Nakomelingen van Upper Class

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Clouwdy

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:54

Fijn dat het al wat beter gaat!! Sja.. je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij zich hengst voelt ;-) Elliot is de kleinste van de koppel (op een gelder na...) De andere in de koppel zijn al veel groter...maar die worden ook zeker groter dan 1.70m..

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:57

dat doe ik ook zeker niet maar ik ben er niet echt blij mee hahahhahaha ik word er wat angstig van als er een paard voorbij komt begint hij gelijk te blerren en maakt hij zich 10 keer zo groot hahahahahha maar ach alles op zijn tijd , ik borstel hem gewoon lekker in zijn box

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:12

Welja... hij moet ook nog even leren dat hij dat niet mag doen ;) Hij heeft al die tijd kunnen doen en laten wat hij wilde.. Die van mij gedraagt zich amper als hengst.. heeft het nog niet helemaal door geloof ik..

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:17

Een paar foto's van vandaag...

Afbeelding

Afbeelding

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:54

Afbeelding

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:16

Leuke foto's weer ... je paardje ziet er toppie uit hoor en ook zo'n heerlijk wakker koppie ..

jacqueline26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:38

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 08:23

hoi Jaqueline,
Ik ben natuurlijk heel benieuwd naar jouw paardje maar kan de foto niet zien .. kan je hem op een andere manier plaatsten ?

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:30

Ik kom me ook even melden!

Sinds 1 maand de troste eigenaar van een upper class.
Ze is net 1 geworden en is van een gribaldi moeder.
Die van mij heeft behoorlijk wat wit!

Afbeelding

Afbeelding

Dit jaar is de moeder weer door upper class gedekt!

Op het moment rij ik nog een upper class (die te koop staat overigens), en wat een fijn beest is dat, heel fijn karakter!

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:45

Een paar foto's van vandaag... Aankomend weekend gaan ze weer lekker de wei in.. Zal hem toch wel missen op stal...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:12

Hallo allemaal,
Ik meld me ook weer even ...

@ Clouwdy, je paardje ziet er goed uit hoor het is al helemaal een paard :) En fijn dat ze lekker het land weer op gaan ik kan me voorstellen dat je hem gaat missen op stal maar toch ook wel fijn dat ze weer lekker kunnen rennen en spelen op de wei.
@ Aniek, leuk paardje hoor , nog lekker jong ... goede afstammeling hoor ..... is de andere upperclass ook van jou die je rijd ? ?

Zoals de meeste weten heb ik ook een upperclass (X Wolfgang) , hij is inmiddels gecastreerd maar is nog steeds zo vreselijk dominant en onrustig ik kan er nog steeds helemaal niets mee ik heb hem ook te koop gezet omdat ik er echt bang van begin te worden ik baal er zo van zeker omdat ik bij jullie lees dat de upperclassjes eigenlijk allemaal een goed en rustig karakter hebben waarom heb ik dan nou juist weer een klein draakje ? ? Ik baal er zo van want het is een plaatje om te zien met drie goede gangen maar tis een echte showbink en voor mij is dat te heftig. Iemand nog tips ... ik wil hem diep in mijn hart graag houden maar om een paard te houden om alleen maar naar te kijken is ook niet echt de bedoeling ... ik ben ook nog aan het nadenken om hem een maand of vier op het land te doen fulltime en dan in september hem weg brengen naar een goede stal waar ze hem proberen zadelmak te maken mocht hij dan nog te heftig zijn kan ik hem altijd nog weg doen .... toch .... ? Het was zowiezo de bedoeling dat hij nog even het land op ging voordat hij definitioef zadelmak gemaakt zou worden maar ik twijfel nu zo erg omdat hij zo'n aanwezig karakter heeft pfffffffff moeilijk hoor ,,,, Hier nog wat fototjes het zijn geen hele duidelijke ik wil deze week wat nieuwe foto's proberen te maken groetjes
Afbeelding
Afbeelding

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:44

Hoi allemaal, ik meld me ook weer eens na lange tijd mijn upperclass (x ulft) is nog steeds een wereldpaard voor mij. Afgelopen weekend weer 2x 2e op wedstrijd met 189 en 192.

Het is leuk om de mijne te vergelijken met die van jullie.
@ Clouwdy: hij begint echt mooi te worden zeg! Hij begint al echt paard te worden.
@ Anniek: Jeetje wat een wit heeft hij, wel apart. De jouwe is nog wel jong, maar is hij een beetje makkelijk in de hand? Leuk hoor!
@ Lemon: Wanneer is hij gecastreerd? Ik denk niet dat je kan verwachten dat hij direct al zijn attitude kwijt is daarmee. De mijne kan ook lastig zijn hoor! Wanneer ze 1 dagje ivm omstandigheden net even te weinig uit d'r stal is geweest (bijv. alleen paddock) kan ze echt ongelofelijk ontploffen, zowel aan de hand als onder het zadel. Verder heeft ze echt wel eens een flinke correctie nodig gehad ivm rond vliegende benen van haar. Ik weet niet of de jouwe veel buiten komt? Ik denk dat het een goede keus is om hem gewoon nog even lekker op het land te gooien en daarna weg te brengen voor het zadelmak maken. Jonge paarden kunnen ook gewoon soms heel respectloos uit de hoek komen wanneer ze dat nooit echt geleerd hebben toen ze jong waren. Het zou zonde zijn om hem weg te doen, 't is echt een gaaf paard om te zien!

