Nakomelingen van Corland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pr_BillyBoy

Re: Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 00:01

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:55

Dieketje: wel super dat je zo'n leuk leerpaard nog aan haar hebt :D

BillyBoy: wat een prachtig paard zeg :D Ik hoop dat die van mij ook zo gaat springen :p

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 00:38

thanks! :D ik hoop het ook voor je ben erg benieuwt :)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:28

Leuk zeg Billyboy! :) Mooi merrie ook!

Ik had zaterdag nog 1 parcoursje gesprongen! Had jammer genoeg 1 balkje. Anders was ik nog 4e geweest want had 51 voor stijl! :D Zaterdag nog een cross en dan gaan we weer echt springen! Nog 1 wp en dan mag ik L.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:27

nettjes hoor margriet!! :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:49

Super Margriet :D Bij mij ging het dit weekend iets minder.. super kleine inrijbak (formaat van een longeerruimte) daar moesten we met heel wat man inspringen.. Dus zani was behoorlijk gespannen waardoor ze veel te hard ging in het parcours.. Resultaat 3 balkjes.. Verder was ze wel braaf!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:54

Les en trainen van de week gingen wel weer super :D Ze was echt heerlijk ontspannen en lekker los :D
Hoe ishet bij jullie?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:06

sha-ron: mooi dat ze verder braaf was, jammer van de balkjes!

Hier ging het trainen van de week ook goed, in de regen en storm.... ;) rotweer!
Zondag hebben we weer wedstrijd :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:58

Waar heb je wedstrijd? succes alvast!
Ik heb volgende week vrijdag weer :D

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:14

bij mij gaat ook heel goed met rijden :D
ze krijgt ook al een behoorlijke buik O:) moet volgend jaar al vroeg veulenen ik dacht maart/april dus das al mooi te zien O:)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:36

Oooh super :D Waarvan was ze ook alweer gedekt? :o (volgens mij had je het al gezegd maar ff vergeteN)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:43

door bodinus
omdat het een keurmerrie is wou de hengstenhouder dat zo graag en in overleg dat hij het veulen koopt als het een hengst is voor de hengstenkeuring ;)
omdat de merrie zo'n mooi papier heeft en ook hele goede veulens fokt :)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:41

oeh gaaf :D
Hoe gaat zo'n keuring in zijn werk? Of een ibop? Zou je me dat is willen sturen? Heb wel is opgezocht maar snap het niet helemaal.. Wilde namelijk kijken of Zani er ook in aanmerking voor zou kunnen komen..
Sportpredikaat krijgen ze geloof ik als ze allen in het L lopen toch?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:51

Sha_r0n schreef:
Waar heb je wedstrijd? succes alvast!
Ik heb volgende week vrijdag weer :D

In zeijen, vlak bij ons.

Dieketje: leuk zeg :D ben benieuwd!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:36

Sha_r0n schreef:
oeh gaaf :D
Hoe gaat zo'n keuring in zijn werk? Of een ibop? Zou je me dat is willen sturen? Heb wel is opgezocht maar snap het niet helemaal.. Wilde namelijk kijken of Zani er ook in aanmerking voor zou kunnen komen..
Sportpredikaat krijgen ze geloof ik als ze allen in het L lopen toch?

je hebt een PB ;)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:37

ik ben ook heel benieuwd het liefst neem ik alvast een kijkje aan de binnenkant O:)
hoop dat het een donkere word we hebben alleen nog maar schimmels van haar en een donkere is ook wel leuk O:)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:27

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:17

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 01:56

wat is daarmee dan? :=

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:02

eerder waren die mensen ook een vakantie adres voor huisdieren en toen hadden ze de paarden (maar weinig) puur
hobbymatig en toen brachten we mijn hond daar een paar keer voor een weekje als wij op vakantie gingen en toen kwam ik daar dus altijd voor de paarden..
maar ik was toen verlieft op een veulen (inmiddels is zij ook verkocht en is ze 8 jaartjes) maar 8 jaar lang al ben/ was ik verlieft op haar en kwam ik af en toe kijken bij haar wei.
Ik had mijn eigen schimmeltje (corland) al, en ik mocht dat paardje niet van mijn ouders,
maar ik heb haar als veulen in mijn hart gesloten en daar zal ze altijd blijven. (naam is ook toepasselijk.. Valentine <3 )

