Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Re: Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:30

Oh jammer! Ik wil dit jaar eigenlijk ook met Roos erheen. Hoop dat ze zich dan inderdaad wat laat zien.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:06

femskie schreef:
@Gribaldi: Mooi man! Dat is super!

of je hem moet castreren..hmm... dat vind ik lastig om iets over te zeggen. Kan je hem niet gewoon een keertje voorstellen op een keuring en het overleggen met de commissie? Bel anders het NAS eens op!

Volgens mij willen ze bij het NAS alleen echte hengsten met stippen :') appie's horen stippen te hebben...
Wilde afgelopen september naar de premiekeuring maar toen kregen we natuurlijk dat ongeluk dusja en aangezien daar geen hengsten heen mogen van 3jaar en ouder houdt het op ja de HK zelf maar dat zal niks worden.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:07

Hmm ik heb me nog niet goed genoeg verdiept in wat het NAS precies wil zien. Heeft hij geen enkele voorwaarde waaraan een appie moet voldoen? Ik bedoel dan: gestreepte hoeven, gemarmerde geslachtsdelen, stippen oi.d.

Waarom zou jij hem hengst willen houden en waarom niet?

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 19:13

Aaah ik ben toch wel trots op Particolare hoor. Stoer beest wat het zomaar allemaal even doet. Ik geloof dat het echt 1 van zn moeder is!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:11

Ja hij heeft echt alle kenmerken die een appie moet hebben op de stippen na dan!

Hoop dat hij nog stippen krijgt :') en ik sta nu alleen op die stal dus niemand die last heeft van een hengst.
Maar als hij niet gaat dekken is het dan zinvol? Moet ook aan hem denken natuurlijk dusja lastige situatie..

Hij is echt geweldig linda! Nergens van onder de indruk en loopt altijd voorop! Ik zeg dat je snel maar eens langs moet komen! :D

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:40

Google (de beeb van Stip) is helaas ook stip-loos... Enige kenmerk is een mensenoog. Ik heb dus ook geen geloof ik het nog krijgen van stippen...! Gelukkig is Google wel mooi zwart opgedroogt :) Over een zwart merrie-veulen hoor je me ook niet klagen ;)

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 08:51

@Gribaldi: Ik vind het ook zo fijn dat je zo blij met hem bent, dan weet ik dat hij op een fijn plekje staat! En over het bezoeken... Daar moet ik eens even een dagje uit van maken geloof ik :P

@Iorrr: Dat zei ik ook meteen toen Particolare geboren werd. Jammer dat er geen stippen zijn, maar als t dan zo moet ben ik heeeeel blij dat ie zwart is. Zwart is toch wel een hele mooie kleur die ook veel mensen mooi vinden!

Hier nog even een filmpje van de twee bewegingstoppers.
http://s140.photobucket.com/albums/r32/pytronpicture/?action=view&current=veulens.mp4

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:05

Jaa inderdaad, iedereen is gek op hem :') maar thuis is het ook een scheet! Gister had hij stippen van de modder haha die zijn helemaal gek hoor als ze buiten staan nu zien dr niet uit!
En zwart is een fijne kleur heb ook liever zwarte paarden hoor in de zomer is hij mooi donkerbruin/zwart uhm moeilijk te beschrijven maar straks onder het zadel wordt het vast een topper!!

Ziet er leuk uit Linda! Echt jongens wat een lange stelten heeft ze haha :D
En ja dat zal vast wel een dagje uit worden denk ik, maar ik kom binnenkort ook die kant weer op gaan natuurlijk even bij papa kijken en als jij thuis bent kom ik nog even naar jou kudde kijken en even een foto album afgeven *D

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:47

Joepie! Gisteren voor het eerst mijn kleine stipje aan de longeerlijn. En het ging super!! :D *\o/* Kijken hoe zich dit ontwikkelt!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:51

Leuk Femskie!

