De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:38

Ja die had ik allang gezien haha, vind het een erg mooi veulen, kan me voorstellen dat je er content mee bent

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 08:34

Amaze GEWELDIG veulen.

Leuk een meeting van onze unaniempjes !!!

Silly dat is zeker een heel mooi compliment.

Leuk dat je je hebt aangemeld in het topic Troelaatje en wat een mooi paard heb je, daar ga je zeker nog een hoop plezier aan beleven.

Overmorgen is de keuring van onze unaniem merrie. Je ziet op heel veel keuringsplaatsen dat ze de keuring aflasten vanwege weining deelname. Wij hebben onze unaniem merrie opgegeven op de keuringsplaats waar ze door de hengstenhouder wordt voorbereid op de keuring...... Is het daar natuurlijk mega druk en hebben ze zelf de keuring over 2 dagen moeten verdelen... zoveel aanmeldingen waren er. We wachten dus maar af wat het zal worden, met zoveel deelnemers zal het natuurlijk niet makkelijk zijn.
Voor ons is het minder belangrijk zo'n keuringsuitslag, want de merrie gaat bij ons sowieso de sport in en dat is voor de moeder van deze merrie dan weer belangrijk. Als onze Unaniem het sportpredikaat springen behaald (Z springen) dan wordt haar moeder namelijk posthuum prestatie verklaard ! Dat is het verder wel leuk als ze een predikaat haalt op de keuring, maar STB opgenomen is voor ons al meer dan genoeg.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:41

@Andamoon, waarom heb je haar niet eerder een IBOP laten lopen? Een geslaagde IBOP levert ook een punt op voor het prestatie predikaat.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 11:59

kitbits schreef:
@Andamoon, waarom heb je haar niet eerder een IBOP laten lopen? Een geslaagde IBOP levert ook een punt op voor het prestatie predikaat.

Dat is zo gelopen......
De duitse paarden lopen bij ons wel een aanlegtest, maar bij de Nederlandse paarden zijn we niet zo heel erg bezig met het keuringsgebeuren. De stammoeder en moeder van onze unaniem merrie heeft ook een dochter die al internationaal gesprongen heeft en een grote prijs heeft gewonnen. Het sportpredikaat springen met onze Unaniem was dan ook voldoende.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:25

Ja dat gaat zo, jammer is dan dat zo'n predikaat vaak posthuum wordt toegekend. Bij leven zou leuker zijn. Met 1 int nakomeling en 1 in de lift ben ik ook benieuwd wat de Unaniem gaat doen maar de merrie wordt volgend jaar alweer 20 dus het blijft afwachten of ze dat nog gaat meemaken.

Veel succes op de keuring!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:50

@Troelaatje: Wat leuk, ik kom ook van een pony af (alhoewel ik m'n pony nog steeds fanatiek rij) Het gangenwerk is zeker even wennen, ik vind springen met zo'n groot fanatiek paard ook even wennen.
@Sneeuw88: Texel is niet zo ver, ik kom uit Schagen ;) Maar ik zie dat je ook veel in Groningen zit. Staat je paard daar ook?
@Silly1972: Dat is zeker een leuk compliment!
@amaze: Wat een leuk veulen :)
@andamoon: Succes met je merrie op de keuring.

Een meeting lijkt me ook wel erg leuk. Badette is heel braaf op de trailer, maar nogal vrolijk op vreemd terrein. Maar ach, dat wordt natuurlijk vanzelf beter als ze vaker ergens naar toe gaat. Vandaag ben ik met haar langs de weg gewandeld en ben ik gelijk met grondwerk bezig geweest, dat snapte ze ook in 1 keer, slim dier <3

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 15:31

kitbits schreef:
Ja dat gaat zo, jammer is dan dat zo'n predikaat vaak posthuum wordt toegekend. Bij leven zou leuker zijn. Met 1 int nakomeling en 1 in de lift ben ik ook benieuwd wat de Unaniem gaat doen maar de merrie wordt volgend jaar alweer 20 dus het blijft afwachten of ze dat nog gaat meemaken.

Veel succes op de keuring!

