Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LLHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:20

Hier een paar foto's van mijn 3 jarige Sir Oldenburg x Jackson. Hij is nog maar kort onder het zadel, s heel fijn te rijden en kan erg goed bewegen.

Afbeelding

Afbeelding

Lante

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:26

Hij lijkt niet zo groot LLHorses, maar hij lijkt wel enorm te kunnen bewegen inderdaad! :)

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:06

x Jackson!!?? leuk leuk leuk!!
Mooi diertje.. Hij lijkt idd niet erg groot, maar wel enorm bewegen ja! :)

Ik zal straks eens kijken of de stagaire een paar foto`s kan maken van het rijden.. Normaal ben ik altijd alleen maar zo`n stagaire is dan toch nog wel eens handig ;)

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:54

Wat een gaaf dier LLHorses!!!! Echt eentje met veel uitstraling zoals vele SO nakomelingen hebben, prachtig! :D

Ik moet binnenkort ook weer eventjes rijfoto's laten maken...is alweer een tijdje geleden. ;-)

LLHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:38

Bedankt voor de complimenten, ben ook heel erg blij met hem. Hij is idd niet heel groot (162) maar hij zal nog wel wat groeien want hij is nog maar net 3.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:37

Even Edison door de maanden heen ;)

Zo kocht ik hem :
(mei)
Afbeelding

Maandje in het land, 2 dagen voordat ik hem ophaalde(juni)
Afbeelding

2 weken bij ons op stal
Afbeelding

3e keer onder het zadel, 1e keer met mij erop ( eind juli)
Afbeelding

1e keer in de manege (12 augustus)
http://youtu.be/y-dAI-ah2gk

afgelopen weekend
Afbeelding

en vandaag
Afbeelding

Wat is die al veranders he :) Erg leuk om zo terug te zien

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:29

Edison heeft vandaag z`n eerste dressuurproeven gelopen.. (oefendressuur)
186 en 180.. Ben erg tevreden over hem! Want de galoponderdelen moet nog hard aan gewerkt worden en het halsstrekken kregen we ook 3en voor.. Dus als we dat straks allemaal goed voor elkaar hebben :)

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:40

Gefeliciteerd Amigo! De jouwe is ook heerlijk aan het ontwikkelen zie ik wel! Over 1 a 2 jaar zullen ze van puppy naar paard gaan veranderen, erg mooi om de verschillen te zien! +:)+

De mijne ontwikkelt ook super, in juni een beetje een dip qua gewicht maar was toen ook weer de hoogte in gegaan, hij meet nu 1m73 zonder de ijzers erbij gerekend.

Het rijden gaat nog steeds enorm gaaf en ik rij hem +- 2x per week plus nog 1x longeren en dat is voor zo'n groot jong paard ruim voldoende :j

Hier een paar foto's van mij en mijn SO ruin tijdens een schriktraining op onze stal, zooooo enorm leuk! *\%/*

Eerst vond hij het heel apart maar werd niet gek en bleef zeer rustig, na enkele minuten durfde hij alles! :):)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:34

Hey WD, sta jij bij Bernadette op stal??

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:52

Hoi Marieke....bijna goed gegokt...Bernadette staat bij mij op stal...wij runnen de stal :D

Heb je Moos ontdekt achter de mijne op het blauwe zeil? :Y)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:58

Haha, ik herkende het schrikparcours :D

Ik had van het weekend foto's gemaakt van Esprit, maar helaas zijn ze allemaal te donker.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:36

Het was echt superleuk! *\o/*

Ik heb wel een programma waar ik de foto's lichter kan maken, je kunt mij de foto's wel mailen als je wilt, dan mail ik ze weer terug in veel lichtere vorm (yvon21@hotmail.com)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:38

Het probleem is dat ze door het donkere ook niet scherp zijn. FF kijken wat ik als laatst geplaatst heb hier..

Deze gaan nog wel.

FF plan van aanpak doorspreken. (Ik sta hier niet op trouwens)
Afbeelding

Eerst naar ontspannen de hals laten vallen.
Afbeelding

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:53

Ziet er braaf uit Marieke! +:)+

Rij je er zelf ook wel eens op?

Ze lijkt ietsjes schraal of lijkt dat maar zo op de foto's?

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:26

Nee, ze is niet echt schraal. Ik vind haar juist precies goed. Ze is wel wat lang en hoogbenig. Misschien dat dat vertekend. Ze heeft juist net wat vet op de ribben, maar niet te veel.

Ik ben zelf erg zwaar, daarom zit ik er maar zeer beperkt zelf op. Ze is nog zo jong en ongetraind.
Maar wel erg braaf. Ze is echter nog veel groener dan die van jullie als ik het zo zie.

