Wynton nakomelingen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:05

aan de longe lukt het hem om een onverwachte beweging de andere kant op te maken en er dan keihard van door te gaan.Het beste gaat aan de dubbele lijn en dan gewoon sturen , dan zegt mijn man draaien en dan hupt ie zo keurig de andere kant op :+ je kan gewoon zien dat ze dat longeren zat worden naarmate ze ouder worden.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:41

paar foto's om het af te leren..

jan heeft vandaag nog even in de cirkel gereden, vrijdag wil hij los in de grote baan. hij zegt, liever 2 keer goed, dan dat het verkeerd gaat en je een stap terug moet zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

smeetjoew

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:45

Alleen maar dit: <3

:D

oneway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 06:54

heel mooi hoor!! Je ziet nu al vanaf de foto dat hij eraan gewent raakt.. rustiger en ontspannen!!
Heel veel plezier ermee!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:05

Hier dan eindelijk foto's van mijn Emma. Gisteren officieel 2 jaar geworden.
Foto's vertekenen wel iets, het lijkt net een arabier zo. :+

Sjeik el Emma:
Afbeelding

Hier staat ze eindelijk eens stil, Molly op de achtergrond, een Amerikaans minipaardje.
Afbeelding

Show Emma:
Afbeelding

En hier mijn dochtertje met Molly:
Afbeelding

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 23:07

Suzanne F. wat een prachtig paardje heb je daar een echte dame met een schitterend klein hoofdje erop.een echte kennedy vind ik !

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 06:47

Supermooi Suzanne!
Dat minipaardje is ook echt superleuk!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:31

meredith schreef:
Suzanne F. wat een prachtig paardje heb je daar een echte dame met een schitterend klein hoofdje erop.een echte kennedy vind ik !

Ja vind je het een echte Kennedy? Ja nu je het zegt inderdaad. Toch heeft ze ook veel van Wynton.
Maar goed zowel Wynton als Kennedy geven donkere bloederige poppetjes. Ze zal het van 2 kanten hebben meegekregen. Gelukkig is ze niet heel klein anders wordt het wel erg pony.
Het wordt een prachtpaard denk ik als ze uitgegroeid is.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:56

geeft wynton donkerige bloederige propjes? :D op de HK liepen allemaal zware ,toch wel soms grove hengsten misschien in de merrielijn dan,ik heb ze nog niet gezien. De onze is ook wel redelijk luxe maar geen propje, zowel de merrie als de hengst.

Ik heb een aantal kennedy,s gehad en ook een paar uit een ferro moeder.Die van de ferro hadden net zo,n hoofje als de jouwe, en ook het kleurtje

We zullen het straks gaan zien op de merrie keuringen, ben echt benieuwd wat de wynton heeft gezaaid!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:09

meredith schreef:
geeft wynton donkerige bloederige propjes? :D op de HK liepen allemaal zware ,toch wel soms grove hengsten misschien in de merrielijn dan,ik heb ze nog niet gezien. De onze is ook wel redelijk luxe maar geen propje, zowel de merrie als de hengst.

Ik heb een aantal kennedy,s gehad en ook een paar uit een ferro moeder.Die van de ferro hadden net zo,n hoofje als de jouwe, en ook het kleurtje

We zullen het straks gaan zien op de merrie keuringen, ben echt benieuwd wat de wynton heeft gezaaid!

Oke. Maar toch vind ik dat de Wynton's over het algemeen meer lengte mochten hebben.
Inderdaad zijn de Wynton's hier uit het topic anders dan mijn Emma. Kennedy geeft idd wel dit soort types maar Ferro zelf niet vind ik. Die geeft vaak zwaardere hoofden.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:40

zal wel aan de klei liggen denk ik :D ja onze laatste kennedy had ook best een groot hoofd, maar die had een andere moeder

hier onder een video van wynton x ferro, deze ferro moeder fokt allemaal paarden met prachtige hoofdjes zal wel toevallig zijn, dit veulen hadden we net gemist(te lang gewacht) een zus van deze merrie was vorig jaar 3e van zuid-holland dus vrl keur. Komt wel bij ons vandaan.

http://www.youtube.com/watch?v=qGF-nFzeuHk

KOLONIST

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:53

Mijn 2-jarige Wynton op de weide:

Afbeelding

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:54

Zal ook eens een foto maken van mijne nu, zondag jarig.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:39

Ziet er goed uit Kolonist! Mooi gitzwart ook.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:44

Gitzwart is het mooiste eigenlijk hé.
deze is toch ook geen ukkie Kolonist.
wel lekker een beetje overbouwd, heerlijk om te zien hoe dat straks weer bij trekt.
Vind over het algemeen de Wyntons toch lang niet tegen vallen.

iemand het examen gezien, snapte niet echt waar dat commentaar vandaan kwam over het korte zweefmoment van de jonge Wynton?
maar ik ben er niet geweest.

