Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:29

De knappe papa van onze paarden-baby's gaat ons kikkerlandje vertegenwoordigen in verden *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ga mijn ZK in wording morgen weer eens bekijken als het erin zit. Hij had een trap gehad en had een flinke bult hoorde ik van Noudje :(:)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 16:44

Oh dat is niet zo mooi raiza. Ik zie ze ook regelmatig erg lomp spelen. Ze zijn heel actief! Hopen dat het goedkomt!

Ik hoop dat ZK het super gaat doen in Verden! Kunnen we weer extra trots zijn op onze Baby's!!

Hebben die van jullie ook zn koel karakter? De mijn kan je al insprayen, wassen, voetjes geeft ie netjes, lekker borstelen en dat alles zonder hem vast te houden. Hij vind alles heerlijk. Komt zelfs naar je toe gedraafd zodra je de wei in komt.
Super paard!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:58

Tja, dat heb je met jaarlinghengsten hé, ze moeten toch even testen wie de sterkste is. }>

Landra

Re: Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:36

Leuk dat je exclusive houdt Zsazsa! Het karakter wat je trouwens net beschrijft lijkt ook echt precies op die van ons. Als ik de waterbakken bijvul met de slang (heeft ook zo'n 'douche' stand) en die richt ik op 'm komt ie er zelfs zelf lekker bij staan! Zelfs water op z'n hoofd vind 'ie lekker.

Worden die van jullie ook al zo groot?

Echt super trouwens dat 'ie in Verden mag lopen!

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:13

Er staat trouwens een mooie foto van ZK en Nikki op horses.nl, training voor Verden denk ik?

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:09

wat typisch dat die van mij exact hetzelfde karakter heeft als jullie omschrijven over die van jullie..(rare zin)
Excel wil niets anders dan knuffelen en borstelen.
Laatst met de hoefsmid was ie wel wat dwars. Zijn voetje moest naar voren op de bok, daar was meneer het niet zo mee eens maar naar 5 minuten lichtelijk klooien was het klaar en gaf hij toe. Vandaag heb ik hem heel erg laag 20 cm, laten springen. Toen ie door had wat ie moest doen bleeft ie maar gaan.. En daarna kwam ie bij mij om te knuffelen. Ja, super cool karakter.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 16:11

Dit weekend is de finale voor ZK, en het is life te volgen, snap alleen niks van de startlijsten dus nou weet ik nog niet wanneer hij moet starten.

loveSenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:39

hoi allemaal,,

Ik heb dit forum al een tijdje gevolgd en nu ook zelf maar ff een account aangemaakt.
Ik heb ook een jaarling van Zjengis Khan, t is een merrie en ze is donker bruin/zwart. Echt een lief beest maar wel al wat pech met haar gehad, ze is vaste klant bij onze dierenarts helaas.

leuk om hier over haar halfbroertjes/zusjes te lezen:D

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:44

Welkom LoveSenE! Wat leuk dat je ook een ZK nakomeling hebt. Heb je d'r zelf gefokt?

Heeft iemand Verden nog gevolgd?

Hoe is het met de rest van de kindjes? Die van ons is nog steeds ontzettend lief, makkelijk, meewerkend en onwijs groot!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:45

Leuk LoveSenE, heb je ook foto's?

Ik heb Verden wel gevolgd. Heb de eerste proef maar een stukje van gezien, maar de proef van de kleine finale heb ik wel helemaal gezien. Hij liet zich erg netjes zien, had misschien iets flitsender nog gemogen, maar vond het wel een net resultaat.

Zag net dat ZK a.s. zaterdag op de Brabantse kampioenschappen mee doet in het Z2. Kan het helaas zelf niet zien, want moet dan het L2 jureren, maar manlief ging wel kijken zei hij net.

Ik ben zondag nog bij Eskalando geweest en al zijn ZK-vriendjes. Hij had waarschijnlijk een trap van een ander paard gehad een tijd terug. Hing een flinke bult vocht voor op zijn borst, maar was gisteren toch al wel weer een heel stuk weggetrokken.
Het zijn wel stuk voor stuk knuffelbeesten. Had de camera meegenomen, maar heb bijna alleen maar neuzen en ogen op de foto, aangezien ze allemaal zeer nieuwsgierig waren. Wel allemaal heel lief en aanhankelijk. Vind ze ook allemaal best mooi voor een jaarling... al is Eskalando natuurlijk wel de mooiste van de groep ;) <3