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:48

@ Ivana, bedankt voor je opbeurende woorden .... ik vind het zo moeilijk joh en het ergste is dat ik er ECHT bang van begin te worden natuurlijk begrijp ik dat hij na de castratie niet gelijk handtam is maar in vergelijking met de andere hengsten die gecastreerd zijn is hij nog zo macho ... hij komt momenteel niet zo heel veel zijn box uit schaam schaam hij wordt elke ochtend door de staleigenaar gelongeerd en dat is alles dit omdat ik er zelf echt niets mee kan ik zou hem graag savonds nog willen stappen of losgooien maar dit lukt gewoon niet .. los in de bak kan hij niet want hij springt over de omheining heen echt vervelend dus ... hij zou dan 01 mei het land al op kunnen dus tsjaaa ... ik denk ook dat ik hem nog even de tijd ga geven want het is een knapperd om te zien met leuke gangen en veel uitstraling hihihi klinkt perfect misschien ligt het wel aan mij :o

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:31

@ lemon; nee is niet mijn upper class, is van de man waar ik ook de moeder van die van mij rij. haha snap je hem nog. Maar zij is toch wel echt de stap geweest dat ik zei dat ik dit veulen echt wilde. Was al heel verliefd op der maar wilde wel een fijn karakter. Verder heb ik voor jou geen tips, wel erg jammer en kan het me wel voorstellen! :j Mischien toch er voor kiezen dat die even het land opgaat, komt die mischien wel weer heel anders uit. Het lijkt me een poging waard, het klinkt alsof je der helemaal weg van bent!

@ivana; Ja ze is nog erg jong! Nee helemaal niet in de hand zelfs. Rent voor je weg, haha. Ze stond vorige week 1 nachtje binnen op stal en toen kon ik der wel een beetje aaien met geduld.
Probeer me zoveel mogenlijk in iedergeval te laten zien en komt wel. Veel geduld.

@clouwdy Wat een plaatje!

Vind het toch wel opvallen dat er niet veel echt veel wit hebben!

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:24

@ Anniek: Ik geloof idd dat het helemaal goed is. Ze is ook nog zo jong, tijd zat om haar wat meer vertrouwen te geven in jou. Dat vele wit zie je niet veel nee. Ik vind dat ze wel heel erg leuk getekend is. Ik ben benieuwd hoe ze gaat uitgroeien!

@ Lemon: Heel vervelend dat je zo niet kan genieten van je paard zoals je voor ogen had, maar ik denk dat als hij wat meer in het werk komt dat het echt wel goed komt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:52

Grondwerk lemon, Als dat paard aanvoelt dat jij bang bent dan gebruikt hij dat natuurlijk. Dus dat is het eerste waar je aan moet werken. Zorgen dat jij op de grond al de baas bent. Hij moet weten dat hij dat niet mag doen.
Een paard dat over de omheiningen heen komt is niet echt normaal te noemen. Zijn het te lage omheiningen of staat het paard te hoog in het voer (en krijgt hij te weinig beweging). Ik weet niet hoe oud het dier precies is, maar misschien is dit er gewoon eentje die je aan het werk moet gaan zetten en dus niet nog een paar maanden de wei op hoeft te gooien. Alvorens je dat doet moet je je wel eerlijk afvragen waar het probleem ligt. Bij jou of bij hem.

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:16

@ Sammie ik denk dat mijn angst een grote rol speelt hoor want naar mij toe is hij een stuk brutaler dan naar degene toe die hem voor mij longeert sochtends maar ook diegene heeft haar handen aan hem vol zij heeft zelf ook een hengst en is wel wat gewent en totaal niet bang maar zij zegt ook dat het een echt macho mannetje is die momenteel nog heel erg hengstengedrag vertoond.
Ik vind zelf wel dat hij momenteel te weinig beweging krijgt maar hier komt per 01 mei gelukkig verandering in dan kan hij het land op hopelijk geeft dit geen problemen ? ? Ik zou graag savonds nog wat met hem wandelen endergelijke maar dit is gewoon te gevaarlijk.
Maar goed komt tijd komt raad .... bedankt in ieder geval voor het meedenken

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:01

@anniek_uc Leuk dier!! Die van mij heeft ook aardig wat wit helaas geen 4 witte sokken.

@lemon71 Balen dat je er niks mee kan! Zoals Sammie zegt grondwerk gaan doen iemand zoeken in de buurt die je ermee kan helpen.

Met mijn Upperclass x Kennedy gaat het erg goed pakt het fijn op.
Binnenkort eens een bosritje gaan doen.

