannend...

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:04

rientje schreef:
Owjee, mijn Ferro (en ik) hebben zaterdag ons springdebuut.. Bloos

Ik heb voorlopig geen dressuur, dus dan heb ik het gevoel dat er niets te verpesten valt!
Eerst een rondje BB, als dit goed gaat doen we nog een rondje B! Spannend...

Leuk!!
Heel veel succes zaterdag!

Ik wil me er ook in de toekomst aan gaan wagen, maar voorlopig blijft mijn merrie iets te enthousiast als ze hindernissen ziet Haha! .

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:08

Het is helemaal goed gekomen algelopen zaterdag!

BB-rondje foutloos, maar helaas was ik 1 seconde te laat door de startlijn gereden waardoor ik 1 strafpunt kreeg (les voor de volgende keer Haha! )
B-rondje ook foutloos! Ze kwam alleen een paar keer niet zo mooi voor de sprong, waardoor mijn stijlpunten ook omlaag gingen. Ik had namelijk 43 punten en eindigde net buiten de prijzen.

Ze pakte echt super aan, ze was niet meer zo agressief op de hindernis als in het verleden.. Naarmate ze ouder worden... Haha!
Trots op mijn paardje....

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:04

mooi dat het goed ging hoor!! Op naar volgnede concours

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:35

gefeliciteerd rientje! Haha!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:06

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:07

Mooie foto's _PSM_!! Sterkte komende periode...

Jeannet12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:27

Hoever wil je terug gaan met de nakomelingen van Ferro ?
Ik heb een verre nakomeling van hem, een 7 jarige merrie Unique M. (feinbrand x Houston) Ferro was haar overgrootvader.
Het is een zwarte merrie met een witte kol en snep, rechtsvoor een witte kroon rand en links achter een wit voetje 1.68, een schat van een dier en een hoof knuffelgehalte, maar er zit soms wel een kop op.

Feinbrand

Unique
Houston
Oceana
Ferro
Kelly
Felicia

bendetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:59

Zie dit topic nu pas, maar ik heb nu mijn tweede Ferro afstammeling.

Het is een 7 jarige ruin van Ferro x Cocktail, zwart met 4 witte voetjes en een kol. Hij is 1.84 m groot en in april gaan we M1 starten. Tja, over uranus kan ik niet echt zeggen dat het een ferro qwa uiterlijk is, hij is namelijk een beetje groot Tong uitsteken maar in zijn karakter helemaal Ferro... Ik moet hem echt in zijn waarde laten, want anders ben ik nummer 2.. Lachen Hij is niet gemeen, maar duidelijk tegendraads en hij maakt dan ook goed gebruik van zijn lichaamsgrote Tong uitsteken

Mijn eerste paard bij de paarden was een Ferro x Farmer, deze was ook zwart en had 2 witte voetjes achter. Zijn hoofdje was alla Ferro zelf. Ton Tournelle hebben we verkocht omdat ik meer dressuurtype ruiter ben en paard was op en top springen. Ik was L2 dressuur met 20 winstpunten en moest dus M starten, mijn instructrice was L springen +24 winstpunten dus zouden ook over moeten... In september 2005 kregen wij een goed bod op tournelle en hebben we besloten, was geen makkelijk besluit, dat onze wegen niet samen verder gingen... Tournelle loopt nu in Canada en heeft daar een mooie springcarriere...

Maar rientje, jorien, ik wist niet dat jij ook op bokt zat.. en dat je bent gaan springen.. super zeg... doe je het niet na... Vragender ging dus ook goed L2? omdat je nu alweer 3 winstpunten hebt....

groetjes bernadette

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:27

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:28

bendetje schreef:
Zie dit topic nu pas, maar ik heb nu mijn tweede Ferro afstammeling.

Het is een 7 jarige ruin van Ferro x Cocktail, zwart met 4 witte voetjes en een kol. Hij is 1.84 m groot en in april gaan we M1 starten. Tja, over uranus kan ik niet echt zeggen dat het een ferro qwa uiterlijk is, hij is namelijk een beetje groot Tong uitsteken maar in zijn karakter helemaal Ferro... Ik moet hem echt in zijn waarde laten, want anders ben ik nummer 2.. Lachen Hij is niet gemeen, maar duidelijk tegendraads en hij maakt dan ook goed gebruik van zijn lichaamsgrote Tong uitsteken

Mijn eerste paard bij de paarden was een Ferro x Farmer, deze was ook zwart en had 2 witte voetjes achter. Zijn hoofdje was alla Ferro zelf. Ton Tournelle hebben we verkocht omdat ik meer dressuurtype ruiter ben en paard was op en top springen. Ik was L2 dressuur met 20 winstpunten en moest dus M starten, mijn instructrice was L springen +24 winstpunten dus zouden ook over moeten... In september 2005 kregen wij een goed bod op tournelle en hebben we besloten, was geen makkelijk besluit, dat onze wegen niet samen verder gingen... Tournelle loopt nu in Canada en heeft daar een mooie springcarriere...

