Elliot is de kleinste van de koppel (op een gelder na...) De andere in de koppel zijn al veel groter...maar die worden ook zeker groter dan 1.70m.. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Elliot is de kleinste van de koppel (op een gelder na...) De andere in de koppel zijn al veel groter...maar die worden ook zeker groter dan 1.70m..
Hij heeft al die tijd kunnen doen en laten wat hij wilde.. Die van mij gedraagt zich amper als hengst.. heeft het nog niet helemaal door geloof ik.. 

En fijn dat ze lekker het land weer op gaan ik kan me voorstellen dat je hem gaat missen op stal maar toch ook wel fijn dat ze weer lekker kunnen rennen en spelen op de wei.
Mischien toch er voor kiezen dat die even het land opgaat, komt die mischien wel weer heel anders uit. Het lijkt me een poging waard, het klinkt alsof je der helemaal weg van bent!

Helaas komt dat bij die van jou even niet uit. Als ik jou was zou ik hem lekker nog een seizoen op de wei doen als je die mogelijkheid hebt.. in het najaar naar iemand brengen die hem zadelmak maakt en die jou er ook in kan begeleiden.. een maand kan al voldoende zijn.. En kan degene die hem longeert je niet helpen? Hij probeert je natuurlijk ook uit als hij voelt dat je bang bent.. Begrijp dat het moeilijk is.. Hij moet ook veel leren.. en kan het ook niet vanzelf.. Wat doet hij precies als je met hem wilt stappen? Komt hij omhoog? Rent hij weg? Slaat hij met zijn hoofd? De 2 jarige van een vriendin was in het begin erg onbehouden.. Heb zelfs een lichte hersenschudding gehad omdat hij sloeg met zijn hoofd omdat hij de andere kant op wilde.. hij liep gewoon als een tank door je heen.. We bleven oefenen.. als hij dramde liet ze hem achterwaarts gaan.. als hij niet wilde een paar tikjes met de zweep tegen zijn borst.. Na een paar keer oefenen wist hij het precies.. we gingen steeds een stukje verder het terrein verkennen... Als hij achter Elliot liep.. bleef hij drammen.. dus voorop.. want dan stond hij ineens zelf voor onbekende dingen.. dan was hij ineens terughoudend.. Na zo'n 10 keer loopt hij gewoon braaf mee.. en rent hij niet meer zomaar een kant op waar hij heen wilt..
al blijft het alleen bij showen
Ik vind het leuk omdat hij voor mijn gevoel de hele winter TE braaf was.. Hij zit nu ook lekker in zijn velletje en begint wat vorm te krijgen... soms lijkt het wel dat ie met de dag anders is.. 

lemon71 schreef:Vandaag een grote stap genomen ......... wildebil is los geweest in de paddock en is er zonder wonden of enge dingen ook weer uitgekomen dus een super overwinning , heb een foto gemaakt met mijn telefoon geen super kwaliteit maar ik wil hem toch met jullie delen
@ Clouwdy jouw verhaal klinkt mij heel bekend in de oren het zijn een beetje dezelfde streken alleen doet hij ook heel erg bijten en maaien maar hopelijk komt het goed ik ga zeker ook wat doen met jouw tips
Goed zo!!! Dat is al een hele stap! Zo te zien is het hek om de paddock niet erg hoog?