Daily Diamond nakomelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 19:45

Vandaag met Mac naar het pinksterconcour geweest in de Beemster,
Mac was weer top braaf .. 2 x eerste ( van de 10 starts ) met 2 x 199 en er waren nog extra prijzen beschikbaar gesteld .. 1 weather beeta dekje gewonnen en een leuk pakket met 2 spelletjes een Bluetooth speaker en nog wat plakplaatjes van de Albert Heijn… en nog 2 waardebonnen van Relax Pets.. super verwend dus <3

magootie

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:32

Wauw wat goed! Lekker bezig zeg!! :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 23:02

Wat heerlijk Moniek! Gefeliciteerd!

Sorry, ik was even stil, had even wat zorg na en verkeerde keus qua pensionstal. Inmiddels alles weer zoals het moet en de merrie heel spontaan meegenomen voor dr L1 debuut. Was te merken dat ze nog maar heel weinig gezien heeft, maar de goede stukken waren ook echt goed. Waren voor proef 1 al meer dan doorweekt, maar daar geeft ze niks om. Twee mooie punten, dus heel blij

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 22:33

Noukie, wat vervelend die zorg .. hopelijk ben je nu op je plek.
Dat klinkt heel fijn jullie L1 debuut , en gelijk 2 punten .. netjes hoor +:)+

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:58

Hopelijk sta je nu op het juiste plek Noukie!
En netjes jullie L1 debuut!!

Parker gister weer eens ingevlochten. Heel paard is het dan met die knotten <3
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:59

Ja, paarden staan nu weer fijn en gezond! Ik elke dag wat langer in de auto, maar dat moet maar.

Parker is knap! Kriebelt wel zeker om met m aan de slag te gaan?

isa_parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:17

Parel heeft een flinke groeispurt gemaakt, wordt ook al een hele dame. Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 06:51

Ohh Parel is ook heel knap <3

Missvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:26

Wat een mooie berichten! Noukie wat fijn dat je nu een betere plek hebt gevonden. Blijft vaak een zoektocht. Wat een knappe Parel en ze oogt inderdaad mega op die foto. Ze lijkt een beetje rood klopt dat? Parker blijft ook altijd knap. Hij glimt ook zo heerlijk. Ik heb Red gisteren opgemeten en hij is nu 152 cm. Sinds een maand lekker (bijna) aan huis en in eigen beheer. Super fijn. Doet ook veel met zijn vertrouwen merk ik. Nu twee keer op het land bekapt en gaat steeds een stapje beter. Gisteren vier hoefjes rondom kunnen knippen dus dat was een goede score. Wij doen het om de drie weken dus zo is het meer een training. Af en toe bied ik ze iets aan om lekker mee te spelen, zoals je kunt zien op de foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 20:35

Parel en Red zien er goed uit!

Vandaag van Parker weer wat foto’s gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

isa_parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:50

Nog even betere foto’s gemaakt van mij en Parel. Zo gek met haar, ze wordt ineens mega volwassen en zo lief, mensgericht en relaxed. Heerlijk. Ze is nu 2 jaar en 2 maand. En al mooi rond de 1.65 dus prima maat. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 06:13

Super knap allebei <3

Ik krijg vandaag de bitfitter op stal , Mac doet z’n mond vrij snel open tijdens het rijden.
De tandarts is al geweest en wil nu gaan kijken of het aan het bit ligt .. zaterdag rijden we de regiokampioenschappen en hopelijk rij ik daar met een bit wat voor hem comfortabel is.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:14

Zo knap en zo herkenbaar DD allebei!

Moniek, heel benieuwd wat eruit komt! Is Mac ‘lastig’ in de mond verder? Mijne heeft wel een mening zeg maar en eerste wat de zadelmakmaker zei was ook dat ze topbraaf was, maar wel wat typisch kon reageren in de mond. Gaat nu prima hoor, maar het is niet een paard waar je een willekeurig bit in hangt en dan wel kan rijden.

