Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:56

Essie, dat is ook vervelend in de regen hahaha Hudson vind dat ook niks ..
Dat doe je goed , ik hoef dit ook niet te doen met Hudson zou hem nog een paar jaar thuis kunnen en dan in het ZZL kunnen gaan starten , maar wil zo graag lekker met hem op pad , lekker ervaring op doen ( zoals afgelopen zondag ;) ) en kampioenschappen rijden hahaha en natuurlijk weer een gezellige dag te hebben :)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:07

Moniek en Essie, proficiat!!

Mijne is super nieuwsgierig en eigenlijk bijna nooit bang, behalve van een zweep en mensen die lopen/springen :')

Normaal had ik vandaag wedstrijd maar [***] had zich pijn gedaan deze week op de wei maar gelukkig genezen, ben al terug rustig wat aan't rijden!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:59

Jeska, inderdaad die van jou lijkt op de mijne!!

Stuk voor stuk mooie paarden hier, (heb eventjes het topic doorgelezen van in begin) maar die van Moniek is niet normaal heel mooi! Echt mijn type paard!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:21

Qleke, bedankt lief van je ... wordt er bijna verlegen van ;)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:53

Qleke schreef:
Moniek en Essie, proficiat!!

Mijne is super nieuwsgierig en eigenlijk bijna nooit bang, behalve van een zweep en mensen die lopen/springen :')

Normaal had ik vandaag wedstrijd maar Zealous had zich pijn gedaan deze week op de wei maar gelukkig genezen, ben al terug rustig wat aan't rijden!

Lopende mensen? Dat is nog best een uitdaging dan :')

Wat zijn jullie allemaal al into de wedstrijden! Ik durf nog niet hoor :o

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:14

Nou jeska ik ook nog niet hoor! Ik voel echt een guppie hier in dit topic als ik alle niveaus zo een beetje heb bekeken :') zou me bijna schamen dat ik op niveau -B een krack c heb staan hahahah...

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:16

Jeska, heb dat eens gehad op wedstrijd.. Was rustig aan't inrijden en komt plots een meisje aangelopen.. [***] vanuit galop naar stilstand en begon nogal druk te doen /achteruit willen gaan.. Ik riep snel (maar ook niet te hard, want dat heeft hij ook niet zo graag, meneer de koning :') ) dat ze moest stoppen met lopen en toen was het gevaar geweken! Hij durft ook al eens omhoog gaan in hele enge stress-situaties, vandaar durf ik hem nooit echt "door te rijden" of "aan te pakken" als je me snapt!

Ik heb toen ik [***] net had, ook een jaar geen wedstrijden gestart. Was er op dat moment ook totaal niet klaar voor! Is toch beste dat je het doet als je je er helemaal goed bij voelt :)
Langs de andere kant ben ik dan toch na een jaar vertrokken op wedstrijd toen ik er eigenlijk NET niet klaar voor was.. Dat gaf mij een verschrikkelijk gevoel de dag zelf maar daarna gingen we als een speer vooruit!!
Soms heb je dat es nodig om nieuwe doelen te stellen. Dat was iig bij mij toch zo :)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:22

Ik ben ook nog niet gestart hoor! En als we gaan starten mogen wel lekker in het B beginnen! Vind het alleen maar prima lekker laag opbouwen en de proefjes stellen 3x niks voor maar wel goed voor de ervaring :)
Maar goed hij is ook nog maar 3. Van de week voor het eerst een proefje geoefend thuis maar dat vond hij toch wel spannend zoveel dingen snel achter elkaar, daar kreeg hij iets teveel impuls van :') dus tot we in een mooi tempo een proefje kunnen rijden ga ik niet starten.
Laatst bijgewerkt door __PrinCes op 17-05-16 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:23

Sharkj, ik voel me niet Z1 als je snapt wat ik bedoel :') is de hoogste reeks die ik ooit gestart ben, maar voel me daar niet beter of slechter door, dan ik L of M reed :) natuurlijk doet het wel deugd, maar op eender welk niveau je rijd, je streeft toch altijd naar beter!
Iedereen is op B niveau begonnen uiteraard!

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:12

Haha oh Qleke wel een heel apart paard dan <<) , of had dat meisje toevallig een felle kleur jas aan oid? Ik snap inderdaad dat je hem dan ook niet te hard durft 'aan te pakken' haha!