Aantal rijfoto's van 2 weken terug.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:15

@lemon op het moment zijn alle hengsten wel wat drukker.. het wordt warmer en ze krijgen de kriebels ;) Helaas komt dat bij die van jou even niet uit. Als ik jou was zou ik hem lekker nog een seizoen op de wei doen als je die mogelijkheid hebt.. in het najaar naar iemand brengen die hem zadelmak maakt en die jou er ook in kan begeleiden.. een maand kan al voldoende zijn.. En kan degene die hem longeert je niet helpen? Hij probeert je natuurlijk ook uit als hij voelt dat je bang bent.. Begrijp dat het moeilijk is.. Hij moet ook veel leren.. en kan het ook niet vanzelf.. Wat doet hij precies als je met hem wilt stappen? Komt hij omhoog? Rent hij weg? Slaat hij met zijn hoofd? De 2 jarige van een vriendin was in het begin erg onbehouden.. Heb zelfs een lichte hersenschudding gehad omdat hij sloeg met zijn hoofd omdat hij de andere kant op wilde.. hij liep gewoon als een tank door je heen.. We bleven oefenen.. als hij dramde liet ze hem achterwaarts gaan.. als hij niet wilde een paar tikjes met de zweep tegen zijn borst.. Na een paar keer oefenen wist hij het precies.. we gingen steeds een stukje verder het terrein verkennen... Als hij achter Elliot liep.. bleef hij drammen.. dus voorop.. want dan stond hij ineens zelf voor onbekende dingen.. dan was hij ineens terughoudend.. Na zo'n 10 keer loopt hij gewoon braaf mee.. en rent hij niet meer zomaar een kant op waar hij heen wilt..

Elliot weet amper dat hij hengst is.. maar begint de laatste weken ook soms wat baldadig te worden en staat soms wat stoer te doen.. misschien dat het bij hem nu pas een beetje gaat doordringen dat hij hengst is ;) al blijft het alleen bij showen :D Ik vind het leuk omdat hij voor mijn gevoel de hele winter TE braaf was.. Hij zit nu ook lekker in zijn velletje en begint wat vorm te krijgen... soms lijkt het wel dat ie met de dag anders is..

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:42

Vandaag een grote stap genomen ......... wildebil is los geweest in de paddock en is er zonder wonden of enge dingen ook weer uitgekomen dus een super overwinning , heb een foto gemaakt met mijn telefoon geen super kwaliteit maar ik wil hem toch met jullie delen
@ Clouwdy jouw verhaal klinkt mij heel bekend in de oren het zijn een beetje dezelfde streken alleen doet hij ook heel erg bijten en maaien maar hopelijk komt het goed ik ga zeker ook wat doen met jouw tips

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:54

@ Rafiki .. wat heb je een onwijs knap paard wauw wauw wauw ! !

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:54

lemon71 schreef:
Vandaag een grote stap genomen ......... wildebil is los geweest in de paddock en is er zonder wonden of enge dingen ook weer uitgekomen dus een super overwinning , heb een foto gemaakt met mijn telefoon geen super kwaliteit maar ik wil hem toch met jullie delen
@ Clouwdy jouw verhaal klinkt mij heel bekend in de oren het zijn een beetje dezelfde streken alleen doet hij ook heel erg bijten en maaien maar hopelijk komt het goed ik ga zeker ook wat doen met jouw tips

Kijk eens aan :D Goed zo!!! Dat is al een hele stap! Zo te zien is het hek om de paddock niet erg hoog?

Die van die vriendin maait ook met zijn voorbenen.. laatst stond hij alleen aan de grond te snuffelen.. en sloeg hij.. Hengsten ruiken luchtjes.. en reageren daar op... waarschijnlijk had daar mest gelegen van een ander paard en daar reageerde hij op.. Dus ook zo min mogelijk laten snuffelen en als hij maait een tik met de zweep verkopen.. Niet iedereen is een voorstander van de zweep... maar ik druk het zelf liever gelijk de kop in... en beter 1 keer hard.. dan 3 keer te zacht.. als ze zich in een kudde niet normaal gedragen worden ze ook gestraft.. en dat gaat een stuk harder dan wij doen ;)

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:32

Ben het wel eens met Clouwdy, beter 1 x flink corrigeren (evt. met zweep) dan dat het niet door komt. @ Lemon: hij lijkt wel groot op deze foto's! Fijn dat je hem toch gewoon hebt losgegooid, en dat zonder kleerscheuren! :)
@ Rafiki: ziet er uit als een heel fijn paard. Super foto's hoor!

De mijne kon in het begin ook nogal eens slaan met haar voorbenen en stijgeren zowel aan de hand en aan de longeerlijn, vooral met het naar de wei toe brengen. Dat heeft ze een maar paar keer geprobeerd, maar met een flinke correctie met de juiste timing doet ze dit gelukkig niet meer. Je moet ze ook leren respectvol naar je te zijn, dat gaat niet automatisch, zeker met een hengst die kunnen nogal eens proberen de baas te worden over je.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:07

@ Rafiki: Wat een onwijs gaaf beest!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:28