Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:52

Wat een miserie met het zadel, lijkt helemaal nergens op 8)7 Hopelijk idd een goed passend leenzadel dat je kan gebruiken, en een kleine financiele toegeving zou ook niet verkeerd zijn ;)

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 16:58

Nou, er heerst een vloek op mijn zadels geloof ik! lekker suf dit in ieder geval. Ik ga uit ellende zo een boomloos zadel van een stalgenootje proberen, t zal mij benieuwen hoe dat bevalt :D

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:36

Boomloos ? :wow: Laat je ons weten hoe dat bevalt ? Ik krijg daar altijd de kriebels bij ... is voor mij net zoiets als een huis zonder dak :') Ligt aan mij hoor... :+

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 08:18

Boomloos was bijzonder, maar viel niks tegen! Pieter vond het helemaal prima en dat ik echt een zeikerd met zadels. Het voelde wel gek, alsof ik op een hard plat kussen zat. Duurde even voor ik aan durfde te draven maar zat best oke. Bleef ook prima zitten toen ie aan de kant sprong. Helaas bleek ie alleen waarschijnlijk in de longeer op een steen te hebben gestaan ( er zit puin onderin, waar geen net over zit dus met nat of droog weer komen de stenen naar boven) dus meneer is weer knetter kreupel...

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 08:20

Boomloos was bijzonder, maar viel niks tegen! Pieter vond het helemaal prima en dat ik echt een zeikerd met zadels. Het voelde wel gek, alsof ik op een hard plat kussen zat. Duurde even voor ik aan durfde te draven maar zat best oke. Bleef ook prima zitten toen ie aan de kant sprong. Best voor herhaling vatbaar. Vind mezelf wel stoer want zou dat een paar maanden geleden echt niet durven, zo amper zonder steun. Helaas bleek ie alleen waarschijnlijk in de longeer op een steen te hebben gestaan ( er zit puin onderin, waar geen net over zit dus met nat of droog weer komen de stenen naar boven) dus meneer is weer knetter kreupel...

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:14

-O- Wat kl*te zeg ! Heb ook ooit in zo'n piste gereden waar puin onder zat zonder net / doek...miserie all the way :\
Wel fijn dat het boomloos zadel je goed beviel, ik moet er dringend ook eens ergens gaan opzitten om mijn idee hierover wat bij te schaven 8-) :D

Hier verzopen land en bak vanmorgen... heb wat bejaardengym met de D-Day gedaan...was pootje baden... heeft het beest echt een hekel aan :+

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 13:17

Haha wordt nog veel meer pootje baden Pandora!
Zou t zeker eens proberen, boomloos. Zeker als je goed kunt zitten.
Mocht er vrijdag geen goede oplossing komen bij de zadelmaker, dan zit ik erover te denken om een boomloos zadel aan te schaffen voor erbij. Als ie dan weer loopt te emmeren op dressuurzadel, kan ik m gewoon doorrijden En worden de gevoelige plekken ontlast. En kan ik ook aan mijn zit werken, 2 in 1!

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:26


danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 17:42

Hahahaha dat ziet Pandora dan wel weer.
Ik ben weer aan t rijden na de hoefkneuzing. Heb het verkeerd bestelde zadel als leenzadel gekregen en dat zit best prima. Wel weer ruzie met Pieter, want die vond dat ie wel weer kon kopschudden na een week niet onder t zadel. Dinsdag echt een beetje radeloos. DA die op stal was aan dr jasje getrokken, kon weinig vinden, op strakke rugspieren na die kwamen door zijn enorme gesleur aan zijn kop. Gister gingen we gelukkig alweer een stuk beter, blijkbaar moet er weer eerst even routine in. Vrijdag ook nog rondje tandarts. Weer even genoeg kopzorgen gehad dus :P
Hoe staat het bij jou met het zwembad?

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:58

Zwembad is verdwenen hier :D

Ik zou even dat kopschudden onder de loep nemen, Danoesje... is niet normaal vrees ik...routine heeft hier niks mee te maken. Een prikkeling van de trigeminus zenuw kan een DA zo niet zien. Strakke rugspieren en gesleur met zijn kop kan gewoon komen doordat hij de pijn probeert te ontwijken.
Misschien eens even aankloppen in het headshaking-topic... zitten toch wat mensen die hier ervaring mee hebben.

