Nakomelingen van Voice!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:32

Toen ik haar kocht was ze 4 maand ohz dus nu 5 maanden. En Franco?
Ik ga binnenkort beginnen met les, eerst elke week 30 minuten.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 11:50

kippiekipp schreef:
Toen ik haar kocht was ze 4 maand ohz dus nu 5 maanden. En Franco?
Ik ga binnenkort beginnen met les, eerst elke week 30 minuten.

Franco is nu 10 maanden ohz ^^. Toen hij ingereden was, reed ik hem zelf thuis door. Dit deed ik 2x in de week een klein half uurtje. En altijd onder begeleiding, dus met les. Toen Franco 5 maanden ongeveer onder het zadel was, ging ik 1x in de week lessen, 1x zelf rijden en longeerde Ik hem nog 1x erbij. Of ging ik lekker met hem wandelen. ^^

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 17:32

Hoi iedereen!!
Wat is het ineens stil in het Voice-forum! Hoe gaat het met iedereens Voices? :D

Hier bij Franco zie ik wonderen gebeuren! Wat een goed zadel wel niet kan doen. In verband met drukte rondom werk en klussen in eigen huisje, heb ik Franco een weekje "rust" gegeven. Dus i.p.v. 3x rijden en 1x longeren per week, was het nu 1x rijden en 1x gelongeerd. Voor de rest lekker met de blote billen in de wei met het prachtige weer (dit was vorige week). Ook wel erg goed voor hem zodat hij weer fris tussen de oren kon worden en zijn kneuzing op de schoft kon genezen.
Vandaag heb ik voor de 2e keer sinds het weekje rust en Franco gaat als een tierelier! Lekker in het zonnetje buiten in de buitenbak gereden en heb heerlijk met hem kunnen werken tijdens de les. Hij is wel mega heet, omdat hij volgens mij aardig de lente in de bol heeft en omdat hij daar ontzettend veel kon zien. Gewoon rustig aan opgepakt en doorgereden, onder begeleiding van Joyce de Vos. Uiteindelijk super mooie stukken ertussen waarin hij veel gedragenheid, lossigheid en ontspannenheid liet zien. Ook gewerkt aan de galop. Het zit namelijk nu erg "tussen zijn oren" (en tussen de mijne) dat hij hard gaat meppen als ik aangaloppeer. Nu past het zadel en heeft meneer geen pijn meer, dus hij heeft geen excuus meer ;). Heb hem een paar keer goed op zijn donder moeten geven omdat hij weer heel hard mepte, maar hiervan was hij gelukkig toch wel onder de indruk (normaal is hij dat niet zo snel ;)). Uiteindelijk 2x heerlijk linksom en 1x rechtsom gegaloppeerd! Fantastisch! Dan zit hij toch zo lekker! En zo relax! Wilde een foto maken, maar is het helaas niet van gekomen. Hopelijk a.s. zaterdag! :D

lizzy1

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:41

Fijn dat het zo goed gaat! Onze Voice zijn we rustig aan het doortrainen. Volgende week mag ie voor de laatste L1 starten en dan in april gaan ze de overstap maken naar het L2 *D

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:09

Fijn dat het met jullie voicejes goed gaat!

Hier een voice die lekker even een weekje in de wei staat. Mevrouw mocht sinds maandag na haar blessure overdag weer de wei in. Laat haar deze week lekker even paard zijn na al die maanden verplichte stal rust en dan gaan we vanaf volgende week de training lekker opbouwen en hopelijk volgend seizoen wat wedstrijdjes mee pakken!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:41

Klinkt super kim. Ben ergens beetje jaloers op de mooie vorderingen van franco en jou. ;)

Leuk lijkt, succes met je l2 debuut!

Eas is eindelijk gestopt met hoesten. Het heeft 3 weken geduurd en heb hem daarom toch even op de antibiotica gezet omdat het toch allemaal te lang duurde. Was een erg hardnekkig virus waar eigenlijk alleen de jonkies op stal last van hadden.
Intussen heb ik hem sinds maandag weer onder het zadel en hij pakt het erg goed op. Eigenlijk is hij wat relaxter dan voorheen, behalve vandaag na een stukje galop. Daar werd hij weer erg heet van. Wel is hij weer wat sneller relaxed te krijgen en rent hij wat minder weg voor alles wat hij moeilijk vind. Ik hoop dat dit aan blijft houden want zo is hij gewoon iets makkelijker te bewerken en kunnen we hoop ik eindelijk ook weer wat stapjes de goede kant op doen.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 08:31

