Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:40

Dat zal dan inderdaad behoorlijk wennen zijn Sharkj, Prinsenstad is gróót :))

Fijn dat je op stal kunt blijven Moniek, lijkt me ook fijn om te weten dat ze niks met opzet hebben gedaan. Je hoort wel eens van die verhalen..

Jullie gaan allemaal ook lekker!

Onze zwemfoto's van gisteren *\o/* Ik krijg heel vaak de vraag of Baila haar lichaam nou zo groot is of haar hoofd zo klein, maar ze heeft gewoon een mini-hoofd (af en toe zelfs maat pony). Maar ze mag ook nog wel wat vet inruilen voor spieren, zijn we mee bezig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet haar manen nodig weer een keer doen, ze zijn veel te lang.. Ik durf niet.. :')

__PrinCes

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:45

Ziet er lekker verfrissend uit zeg!
Manen worden altijd zo lelijk he als je ze knipt :')
Die van mij heeft ook zo'n klein hoofd. Alles van mijn d pony past hij ook, is wel handig maar toen ik hem net had had ik alles in maat full aangeschaft, dat ging dus niet passen :')

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:08

Joysie, wat super leuk om te zien zeg , ze geniet er echt van .

Hahaha Princes, dan wil je de manen van Hudson helemaal niet zien, ik knip altijd de onderkantjes van de vlechtjes af :o zo heb ik altijd mooie knotjes :') maar ja daardoor niet mooi recht afgeknipte manen hahaha meestal ziet het er een beetje uit alsof de ratten eraan gevreten hebben }:)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:21

Ik heb die gedachte ook wel eens gehad om dat te doen maar inderdaad het effect daarna sprak me niet zo aan :')

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:41

Ik knip fancy haar manen gewoon zo uit de losse pols. Heb het pas 1x flink verknoeit ..dat kwam omdat ze tijdens het knippen ineens haar hoofd omlaag deed dus toen moest alles op gelijke lengte.. iets te kort dus :') ze heeft wel echt enorm veel en dik haar! En het groeit echt als kool..

Ziet er leuk uit joysie! Baila is echt schattig , ze toont ook wel iets pony achtig met dat kleine hoofdje van haar.

Afbeelding
Nog maar een foto van fancy zonder mijn maffe hoofd.. creatief momentje van de fotograaf :')

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:19

Hey!

Ik heb ook een Krack C, heel werkwillig en kan je in de hand aan een kind toevertrouwen! In het zadel iets gevoeliger..
Meer foto's in profiel

Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:43

Welkom qleke, mooi diertje heb je ..

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:18

Welkom!! Knappe Krack <3

Prachtige foto's Joysie! Ik vind haar koppie juist heel mooi in verhouding met haar lijf, chique!

Hihi Hudson heeft gewoon een verfrissend kapsel :')

Leuke foto Sharkj! Ze ziet er goed uit!

Fly lijkt wel een fries met al dat haar van 'm :') zal zo even een foto zoeken van zijn staart..
Edit, gevonden! Daarna had ik er wel een eind afgeknipt overigens haha. Vreselijk die lange staarten.
Afbeelding

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:29

Dankje essie!
Leuk hè al dat haar!? Fancy heeft ook al zoveel haar.. met name haar manen zijn echt zo onwijs dik. Knippen is dan ook niet echt mijn hobby.

Welkom Qleke! Leuke krack heb je!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:15

Dankje, die van jullie zijn ook hele leuke!!

essie_blue; das ook een dikke staart *D
Is prachtig gewoon.. Wat ik vooral mooi vind, zijn de natuurlijke golven die erin zitten.
Onlangs vroeg iemand van stal of ik een vlecht in z'n staart had gedaan, ik zei van niet maar ze geloofde mij niet! Maar zie je alleen echt goed als ik hem volledig uitkam, en dat doe ik nu niet elke keer...
[***] z'n manen knippen is makkelijk bij hem, er begint een golf op 10 cm ongeveer en daar moet ik gewoon onder knippen :+

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:29

Jeska2 schreef:
Hopelijk gaat dat hormoonspulletje wat doen!