Ze kan nogal alert en voorwaarts zijn, dus wij zijn nu eigenlijk alleen nog maar lang en laag, rust en ontspanning aan het oefenen. Ze loopt zelf erg makkelijk in de oprichting en dat wil ik nu liever nog niet.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:13

Fijn dat haar conditie naar wens is! De mijne had in juni een mini dipje qua gewicht maar begint nu wat massa/spier te krijgen. +:)+

Op de foto's lijkt de mijne veel groter en massaler dan hij in het echt is.

Wat fijn dat je er toch regelmatig even op kan rijden! Als ze ouder en sterker wordt kun je wel vaker en langer van haar genieten, geduld wordt beloond zegt men altijd. :j

De mijne is fijn nagevelijk te rijden en is makkelijk met zijn neusje naar de grond te rijden zonder verlies van aanleuning, echt fijn over de rug en daar ben ik zooo blij mee. O:)

Verder kan hij netjes op voltes en rechte lijnen wat stelling-buiging aannemen, wijken en tempowisselingen zitten er ook al netjes op...nee ik ben niet ontevreden en moet mij soms inhouden om niet meer te gaan doen, daarom zit ik er ook maar +- 2x per week 20-40min op.

Hij heeft genoeg voorwaartse drang maar zal met een passieve/onervaren ruiter denk ik wel wat lui-achtig worden. }:)

Hoe gaat het met de andere SO'tjes? :D

Ben zo benieuwd hoe de SO'tjes er na 1 a 2 jaar uit zullen zien :Y)

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:46

Hallo!

Mijn SO wordt op dit moment beleerd! Kreeg deze week een telefoontje dat ze er op heeeeel even op
hadden gezeten maar dat ze helemaal niet makkelijk was -O-
Dus ik zal zaterdag weer even bellen en langsgaan om te kijken hoe het gaat.. Hoop dat het dan al wat beter gaat :\

Die van jullie zien er goed uit allemaal!

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:47

Oeiii...hangt de jouwe eventjes het draakje uit? }:)

Hoe ging het vandaag? :=

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:29

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:05

Leuk dier, veel swung. :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:08

Wat doet SO in dekgeld, iemand die dat weet? Kan het niet vinden zo 1-2-3 op de site van Team Nijhof...

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:06

900euro ex, wel alleen dv

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:31

Idd wel een leuk dier! Vind hem alleen nog zo jong ogen.. Voor een 5 jarige verwacht ik toch al wel iets meer paard zegmaar ;)

Mijn So moet er morgen en dinsdag aan geloven! Hij gaat de ring in :)
Hij gaat op het moment met sprongen vooruit. Hij begint eindelijk wat lengte op te zoeken en begint z`n rug ook al meer los te laten. Galoperen vind ie nog erg moeilijk en verstrakt ie nog wel iets.. Rustig door trainen :)

Heb hem vorige week geschoren, Echt heel braaf.. hij stond gewoon te genieten.. alleen z`n oren waren een drama :=..
Hele mooie kleur onder vandaan gekomen..

Hoe doen jullie SO's het? Ook al snel op CH?

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:55

De mijne gaat met vlagen. De ene keer gaat het super goed en is hij wel bijna B-proef klaar, de andere keer is hij weer een enorme draak en kan ik er niet veel mee. Dat laatste gebeurt de laatste tijd wel vaker, maar hij zit nu echt in de uitdaag-fase. Zolang ik dan maar vooruit blijf rijden en verder niets van hem verlang dan gaat het op het eind wel weer goed. Verder is hij wel echt super braaf op stal en in de wei, heerlijke knuffelkont. Maar er zit dus wel genoeg bloed in haha!

Hoe ging je wedstrijd Amigo?

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:33

Even een update van mijn Sir Oldenburg X Rubinstein,

E-design hebben we half september uit de wei gehaald en zijn we begonnen met longeren. Hij was erg braaf aan de longe. Het hoofdstel en zadel/singel vond hij helemaal niet spannend, alleen het zadeldekje wel. Daar was hij telkens erg ril op.
Ik heb hem 1,5 week later weggebracht om te beleren. Hier was hij in principe ook erg braaf, maar hangen en opstijgen erg ril. Dit heeft wat langer geduurd dan normaal, maar beter rustig aan, dan forceren natuurlijk.
Nu is hij zo'n 2 weken los onder het zadel. Hij is erg braaf en helemaal niet kijkerig. Af en toe een beetje ril, maar niet bokken of wegspringen gelukkig.
a.s. woensdag ga ik er waarschijnlijk zelf voor het eerst op. Hij blijft nog een maandje in training en dan mag hij mee naar huis!

Hij meet nu al 1.67m en zal zeker nog doorgroeien. Hij heeft een erg mooie bovenlijn, drie nette gangen, stap goed, galop goede balans, alleen draf had iets langer voorbeen mogen hebben zo op het eerste gezicht.