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:32

ik heb vandaag weer les gehad met me merrie :D
wat een heerlijk dier is het ook O:)
we hadden namelijk het weekend spiegels in de bak gekregen en die kende ze dus nog niet O:)
en ik rij er op af en ze staat daar zo te kijken echt zo verrast van dat ben ik :P
terwijl de andere paarden allemaal op de loop gingen (dressuurknollen)
heerlijk zo'n relaxt diertje :D
hoe gaat het bij jullie?? :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:33

Oeeeehh fijn dieketje :D

Met de mijne gaat het ook super! Gister op les sprong en liep ze heerlijk.. lekker los :D Morgen weer les en dan vrijdag wedstrijd in Luttenberg :D

Lotte: weet je waar Valentine is gebleven?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:38

Sha_r0n schreef:
Oeeeehh fijn dieketje :D

Met de mijne gaat het ook super! Gister op les sprong en liep ze heerlijk.. lekker los :D Morgen weer les en dan vrijdag wedstrijd in Luttenberg :D

Lotte: weet je waar Valentine is gebleven?

nee.. jammer genoeg niet :'(
Vond het erg jammer! Had haar heel graag willen hebben..

In totaal heb ik 3 echte klikken gehad met paarden en alle 3 onbereikbaar.
de 1e, valentine, nu 7 jaar geleden. vervolgens de 2e, eentje op de manege waar ik nu nog rij, ik zag haar en ze stal mijn hart.
Ze was een prive paard van de eigenaren van de manege (fokmerrie, toen 5 en drachtig van haar 2e veulen), maar toen zeiden de eigenaren
opeens dat ik er op mocht rijden. Toen reed ik (als enige) haar meerdere keren per week. Alsof mijn droom in vervulling ging en toen ik een
eigen paard mocht, wilde ik haar echt heel graag!! Maar mijn ouders en de manege eigenaren zeiden dat ze geen goed sportpaard was dus niets
was voor mij. Nu loopt ze volop in manege lessen en is ze en manege paard. Daar baal ik mega erg van. Ze had de meest fantastische draf, ook echt
mega groot. Ook sprong ze toen ze 6 maanden drachtig was, maar al een mega ronde ton, nog makkelijk 1,10m hoge hindernissen. Ze had hele diep bruine ogen
en ik had haar leren buigen en sowieso, ze was mijn paard voor mijn gevoel. En ik had dekjes voor haar gekocht e.d. en toen brak mijn droom toen ik voor het eerst
zag dat door gezeur van andere mensen op de manege, ze mee liep in een les, met iemand anders. De andere hadden het oneerlijk gevonden dat ik haar alleen reed,
dus wilde ook op haar rijden omdat ik altijd zei hoe geweldig ze was. Dus voor mijn gevoel is het toch een beetje mijn schuld dat ze in de les loopt, maar in ieder geval,
dat was mijn 2e klik. In middels mijn eigen corlandje gekregen. Geweldig paard, maar echt geen liefde op het eerste gezicht. Ik ben heel blij met hem, kan alles doen met
hem, maar ik moet zeggen dat het niet altijd gaat (dressuurmatig) zonder slag of stoot. Maar goed... na een jaar ging ik werken op een stoetterij en werd ik verlieft op
het 3e paard (ook mijn 3e en tot nu toe laatste klik met een paard, ongeveer 2 jaar geleden). Dit keer een ruin, roodbruin, zwarte manen en staart, een hele lange dikke voorpluk, klein wit kolletje, verder lange zwarte benen, en ruim 1,90m hoog. toen 4/5 jaar, een Clinton x Laveletto. Ze dachten allemaal dat dit de combinatie zou zijn
voor een mega springpaard, ook gezien zijn lange benen, maar daarentegen wilde hij niet springen, maar super dressuur (al was hij wat slap), makkelijk te rijden, en super
karakter! Echt, je liep lans zijn raampje en aaide hem, dan duwde hij zijn hoofd tegen je buik aan en kon je je armen helemaal over zijn mega hoofd slaan en bleef hij staan waar hij stond. Uiteindelijk zei de stal, daar hebben we niets aan, geen springpaard, geen echt dressuurpaard, dus we ermee. Hij is toen verkocht aan een handelaar in Saudi-Arabië dus die was ook voorgoed weg. Nu nog steeds mis ik hem en die merrie waar ik de 2e klik mee had, die zie ik elke dag weer in manege lessen, zo'n 3 uur per dag. Waar aan gerukt en geplukt wordt, getrapt, geslagen en al dat. Ze is namelijk niet altijd de makkelijkste en met onwetende ruiters krijg je dit soms.. maar dat vind ik echt jammer!