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 18:06

Pandora, het wisselt echt enorm per dag, heeft het ook tussendoor een paar maanden helemaal niet gedaan en dat was in de zomer, dus risico-tijdperk. Heb me er aardig over ingelezen ivm mijn vorige paard, die had het wel degelijk helaas..Die strakke rugspieren heeft hij normaal niet, hij is juist enorm soepel alleen na zijn aanval van vorige week dus wel even strak. Het is ook niet altijd slaan met zijn hoofd, soms echt enorm sterrenkijken als een giraffe. Hij doet het ook pas als er meer druk op het bit komt. Zou normaal denken tanden maar dat kan eigenlijk niet. Hij is een half jaar geleden gedaan (electrisch door een DA) en voor de zekerheid laat ik hem vrijdag weer doen.
Overigens doet hij het niet aan de longeerlijn, ook niet bijgezet, niet aan de hand, maar weer wel als ie op de wasplaats staat waar ie spanning heeft, dan is ie gewoon nijdig... Ik begrijp je advies en heb al veel advies ingewonnen via verschillende kanten (en hij is ook al een aantal keren helemaal nagekeken) maar denk inmiddels niet meer aan head shaking eerlijk gezegd..

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:21

Oké...dan lijkt mij headshaking ook onwaarschijnlijk...
Sterrekijken bij meer druk op het bit...een wolfstand die nog vlak onder het tandvlees zit een mogelijkheid ? Kan wel enkel met RX vastgesteld worden...
Die maanden dat hij het niet deed in de zomer, stond hij dan 24/7 buiten ? Anders kan dat wel eens dé oplossing zijn...een 24/7 buiten-met-schuilhok-plekje, anti-stress.... :+

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 13:04

Pandora, toen ie het niet deed, was het feb/maart dus stond ie gewoon binnen. Nou ja, wel halve dag buiten overdag met n maatje. Wolfskiesje zou kunnen misschien nog, als ie heel diep zit.
24/7 is hier eigenlijk bijna nergens mogelijk, land is gewoon te nat en zompig. Van de zomer stond ie dag en nacht buiten maar daar was ie na een paar maanden echt heel erg klaar mee, werd er mager van, kreeg leverbot, dus zou daar niet snel voor kiezen. Ook toen liep ie trouwens enorm te klapperen.
Maar wonder boven wonder, gister weer echt helemaal niks! Heerlijk gereden, cavaletjes gedraafd en me maar meteen opgegeven voor dinsdag voor de dummie-springles die ik maar zelf georganiseerd heb haha. Ik denk persoonlijk nog steeds dat ie het aangeleerd heeft op verkeerd zadel (spieren waren er echt van ingevallen dus heeft ie goed last van gehad) en nu bij iedere vorm van spanning komt het terug...tel daar op en af training bij op en daardoor niet zo'n best zelfvertrouwen...

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:41

Ah op die manier...ja, dan is 24/7 buiten ook geen oplossing uiteraard.
Wolfskies die heel diep zit nog zou geen klachten mogen geven, en normaal doen ze dan wel altijd '' raar '' met hun hoofd als daar iets stoort...dus die optie mag ook weggestreept denk ik.

Wel zo fijn dat hij gister weer normaal liep :j En de dummie-springles... :+ wordt vast en zeker leuk ! Komt er beeldmateriaal ? :o

haike
Berichten: 13527
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:21

Danoesje, je blijft ook echt aan het tobben zo, eerst met zadel, toen hoefkneuzing en dan weer met hoofdschudden.... hoop nu allemaal weer normaal is en ook met het leenzadel fijn aan het rijden bent.
Succes met de springles, hartstikke leuk!

Pandora, hoe is het met oma, zwembad weggebleven nu?

