Nakomelingen van Upper Class

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 08:52

elinee_ schreef:
Denk dat hij nu een maandje of 3 op stal is, hij staat er vanwege het herstel van zijn blesure geloof ik ;)

Ok jammer dat hij een blessure heeft. Hopen dat het goed gaat en dat hij terug komt in de sport.
Jammer genoeg dek hij heel weinig.
Ik vind dat hij zijn makkelijke karakter en exterieur goed door geeft.
Maar je moet wel een merrie hebben die weer haar beweging door geeft aan haar veulen.
Hij geeft wel een goed achterbeen gebruik door. Allen met bewegen voorbeen is vaak iets te vlak. (daar heb ik zelf geen problemen mee maar ja op de keuringen willen ze meer knie zien)

Sammie

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:39

Afgelopen jaar heeft hij helemaal niet gedekt. Zal komend jaar misschien weer worden dan.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 08:33

Hallo,

Kom even binnen vallen, ben opzoek naar een paardje, en ben een paar keer bij een Upper gaan kijken, en we gaan nu keuren.
Dus leuk om deze verhalen allemaal te lezen.
Goed karakter dus :-)

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:00

smurvaas schreef:
Hallo,

Kom even binnen vallen, ben opzoek naar een paardje, en ben een paar keer bij een Upper gaan kijken, en we gaan nu keuren.

Leuk nou hopen dat hij of zij goedgekeurd wordt wat is de afstamming.
Ze hebben een goed karakter

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:40

smurvaas schreef:
Hallo,

Leuk hopen dat hij/zij goedgekeurd word ;)

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:43

Ik hoop t ook! Erg spannend allemaal,

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:20

En goedgekeurd?

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:03

Heb vandaag Elliot even opgezadeld.. haha.. zonder singel dat wel. Hij vond het helemaal niet spannend.. kon het zadel ook gewoon bewegen op zijn rug..beetje naar voren en terug.. Heb hem even aan de hand gestapt, maar geen reactie op het zadel... Heb het zadel er een paar keer op en af gedaan.. Volgende keer proberen met singel :D

Foto's van afgelopen week..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:19

leuk nou dat gaat wel lukken om hem zadelmak te maken
hij lijkt best veel zijn uiterlijk op zijn moeder.
Hoe groot is hij nu

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:09

splenius schreef:
Hoe groot is hij nu

Haha.. ja denk ook niet dat het zadelmak maken een probleem gaat worden.. Als ik mijn handen op zijn rug zet en ga springen (zonder druk te geven dan wel...) dan reageerd hij ook niet.. Hij is dan ook super relax in de omgang.. Scheelt natuurlijk ook dat hij veel in de hand is geweest. Ik haal hem nu zo'n 2 keer in de week uit de koppel.. Hij staat niet zo hoog in rang.. dus hij krijgt soms op zijn donder als ik hem terug zet in de koppel..

Heb hem vorige week gemeten en toen was hij 1.58m bij 21 maanden ongeveer. Gemiddelde hoogte dus..

Nog maar een paar maanden en dan gaan ze alweer de wei op.. Gaat zo snel! Sowieso gek dat hij alweer bijna 2 jaar is! Heb mijn plan voor volgend jaar al klaar liggen..haha.. Wil er in het voorjaar van 2012 op kunnen zitten en een beetje longeren.. Maar dan ook alleen maar gewoon er op kunnen zitten.. dan gaat hij nog lekker een seizoen de wei in.. en in het najaar van 2012 zet ik hem in training.. Lekker alles rustig aan.. Denk ook wel dat hij extra tijd nodig heeft qua ontwikkeling..

Hoe gaat het met die van jou?

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:28

Clouwdy schreef:
splenius schreef:
Hoe groot is hij nu

Haha.. ja denk ook niet dat het zadelmak maken een probleem gaat worden.. Als ik mijn handen op zijn rug zet en ga springen (zonder druk te geven dan wel...) dan reageerd hij ook niet.. Hij is dan ook super relax in de omgang.. Scheelt natuurlijk ook dat hij veel in de hand is geweest. Ik haal hem nu zo'n 2 keer in de week uit de koppel.. Hij staat niet zo hoog in rang.. dus hij krijgt soms op zijn donder als ik hem terug zet in de koppel..

