Nakomelingen van charmeur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:43

Wat een leuk veulentje, en dan nog zwart ... dat had niemand gedacht waarschijnlijk !

Morgen is mijn merrie uitgeteld, maar niets wijst erop dat er morgen een klein Charmeurtje te voorschijn komt.
Ik denk begin volgende week ergens...

Anoniem

Re: drachtige merries van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:41

Gefeliciteerd, zwarte merrie, mazzelkont! Ben benieuwd naar buitenfoto's

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:08

Vandaag is Garcia voor het eerst naar buiten geweest. Daar heb ik natuurlijk foto's van gemaakt, dus hier zijn ze ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:09

plaaaatje hoor, van harte!!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:14

Wauw! Wat een prachtig veulen :9 Daar teken ik voor volgend jaar.

De Krack merrie is vorige week gedekt door Charmeur!

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 20:43

JEEEEEEEEEEEEE DROOG IS ZE NOG MOOIER. Wat een plaatje zeg!

Hier het geboortealarm ontvangen en omgehangen. Scheelt toch veel slapeloze nachten en nare dromen. Merrie toont elke dag meer drachtig maar ik denk dat ze het nog wel een tijdje binnen houdt. Is pas 3 mei uitgerekend dus heeft ook nog wel even. Moeder doet het altijd veel later (13 maanden is geen uitzondering) dus ik hoop dat ze op haar vaders kant lijkt wat dat betreft!

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:01

Wauw, wat een plaatje ... ook een prachtig kopje !!

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:49

Owwww ik wordt jaloers, moet nog zo lang wachten op ons Charmeurtje.
Ik hoop maar dat er nog wat zwarte merrie's over blijven :9 Dat is toch wel de ultieme droomkleur wat mij betreft.
Een merrie veulen blijft en een hengst wordt verkocht, ik blijf nog maar een heleboel weken dromen en wachten.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:05

Wauw! Daar teken ik ook voor hoor!! Wat een plaatje!
Mijn merrie is pas 20 mei uitgerekend, maar heeft al een behoorlijk uier. 's Ochtends staat alles strak. Ik kan mij niet voorstellen dat dat nog 3 weken gaat duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:21

Zo één wil ik ook wel!

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:29

Mooi veulentje! Gefeliciteerd (en je baas). Geniet ervan. Kan niet wachten om mijn Charmeur, maar ik neem aan dat die van mij een vos wordt (maar hoop op ook zo'n donkere).

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:41

Wauw wat een mooie veulen zeg....... maar ook zeker een mooie moeder!!!

Moet eerlijk zeggen dat ik blij zou worden als die van mij er zo uit komt te zien ;-)

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 17:37

merrie had al een tijdje doorzichtige puntjes aan haar uiers. Vanochtend hoorde mijn man toen ze zich omdraaide in de stal een straal eruit spuiten. Ik heb haar lekker in het weiland gezet en toen ik haar vanmiddag op stal zette zag ik 2 witte druppels aan haar uiers......... en wat vieze zand achterbenen met een duidelijk spatpatroon. Dus camera en geboortalarm staan op scherp. Ik denk dat het binnen nu en een paar dagen dan toch wel moet gaan komen (hoop ik). Ik houd jullie op de hoogte!!!!!!!!!!!

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:01

Spannend! Dat duurt vast geen dagen meer. Meestal wordt het dan dezelfde avond of nacht geboren. Ik ben benieuwd!

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:25

Ohhh spannend. Ik ben erg benieuwd..........succes;-)

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 10:40

dank jullie wel!!!!!!!!! Geen veulen nog maar wel melk. Dit is haar eerste veulen dus heb ook geen referentiekader hoe lang het nog gaat duren! Ik houd jullie op de hoogte!

viaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:06

Ja het gaat nu opschieten allemaal! onze Lupicor merrie is 5 juli 2010 geinsemineerd en heeft nu al een flink uier...vorig jaar kwam ze ook 12 dagen tevroeg..! Leuk dat er ook n springmerrie (half in elk geval) zo'n prachtig veulen van Charmeur heeft gekregen, wat een knap diertje! Ook de merrie vind ik erg aansprekend!
Gefeliciteerd!!

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:48

Op paardenfokken staat nu ook een Charmeur uit een Flemmingh. Er zullen binnen nu en een week wel een aantal geboren worden.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:58

Ik zag ook op paardenfokken dat er al 3 geboren waren ( hier staan ze natuurlijk allemaal niet op ),
twee vosjes en een zwarte, allen merries.

Ik ben zo benieuwd naar mijn Charmeurtje, ondertussen alweer 4 dagen overtijd.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:52

Spannend he dat wachten.
Ik wacht nog op twee veulens dit jaar waarvan de Charmeur de laatste is.
Deze merrie is altijd gewoon netjes op tijd bevallen, dus nog 7 weken wachten hier.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 23:27

Vanavond om half 10 is Apalatina de trotse moeder geworden van Gentle Palatina. Een bruin merrieveulen met een blesje en 3 witte beentjes. Appel bleef staan tijdens de geboorte en omdat daardoor de schouder niet makkelijk geboren werd voor de zekerheid de dierenarts gebeld. Die woont hier heel vlak bij. Gelukkig kwam mijn man die met de kinderen bij de meihoop was thuis en die heeft appel geholpen. Toen de veearts kwam was het eigenlijk al geboren. Veearts heeft veulen spuit gegeven (omdat ze ook al veel melk had verloren) en merrie een nageboorteprikje. Het veulen stond na 15 minuten. Wonderlijk dat er dan een veulen uitkomt met een bles ha ha ha. Moeder natuur is toch wel heel grappig want in de lijn van mijn merrie komen blessen niet voor! Misschien bij Charmeur??????

Appel was helemaal verbaasd en door de commotie bij de geboorte geen foto's. Die maak ik morgen even.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:53

Gefeliciteerd! Alweer een merrieveulen van Charmeur! Foto's!!

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 08:29

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie veulen. Leuk een bruin merrie veulen. We hebben nu toch al wat verschillende kleuren voorbij zien komen. Dat maakt het allemaal wel spannend voor de rest die nog moet komen.

Wij hebben een 4 jarige drachtig. Het is haar eerste veulen, dus geen idee hoe eea zal verlopen. Aan haar buik te zien, denk ik jeetje die gaat vandaag bevallen, haha. Wat is ze dik zeg!!!! Als ze nog meer gaat groeien, ben ik bang dat ze op de naadjes openknapt ;-) Maar volgens de planning zal het rond 14 juni moeten gebeuren......... Pfff, ik word steeds zenuwachtiger, haha........ en het duurt nog zo lang!

Uiteraard ben ook ik erg benieuwd naar de foto's van de nieuwste telg uit de Charmeur familie.

Ik moet overigens eens gaan bekijken hoe ik überhaupt zelf straks foto's kan gaan plaatsten. Nu nl. nog geen idee..............

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:01

Wauw, gefeliciteerd !!! En weer een merrietje van Charmeur, ik ben reuze benieuwd naar foto's !!

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:32

Gefeliciteerd Overzee!!!! We zijn allemaal heel benieuwd naar de foto's, fijna dat alles goed verlopen is, en er nu een gezond veulen naast staat, eht blijft toch altijd weer spannend!
geniet er lekker van...........!!!!!!!!!!!!!!
En snel de foto's erop he!?