Wat fijn dat het nu weer beter gaat, Mellamoshan!
Volgens mij lijkt Easy heel erg om Franco in doen en laten als ik jouw verhalen zo hoor. Dat heet worden na de galop klinkt heeeel bekend, haha! :P

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 08:31

lizzy1 schreef:
Fijn dat het zo goed gaat! Onze Voice zijn we rustig aan het doortrainen. Volgende week mag ie voor de laatste L1 starten en dan in april gaan ze de overstap maken naar het L2 *D

Wat super gaaf! Veel succes! *\o/*

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:50

Heee dames! Sorry, al een tijdje niets meer van me laten horen op Bokt. Druk, druk, druk maar vandaag een dagje vrij :) en straks naar Indoor Brabant!

Leuk om al die positieve berichten te lezen!
Spannend Lizzy, het debuut in de klasse L2. Hoe gaat het doorzitten?
Gelukkig is Easy weer over z'n virus heen en kan je weer lekker rijden :)
Kim, fijn dat Franco het zo goed doet onder zijn nieuwe zadel!!

Ik heb ook goed nieuws over Evitha. We zijn vanmorgen voor de tweede keer bij een soort handoplegger geweest met haar (hij behandelt mensen, honden en paarden). Drie weken geleden waren we daar ook en ik ging toen al met een heel ander paard naar huis. Het was echt heel bijzonder!
Als ze buiten liep was ze vaak aan het gooien met haar hoofd, dat blijkt een teken geweest te zijn van pijn. Ook met poetsen sloeg ze vaak naar mij. Bij de dierenarts is haar hals en rug helemaal op de foto geweest en ook ben ik met haar naar de fysio geweest, maar echt een probleem kon niemand vinden.
Na de eerste behandeling bij de "wonderdokter" was ik haar thuis aan het poetsen en draaide ze zelfs haar achterhand naar mij toe, zo van: 'dat is lekker'. Onder het zadel gaan we ook echt met sprongen vooruit. Ik kom nu aan rijden toe! En m'n instructrice rijdt haar nu 1x in de week waardoor ze mij ook weer beter kan helpen.
Joehoe! *\o/*

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:54

RivellaLight, dat is zeker bijzonder. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Superfijn dat het je zo helpt.

Ik heb een consult 'praten met paarden' gedaan. Ook bizar en ver van mijn bed (je gaat rare dingen doen als je paard niet oke is) , maar het proberen waard. Er zitten zeker dingen bij waar ik wat mee kan. Eigenlijk had ik dat zelf al uitgedokterd, maar geeft toch een soort bevestiging, al geloof ik het maar half ;)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:55

Wat goed te horen rl! Maar weet je nu wel waar het vandaan komt dan?

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:12

Ja echt zo fijn! Precies met de gedachte 'het is het proberen waard' ben ik er voor het eerst naartoe gegaan. Maar we stonden daar en ze was binnen een paar minuten echt heel anders. Ze is relaxter, kijkt anders uit haar ogen en ziet er gewoon heel goed uit nu :) echt happy! :D

Waar het vandaan komt weet ik niet en hij kon ook niet zeggen of het weer terug komt, maar als dat zo is dan moest ik maar weer langskomen. Nou dat doe ik dan zeker!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 18:11

Vandaag foto's gemaakt van onze training. Mijn beste dinnetje was mee om haar nieuwe spiegelreflex camera uit te proberen en dat vond ik HELEMAAAAL niet erg, haha :D Franco liep als een tierelier! Gaat steeds meer uit zichzelf op zijn eigen benen lopen, valt veel minder over zijn schouders weg, komt steeds meer tot gedragenheid en een constante aanleuning (vindt hij aan het begin van de training soms nog wat moeilijk, omdat hij het liefst alles wil zien ;) ). We zijn ook weer begonnen om gewoon aan te galopperen. Het zadel past super, zijn kneuzing is weg, dus we gaan weer aan de slag. 2x linksom en 2x rechtsom aangegaloppeerd ZONDER te bokken! Topknol! Wat rijdt hij dan toch mega lekker. Stukjes wijken meegenomen en dan die uitgestrekte draf....!!!!
Sorry voor de overload van foto's, maar moet het jullie gewoon laten zien! :D <3 *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 20:34

Haha, misschien wel grappig om te zien... heb een foto van 3 maanden geleden en van vandaag naast elkaar gezet. Echt al een verschil! Dus we zijn toch op de goede weg! :D

Afbeelding

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:15

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:55

So, dat is zuur...