Kitbits de moeder van de Unaniem is helaas al overleden en de Unaniem is nu min of meer dus de "stammoeder". Uit haar hebben we inmiddels ook al een 3 jarige dochter Zento (Quasimodo Z X Caletto II) gefokt. Die ook heel fijn en goed kan springen een merrie met een geweldig karakter net als haar moeder (v. Unaniem) De 3 jarige is inmiddels dragend gescand van onze AES goedgekeurde springhengst van Cash X Codexco. Ben heel benieuwd wat daar uit gaan komen volgend jaar !!!! Ze krijgt eerst haar veulen en dan pakken we haar training langzaam op (als 4 jarige) Of tewel we doen het ook bij de dochter hetzelfde als bij de moeder.

Dank je wel voor het succes wensen, we zullen zien wat het gaat worden.

Misschien best wel eens leuk een meeting van al onze unaniempjes !!! :j

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:06

Ik heb het artikel ingescand voor de liefhebbers, echter is het wel een PDF bestand.
Iemand tips hoe ik dit het beste kan uploaden? Jullie kunnen mij ook een pb sturen met je mailadres, dan stuur ik het per email.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 09:21

co2 super !!! Ik heb je een pb gestuurd !

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:20

ik ook ;-)

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 10:20

Even update van de keuring van gisteren.

We waren eerst naar Rotterdam om een paard wat bij mij op stal in training stond af te leveren, daarna meteen met de auto en trailer naar de plaats gereden waar de keuring was. We waren mooi op tijd en konden eerst nog even rustig een kopje koffie nuttigen. Al vrij snel was de hengstenhouder er ook met onze merrie en aangezien we al in de eerste groep deelnemers ingedeeld waren hoefden we niet lang te wachten. Onze Unaniem merrie deed het super, zowel aan de hand als met het vrijspringen en het resultaat :
*\o/* *\o/* ZE IS STER GEWORDEN !! *\o/* *\o/*
Op de foto is ze nog een beetje bezweet want het was zoooo warm gisteren en ze kwam dus bezweet van de trailer af thuis.
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:31

Gefeliciteerd!!!

Wat een prachtige foto!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 12:38

Silly1972 schreef:
Gefeliciteerd!!!

Wat een prachtige foto!

dank je wel Silly1972. We zijn er ook heel blij mee en we zullen zien of we naar de Centrale Keuring gaan.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:42

Als je dat doet, wat kan je daar dan mee bereiken? Ik ben zo een leek wbt keuringen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:27

haha ik zat een beetje te googelen naar Unaniem X Aram, zie ik Dandy staan op de internationale referentiesite van de stoeterij waar ik hem vandaan heb :B

Helemaal onderaan http://equinepartners.nl/pages/references.html
wel leukdat ze hem hebben uitgekozen om hem op de site te zetten

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:33

@Andamoon, Gefeliciteerd! Mooie prestatie. Ik zou wel naar de CK gaan als ik jou was. Maak je kans op voorl keur en bij voldoende prestaties het keurpredikaat!
Ik kan de foto vanaf hier helaas niet zien. Maar dat komt wel. Geniet er in ieder geval maar van.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 13:52

Silly1972 wat LEUK !!! heb net meteen even gekeken.

Kitbits, dank je wel. Dat zou wel helemaal geweldig zijn voorlopig keur, maar of dat gaat lukken weet ik niet hoor.... Wat bedoel je met voldoende prestaties het keurpredikaat, in de sport ? Ze is springen gefokt en gaat de sport in nu. Ons doel is op dit moment Z springen + 1.
Het was echt geweldig dat ze ster werd en we genieten er met volle teugen van.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:01

Je krijgt het keur predikaat bij voldoende verrichting. Dat is een geslaagde IBOP of EPTM of in de sport. Als dat toch je doel is wordt de merrie keur of zelfs elite als er een prok certificaat is en ze natuurlijk voorlopig keur is verklaard op een CK. Maar dan moet je er wel heen gaan. Volgend jaar kan ook nog maar als je toch in de keuringsflow zit zou ik nu gaan en niet wachten.

Wij gaan 6 juli naar de CK in Heerjansdam met een 4-jarige. Meedoen vind ik al leuk, het is niet zo'n bekende afstamming dus ik vraag me af of het lukt maar als het lukt is ze gelijk elite.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:21

Gefeliciteerd Andamoon! Al ruiter gevonden die haar gaat uitbrengen?