Stip (en ik :D) moeten eerst even bevallen en dan moet mevrouw aan het werk!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:02

Oh ja, jullie allebei bevallen! Spannend hoor! Wie is eerst?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:06

Ikke :) Ik hoef nog maar 6 weken, Stip moet nog tot begin juni (maar vorig jaar was ze 3 weken te vroeg).

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:22

Oh, niet zo lang meer dus voor jou. Hoe gaat het?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:54

Kijk dat is mooi femskie!! Snel weer ff foto's spammen hoor ;)

Leuk hoor Iorr weten jullie al wat het wordt ? ;)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:32

Hopelijk kunnen we vandaag foto's maken van het longeren (of filmpje..). De eerste keer waren we veel te verbaasd over wat er gebeurde om eraan te denken het te filmen of op foto te zetten! ;-)

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:56

whow, wat een suuuuper gave veulens allemaal!

Jammer dat mijn paard een ruin is, anders zou ik het wel weten als ik mn paard zou willen laten dekken!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:33

Ja, die veulens van Appalin zijn mooi he? De rest ook maar die mooie shabrakbonte dame van Appalin valt wel erg op.

Misschien ooit later nog eens een appie erbij?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:51

Haha Gribaldi bedoel je bij stip of bij mij? ;)

Nee we weten niet wat het wordt! Extra spannend dus!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:00

Haha nee bij jou ;) Spannend hoor :D

Iedereen valt als een blok voor de nakomeling die ik heb van Linda. Krijg vanaf volgende week nieuwe mensen op stal en die zijn helemaal weg van hem en nee hij is niet te koop :')

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 09:33

Hey jongens gaan jullie aankomende zaterdag ook naar de NAS hengstenkeuring in Ermelo? Pytron's Wild Romance komt voor de hengstenkeuring, mijn eerste gefokte veulen en een nakomeling van Peru's Scen Tao uit mijn Z2 sportmerrie Myonara!
Ik heb vrij gevraagd van het werk, dus ik kom kijken!!!

@Femski: Ik zit met smart te wachten op filmpjes hoor :D

@Iorrrrrrrrr: Wat spannend!!! Nog even volhouden en dan kan het kindje maar komen!

Wat leuk dat iedereen zo lovend over First Lady is zeg!
Helaas heb ik besloten om Royal toch dit jaar gust te laten en eerst in de sport uit te brengen. Volgend jaar maar weer kijken! Zaterdag heb ik haar uitgebracht in de L1 dressuur en we hadden 191 en 197 met prijs. Ze heeft nu 3 L1 wedstrijdjes gelopen en 9 winstpunten. Het is ook zo'n topper!
Als ze Z2 is, mag er weer een veulentje in :D En dat wordt natuurlijk weer voor het NAS fokken!

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:01

Is wild romance ook een nakomeling van Royal, appalin?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:19

Nee veulen komt uit Myonara ;)

Ik ben er helaas niet bij had er wel veel zin in maar vaders is 50 dus kan dan niet maken om er niet aanwezig te zijn ;)
Ben benieuwd hoe je nakomeling het gaat doen Linda!!
Gefeliciteerd met je punten! Jullie doen het goed zeg :D

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 20:46

@Rink: Zoals Gribaldi al zegt is Pytron's Wild Romance een veulen van Myonara en niet van Royal.

Hier nog even een paar foto's van Pytron's A la Royal, de trotse moeder van First Lady:

Afbeelding
Mijn wolkenkrabber

Afbeelding
Aanspanning

Afbeelding
Ontspanning

Afbeelding
Spiertjesss

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 20:47

Jammer Jierga, maar je vader wordt inderdaad maar 1x 50, dus lekker feestvieren jij!!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:01

Mooie foto's en vooral die laatste heerlijke spieren :D

Ja inderdaad gisteravond laat nog een pop in de tuin neer gezet met een groot spandoek en hij gaat zaterdag een dagje weg zodat wij alles kunnen opbouwen ;)

Parti (en die ouwe natuurlijk) krijgt zaterdag gezelschap van enkele pony's en shets en daar zitten ook appies tussen ben benieuwd of dat gaat klikken :)