Zie hieronder de afstamming van Florencio.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=6935
vanaf moeders kant zijn er tot 4 generatie's terug alleen vossen en bruinen.
en dan kan het toch dat er een zwarte nakomeling komt.

lucky me

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
zwanepol schreef:ff een vraagje...
Ik heb ook een Florencio maar die is helemaal zwart zonder aftekeningen.
Nou ben ik eens de achtergrond van haar paps en mams gaan nakijken maar zwart komt helemaal niet voor aan beide kanten in de eerste paar generatie´s
Haar moeder is een vos waar nog meer vos en bruin achter zit.
Nou moet ik wel zeggen dat ik uit deze vos al wel eerder 2 zwarten gefokt heb maar dat waren ook "zwarte" vaders (gribaldi en velovski).
Moet ik mij nu achter de oren gaan krabben...
Kaaaren schreef:Dat word mijn volgende stap Diega, hoop ongeveer binnen een maandje ook op een paar verschillende locaties te gaan rijden.. als dat dan goed gaat komt het eerste B proefje in zicht
romygic schreef:Nou mijn Florencio is reservekampioen van drenthe geworden in de L2, helaas mag er maar 1 naar Wanroij.. Misschien ben ik ook wel blij is namelijk wel erg ver voor mij.. Had 201 en 185, wel erg groot verschil bij dezelfde proef vond ik..
romygic schreef:Nou mijn Florencio is reservekampioen van drenthe geworden in de L2, helaas mag er maar 1 naar Wanroij.. Misschien ben ik ook wel blij is namelijk wel erg ver voor mij.. Had 201 en 185, wel erg groot verschil bij dezelfde proef vond ik..