Heb hem vorige week gemeten en toen was hij 1.58m bij 21 maanden ongeveer. Gemiddelde hoogte dus..

Nog maar een paar maanden en dan gaan ze alweer de wei op.. Gaat zo snel! Sowieso gek dat hij alweer bijna 2 jaar is! Heb mijn plan voor volgend jaar al klaar liggen..haha.. Wil er in het voorjaar van 2012 op kunnen zitten en een beetje longeren.. Maar dan ook alleen maar gewoon er op kunnen zitten.. dan gaat hij nog lekker een seizoen de wei in.. en in het najaar van 2012 zet ik hem in training.. Lekker alles rustig aan.. Denk ook wel dat hij extra tijd nodig heeft qua ontwikkeling..

Hoe gaat het met die van jou?

Met de mijne gaat het goed.
Ze heeft nu 3 maanden vrij en staat lekker in het land overdag.
Ze is ook dit moment aan het groeien en tanden wisselen dus vond het een mooi moment om haar vrij te geven.
Kan ze ff lekker paard zijn ze is pas 3.5 jaar oud en nu goed gereden en kent alles *\o/*
Waarschijnlijk laat ik haar ook dit jaar dekken }:0

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:54

splenius schreef:
Ze is ook dit moment aan het groeien en tanden wisselen dus vond het een mooi moment om haar vrij te geven.
Kan ze ff lekker paard zijn ze is pas 3.5 jaar oud en nu goed gereden en kent alles *\o/*

Fijn dat het allemaal goed gaat! Ik zag laatst je foto nog voorbij komen in het topic van Zwetsloot.. Ik dacht.. he dat lijkt wel een Upper.. hahahaa... toen zag ik dat het jouw paard was :D

Wat leuk dat je haar laat dekken.. Weet je al door welke hengst?

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:33

Clouwdy schreef:
splenius schreef:

Fijn dat het allemaal goed gaat! Ik zag laatst je foto nog voorbij komen in het topic van Zwetsloot.. Ik dacht.. he dat lijkt wel een Upper.. hahahaa... toen zag ik dat het jouw paard was :D

Wat leuk dat je haar laat dekken.. Weet je al door welke hengst?

waarschijnlijk met Ampere of Tuschinski

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:53

Met Tuschinki houd je geen paard over.

pielepataan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:56

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:46

Sammie schreef:
Met Tuschinki houd je geen paard over.

Het gaat Ampere worden (nu kan ik hem nog gebruiken voordat hij naar amerika gaat)
Hij staat nu nog in zweden

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:18

Met goedkeuring van een moderator post ik weer wat in dit topic :D

Mijn upperclassje is woensdag vanuit de opfok naar huis gekomen, hij moet even 100kilo aankomen en wat van modder worden ontdaan maar verder gaat het geod met hem. Hij is alleen echt enorm hengst als er maar iets voorbij komt begint hij te brullen en laat hij zichzelf zien. Hij is natuurlijk nooit echt in handen geweest maar ik heb het idee dat zijn karakter wel oke is, hij liep zo de trailer in en ik kan een halster omdoen, borstelen, staart wassen in een emmer ;) ben dus erg tevreden ... hij lijkt heel zachtaardig naar mensen toe .. herkennen jullie dit ? ? Ik wil hem nu wat mak maken en dan over twee maanden laten castreren en dan nog lekker wat maandjes het land op en dan is het zover .. zadelmak maken , hij is dan 3,5jaar en dat lijkt me voor hem wel een juiste leeftijd :+ Hoe gaat het met jullie upperclassjes ? ?