Trouwens, in mijn verhaal lijkt misschien of ik mijn corlandje helemaal niet wilde, maar dat is niet zo! Ik heb hier wel eens gezegt hoe ik hem tegen ben gekomen, dus dat was wel grappig, maar mijn vader was gek op hem. Verder zag ik hem als een paard die nooit binnen mijn bereik zou zijn, en op een 1 of andere manier viel hij niet bij paarden die ik elke dag een knuffel gaf en ook niet bij de paarden die ik lief had. Ik hou van alle paarden, maar niet gericht van hem. Hij was een bijter, hij was lastig met rijden en de ruiter die hem reed vond hem afschuwelijk. Toen ze mij aanboden of ik erop wilde, wilde ik dat natuurlijk, maar ik wist niet wanneer er een klik was en wanneer niet. Hij zou mijn eerste paard zijn, ik had verder niet mega veel ervaring (7 jaar, maar op manege paarden e.d. ) dus ik was al lang blij dat ik een paard kreeg, ongeacht welke. Dus liet mij een kans op een paard niet ontnemen en nam hem. Ik ben echt blij met hem! Hij is compleet veranderd sinds ik hem heb, echt een mega brave dul en ik kan alles met hem! Alleen is hij lastig om te rijden. Hij is echt heel sterk en wil niet met zijn neusje naar beneden. Dan trekt hij gewoon hard enzo.. nu rij ik hem met bepaalde dingen en train ik hard met hem en wil het wel, maar ik droomde van een paard die ik zonder ruzie kon laten lopen zoals ik hoopte, zwevend door de baan, maar dat is niet altijd met mijn corlandje.. maar niet te min, ik ben mega blij met hem! En aangezien de paarden volgend jaar bij huis komen, dan mocht ik van mijn vader nog 1 a 2 paarden erbij dus dan kan er een leuk beestje bij die makkelijk te rijden is, maar even dit verhaal.. en echt waar, ik ben mega blij met mijn Wesseltje (corland!)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:26

Aaaah wel super dat je nu het wel goed kan vinden met WEssel :D Wat jammer zeg dat die merrie nu in die manegelessen loopt.. Als ik jou zo hoor had die het dan veel verder kunnen schoppen.. :n

Met Zani had ik wel een klik.. Ik was op slag verliefd.. zag haar op marktplaats en toen gingen we kijken.. Geweldig dier.. Ze gaf toen ik haar probeerde wel even een bokkesprong maar ach dat mag ze was 5.. die dagen daarna heb ik verliefd naar haar advertentie gekeken en toen we haar voor de 2e keer gingen rijden en bekijken hebben we haar gekocht.. Vind haar echt een topper :D Super lief karakter en wil echt voor je werken :D (ookal hebben we wel eerst even aan elkaar moeten wennen hoor := hahaha, ze is dan ook mijn 1e paard)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:13

Net terug van les.. paardje liep wel lekker.. alleen aan het einde als het hoger wordt ga ik twijfelen aan de afstand :n Deze les had ik wel 1 stop.. eigen fout.. in het lijntje reed ik niet voorwaarts in waardoor ik een stomme stop op de 2e had ;) haha.. Daarna liep ze weer top!

Filmpje 1 : Lekker relaxed een laag rondje springen

Filmpje 2: Een lijntje en driesprong rond L hoogte