DaisyRenee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:56

Wauw <3 mag ik je adres weten? Wil dat paardje namelijk stelen :p

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 23:18

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 23:23

[quote="DaiseDaisyRenee mag ik je adres weten? Wil dat paardje namelijk stelen :p[/quote]

Hahaha! Ben er zo trots op dat hij van mij is. Elke keer meer verliefd op mijn paard!

Vandaag ook weer les gehad van Joyce. Lekker in het zonnetje in de buitenbak. Franco was in het begin erg afgeleid omdat een buurman verderop aan de overkant van de straat zijn koeien had buiten gezet. Haha! Ook al liep hij netjes, hij was totaal niet aan het opletten. Vergat steeds dat hij 4 benen had en bleef maar struikelen. Na enkele minuten kwam meneer weer bij de les haha! Weer heerlijk samen gewerkt. Het galopprobleem is volledig weg. Kan gewoon weer aangalopperen zonder dat hij begint met meppen. Hij heeft gelukkig totaal geen pijn meer en dat merk ik ontzettend! Loopt weer heerlijl door zijn gehele lijf heen en de galop zit er weer op. Toppaard! Zondag weer in het zonnetje rijden. Super veel zin in! :D

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:48

Super mooie foto's weer van franco. En inderdaad.heel duidelijk verschil al. Je hebt hem lekker aan het lopen!

Gister met eas naar schoorl geweest. Meestal ging ik naar castricum maar laatste keer hadden we een boete gekregen voor het rijden buiten de ruiterpaden, terwijl we door allemaal omgevallen bomen op het ruiterpad de weg kwijt waren geraakt... Was er best pissig om, toen een rijmaatje vertelde dat schoorl zo mooi was.
Kan niet anders zeggen dan dat dat klopt, als jullie enigzins in de buurt wonen is dat een aanrader! Duinen, bos en strand in een en heuvelachtig door de duinen. Heel mooi!

Eas heeft zich super gedragen. Liet zich zelfs in galop terugnemen, ook op het strand na een flinke sprint. Gps gaf aan dat we 60 km/h gingen hihi. Renpaard voice :o

Zag trouwens op Bokt nieuws dat Edward weer gestart was, maar alweer niet met voice... Jammer dat we zo weinig van hem horen zeg... -O-

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:07

Het was zo'n mooie dag zondag dat ik een paar fotootjes moest maken van mijn knappie :o :j *D
http://www.mijnalbum.nl/Album=FOBDZVXG&Foto=WQPIRGWV

http://www.mijnalbum.nl/Album=FOBDZVXG&Foto=WQPIRGWV#8SGPTUUY

http://www.mijnalbum.nl/Album=FOBDZVXG&Foto=WQPIRGWV#GQ8RHKRV

http://www.mijnalbum.nl/Album=FOBDZVXG&Foto=WQPIRGWV#AXUKZN8Q

http://www.mijnalbum.nl/Album=FOBDZVXG&Foto=WQPIRGWV#DASPEJE7

http://www.mijnalbum.nl/Album=FOBDZVXG&Foto=WQPIRGWV#GPMZVKOA

Eindelijk mag ze weer lekker naar buiten. Ze mag ook weer hele dagen de wei in! *\o/*

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 06:15

Mooi paardje hoor! Mijn zusje was afgelopen weekend 2x 2e bij haar laatste L1 wedstrijd en weer 4 winstpunten rijker.
Ik heb gisteren een 3-jarige onbeleerde Andretti x Krack C gekocht, dus ik heb ook weer een nieuwe uitdaging <3 .

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 09:47

Lizzy, gefeliciteerd!
Mijn Voice is heel voorzichtig weer onder het zadel. Ik stap zelf weer een beetje en ben dat stapje voor stapje aan het uitbouwen..

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:28

Mooie foto's allemaal!
Fijn dat Eagle weer langzaam opgebouwd kan worden danoesje en super om de L1 zo af te kunnen sluiten lizzy +:)+
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hengst, merrie, ruin? Ga je hem zelf zadelmak maken en heb je al een foto?

Vanmorgen is de tandarts bij Evitha geweest. Ze is klaar met wisselen en de scherpe randjes zijn weer weg.
De 23e heb ik met haar meegereden met de endurance wedstrijd in Kootwijkerbroek! Een hele leuke ervaring :D
Afbeelding

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 10:58

O wauw, RL! Dat lijkt me echt zo gaaf om eens met Franco te doen! Met de wandelingen geniet hij ook altijd ontzettend en ik ook! Binnenkort gaan we met hem en een ander paard naar het bos. Maar zo'n lange tocht met hem maken lijkt me ook heel erg gaaf! :D