En Sharkj, volgens mij rijden wij dan aardig gelijk qua 'niveau' haha ach, onze tijd komt nog wel :')

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:44

Nee ze had niks speciaals aan hoor! En mijn trainster stond ook eens een keer naast hem te springen en te zwaaien met haar armen en toen was hij ook echt bang, hij kende haar toen ook al jaar of 2 denk ik! Hij is echt redelijk gevoelig... Heb al andere paarden gehad waar ik lekker teugeltjes los kon laten en in m'n zetel zitten bij wijze van spreken. Deze is echt mentaal vermoeiend soms :+ ik heb wel al nagedacht of ik het al dan niet in de hand werk omdat ik weet dat hij zo is, maar zou echt niet weten hoe ik het anders zou moeten doen.. Stel je voor dat ik morgen boos word op hem omdat hij zich er maar over moet zetten, dan heb ik weken last met hem om terug vertrouwen te krijgen...

En het rare is dus dat hij niet bang is van een paard dat op hem afloopt, of een duif die voor z'n neus wegvliegt maar enkel heel bang is van mensen! Net zoals iem een zweep vastheeft... Ik kan het alleen maar wijten aan een slecht verleden?? Heb er anders echt geen verklaring voor.. Heb hem ook gekocht op een handelstal, dan weet je soms genoeg natuurlijk. :(

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:52

Ach eigenlijk natuurlijk best zielig, waarschijnlijk heeft hij dan inderdaad een nare ervaring gehad met mensen in/om de baan en zwepen. Overige dat 'als ik nu boos wordt, heb ik weken last om vertrouwen terug te krijgen' herken ik echt enorm. Dat werkt bij Gina dus precies zo! Als ik 'straf' op een moment dat ze ook echt loopt te draken, accepteert ze het en luistert ze er ook naar maar als ik straf terwijl ze oprecht bang is oid dan is het vertrouwen weg en duurt het weer even voordat het terug is. Het heeft dus ook absoluut geen zin om 'even door te pakken' want dan kan ik het wel vergeten :D

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:01

Qleke dat lijkt me echt zwaar vervelend! Ik heb met fancy wel dat ze mensen spannend/interessant vind , maar lang niet in die mate! Als er plots ineens iemand in de hoek van de bak gaat staan kijken dan is ze wel gelijk van haar aprepo af :') en wil soms iets schrikken maar dat is dan ook alles. Kinderen daarin tegen kunnen alles maken.. onderdoor , springen,schreeuwen, zwaaien... boeit haar allemaal niet.

Het was ook meer een grapje over dat niveau :P ik ben dan wel nooit officieel gestart maar een B of L proef zou ik toch wel door moeten kunnen komen. En uiteindelijk gaat het mij niet om het niveau maar om het plezier. Natuurlijk droom ik ervan Z of hoger te mogen bereiken met fancy, maar als dat niet gebeurd vind ik het ook prima.

Vandaag officieel verteld aan de stal eigenaar dat ik per 1juli ga verhuizen, vind dat soort dingen toch altijd wel lastig.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:06

Ja idd! En waarom ik ook soms twijfel over de manier datk met hem omga, weet ik ook niet, want in de periode dat ik hem heb zijn wij ondertussen wel 2 handen op 1 buik geworden..(rare uitdrukking voor een paard :') ) maar ik mag hem niet verrassen, altijd 2x nadenken en nooit geweld gebruiken.. De keren dat ik hem een tik gegeven heb, bedoel ik echt een "tikje" kan ik op 1 hand tellen! En dan moet hij al bijten ofzo! Je leert er wel van op een heel andere manier met paarden om te gaan!!! Veel eerlijker eigenlijk, dat paard heeft mij eigenlijk al meer geleerd, dan ik hem :) met een erg dominant paard kan ik nu niet goed meer om, omdat ik niet graag meer heel streng ben.. Had ik vroeger veel minder problemen mee!!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:10

Sharkj, oei dat is lastig idd! Ik sta nu 3 jaar op een stal, ervoor stonden onze paarden een straat van ons huis op de weide met stallen.. Vond het echt aanpassen zo op een stal staan!! Ergens heb je veel luxe maar langs de andere kant vind ik die mensen die er ook zijn er soms teveel aan! Terwijl ik het hele leuke mensen vind hoor, maarja tis maar wat je gewend bent!
Binnekort verhuis ik, en dan kan mn paard terug thuis komen staan :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:23