Maar rientje, jorien, ik wist niet dat jij ook op bokt zat.. en dat je bent gaan springen.. super zeg... doe je het niet na... Vragender ging dus ook goed L2? omdat je nu alweer 3 winstpunten hebt....

groetjes bernadette

Leuk Bernadette!
Heb je ook foto's van je Ferro's?
Ik ben heel erg benieuwd Haha!

bendetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:43

@linda86 heb wel foto's, moet alleen even kijken hoe ik ze op bokt krijg.... ivm uploaden etc...

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:36

Hey Bernadette,

Ik zit ook niet vaak en nog niet zo lang op bokt.. Ik was jou al wel eens tegen gekomen! Bloos

Ja springen ging echt super, ze vind het erg leuk en ik wil het haar niet ontnemen! Dus dan moet je wat he Haha!
In Vragender had ik idd 183 en 185, ze liep erg fijn voor Vragender!

Jou M debuut staat toch maar gepland!? Waar ga je nog L2 starten dan?

bendetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 08:59

Ik ga niet meer starten tot 20 april, heb even besloten om een rustpauze in te lassen en lekker te concentreren op de M1...
En ach, die 3 punten maakt ook niet zo veel meer uit toch? Ik moet er toch gewoon aanwennen dat ik nu M1 moet Tong uitsteken

We zijn nu lekker aan het trainen en maken vaak kleine buitenritjes bij ons van stal vandaan, ligt erg aan zijn humeur van hoe ver we van stal afkunnen.. Denk dat we volgende week maar gewoon even naar het bos met de trailer gaan, en dan even lekker crossen....

Ik wou dat Uranus een het springen een beetje leuk vindt, voor de afwisseling is dat nooit verkeerd, maar ik heb vaak de indruk dat ik hem er juist geen plezier mee doe...

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:43

Ik heb ook een Ferro X Kaiserstern!
Hij is 9 jaar oud en 1.73 (prima combo Haha! haha)
Echt een super lief en mak beesje. Zit echt geen kwaad in hem.
Zaterdag word mijn debuut bij LvL Haha!
Foto's volgen nog!

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:13

Spannend, succes zaterdag!
Ben benieuwd naar foto's!

bendetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:00

Zo eindelijk even tijd gevonden op foto's up te loaden...

Eerst maar met de reus beginnen Lachen
Dit is dus uranus Ferro x Cocktail, wordt in april pas 7 jaar oud en dan gaan we ook M1 starten.
Afbeelding
op deze foto zie je eigenlijk ook wel hoe groot hij is, vergeleken met mij (ben maar 1.75)

dan rijfoto's:
Eerste is van ons eerste seizoen B dressuur
Afbeelding

Gewoon training thuis:
Afbeelding

Dan Ton Tournelle, de Ferro x Farmer, loopt nu in Canada
Afbeelding

En in spring actie, heb helaas weinig tot geen dressuurfoto's van hem
Afbeelding

Ben benieuwd of jullie ze een ferro afstammeling vinden Lachen

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:42

Leuke foto's Bernadette!!

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 00:07

Ik rijd ook een ferro. Nouja een negro, ferro is de opa.
Moeilijk karakter hoor Knipoog

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:25

wij hebben een Paddox v. Ferro. super werkwillig en pakt alles snel op!!
dominant en een eigen willetje

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:01

jeanetJ schreef:

oew een Paddox!!Ben helemaal weg van deze hengst!
Jammergenoeg nog geen 'onder het zadel' nakomelingen kunnen bewonderen.

Heb je foto's?

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:31

Kaitlin schreef:
jeanetJ schreef:

oew een Paddox!!Ben helemaal weg van deze hengst!
Jammergenoeg nog geen 'onder het zadel' nakomelingen kunnen bewonderen.

Heb je foto's?

ja ik heb foto's ik weet alleen niet hoe ik die hier moet plaatsen dus ik zal ze even via pb sturen!!

Nadyche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 22:03

jeanetJ schreef:

whaa heb precies hetzelfde (ook paddox maar een friese moeder, was een ongelukje Tong uitsteken)
maar leren doet ze idd erg snel Tong uitsteken maar wee je gebeente als zij iets wilt en jij niet Vork

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 22:17

Hier nog zo'n grote knapperd van Ferro!
(2 jaar jong, nu al 1.78m)

Afbeelding