Hier vorige week fysio gehad en merk duidelijk al verschil, veel fijner gaan bewegen. Vandaag weer op wedstrijd geweest, liep niet zo fijn vond ik zelf, al vanaf losrijden kreeg net niet zo als ik wilde. In eerste proef geen grote fouten maar vond haar wat slecht aan mn been, dus tweede proef zweepje erbij gepakt (en daar rijd ik normaal echt nooit mee) en toen was al stuk fijner. Wel beide proeven echt heel slecht met wijken, terwijl dat normaal een van de beste onderdelen is, dus daar echt even wat meer op gaan trainen komende periode.
Omstanders vonden het er goed uitzien, en jury's ook, beide proeven gewonnen met 208 en 196 *\o/* Van jury eerste proef naderhand in kantine ook leuke complimenten gehad, en 4 8-en en 9 voor halsstrekken dus ook leuke coupon. Zo eens kijken of film/foto's kan uploaden

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 20:51

Haike, dat klinkt echt top! Ben benieuwd naar de foto's zeg!
Tandarts was helemaal niet nodig, hij was nog super goed van een half jaar geleden! Bit was op zich oké, maar hij had een erg zacht en smal mondje dus ze stelde een neue schule bit voor van 14 mm en ergonomisch. Gister en vandaag super kunnen rijden, voor het eerst Echt door t lijf, geen gesleur aan de voorkant, schuimmondje en lekker op t bit knabbelen. Zou dit dan toch het ontbrekende puzzelstukje zijn?
In ieder geval vandaag zomaar 30 cm gesprongen! Cool hè!

haike
Berichten: 13527
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:21


danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 22:27

Knappe merrie!
De 19e haha. Ik sprak van de week iemand die jou weer kende Hihi. Small world!

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:30

Geproficiteerd met de 1e plekken Haike ! *\o/* Leuk beeldmateriaal ! :j Lekker hé, zo'n flubberlaarzen :D Heb hier ook zo'n paar staan als reserve...rijdt echt voor geen meter.... ik ben Cavallo gewoon :+

Danoesje fijn dat het NS bit goed gaat ! Wat kost zo'n ding ? Had al even opgezocht maar niet gevonden -O- Misschien is dat nog wel 'ns wat voor mijn spaanse vent :P

Hier alles weer opgedroogd 8-) Oma en de rest gaat lekker, lijkt wel of ze de lente al voelen :+

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 00:29

Heb de rekening nog niet binnen, dacht 100 ongeveer maatvast daarmee t kopschudden is opgelost zou ik er zo een 0 achter zetten. Voor paarden met klein mondje schijnen ze erg geschikt te zijn, ik vind hem iig top, paard ook.
Uuuhm lente?waar! Ik wil em!

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:49

Lente...hier !! {:} Niet koud, weinig wind en een zonnetje ...de bomen beginnen alweer te botten en ik heb weer bloemen aan mijn klimroos :') :')

100 valt mee voor dat bit ! Spaanse vent heeft bij gelegenheid een nieuwe nodig...rij nu met de eerste watertrens van oma, dus daar begint wat sleet op te komen :+ Had voor hem ook al een rs dynamic van Sprenger, dubbel gebroken en anatomisch gevormd maar dat vond ie maar niks ...150euries foetsie -O- Dus moet even kijken voor die ns bitten omdat die ook zo'n boogje hebben...

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 13:56


Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:05

Thanks voor de linkjes !! Die van Stubben is bijna hetzelfde als die rs dynamic van Sprenger die ik heb... vindt 't beest niet leuk :+ Daarom twijfel twijfel.... dubbel gebroken moet ie niet en ik vrees dat boogje erin ook niet... Het bit van oma is dus een gewone ordinaire dunne enkelgebroken watertrens. Misschien moet ik er gewoon maar es een stang en trens indouwen }> :D
Nee,grapje.... moet nog even overpeinzen en dan idd misschien eens horen of ik ergens iets kan uitproberen alvorens aan te kopen.

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 14:07

zou wel fijn zijn als je idd eerst kan passen! had m anders ook niet zo snel gekocht, best een aardig bedrag nog steeds, omdat ik geen wonderen verwachtte van een bit maar hij verbeterde er wel degelijk op! Hopelijk vind je iets wat peerd fijn vindt!

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:11

Ligt gewoon aan mij vrees ik...beetje bitverslaafd :D En dan is '' gewoon '' niet goed genoeg .... :P
Beest gaat gewoon oké op die ouwe trens, dus moet maar op zoek naar zo'n nieuw exemplaar want de ringen beginnen wat uit te slijten :7