Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:54

grappig Lon dat je op tv komt! Kun je het niet door iemand laten opnemen ofzo? Dan kun je tenminste zelf ook nog het resultaat zien.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:57

Meld me ook even :)
Mijn Don Schufro x Weltmeyer is maandag goedgekeurd! Ben heel erg benieuwd hoe die is :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:01

leuk nog een weltmeyer! Laat je snel foto's zien? Ben benieuwd!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:23

Lon83 schreef:
Ai, klinkt als een lelijke valpartij! Fijn dat het nu weer beter gaat. Mooi weer in de spieren werken en dan weer door :) Mooi paardje heb je trouwens!

Duncan en ik hebben maandag ons tv-debuut. Het is dan wel op OogTV (groningen) en met 8 andere paarden, maar toch... :D Het was voor een item over buitensporten ofzo, dus we gingen een buitenrit maken. Vooral veel wachten en stilstaan. Duncan heeft wel nieuwe trucjes ontdekt: Zweepje vastpakken, zelfs je eigen beugels vastpakken en heeeeel veel zoenen met andere paarden... Helemaal trots op knollie, maandag op tv! (jammer dat ik dan net op vakantie ben...)

Sorry dat ik hier zomaar binnen kom vallen maar is dat Duncan uit Oirschot?
Zo ja, hoe gaat het met hem?

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:19

Ja!! Ik stuur je even een PB :)

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:56

Jippie het is gelukt! Hierbij onze Londonderry x Weltmeyer x Romanus.....het heeft wat pagina's bokt geduurt in dit topic :+
2 jaar oud, 1.65m. Een hele grote baby! Ze is heel nieuwsgierig maar vind alles ook nog wel een beetje eng... beetje een watje!

Zie wel gelijkenis met de paarden voorgesteld in dit topic! Heel erg leuk!
Het valt me wel op dat ze allemaal maat hebben en allure!

Mensen met goede fokresultaten (of juist niet?) met deze combi, ik wil haar laten dekken volgend jaar, dus suggesties zijn welkom!
Zit te denken aan namen zoals Hotline, Sandro Hit, Gribaldi of Krack C? Maar moet eerlijk zeggen dat ik me nog niet echt verdiept heb in de materie... :+
maar ben dus wel nieuwsgierig naar fokprodukten uit de Londonderry x Weltmeyer! Moet wel hengst zijn voor Hannover goedgekeurd ivm papier.
(vergeten te vermelden: doe maar via pb! liefst met foto! want dit topic gaat niet over fokken uiteraard... :o )

Afbeelding
Afbeelding
[img][http://www.kleinwittenquarterhorses.nl/upload/S3108.jpg/img]

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:59

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:25

Ziet er goed uit Trudy! Leuk filmpje.

Verbeteren?
Meer lengte in het voorbeen, zeker niet groter, wat meer massa in de achterhand wellicht, maar ze is nog jong dus zal nog veranderen. Liefst geen vos. Maar goed, ik zie wel weer beeldschone veulens van Quarterback dus dan twijfel ik wel weer..hihi.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:18

Cooks: een echt weltmeyer type zo te zien. Leuk om te zien! Maat heeft de mijne voldoende. Iedereen denkt altijd dat hij groter is. Maar dat komt denk ik ook omdat hij best wat body heeft. En dat zie ik in de jouwe ook terug. Wil je er straks mee de sport in of wordt ze fokmerrie (of beide natuurlijk)?

Trudy: leuk filmpje! Ziet er uit als een keurige proef. Ze mag alleen nog wat stiller worden in de aanleuning met name in draf. Hoeveel punten had je gereden? Neem aan dikke winst, want er gaat echt weinig fout.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:29

199, voor het L2 debuut met mijn bijrijdster.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:29

Tweede proefje staat nog niet online, en was goed voor 202.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:30

Netjes hoor!

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:57

@sussie85: ik wil volgend jaar met haar naar de keuring en haar zadelmak maken en dan dekken en weer de wei in. Ik wil haar pas echt gaan rijden in 2012. Tenminste dat is het plan voor nu!

Ja het zijn allemaal beetje dezelfde types vind ik ook! Weltmeyer stempelt behoorlijk. Swing heeft wel het "fladderige" van Londonderry lijkt me (veel bloed)

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:32

Cooks: Dat is idd een echte Weltmeyer! Mooie merrie!