Silly, stoer dat hij op referentie staat, het is ook een mooie springfoto.

Dinsdag had ik weer les gehad, ik kreeg compliment dat aanleuning mooi stil is en we hebben overgangen geoefend. Ging wel goed, ik blijf nog even oefenen met die overgangen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:22

Dank je Thomas, altijd leuk he om complimenten te krijgen ;-)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:25

Jaa Andamoon, super zeg!

@ Marijkjuh: mijne komt ook uit de buurt van Schagen! Daar heb ik d'r gekocht. Nu staat ze op Texel idd :)

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:52

@Andamoon, ziet er goed uit hoor! Op de CK wordt alleen op het gras gekeurd aan de hand. Moet toch lukken met zo'n grootramige merrie. De hals is wat minder bespierd maar je kunt nog trainen!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 09:34

Sneeuw88, dank je wel ! :o

Th0mas, bedankt, we hebben in ieder geval komende week een gesprek met een ruiter en als ze interessant genoeg is voor hem, gaat ze daar een week naartoe om uit te proberen.
Top dat het rijden goed gaat !

kitbits schreef:
@Andamoon, ziet er goed uit hoor! Op de CK wordt alleen op het gras gekeurd aan de hand. Moet toch lukken met zo'n grootramige merrie. De hals is wat minder bespierd maar je kunt nog trainen!

Dank je wel. De foto geeft een beetje een vertekend beeld van de hals. Hieronder zie je dezelfde merrie en die is een dik jaar geleden genomen.......
We trainen ook nog gewoon door met haar om niets aan bespiering te verliezen.
Afbeelding

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 09:43

kitbits schreef:
Je krijgt het keur predikaat bij voldoende verrichting. Dat is een geslaagde IBOP of EPTM of in de sport. Als dat toch je doel is wordt de merrie keur of zelfs elite als er een prok certificaat is en ze natuurlijk voorlopig keur is verklaard op een CK. Maar dan moet je er wel heen gaan. Volgend jaar kan ook nog maar als je toch in de keuringsflow zit zou ik nu gaan en niet wachten.

Wij gaan 6 juli naar de CK in Heerjansdam met een 4-jarige. Meedoen vind ik al leuk, het is niet zo'n bekende afstamming dus ik vraag me af of het lukt maar als het lukt is ze gelijk elite.

Bedankt voor de informatie. Dus als ze Z springen is zou dat (mocht ze voorlopig keur verklaard worden) leiden tot het keurschap en met het prok cetrificaat op zak is ze dan dus elite.. ? Geldt dat dan ook als ze Z dressuur is of moeten we dat echt in de springrichting doen ? We moeten even kijken of we naar de CK gaan, maar als het er in zit zullen we het nu we er toch in de keuringsflow zitten zoals je zegt denk ik wel gewoon moeten doen. Niet geschoten is altijd mis..... :j

Heel veel succes 6 juli op de CK in Heerjansdam, laat maar weten hoe het is gegaan. Welke afstamming heeft die merrie dan ? Die wordt dus gelijk elite ? Heeft die al een IBOP gelopen dan en is ze geprokt en voorlopig keur ? Wel een goede merrie dus....heb je daar een foto van ?

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:13

@Andamoon: Ja, volgens mij is het al bij M+5 Springen. Dressuur denk ik niet, maar dat moet je navragen, weet ik niet zo gauw. Je kunt ook hier kijken: http://www.bokt.nl/wiki/Predikaat_(KWPN) of op de KWPN site zelf.
Je kunt ook altijd nog nadat ze haar sportstand heeft gehaald naar een CK gaan. Maar als je de merrie er nu super hebt voorstaan zou ik nu gaan. Dan komt ze nog in de categorie tot 7 jaar.

Ik ga met een jonge Mille-Ramiro naar het CK. Ik ging alleen voor een geel-papier naar de IBOP en heb na afloop laten keuren. Ondanks dat ze niet in helemaal in keuringsconditie was werd ze toch ster en nu gaan we maar een poging wagen. Foto staat wel in mijn profiel. Ik hoop tijdens de CK op wat nieuwere en betere foto's.