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:35

lemon71 schreef:
Met goedkeuring van een moderator post ik weer wat in dit topic :D

Mijn upperclassje is woensdag vanuit de opfok naar huis gekomen, hij moet even 100kilo aankomen en wat van modder worden ontdaan maar verder gaat het geod met hem. Hij is alleen echt enorm hengst als er maar iets voorbij komt begint hij te brullen en laat hij zichzelf zien. Hij is natuurlijk nooit echt in handen geweest maar ik heb het idee dat zijn karakter wel oke is, hij liep zo de trailer in en ik kan een halster omdoen, borstelen, staart wassen in een emmer ;) ben dus erg tevreden ... hij lijkt heel zachtaardig naar mensen toe .. herkennen jullie dit ? ? Ik wil hem nu wat mak maken en dan over twee maanden laten castreren en dan nog lekker wat maandjes het land op en dan is het zover .. zadelmak maken , hij is dan 3,5jaar en dat lijkt me voor hem wel een juiste leeftijd :+ Hoe gaat het met jullie upperclassjes ? ?

Ik herken het zeker dat zachtaardige :D Noem hem soms ook een kneusje.. := Nee ben er blij mee.. super relax in de omgang.. geen drama's.. en heel leergierig. Vind dat je al heel tevreden kan zijn met wat je al met hem hebt kunnen doen! Heb je foto's? We zijn natuurlijk altijd benieuwd hoe hij er uit ziet :D

Met die van mij gaat het goed! Vind het wel weer lekker dat ze bijna het land weer op gaan. De zomer mag komen!!

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:54

@ Clouwdy, heel fijn om te lezen dat het waarschijnlijk dus toch een echt karakter trekje van upperclass is ... het zachtaardige , ik ben ook heel blij dat hij alles makkelijk toe laat alleen het uit zijn stal halen is moeilijk omdat hij gewoon erg hengst is ... op stal kan ik alles met hem doen maar als hij eruit is dan wil hij zich graag laten zien en ik vind dat nog een beetje eng ik moet daar echt even mee om leren gaan !
Ik heb nog wel een oude foto van hem maar daar lijkt hij nu niet echt meer op, helaas is hij een stuk minder knap maar ik hoop dat dat weer bij trekt :o hij is nu tegen het zwarte aan maar misschien is dat de wintervacht maar ik zal de foto toch plaatsen, misschien heb je hem al gezien want ik heb hem ooit wel eens geplaatst op dit topic . (ik probeer dit weekend nieuwe foto's te maken) Weet jij iets van de grootte van de nakomelingen of is dat bij ieder paard anders (dat denk ik haast wel) Mijn upperclassje is nu zo rond de 1m60 ... denk jij dat daar nog wat bij gaat komen ? ?
Ben uiteraard ook heel benieuwd naar jouw upperclassje ... foto ? ? ? En, net wat je schrijft ... laat de zomer maar komen ik kan niet wachtten totdat hij het land op kan lekker aansterken en nog even genieten van zijn vrijheid

Afbeelding

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:15

lemon71 schreef:
@ Clouwdy, heel fijn om te lezen dat het waarschijnlijk dus toch een echt karakter trekje van upperclass is ... het zachtaardige , ik ben ook heel blij dat hij alles makkelijk toe laat alleen het uit zijn stal halen is moeilijk omdat hij gewoon erg hengst is ... op stal kan ik alles met hem doen maar als hij eruit is dan wil hij zich graag laten zien en ik vind dat nog een beetje eng ik moet daar echt even mee om leren gaan !
Ik heb nog wel een oude foto van hem maar daar lijkt hij nu niet echt meer op, helaas is hij een stuk minder knap maar ik hoop dat dat weer bij trekt :o hij is nu tegen het zwarte aan maar misschien is dat de wintervacht maar ik zal de foto toch plaatsen, misschien heb je hem al gezien want ik heb hem ooit wel eens geplaatst op dit topic . (ik probeer dit weekend nieuwe foto's te maken) Weet jij iets van de grootte van de nakomelingen of is dat bij ieder paard anders (dat denk ik haast wel) Mijn upperclassje is nu zo rond de 1m60 ... denk jij dat daar nog wat bij gaat komen ? ?
Ben uiteraard ook heel benieuwd naar jouw upperclassje ... foto ? ? ? En, net wat je schrijft ... laat de zomer maar komen ik kan niet wachtten totdat hij het land op kan lekker aansterken en nog even genieten van zijn vrijheid

