Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:42

Welke sydneyveulentjes hebben dr nog meer zulke onwijs grote oren als die van ons Haha! t is n sydney x corland merrietje en dr moeder heeft ontzettend grote oren, maar zij heeft ook n stel raders op dr mooie koppie staan hihi

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:52

Hai PrinnieJ
Ik heb onderzoek laten uitvoeren door een laboratorisch centrum bij Pluto (vlak bij de maan en de zon)
In dat Laboratosch Centrum hebben ze mij verteld dat die grote oren bestemd zijn om NOG BETER te kunnen oriënteren op EN boven de sprong. Voor dressuurveulens zijn de grote oren bestemd voor de vliegende galopswissels. Die tijd komt Zooist heeeeeel snel tegemoed met Whatje!

Even zonder gekheid op een stokje:

VDL Sydney moet VRIJDAG 8 september Z Klassiek springen.
Dit houdt in dat Marcel en VDL Sydney om half 10 (09:30 uur) bij het hoofdterrein (HT) aan het losrijden zijn.

VRIJDAG........... Betere dag konden ze natuurlijk niet bedenken Boos! ! En TOCH ga ik kijken of ik het 1 en ander kan schuiven om daar aanwezig te zijn in Ermelo.

Wie gaan en KUNNEN ook vrijdag 8 september naar de ALLERBESTE en ALLERMOOISTE hengst van NEDERLAND kijken in Ermelo????

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:09

downhill, ik heb geen auto en ermelo is toch al snel 2 uur rijden bij mij vandaan Boos!
dus helaas zo ver kan ik niet gaan en ik moet die week ook naar school dus dat gaat niet lukken Huilen
maar als je foto's maakt kan ik niet wachten om ze te zien!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:13

Hoeveel foto's mag ik dan eigenlijk plaatsen van Sydney????
Zooist, weet jij dat?? Het is jou geopende topic..... Lachen

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:23

volgens mij mag je er hier gewoon zoveel plaatsen als je wil toch? (natuurlijk geen 50 ofzo, maar 20 mag toch wel?)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 22:45

Downhill schreef:
Hoeveel foto's mag ik dan eigenlijk plaatsen van Sydney????
Zooist, weet jij dat?? Het is jou geopende topic..... Lachen

Zoveel als jij maar wilt Haha!
Ik kan denk ik ook niet naar Ermelo komen.
Heb er weer even een paard bij om zadelmak te maken en zit inmiddels erg krap in mijn vrije dagen Huilen

marlijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:15

@downhill:

De vorige eigenaar had hem al ergens staan om hem in te rijden en toen we hem hadden gekocht had ons pap gezegt dat hij dat af mocht maken...

We zouden hem eigenlijk na een week of 2 thuis krijgen maar dat duurde allemaal langer en uiteindelijk gingen we hem dan toch op halen en hij reed er fftjes of en het was best aardig. Toen gingen wij naar huis en wilden fftjes in de bak gaan rijden maar ik kon er niet eens op gaan hangen of hij stond al op z'n achterbenen...

uiteindelijk zat ik dan toch, maar hij heeft mij een aantal keer eraf gegooid en uiteindelijk ben ik buiten de bak belandt met een hersenschudding. dus toen na een paar dagen weer geprobeerd met mijn instructeur erbij toen kon ik er best makkelijk op gaan zitten maar na een half rondje ging hij zo steil omhoog dat ik er achterover afviel...

dus toen wij die kerel gebeld en hij zou hem dan nog 2 weken door rijden en als het dan niet goed was moesten we geld bij betalen.. en we mochten tussendoor eigenlijk komen rijden maar toen belden hij mijn vader datdat niet kon want hij wou die verantwoordelijkheid niet, maar ons pap zei zo dat we dan op papier zouden zetten dat het ons paps risico was en dat vond hij toen goed.. maar paar dagen later belt hij op dat hij dat ook niet wou... Verward

Toen belden hij na een aantal dagen op van Het heeft geen nut meer kom hem maar ophalen...
wij de volgende morgen daar heen hem opgehaald en ons pap vroeg nog of hij er nog fftjes op wou rijden maar dat kon niet en zo, opeens reageerde hij super kortaf en wij dachten we zijn hier weg en komen nooit meer terug... pfff. en nu laten we hem door iemand die heel goed schijnt te zijn.. en over een week moesten we bellen en dan weten we meer en daar mochten we gerust komen rijden..

hier heb ik een beter gevoel bij..

sorry voor het lange verhaal maar ik kon het even niet korter uitleggen

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:35

@marlijnt:
gaat dat verhaal over een sydney??

