Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dynara

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:03

nou dat is niet niks in het M springen met dressuur paardje ;)
En dat voorzichtige denk ik dat alle Obelisk dat wel hebben

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:02

De mijne is er helaas niet meer sinds afgelopen vrijdag. Ze was kreupel sinds vorig jaar en bleek al vrij ernstige artrose en een paar lastig te opereren chips in zowel het hoef- als het kogelgewricht te hebben. Wel leuk dat het met die van jullie zo voorspoedig gaat!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:13

Och Peppertree, wat vervelend en triest dat je haar in hebt moeten laten slapen, ik weet nog wel dat je vorig jaar op een gegeven moment aangaf dat ze niet goed liep een aantal keren.
Was het artrose in haar voor of achterbenen? En wisten ze hoe ze daar aan kwam en die chips?
Heb je nog een foto van haar? Heel veel sterkte met het verlies, ze was/werd ook 10 dacht ik? :(:) :(:)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:15

Wat vreselijk Peppertree. Heel veel sterkte :(:)

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:22

wat erg peppertree sterkte!

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:32

Sterkte peppertree, is niet niks om je paard te moeten missen :n
En dan vooral op die leeftijd... zonde

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:13

Thanks voor jullie berichtjes. Lief!

Nee, ze wisten niet hoe ze eraan kwam. Wel had ze op jonge leeftijd al een paar OCD's die toen zijn verwijderd. Deze zaten op rare plekken die bij OCD onderzoek niet op de foto komen en hebben waarschijnlijk de artrose veroorzaakt. Dus het zou goed kunnen dat ze er al heel lang zaten. Denk dat het gewoon gekomen is door de combinatie slechte opfok/ heel groot paard/ veel te rijk voer. Ze was wel 'van mij' maar m'n opa had het jammer genoeg voor het zeggen over die dingen.

Ze was 10 geworden in mei idd. Veel te jong. Het zat in d'r voorbeen. Maar voordat ze ging waren haar kogels en sprongen achter ook dik en warm. Daar heb ik alleen niet meer naar laten kijken. Het was goed zo.

Heb nog na zitten denken over eventueel verkopen als fokmerrie of weidemaatje maar wilde niet de zeggenschap verliezen en ze was wel echt kreupel. Heb er dus voor gekozen om afscheid van haar te nemen en heb haar zelf weggebracht.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:16

Och dat heb je goed gedaan meis, mijn whizzeman wordt ook 10 in mei.
Als je haar weg had gedaan, dan weet je nooit wat er gebeurd en er zijn toch vaak weer eikels die een hele poos later toch weer op de ene of andere manier met zo'n paard aan de slag gaan. Dat heb je nu voorkomen voor haar, je hebt goed voor haar gezorgd :(:) en een boel leed voorkomen.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:20

Dankjewel. Moet heel eerlijk zeggen dat ik daar wel behoorlijk last van heb gehad hoor. Vooral omdat het wel had gekund (volgens sommige dan). En juist die mensen die dat vinden blijven dan in je hoofd spoken en zorgen voor een schuldgevoel. Alhoewel ik heus wel weet dat ik er goed aan heb gedaan. Heb net (hoe sentimenteel) een gedicht/ tekst voor dat gekke paard geschreven en jank dan weer lekker een tijdje door.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:28

Zo'n grote merrie en dan aan de voorkant kreupel, dat moet je niet willen en dan eventueel drachtig, dan worden de benen nog zwaarder belast.

En leer mij de mensen kennen, zulk mooi dressuurbloed, daar gaat dan hoe dan ook ooit toch weer even een zadeltje op en misschien wel een injectienaaldje in.. Nee, echt, je hebt haar voor heel veel leed behoedt. En de mijne is bovendien ook nog heel trouw, was ze bij een ander gelukkig geweest en had ze jou niet te veel gemist???

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:38

Ze was idd prachtig en echt een paard waar wat mee binnenkwam in de dressuurring. Ze vond het ook echt prachtig de laatste wedstrijden. Oortjes erop en lopen en ik hoefde alleen maar te zitten (nouja, bijna dan). Juist daarom was ik ook bang dat mensen er toch wel weer mee zouden gaan prutsen.

Ik weet niet of ik geloof in dat ze mij zou missen. Heb wel eens van een pensionhouder gehoord dat ze echt opleefde als ik er was en chagrijnig wanneer ik een paar dagen niet kwam. Ze was wel echt mijn maatje.