Ik heb nooit de luxe gehad van paarden aan huis haha.. mijn eerste eigen pony stond op een stalletje met enkel een kleine paddock en een slechte buitenbak.. daarmee ben ik na 4 jaar toen naar deze stal gekomen , en dat was behoorlijk luxe ineens en wennen met manege lessen en klanten erbij. ondertussen is pony alweer een tijd met pensioen en staat mijn paard hier al ruim 2 jaar. Nu word de stal helaas verkocht omdat de eigenaar het lichamelijk niet meer trekt. De overstap nu zal alleszins weer wennen zijn , het word nog groter , drukker en luxer :') ben erg benieuwd hoe we het er beide gaan doen. Maar zeker wel erg veel zin in een nieuw hoofdstuk van ons verhaal :D

Het enige wat ik heel erg vind is dat de hele groep die we nu hebben uit elkaar gaat vallen. Ieder gaat natuurlijk zijn eigen weg..

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:51

Ah ja, kan ik mij heel goed voorstellen. Ik vond het ook moeilijk om te zeggen dat ik weg ging... had ook een andere reden ivm een ietwat aparte eigenaar maar toch! Ben zo blij dat ik de keuze heb gemaakt toen, paardje heeft het nu veel beter. Toch hoop je altijd maar dat je er geen spijt van krijgt!

Ik heb in een jaar tijd ook al zoveel geleerd van Gina, Qleke echt bizar. Gewoon een net wat andere aanpak dan andere paarden zouden hebben misschien maar zo leerzaam. Inderdaad het gevoel van samen doen ipv ik ben de baas en jij volgt ofzo haha. Hoewel in het begin heb ik wel wat strenger moeten zijn bij Gina, toen stijgerde ze torenhoog boven mij uit als ik wilde longeren :+

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:31

In dit geval was het minder moeilijk, omdat we ook echt weg moeten vanwege de verkoop. Alleen ik ga iets eerder :) maar bij mijn vorige stal heb ik het echt uit lopen stellen totdat het echt niet langer kon. Ik ben echt een drama wat betreft afscheid nemen ,zeker als je in een leuke groep zit. Maar dat zal vast op de andere stal ook wel weer komen met de tijd.

Fancy is eigenlijk met alles heel makkelijk geweest in het begin, als de baas het oke vond dan vond zij het ook wel best. Tegenwoordig krijgt ze iets meer een eigen mening , maar heb wel het idee dat we steeds meer naar elkaar toe groeien. Maar dat soms ook iets meer kan botsen haha. Naar stal gaan blijft bij ons een dingetje... ze gaat graag heel snel naar stal , werkt alleen niet zo best als je samen door een nauw gangetje moet -- deurpost geeft niet mee. Dit is iets wat ik niet aan haar verstand gepeutert krijg :') soms gaat het goed ,en soms minder.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:13

Ja dat snap ik wel Sharkj, ik zou ook wel tranen laten als ik er weg zou gaan!! Maar ik zou m'n paard ook altijd boven de "entourage" verkiezen.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:59

Haha tranen laten doe ik dan weer niet... ben niet iemand die emoties snel laat zien :P het is niet het einde van de wereld denk ik dan maar zo. Zal wel even moeten slikken, de andere stal was me rustplek maar deze stal was echt me tweede thuis. Hoop dat er niet te veel mensen omheen gaan hangen als het zover is :')

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:54

Vandaag wedstrijd gehad met [***] en we hadden een 2de plaats *\o/*

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:08

Gefeliciteerd met je 2de plaats! *\%/*

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 00:57

Super Qleke, gefeliciteerd

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:21

Dankje :) Bij de ene jury was ik 1ste met 15 ptn van de 2de (!!), bij de andere jury 5des.. Beetje raar, had wel mooiere ptn bij haar. Maar zo'n hele coupon vol ptn zonder commentaar, sorry maar vind ik een luie jury :o
Volgend weekend weer op pad :):)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:29

Leuke ontspanning...
Het blauwe matje heeft hij ook mee gespeeld (lees: kappen en bijten in dat ding :') )

Sorry voor de topkwaliteit van de foto's ;)

Afbeelding

Afbeelding