Jou Aspen gaat als een speer Smeetjoew, rijdt je die zelf of je moeder?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:49

Echt wel, maar vaak worden ze met de zon erop wat bruinig. Kan mijn zwarte maar moeilijk zwart houden met al die zon, hihi.
Ik vind ze ook niet tegenvallen, hoewel ik moet zeggen dat ik het grotendeel enkel op foto's gezien heb. Heb er nog weinig live gezien.

Jah, Aspen doet het echt top. Die rijd ik helemaal zelf, da's echt mijn knolletje. :D
Over paar maandjes maar eens aan het ZZL wagen. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:31

KOLONIST schreef:
Mijn 2-jarige Wynton op de weide:

Afbeelding

Hee die lijkt wel weer behoorlijk op mijn Emma. Uit wat voor moeder komt deze?

KOLONIST

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:26

Mijn Wynton komt uit een Gribaldi x rex Magna moeder

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:34

KOLONIST schreef:
Mijn Wynton komt uit een Gribaldi x rex Magna moeder

Oh ja Gribaldi zie je er wel in terug idd.
Wat ik zo zie fokt Wynton toch ook veel op de moeder terug. Mijn Wynton heeft typische Kennedy dingen en jouw Wynton heeft veel van Gribaldi.

Je ziet toch best wisselende types van Wynton, hij laat veel van de moeder afhangen, net als Florencio.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:21

Oh, ik vind dat Florencio heel erg zijn eigen stempel doordrukt, met name in het KWPN; weinig langgelijnd, zeker in de rug en hals en vaak wat strak in de bovenlijn, maar wel allemaal goed bewegen. In Dld vind ik 'm beter fokken. Maargoed, wellicht heb ik een aantal ontypische exemplaren gezien. Maargoed, da's weer offtopic. :D

Wbt onze Wynton, weet ik niet zo goed of die ook op moeders lijkt. Ik ken wel geteld één san remo en da's de moeder. Maar weet niet in hoeverre die van ons wat van San Remo heeft.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:09

Wat een leuke wynton !

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:18

wij hebben onze wynton ook weggebracht om in te laten rijden.Nu dat lukt dus niet even, hij schijnt erg veel het "hengstje " te willen spelen.Ben zeer benieuwd hoe hij het gaat doen, nadeel is dan dat we er weer 1 bij hebben die gereden moet worden. :D

kolonist leuk paard heb je daar, lijkt ook wel weer type wynton vind ik zelf.

Rocky; hoe ver is jou wynton nu in de africhting? heb je er zelf al meegereden?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:25

meredith schreef:
wij hebben onze wynton ook weggebracht om in te laten rijden.Nu dat lukt dus niet even, hij schijnt erg veel het "hengstje " te willen spelen.Ben zeer benieuwd hoe hij het gaat doen, nadeel is dan dat we er weer 1 bij hebben die gereden moet worden. :D

kolonist leuk paard heb je daar, lijkt ook wel weer type wynton vind ik zelf.

Rocky; hoe ver is jou wynton nu in de africhting? heb je er zelf al meegereden?

hoi hoi :)

spannend dan met jullie wynton! die van mij was ook echt gruwelijk veel hengst,maar nu die aan het werk is, scheelt het echt de helft, nu kan hij tenminste echt zijn energie kwijt. hij staat dan ook iedere dag een aantal uur los, en loopt in de molen, en wordt gelongeerd of gereden. dat doet hem echt goed.

ik rijd hem al weer even zelf. althans, jan heeft er een keer of 5 opgezeten en toen heb ik hem overgenomen. gaat eigenlijk erg goed. hij brult alleen , als hij andere paarden hoort. heb hem nog niet met andere paarden gereden, wil eerst wat meer controle hebben, maar hij pakt het werk erg fijn aan. nu vooral een kwestie van lekker veel voorwaarts neerwaarts rijden, want 1 keer klikken, en hij loopt al wel in die houding bovenin.

ben benieuwd hoe die van jullie het gaat doen!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:53

Spannend Meredith, ben heel benieuwd of die van jou het ook zo goed gaat doen.

Maud heb je wel hulp met opstappen of doe je dat ook al alleen?

Die van mij heeft een hoofdstelletje ingehad, lachen hoor, ze was zo braaf, dat bitje boeide haar niet de neusriem iets meer, heb mooie bekken voorbij zien komen, haha.
Tweede keer deed ze of ze het dagelijks deed, braaf dier.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:48

Nou ik heb hier echt een giga gevecht gehad met die van mij. Jeetje wat een karakter zit erin. Ik wilde haar wassen en haar staartje ook. Nou nou wat een ramp. Beest helemaal over de zeik, alleen al van het water op de grond. Ik sproeide op haar staart en slaan en springen, niet normaal. Ik had dit nog nooit meegemaakt met andere jonge paarden. Deze was echt heel extreem.