Je woorden doen me echt goed, fargo.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:51

Graag gedaan, ik weet hoe (teer)gevoelig de mijne eigenlijk is, ook al toont hij zo groot en dapper.
En ik weet ook hoe hard hij voor mij werkt en hoe makkelijk hij dat allemaal oppakt en aanbiedt en hoe verliefd mijn nieuwe instructrice elke keer is tijdens onze les...

En hoe gehecht hij is aan en bezorgd hij al is over onze 2 andere paarden als die even een uurtje uit zicht zijn (om te rijden of te longeren).

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:42

Och jeetje Peppertree, wat een naar bericht. Ik wens je heel erg veel sterkte met het verlies en ik vind ook dat je een dappere en in mijn ogen rechtvaardige beslissing hebt genomen. Laat je niet gek maken door anderen, de beste stuurlui staan altijd aan wal. Voor mij is dit juist houden van.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 23:45

poeh poeh, vandaag nu net pas terug van concours vet erg uitgelopen!!
Maar was mijn tweede wedstrijd met haar en had van de 19 starts de 5e plaats, viel net nog in de prijzen :D
super trots op haar en mijn eerste winstpunt al binnen *\o/* 189 punten

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 08:43

Nou fijn om weer iets positiefs te horen hier :). Goed gedaan hoor!
Ik heb morgen mijn tweede wedstrijd, dus ben heel benieuwd! Ze was alleen wel wat ziekjes gisteren (hoesten, snotneus) dus hopelijk is ze morgen weer fit! Ze was al wel weer in de wei aan het rondrennen gelukkig :).

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:32

top dynara.
Succes silverkenny.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:48

Dynara super!
Ik heb vorige week ook weer de wedstrijd van het seizoen gehad. Voor het eerst een L cross foutloos uitreden. Ik ben zo trots :+:

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:01

Nou zilver succes dan maar :j
Zal vast wel goed komen...

Splash Goed gedaan hihi
ik hoop ook ooit een keer te kunnen springen met die van mij.
Maar eerst een oefenparcourtje van 80cm ofzo hihi :=

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 06:40

Dankjulliewel!
De wedstrijd ging heel goed! De eerste keer op wedstrijd was ze heel bang en gespannen en sprong ze een aantal keer weg en is ze zelfs midden in de proef stil gaan staan omdat ze ergens niet langs durfde.

Maar de wedstrijd van gisteren was een hele verbetering! Ze heeft de eerste proef echt heel goed gedaan (af en toe wel wat naar buiten kijken, maar verder alles netjes gedaan en zonder stil te gaan staan of van de hoefslag af te komen)! Ze was wel een beetje ziekjes (al een paar dagen hoesten tijdens het rijden en wat snot uit de neus) dus daarom ging de tweede proef wat minder. Ik merkte dat ze echt heel moe was en daardoor lukte het allemaal niet zo goed. Maar dat vind ik ook niet erg natuurlijk.

De punten vielen helaas erg tegen. Ik heb heel veel 5'en en 4'en gekregen. Dat was dan met name vanwege het naar buiten kijken als ze even iets engs zag, waardoor er overal staat: let op stelling en buiging. Dat was dus bij alletwee de proeven ook geen winstpunt. Maarja, het ging echt goed voor mijn gevoel dus waarschijnlijk hebben we in de volgende wedstrijd weer hogere punten :).

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:17

Wat vreselijk naar Peppertree!!

Hier nog 1 die springen helemaal het einde vindt! En vooral zo ongelofelijk braaf ermee!! Vandaag voor de 3e x gedaan met steeds aantal weken ertussen ook nog is en vandaag gewoon weer alsof het de normaalste zaak vd wereld is! Gaat er altijd overheen, redt zichzelf ook best goed. Ben er echt heel blij mee!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:51

Super leuk Lioony!

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:19

zal het even melden startpas is aangevraagd per 1 mei :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:44

Wat leuk! :D

Hier gaat het erg goed. Van de week weer voor het eerst L gesprongen en fijn rond. En dressuurmatig zijn we haar weer aan het oppakken, na 4 maanden lange teugelwerk en ook dat gaat steeds beter. *Blij :D

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:53

uhmz hier is het even minder...
Die van mij is gaan hangen en heeft met haar hoofd tegen de lamp gestoten nu heeft ze een flinke gat in dr hoofd waar ze enorm last van heeft :n

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:01

Au :(:)