Afbeelding

Als je hem er een paar keer uit hebt gehaald zal het steeds makkelijker gaan. Een paard uit de koppel van Elliot was ook een beetje baldadig.. maar nu hij er een paar keer uit is gehaald wordt hij al een stuk rustiger.. Hij moet er ook aan wennen dat hij moet luisteren en niet zomaar zijn eigen gang kan gaan.. Jij bent degene die de grenzen aan moet geven..dan snapt hij het snel genoeg..

Ik ga die van mij morgen weer opmeter.. denk dat hij rond de 1.60 zal zijn.. en hij wordt eind volgende maand 2 jaar.. Ik lees dat er veel grote Uppers zijn en ook wat kleinere.. Volgens mij fokt Upper over het algemeen redelijk groot.. Denk dat die van mij circa 1.65 zal worden.. Vind dat groot zat!

Ik heb jouw paard inderdaad eerder gezien.. was benieuwd hoe hij er nu uit ziet.. en dat zal vast net zo knap zijn!! Een paar berichten hierboven staan foto's van die van mij.. van 17 januari.. ga snel weer nieuwe foto's maken.. en dan zal ik ze hier plaatsten.. denk dat het morgen wel moet lukken als hij met de koppel buiten loopt.. Elliot is nu ook erg donker.. maar zijn hoofd wordt weer lichter van kleur.. net een toverbal :D Winter is hij donkerder dan in de zomer..

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:25

@ Clouwdy, ik heb ff bij je foto's gekeken en die van mij heeft nu precies dezelfde kleur als die van jou ;-) Ik hoop eigenlijk niet dat hij nog heel veel groter word, hij is nu zo rond de 1.60m en ik vind 1.65m groot genoeg hahahahahah Ik ben wel jaloers hoor als ik zie hoe lekker ze daar in een koppetje buiten spelen die van mij kan dat pas van de zomer weer maar gelukkig is dat al bijna zover ... dus even twee maanden afzien voor hem en dan staat hem ook nog een castratie te wachtten ochhhhhhh arm dier :+
Mijn paardje is nu echt even niet zo knap hoor hahahahah hij is echt een beetje uit proporties beetje mager en wat slungelig maar ik zal van het weekend wel foto's maken. Ik haal hem er wel elke dag uit maar vind het toch een beetje eng ... gelukkig heb ik wel iemand die totaal niet onder de indruk van hem is en die doet hem voor mij aan de longe zodat hij toch even kan rennen .. loslaten in de bak of paddock kan helaas nog niet ik denk echt dat hij zo over het hek springt maar ... alles op zijn tijd .. toch ? ?

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:36

Nog een paar maanden en die van jou rent ook weer lekker met zijn vrienden door de wei... Kan hij nu mooi even bijkomen en aankomen.. Je zal zien dat hij over een week al een stuk rustiger is ;) Anders zet je hem een keer in de paddock als hij is uitgerent aan de longe? Dan is hij misschien minder druk?

Wat je zegt... alles op z'n tijd.. en je zal zien hoe snel dat gaat :)

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:38

@ Clouwdy ... thanx voor je positieve woorden :D

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:06

De kleine man is officieel een paard :D hij is 1.60m!! Foto's moet ik nog gaan maken.. hopelijk dat het dit weekend mooi weer is!

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:43

1.60m dan is hij al aardig op hoogte en zullen er nog wel wat cm bij komen , ben heel benieuwd naar de foto's , met mijn mannetje gaat het ook de goede kant op hij is nu een heel stuk rustiger maar nog steeds veel te veel hengst naar mijn zin , als hij wat aangekomen is word hij direct gecastreerd en dan nog lekker wat maanden de wei op maar dit had ik al verteld hahhahaha ik val in herhaling :D