holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:30

Cuupje, hoe was de stokmaat van de Dayano's? Ik heb mijn veulen uit een merrie van 1.60m gefokt en het veulen was op 3 maanden 1.30m (en kont uiteraard hoger want overbouwd). Ik verwacht dat zij de 1.70m dan best zal halen (ook veel langere pijpbeenderen dan mams).

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:01

Hoi!!

Cuupje: Gave paarden hoor!! Volgens mij is karakter toch wel een heel positief punt van alle dayano's!!! :D

Diane: Leuk dat je die 2 hebt laten springen!!! Heb je nog recent beeldmateriaal??

SteffieA: Fijn dat ze zo goed gaat!! Rij je haar nu zelf ook?? Heb je nog foto's ofzo??

C'est bon was dit weekend niet helemaal lekker, at niet goed en had koorts. Gisteren toch maar even de veearts laten komen. Vandaag al een stuk beter! Even gelongeerd aan het halster, hoop er morgen weer even op te kunnen.

cuupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:50

De maten waar toch wel allemaal rond de 1,70 of groter!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:16

Hoi annu o ja sorry ik rijd haar al sinds midden/eind juni. Heb 2x in de week les (20-30 minuten) en rijd haar dan zelf ook nog een x zonder begeleiding. Gewoon niet te lang en basiswerk. Mooi over de rug en lengte maken in de hals en lichaam. Mijn instructrice heeft er nu ook een aantal x opgezeten en is ook heel happy met haar instelling en zeer snelle achterbeengebruik. We zijn nu bezig haar traag te maken (haha een driejarige traag make, meestal is het andersom) maar af en toe schiet haar turbo nog aan zoals mijn instructrice dat noemt :D.
Ik heb geen recente foto's maar als ik er deze week weer op ga zal ik vragen of mijn vriend foto's wil maken.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:41

Annutjuuh, heb wel een serie nieuwe foto's, maar die moet ik nog in hoge resolutie op een stickie krijgen. Heb die Citha Utopia weer in De Strengen zien staan, wat een fraaie merrie is dat toch!
Gilly-Gail gaat trouwens geen zilverappelbruin worden, maar net zo donker als haar moeder. Bovenop de billen wordt de vlek met donker haar steeds groter. Ik blij :j , want ik hou erg van donkere paarden.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:34

Al lijkt zilverappelbruin mij wel heel apart ;) ach als ze maar een fijn karakter heeft en lekker kan lopen maakt de kleur niet uit toch?

Hierbij een paar foto's van Surprise. Het was alleen toch te donker in de bak voor de camera met een te donker paard en een te donkere achtergrond :D
Maar voor het idee
Afbeelding

De galop is nog een beetje enthousiast en groot :o
Afbeelding

En dit doen we zoveel mogelijk tussendoor en aan het eind
Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:25

Sjonge SteffieA, die loopt ook super zeg! Lekker ruim. Ook als is die galop misschien nog wat overhaast, wel erg mooi gesprongen en mooi front er op zeg!

Zilverappel is inderdaad erg bijzonder, maar ze wordt echt donker. Wel is haar linkervoorbeen gemarmerd donker en wit en dat is geen veulenhaar. Of dat weer zo blijft weet ik ook niet, haar moeder was een toverbal en zij nu dus ook. Zou wel mooi zijn, 1 zo'n gevlekt voorbeen, mooi herkenningspunt ;-). Ik ben blij dat Bridie zo'n superstoere merrie is, veulen leert gelijk dat er op de wereld maar 1 ding belangrijk is en dat is: eten!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:55

He, leuke fotos!!! :D Ziet er erg goed uit! Veel ruimte idd in de beweging! Komt vast helemaal goed met jullie!

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:08

cuupje schreef:
Nou ze leken toch qua karakter heel veel op elkaar! Allemaal lekker voorwaarts en allemaal superbraaf. opstappen en aanrijden!

Hier een paar foto's van een 3jarige Dayano merrie.
Afbeelding

Hey die komt van de stal waar ik sta :D Volle zus hiervan is naar Engeland gegaan.
Moeder hiervan is springgefokt maar doet het beter in de dressuur :Y)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:50

Mnonn schreef:
cuupje schreef:
Nou ze leken toch qua karakter heel veel op elkaar! Allemaal lekker voorwaarts en allemaal superbraaf. opstappen en aanrijden!