Eindelijk maar toch dan een paar rijfoto's van mijn Weltmeyer (x Hill Hawk XX x Duden I).
Nu 3 jaar en dus drachtig van de jonge Belstaff (Brentano II x De niro).
De bedoeling is dat ze komend najaar een Zuchtstutprufung gaat lopen en dan ook direct in het stamboek opgenomen gaat worden.

Afbeelding
Doe jij daar???

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Soms is het concept buitenbeen/buitenteugel op de volte nog even zoek, dus moest hier even ingrijpen met de binnenteugel... :o

Afbeelding

Daarna was de batterij op, dus van rechtsom geen foto's.

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:42

@hananya: je paard kon echt wel familie van Swing zijn. lijkt er veel op! En ook Weltmeyer x volbloed gefokt, mooi hoor! doet het ook goed zo te zien! Ga de hengst die je hebt gebruikt eens bekijken!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:04

Hananya: leuk dat je jouw weltmeyer nu ook onder het zadel hebt! Wat houdt zo'n zuchtstutprufung in?

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:22

Sussie85 schreef:
Hananya: leuk dat je jouw weltmeyer nu ook onder het zadel hebt! Wat houdt zo'n zuchtstutprufung in?

Dat is te vergelijken met een soort Ibop proef.
Ze moeten vrijbewegen/ vrijspringen. En stap/draf/galop onder het zadel laten zien. Ook gaat er tot slot nog even kort een gastruiter op zitten die test op de Rittigkeit.
Die van ons wordt daarna dan dus ook nog op exterieur beoordeeld voor stamboekopname.
Lang dagje...

Cooks: ja ze lijken wel op elkaar hè?!
Belstaff staat trouwens bij Böckmann dit seizoen, maar is gekocht door Andreas Helgstrand dus zal wel gaan verhuizen dit najaar...

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:27

oke bedankt, weer wat geleerd! Best zwaar voor een driejarige. Zou alleen als je haar voorsteld onder het zadel proberen haar hoofdhalshouding iets meer horizontaal (liefst nog iets hoger) te krijgen. Hij loopt nu in de typische Weltmeyer-duikboot houding. En dat zien ze niet zo graag.

(gewoon een tip hoor. Ik hoop niet dat je het vervelend vind)

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:35

Die van mij loopt idd ook vaak zo lekker duikboot!
Moet ik hard voor werken om dr wat boven in te krijgen.
Nu start ik nog maar L1, dus hoeft dat nog niet zo, maar toch.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:37

Sussie85 schreef:
oke bedankt, weer wat geleerd! Best zwaar voor een driejarige. Zou alleen als je haar voorsteld onder het zadel proberen haar hoofdhalshouding iets meer horizontaal (liefst nog iets hoger) te krijgen. Hij loopt nu in de typische Weltmeyer-duikboot houding. En dat zien ze niet zo graag.

(gewoon een tip hoor. Ik hoop niet dat je het vervelend vind)

Komt wel goed met deze!
Ze kan gigantisch aantreden van achteren en een speedbootje nadoen. :D

Voor nu echter vooral bezig met lekker vwnw, op de eigen benen en los over de rug. Anders gaat het allemaal veels te snel vrees ik...

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:39

Goed zo Hananya!
Heerlijk toch als ze het zo lekker makkelijk oppakken!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:41

Dat is zeker ook het belangrijkst: lekker op eigen benen en los door haar lichaam. Fijn dat je haar ook al uit deze houding kunt rijden.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:46

Trudy_dJ schreef:
Goed zo Hananya!
Heerlijk toch als ze het zo lekker makkelijk oppakken!

Dat is idd heel fijn, maar ben dan ook wel heel blij dat ze drachtig is. Dan kan ze volgend jaar nog lekker een jaartje in de wei.
Dit is echt een paard dat heel veel aanbiedt (mijn 6-jarige Jazz heeft bijv. nog lang niet zoveel balans en tact als deze), maar waar je dus ook heel snel veels te veel van vraagt...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:29

Hellow,

Leuke merrie Hananya, ze kwam me bekend voor, en heb even gespiekt. :D
Ik heb haar half zus wel eens op wedstrijden gezien, Ashley Hill Satt. :j zelfde moeder vader is dan Jazz.

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:12

@hananya heel verstandig dat je zuinig op haar bent! mooie merrie die veel in haar mars heeft maar ze is nog jeugdig en dan zeker met het karakter wat je omschrijft, vraag je snel te veel!
Ben erg beneiuwd hoe ze het gaat doen op de keuring! ga jullie even "volgen.." ;-)