En succes vast voor zaterdag!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:27

Noukie,
Nou hij heeft wel de neiging om me uit het zadel te trekken bij het eerste aandraven .. en dan zeker als hij de dag ervoor “vrij” heeft gehad ..
Verder doet hij bv als ik achterwaarts ga en ik zet hem stil dan doet hij z’n mond al open voor ik druk op m’n teugels neem :')
En tijdens het rijden zit hij ook vaak te rommelen , ohja en als ik het hoofdstel in doe dan drukt hij z’n tong tegen z’n lippen dan zie je een stukje tong aan de zijkant .. dus niet eruit maar een randje alsof z’n tong te groot is voor z’n mond .. snap je wat ik bedoel :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:41

Ja ik snap t denk ik, dat ie z’n tong breed maakt zeg maar? Geen grote problemen dus, maar snap wel dat je wil kijken of je t net fijner kan krijgen voor m.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:54

Super herkenbaar koppie hebben ze allebei! Met Prolinde gaat het ook goed. Ze is super rustig geworden en wil dolgraag werken. Tijdens het loswerken in de bak blijft ze mooi in een rondje om me heen lopen. Alleen in galop vind ze dat nog erg ingewikkeld.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:15

Leuk dat jullie allemaal daily’s uit de P jaargang hebben.

Hier komt de keuring steeds dichterbij. 2 weken nog. Ben heel benieuwd.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 05:30

Noukie schreef:
Ja ik snap t denk ik, dat ie z’n tong breed maakt zeg maar? Geen grote problemen dus, maar snap wel dat je wil kijken of je t net fijner kan krijgen voor m.

Ja klopt precies dat van die tong ,

Nou ze is geweest , wat een fijn mens :D ik kreeg echt het gevoel dat ze wist waar ze het over had ( dat verwacht je natuurlijk ook maar is in de praktijk weleens anders)
We lagen erg op 1 lijn, het eerste bit wat ze er in hing was een neue schule een dubbel gebroken met een klein tussen stukje , dit bit is gemaakt voor paarden die hun hoofd eruit trekken. Dit bit slaat op het moment dat ze dat doen op slot ( dan krijgt ie de werking van een stang ) en zodra ze weer “ normaal” lopen komt ie weer los.. ze zei dat je dit met de hand niet voor mekaar krijgt. Hij liep hier gelijk heel fijn op, nam het bit goed aan en ik had echt iets om achteraan te rijden.. heel fijn gevoel dus.
2e bit wat een dubbel gebroken wat zou voorkomen dat hij teveel zou gaan zakken .. hier had Mac geen boodschap aan en liep lekker in m’n hand te hangen :')
3e bit was een enkel gebroken, ook hier liep hij niet fijn op .. hield hem erg vast..
Dus het eerste bit is het geworden, helemaal blij mee .. koste was maar dan heb ik in mijn ogen ook echt wat .. hopelijk geeft het succes op de regio :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 07:08

Fijn dat het gelukt is! Grappig hè, dat paarden zelf zo kiezen wat werkt voor ze. Welke fitter had je?

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:02

Wat fijn dat ze je zo goed heeft kunnen helpen!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 06:05

Noukie schreef:
Fijn dat het gelukt is! Grappig hè, dat paarden zelf zo kiezen wat werkt voor ze. Welke fitter had je?

Linda Dorn.land als ik het goed zeg :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 20:09

Vandaag meegereden met Mac op de regiokampioenschappen in Oudkarspel.
Mac was weer super braaf, helaas in m’n 2e proef was Mac afgeleid door meisjes met rode wapperende hesjes die de protocollen kwamen ophalen .. daardoor was ik afgeleid en liet ik hem 2x uit de galop vallen .. we werden 4e en 8e heel jammer maar nu zijn we 1e of 2e reserve voor het NK ..

Hierbij de video’s :D

https://youtu.be/W5Zwdg__Tbs
https://youtu.be/33Z2Cn_A6zg

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 20:51

Oh wat zonde! Maar wie weet valt er nog iemand uit en zo lang zijn jullie nog niet bezig, dus ook gewoon goed gedaan!
Niet alles gekeken, maar eerste proef ziet er netjes uit, altijd dingen die je wss beter wil, maar keurig hoor.

Edit: oh wauw, in jouw regio kunnen mensen nog op gras en tussen hekjes rijden! Wat een verademing zeg

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:08

Noukie schreef:
Oh wat zonde! Maar wie weet valt er nog iemand uit en zo lang zijn jullie nog niet bezig, dus ook gewoon goed gedaan!
Niet alles gekeken, maar eerste proef ziet er netjes uit, altijd dingen die je wss beter wil, maar keurig hoor.

Edit: oh wauw, in jouw regio kunnen mensen nog op gras en tussen hekjes rijden! Wat een verademing zeg

Nou dat ging maar net hoor :') ik voelde me net een trekker met oplegger hahaha , voor m’n gevoel gingen we driftend door de bochten.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:59

Ziet er netjes uit!! Jammer dat je net niet door bent. Maar idd grote kans dat er iemand uitvalt en je alsnog mag!