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 13:36

@marlijnt, dat is echt een belachelijke toestand zeg.
Ik maak ook paarden zadelmak voor andere mensen en dan zorg ik echt wel dat ze goed afgeleverd worden. Het is toch een visitekaartje.
Het is wel zo dat de één wat meer tijd nodig heeft dan de ander, maar als een paard nog zo stijgert zou ik met de eigenaar afspreken om nog wat langer door te gaan en zeker de eigenaar regelmatig langs te laten komen.

Maar goed, veel mensen die zadelmak maken zien het als bron van inkomsten en maakt het niet uit hoe of wat het paard zich gedraagd.

Maar jouw verhaal vind ik echt niet kunnen, schandalig!

marlijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:12

ja dit verhaal gaat over een Sydney x Furore

Diegene is net een bedrijfje aan het opstarten en wij kennen de vorige eigenaar goed en die had dit ook allemaal meegekregen en brengt er zeker geen paard meer naartoe.. En in de paardenwereld moet je het toch vooral hebben van mond op mond reclame, volgens mij. ik hoop maar voor hem dat hij dit niet bij al te veel mensen flikt want dan zal hij zo zonder klanten zitten.

En als je het niet kunt oplossen ben dan gewoon eerlijk, mijn andere paard is ook niet de makkelijkste maar diegene die hem heeft proberen in te rijden gaf gewoon toe dat het niet lukte en daar hebben we nog steeds goede contacten mee en vindt het ook heel knap dat het mij uiteindelijk wel gelukt is. Naar zo'n mensen wil je ook wel vaker paarden brengen..

Ik denk overigens dat het meer aan die persoon ligt dan Wynion (het paard) hij was met het laatste keer op de trailer laden nou niet echt geduldig..

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:18

Hai marlijnt,
Wat een verhaal en wat een pech zeg !!! Niet alleen voor jullie maar ook voor het paardje! Sommige "ruiters" ZEGGEN dat ze iedere dag een half uurtje aan het werk zijn maar VELEN laten het jonge dier gewoon WEKEN op stal staan (zonder er aandacht aan te besteden, AL IS HET ALLEEN MAAR POETSEN) "omdat er belangrijkere" dingen te doen zijn. En jij maar betalen....... Wij kennen er ook een paar van dat soort mensen. Maar die hebben nu alleen nog maar "handelaren" als klanten. Als de tijd DAAR is dat het paard bijna opgehaald moet worden door de eigenaar (die HUN PAARD naar die ruiter heeft gebracht) gaan ze NOG SNEL EVEN het paard proberen zadelmak te maken. Die tijd ERVOOR ben je als eigenaar NIET welkom om te komen kijken hoe het beleren gaat VAN JOU EIGEN PAARD. WAAROM NIET???? Omdat ze nog geen donder met het paard hebben gedaan!!! NIETS!!! Ik vind het zo zielig voor die paarden. Ze worden uit de kudde getrokken en uit de vrijheid (het land dus) Dan moeten ze 6 weken op stal staan niets doen (stalondeugden liggen dan op de loer uit verveling omdat ze 3 jaar gewend zijn om te grazen en nu in een hok van 3 x 3 staan) EN OPEENS MOETEN DIE JONGE PAARDEN MAAR "GELIJK" ZADELMAK "ZIJN"......
DIEPTRIEST!

Nou zou ik mijn paarden al NOOIT naar een mannelijke RUITER brengen om zadelmak te maken. (oke 1 ken ik die is wel lief voor jonge paarden) Maar dat is persoonlijk.

Ik wens je heel veel succes met jullie paard en hopelijk hebben jullie hem nu wel bij een KUNDIGE ruiter staan die ook in het belang van het paard denkt!

Wil je ons AUB op de hoogte houden Marlijnt? Ook als je geen leuke dingen kunt vertellen? Dan kan je hier even lekker je verhaal kwijt, leuk of niet leuk, je bent altijd welkom met je verhaal!!! Ik hoop dat jullie ZO NSEL MOGELIJK een "band" met je paardje krijgen (veel poetsen en knuffelen marlijnt, dat schept echt een band met je paard).
Natuurlijk wil je je paard ook wel eens uit NIJD onder de hooiberg stoppen maar dat hoort erbij. Iedereen heeft wel eens slechte dagen met hun paard. En vergeet niet: DIT IS EEN JONG paard wat HOOGSTWAARSCHIJNLIJK zo onzeker is als de pest! (ook al komt je paard soms over als een DRAAK)
TOY TOY

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:35

Jammer dat je waarschijnlijk niet kan komen Zooist!

Hij heeft natuurlijk "fan's" zat maar van deze topic ben ik dus WAARSCHIJNLIJK de enige die gaat kijken in Ermelo (hoop dat ik kan schuiven met kantoor) Ik ga met de fokker van Brazil.

Maar dat betekent dat VDL Sydney een liedje voor mij gaat zingen:
Muziek! for your eyes onlyyy, ----- only for you..... Muziek!