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 22:23

loveSenE schreef:
hoi allemaal,,

Ik heb dit forum al een tijdje gevolgd en nu ook zelf maar ff een account aangemaakt.
Ik heb ook een jaarling van Zjengis Khan, t is een merrie en ze is donker bruin/zwart. Echt een lief beest maar wel al wat pech met haar gehad, ze is vaste klant bij onze dierenarts helaas.

leuk om hier over haar halfbroertjes/zusjes te lezen:D

heb je fotos van die van jou.. En die van mij heeft ook al de nodige pech gehad en ik heb hem uit de opfok gehaald en thuis staan bij een oud paard zodat hij niet constant geblesseerd raakt. Helaas voor hem maar goed. Wat voor bloed zit er verder achter bij jou?

loveSenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:02

Ik heb haar niet zelf gefokt. Gekocht bij een hobbyfokker, was ook zijn eerste veulentje dat hij gefokt had. De vader van haar moeder is Iglesias. Ze staat nu overdag in de wei samen met een andere jaarling en s'nachts op stal, heb ervoor gekozen om haar gewoon op een pensionstalling te houden. Zie ik iets meer van dr opgroeien en kan ik er wat mee doen:)
heb wel foto's maar moet ff kijken of dat lukt met op t forum plaatsen...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 16:58

Zo hoe is het met de ZKtjes? Zijn ze al flink gegroeit? ben erg benieuwd naar wat Update fotos!

Exclusive is echt gigantisch breed geworden en groot. Hij meet nu rond de 1.55 denk ik. Met een lekkere dikke speknek. En hij is nog net zo lief als altijd. Nog geen idee dat hij hengst is!
http://i855.photobucket.com/albums/ab11 ... GP1545.jpg

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:45

Wat een knappe vent Zsazsa! Die van ons is echt precies zo (qua karakter..) qua uiterlijk nog niet, hij is ook echt mega hoog, twee weken terug gemeten en 1.62m al. Hoop dat 'ie z'n krachten even spaart en een beetje in de breedte wil gaan groeien :P Het is ook echt de grootste schat die er bestaat! zal eens kijken om een foto te maken.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 21:09

Zo! Een nieuw jaar en onze ZKtjes zijn officieel gezien al weer 2 jaar oud!

Hebben we nog up-to-date foto's? Al zullen ze er niet zo geweldig uit zien in hun winterjasje.
Exclusive is echt een hele flinke heer. Zowel breed en groot. Maar geweldig lief nog steeds en absoluut geen hengstengedrag.

Ik las dat Zjengis Khan van ruiter is gewisselt. Waarom heb ik nog niet uit kunnen vinden. Wel dat hij met de nieuwe ruiter 3e in het Z2 werd.
Als iemand meer weet, dan hoor ik het graag :)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:14

Ik las wel dat Agaath vd Lei hem in de hengstencompetitie gestart had, maar waarom??? Hier ook geen idee.

Ook nog geen update-foto's. Moet er binnenkort echt weer eens naar toe, maar met het rotweer van afgelopen weken is er dat niet van gekomen.
Onze 3-jarige heeft een ongeluk gehad en moest 2x per dag aan de hand gestapt worden, dus was elke dag veel extra werk met sneeuw- en ijsvrij maken en stappen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 16:27

Ik las dat Agaath zijn nieuwe ruiter word dus. Er stond niet bij waarom.
Vond de laatste foto's van ZK eigenlijk ook niet zo fijn, veel onderhals en wegdrukking. Hoop dat hij het weer goed gaat doen. Iig 3e op de hengstencompetitie met Agaath!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:54

ja las idd een bericht van Nikki dat ze hem niet meer rijdt omdat de eigenaar vond dat zij er niet genoeg moeite voor deed.. ik weet het fijne er natuurlijk ook niet van.
Excellent wordt een echte hengst. Braaf op stal maar wordt nu wel ongedurig en soms wat mannelijk. Maar met borstelen op stal een heerlijke knuffelkont. Maandag nog gemeten en was toen 1.60m.
Heeft hij er ook eindelijk een flink zakie onder hangen en aangezien ik hem toch niet voor de hengstenkeuring wil doen, gaat hij waarschijnlijk begin dit jaar naar de castratie-boer zodat hij in de zomer lekker tussen de meiden op de weide kan lopen.
Ook dit jaar weer een lichte longontsteking gehad, maar we waren het gelukkig voor voordat het net zo erg was als vorig jaar. Excel is gevoelig voor stoffig hooi en nu dus iedere keer bespuiten met menthol eucalyptisch water... jaja ventje wordt verwent. Maar hij wordt prachtig en het blijft een schatje.
Met mooi weer komen er weer nieuwe foto;s!!

