Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lieuwkje_90 schreef:Ik was er bij.. prachtig om te zien!
Ik keek er zelf met wat pijn in mijn hart naar.. helaas heb ik mijn jaarling van Kjento moeten laten inslapen.
Lieuwkje_90 schreef:Ik blijf hier volgen en meekijken naar jullie prachtige Kjento's. Wat geeft hij mooie paarden![]()
Ik had in september al even gemeld dat ik mijn Kjento helaas heb moeten laten inslapen.. hij liep op een gegeven moment niet goed. Omdat hij in de opfok liep hebben we dit even 2 weken aangekeken maar helaas werd het niet beter. We hebben hem daarna naar binnen gehaald en op foto gezet. Bij de eerste foto hadden we al meteen "prijs". Een grote cyste in zijn knie links achter. We hebben hem eerst nog 2 weken pijnstillers gegeven in de hoop dat hij niet mankte op de cyste zelf (DA dacht dat het ook van een klap van een ander paard kon zijn ofzo). Maar helaas werd het niet beter. De cyste was groot en zat ook helemaal onderaan. Hierdoor kwam er gewrichtsvocht in het bot en dat blijkt heel pijnlijk.
De enige optie om hem te redden zou een operatie geweest zijn (schroef erin plaatsen ed.). Maar de slaagkans was klein (omdat de cyste erg ongunstig gelegen was en zo groot was). Ik heb meerdere DA's en klinieken gecontacteerd en ik kreeg overal hetzelfde te horen..
Ik vond het echt verschrikkelijk maar ik heb hem laten gaan. Ik wou hem niet onnodig laten afzien.