En daar sta ik dan uiteraard: ............. Cheese! ...................

Ben berebenieuwd en uiteraard lanceer ik dan de foto's op mijn internetsite en hier op bokt.

marlijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:47

Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen, hij is enorm aanhankelijk in de wei hij komt altijd na je toe en kan je niet met rust laten. Het liefst gaat hij op mijn nek knabbelen maar dat vindt ik dan weer niet zo prettig...

Deze man waar hij nu is wel goed, mijn instructeur heeft goed contact met hem.. en weet dat hij je niet bedonderd.

bedankt voor de reactie's

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:46

nou ik ben erg nieuwschierig hoe het hem af gaat marlijnt... zou je ons op de hoogte willen houden?

marlijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:16

ik zal jullie op de hoogte houden maar ik weet maandag pas meer als we gaan kijken zal ik het fototoestel mee nemen..

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:25

oke super Haha!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 20:48

Gister is de hoefsmid geweest om de veulens (de meeste voor de 2e keer) te bekappen.
Zo ook mijn Sydney-veulen Brazil..... De eerste 3 hoeven gingen goed en stond hij erbij als een braaf 9 jarig paard die bekapt moest worden maar het 4e hoefje........... Toen had meneer zoiets van: Ik voel pijn. Het is een hoefje wat NET de overgang "veulenhoefje" naar "groter hoefje" is. Dus met zo'n knikje erin. Toen had Brazil maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om erbij te gaan LIGGEN.... Niet spartelen of stuiteren maar gewoon: door zijn benen zakken en erbij gaan liggen. Van dat hoefje kon ook niet veel afgeraspt worden. Dus al liggend is ie aan zijn laatste hoefje bekapt......
1 veulen was ECHT een DRAMA (v. Johnson) Die kreeg een "waas" voor zijn ogen en begint echt alle kanten op te stuiteren op dusdanige wijze dat er GEEN BEGINNEN aan was! Het veulen keek ook niet WAAR het tegenaan stuiterde. De hoefsmid Gerrit (doet ook de paarden bij Stal Roelofs) had er 2 man hulp bij. UIteindelijk is het bekappen wel gelukt maar het duurde wat langer dan normaal..........

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 20:55

En nog maar even om het topic te vullen over nakomelingen van Sydney: Eventjes terug is Brazil ook al op pad geweest met de trailer! Jaaaaa... Samen met mama want die moest naar de hengstenhouder om te kijken of ze echt drachtig was. Brazil moest mee naar binnen en ging maar vrolijk bij zo'n soort aanrecht kijken WAT er in de gootsteen te zien was. Niets lag er in de gootsteen en dus maar verder in die behandelkamer "speuren & ruiken" WIE er allemaal nog meer in die kamer was geweest......
De hengstenboer was klaar, Brazil krijgt volgend jaar een halfbroertje van Landlord (vdlstud) en als een nuchter kleutertje loopt Brazil weer achter mama aan de trailer in! Echt nog een kop erbij trekken van: ""gaan we weer naar huis? - Prima hoor""
Zijn 20 jarige moeder heeft VEEL wedstrijden gelopen en loopt de trailer op alsof ze haar stal inloopt. Die RUST geeft zij door aan Brazil. Gelukkig! En Brazil is weer een ervaring rijker!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 21:43

Dat is altijd fijn als ze een keertje meegeweest zijn op de trailer. Ik probeer dat ook altijd te doen met mijn veulens en mammie is ook altijd erg blij als de trailer er staat. Haar kids springer er gelukkig nu ook zo in!
Maar wel een leuk avontuur geweest voor Brazil!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:46

dat is inderdaad heel handig als de moeder ook braaf is! Onze Sydney is al in een grote paardenvrachtwagen geweest Haha!
Toen sprong hij van bovenaf helemaal naar beneden zonder kleerscheuren. Landlord is trouwens ook een hele mooie hengst Haha!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:26

NIEUWS NIEUWS NIEUWS!!!!!!
Sydney is 4de geworden in de 1.30 m. Op de drentsche kampioenschappen Haha!
voor meer info, zie de VDL Stud Site bij Nieuws

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:41

RZDlover, lees jij dit TOPIC wel goed????
VDL stud is nogal laat met hun nieuwsberichten........
Kijk maar een aantal berichten terug......... Bericht van Marcel persoonlijk.......

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:47

Dat is de reden waarvoor Sydney DOOR mag naar Ermelo.... Knipoog

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:57

woooppss sorry Bloos
maar goed, ik zat even in een trots moment hahaha Nagelbijten / Gniffelen

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:29

Vandaag over precies een week ga ik duimen dat Sydney met Marcel 1e wordt...........
En ik BEN aanwezig!!! Heb vrij van kantoor!