Ze is dit jaar vroeg gedekt omdat ze heel mooi hengstig was en alles er zo goed uitzag dat we deze kans niet wilden overslaan. Eerste inseminatie was meteen raak dus en de eerste 3 maanden krijgt ze voor de zekerheid regumate. Maar ik denk dat het zonder ook wel goed zou gaan. Ze was 9 maart een kleine 2 weken drachtig, dus het wordt een februari veulen. Dat wordt een dekentje zoeken als het allemaal goed gaat.

We hadden eerst My Blue Hors Santiano bedacht. Die dekt via Van Uytert en met die dekvoorwaarden en strenge spermacontroles. Maar ja hoor. Die was pas ineens pas April beschikbaar en konden we nog even een andere hengst zoeken. O'Toto stond ook op het lijstje dus die werd het. Hij geeft ook maat door en dat kan onze merrie wel gebruiken. Ferguson was ook niet zo groot. Polletje was Kenzo's eerste veulen. Zij is 167 zoiets. Polletje is een paar weken terug 163 gemeten en nog aardig aan het groeien. Dus de maat van zn moeder gaat ie denk ik wel krijgen.
Polletje is geopereerd geweest aan (veel ocd) destijds. Dat weten jullie nog wel denk ik. Merrie is DO-C; het kan natuurlijk altijd maar de veearts zei toen, lijkt wel of het veulen flink ziek is geweest. Dat was hij niet, maar het adres waar merrie en veulen de eerste zes maanden hadden gestaan was heel slecht. Van tevoren mooie verhalen, maar helaas. En ik kon in die tijd ook geen andere plek vinden, voor een merrie met veulen.
Kenzo staat nu heel goed op een adres bij een dierenarts waar ook de inseminatie en het veulenen wordt geregeld. Daar kan ze ook blijven. Het is wel uit onze buurt, maar hier in het westen zijn dat soort adressen gewoon niet te betalen. Dan moet er geld bij. Vond dat eerst wel moeilijk want je band met zo'n paard gaat toch slijten, maar er wordt goed voor haar gezorgd. Ze krijgt poetsbeurt, manen worden netjes bijgehouden, naar de tandarts, hoefsmid, wormenkuren en zandkuren. Ik hoef nergens aan te denken. Krijg nu en dan een fotootje en 1 x per 1,5 / 2 maanden gaan we even kijken (hoe goed ze eruit ziet

Polletje stond in een grote opfok. Goed georganiseerd wel, maar ik zou daar ook niet meer voor kiezen. Want het paard moet wel mee in de groep en 1 x in de twee weken geloof ik komt er standaard een veearts die ze naloopt. Toen Polletje met dikke sprongen stond weet ik niet precies hoe lang al. Toen moest ik ook nog een paar weken wachten eer een DA foto's kwam maken (want ja dan moesten er meer). En daarna duurde het weer even eer ik terecht kon voor de operatie. Als het dan te lang dik blijft trekt het kapsel ook niet meer goed terug. Blijft dus altijd wat vocht in. Op zich is het spronggewricht helemaal mooi en schoon op foto, maar ik blijf het spannend vinden.
Ik denk erover om hem Hidez kousen aan te meten om dat vocht toch een beetje binnen de perken te houden.
Aan zn beweging zie je het niet. Hij loopt zuiver en krachtig van achteren. Het zou wel beter voor hem zijn als hij de hele dag buiten kon lopen, maar dat kunnen we hem hier helaas niet bieden.