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:51

He wat leuk dat dit topic een doorstart heeft gemaakt!
Vorige week woensdag ben ik naar de hengstencompetitie in Deurne geweest om ZK weer eens te zien. Hij heeft zich goed ontwikkeld, maar was erg gespannen en hectisch. Agaath had er haar handen vol aan, terwijl hij eerder juist zo evenwichtig leek.
Hij werd wel zwaar ondergewaardeerd, zeker ten opzichte van Zucchero en Zardando, die meer punten kregen, terwijl ik daar echt niets aan vond. Er waren meer mensen die dat vonden.

Edradour groeit ook goed, maar ik weet niet hoe groot ze is. Ze is heel aanhankelijk en toont altijd heel fier. Ze loopt nu samen met haar stiefzusje dag en nacht buiten, achter ons huis, wel met een schuilstal, en ze hebben de sneeuw, de dooi en de daardoor ontstane ijsvloer goed overleefd (tip: scherp zand erover strooien, maakt het ijs net stroef genoeg). Vaak laat ik ze een uurtje in de rijbak lopen als hun paddockje niet zo goed begaanbaar is, dan kunnen ze de benen strekken en ook eens lekker rollen, ook toen er nog een dikke laag sneeuw lag.

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:02

Wat leuk om weer wat van alle andere ZK kinderen te horen! Die van ons wordt echt MEGA groot, 22 december werd 'ie 1,5jr , nu dus 1 jr en ongeveer 7 maanden en al 1.67m groot. Had 't eigenlijk wel ok gevonden als ie deze hoogte volgend jaar rond deze tijd had gehad, maarja je hebt het niet voor het zeggen! Verder is 'ie enorm lief en makkelijk in omgang, echt nog geen hengstengedrag. Staat samen met z'n maatje (b ponytje) bij ons thuis in een loopstal met een ruime uitloop, ideaal dus.

Helaas is het nog de vraag of ze hier thuis de wei op kunnen v/d zomer omdat we 5km bij Moerdijk vandaan zitten en precies binnen het 'rampgebied' vielen. Op de wei hebben we ook al verschillende roetdelen en resten gevonden, eerst zeker zijn dat het 'veilig grazen' is dus voordat ze bij ons naar buiten gaan.

Zodra het weer beter is maak ik foto's, heb wel nog een grappige sneeuwfoto van ons verschrikkelijke sneeuwmonster (foto is van boven genomen) Afbeelding

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:52

Wat leuk om te horen dat het zo goed gaat met de ZK-nakomelingetjes.
Mijn man was vandaag bij Eskalando gaan kijken, hij komt regelmatig bij Doris en ziet hem wat vaker dan ik.
Hij was echt flink gegroeid, hij dacht dat hij nu ook zo'n 163-165cm was. Vind dat flink voor een 1,5 jarige.
Wel nog steeds heel lief en een bloedmooi koppie erop, de rest was een beetje uit verhouding, maar dat komt wel weer goed :D

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 21:55

Leuk om weer wat te horen van iedereen!
@ Landra, is ie al echt zo groot???? Dan word ie dalijk over de 1.80!
Hij heeft wel exact hetzelfde hoofd en blik als de mijne. Dat hele lieve!
Is hij eigenlijk nog hengst?

Exclusive blijft hengst totdat het niet meer kan. Hoop dat hij knap genoeg word voor de hengstenkeuring.
Zo niet dan is het ook goed, en mag hij lekker dressuurtopper worden.

Ben benieuwd hoe Zjengis Khan zelf blijft presteren onder een nieuwe ruiter..

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:10

Eindelijk wat foto;s, geen bijzondere maar wel leuk
Afbeelding
even bij het hek koekeloeren.. grote vent he..
Afbeelding
drafje, gangwerk van paps...
Afbeelding
even poseren, en in de handen bijten van vrouwtje...
Afbeelding
en natuurlijk met vrouwtje op de foto.. wat een joekel al he..
het is nog een schatje maar ja, alleen op de weide in de zomer vind ik
jammer voor hem, aangezien ik toch geen fokambities heb, wordt deze
mooie jongen gecastereerd over een paar weken..

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:12

dubbelpost

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:45

Hoe is het nu met de tweejarige ZK's? Al op de wei? Onze grote man groeit nog steeds gestaag!

Weet iemand hoe het met de prestaties van ZK zelf is? Hoor en lees weinig over hem..