Hier een paar foto's van een 3jarige Dayano merrie.
Afbeelding

Hey die komt van de stal waar ik sta :D Volle zus hiervan is naar Engeland gegaan.
Moeder hiervan is springgefokt maar doet het beter in de dressuur :Y)

Hij is inderdaad erg mooi opgedroogd! :j Ik weet dat hij als enter/twenter echt zo'n uit de kluiten gewassen paard was, geen wonder ook natuurlijk met haar grootte... Een beauty is het! :j

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:46

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:57

Echt leuk om zo die foto's van al die paarden met dezelfde papa te zien en hun prestaties!

Eindelijk heb ik ook foto's van mijn Dayano hengst. Hij is pas 2,5 maar het longeren is begonnen en dat gaat soepeltjes.

Het is echt een meewerkend en super lief dier. Vooralsnog ook helemaal geen hensgten streken dus dat is ideaal.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 18-08-11 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:01

Wauwie!! Wat een knapperd!! Ze hebben echt allemaal een hele lieve, zachte uitstraling! Heb je ook filmpjes van zijn beweging??

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:02

Uhm ja ik heb wel een heel kort filmpje maar die is heel slecht. Zal komende week wel even een goeie proberen te maken ;).

Alles is nog wel wat slungelig. Hij is behoorlijk groot al. 1.67 toen we hem uit de wei haalde maar dat zal nu al wel richting 1.70 zijn...

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:20

Jee! Dan is het idd een grote! :) C'est bon is nu denk ik richting de 1.70m denk nog iets kleiner... Maar ze groeit nog steeds!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:51

Ik hoop dat hij ophoud haha. Maar 1.75 gaat hij wel worden schatten we. Heb nog nooit zo een groot paard gehad maar ik was verliefd toen ik hem zag en moest hem gewoon hebben. Zal hem van de week ook nog eens een keer opnieuw meten.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:20

Leonie87, welkom. Wat een leuke Dayano ook weer zeg! En ook zo'n hele lieve uitstraling. En hij kan ook mooi front maken zeg!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:38

Heb vandaag gereden op de Brabantse kampioenschappen! Ben door naar morgen :D Was 8e met 186 en 190 punten! Fijn gereden, ondanks wat foutjes!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:37

Het filmpje!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 08:49

Goed gedaan Annutjuuh! Van harte! Ik duim voor je voor vandaag.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:02

En? Hoe is het gegaan vandaag?

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:07

Was 12e in mijn ring L1. :D 189 en 192 punten. Super tevreden, ze was heel braaf en heeft echt haar best gedaan! Filmpje komt vandaag nog! :D

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:38

Annu dat ziet er echt heerlijk uit. Zo ontspannen en dat voor een vierjarig paard. Van harte gefeliciteerd met je behaalde resultaten!

Leonie jouw Empaier ziet er ook super uit zeg. Ja natuurlijk kun je zien dat hij nog jong is maar wel al een hele mooie hals. Als daar straks het babyvet vanaf is en de spieren boven komen weet je niet wat je ziet. Wil je er mee naar de keuring?
Het viel mij wel op dat hij qua hoofdje heel veel op de mijne lijkt zeg.
Afbeelding

Van de week heeft mijn instructrice op Surprise gereden en dat zag er heel goed uit.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:39

Dank je steffie
Ik heb de keuring wel overwogen, maar wat heb ik er aan?
Het kost een hoop geld en dan heb ik misschien een hengst die naar de 2de bezichtiging mag, wat nog veel meer geld kost. De kans dat hij word goedgekeurd is nogal klein, zeker als je hem zelf voorbrengt, en als hij is goedgekeurd wil ik niet zelf rijden op een hengst die ook dekt. Dus zie het nut er niet van in. Zolang hij zo vreselijk braaf blijft mag hij hengst blijven. Misschien word hij ooit prestatie hengst.

Jou paardje ziet er ook heel mooi uit trouwens. Volgens mij heeft Dayano geen lelijke nakommelingen *D en idd die hoofdjes lijken wel ja

Ik denk inderdaad dat als hij straks in de spieren staat en is uitgegroeid dat het een schitterend dier word! Filmpje was weer gaar, dus van de week nog maar een keer doen.

@ anne, super goed joh! Echt netjes. :D

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:21

Hallo allemaal,

In mijn onderschrift het nieuwe fototopic van Gilly-Gail, mijn Dayanoveulen.
Hier ook een paar fotootjes die daar niet bij staan:

Knap snuitje (zo lijkt ze net haar moeder).
Afbeelding
Als mams het niet eng vindt, kan Gilly-Gail het natuurlijk ook niet eng vinden :D /
Afbeelding
Ongeneerde rolfoto :o .
Afbeelding
Wat een stelten!
Afbeelding