Nou op dat moment kon ik haar inderdaad wel achter het behang plakken. Ik kan haar ook niet harder aanpakken, dan is ze beledigd. Dus als ik op de moment had gezegd '*** nu is het klaar, *pats* met de zweep, doorlopen' dan heb ik haar op de kast en kan ik het wel vergeten en lig ik er hoe dan ook naast. :o

Zijn jullie krack'jes ook zo snel beledigd? Of is dat weer omdat ik zo nodig een merrie moest O:)

Die van mij is nogal gevoelig door vroeger te hard aangepakt te zijn, je mag niet teveel met je armen bewegen als je er bovenop zit.. Nu krijg ik gelukkig al mijn jas aan en uit, maar op een ongeduldige dag moet ik het niet proberen..
Zweep heeft hij veel schrik van, maar ik probeer hem wel eraan te laten wennen dat hij niet meer in paniek gaat..
Maar als [***] te energiek is, heeft hij geen geduld en kan hij geweldig bokken (lees: 1x bokken en ik lig er af :') )
[***] duldt ook geen straf als dit niet helemaal correct was! Heb dit nog maar weinig meegemaakt, maar als ik zonder genoeg na te denken, zeg dat hij het niet goed doet, als hij eigenlijk gewoon iets niet snapt, is hij boos :+ gaat hij soms stressen ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:31

Wow wat een staart <3

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:13

Haha wat een eigenwijs qleke! En Welkom, je Krack lijkt wel een beetje op de van mij :o gelukkig raakt Gina over het algemeen niet zo snel in de stress. Ze is gewoon snel beledigd haha

WoW wat een hoop haar heet Fly!! Wel heel mooi maar een hel om uit te pluizen lijkt mij! Gina heeft ook wel een volle staart en dikke manen, maar dan juist weer superstijl.

Knippen stel ik ook altijd maar uit, totdat ik het echt niet meer vind kunnen. Vind dat zó niet leuk om te doen :\

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:41

Wat een leuke Qleke!
Die van mij heeft ook zo'n belachelijken staart. Als ik hem niet iedere dag uitborstel heeft ie na een dag al dreadlocks.. En het is ook nog eens een soort van kroeshaar :')
Zijn manen daar in tegen zijn niet dik en hij had in het begin ook bijna geen voorpluk maar gelukkig begint die nu goed te groeien *\o/*
Foto van begin
Afbeelding

Foto van nu
Afbeelding

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:43

Zo Qleke! Dat klinkt als eentje met een flinke gebruiksaanwijzing. Dat met die golfjes herken ik ook.. dat heeft fancy ook. Krijg ook regelmatig de vraag of ze een vlecht in heeft gehad , mensen vinden het blijkbaar heel speciaal een paard wat golfjes in de staart heeft.

Ik neem ook maar terug dat mijn merrie niet zo snel beledigd is :') die had een bui vandaag! Ik heb de hele baan in zijn achteruit gezien.. sinds ze ineens snapt dat we ook achteruit kunnen sinds een weekje, om vervolgens het weer op een rennen/lopen/drammen te zetten(daarbij even een ruk aan de teugels geeft). Verlies niet zo snel me geduld maar vandaag ben ik mijn geduld even verloren. Daar reageerde ze niet zo best op... ze was echt gelijk zwaar over de zeik en echt bang voor alles. Ze ging compleet uit haar dak toen de stal eigenaar de poetsplaats op kwam. Waar dit ineens vandaan kwam, geen idee! Misschien dat ze toch mijn spanning omtrent de verhuizing voelt..

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:24

Qleke, jij hebt ook een knapperd zeg, welkom! Baila heeft vrijwel dezelfde gebruiksaanwijzing, ook aan de hand rustig en met rijden als je maar een ding fout doet/het haar te veel wordt snel angstig/stresserig. Met de zweep hoef ik ook niet aan te komen. Gelukkig gaat het steeds beter!

Vandaag weer heel fijn gereden, geen een keer weggeschoten en een constant rustig tempo, heerlijk <3

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:22

Haha Sharkj dat klinkt dus echt precies als mijn rit vorige week! Deze week juist weer heel fijn gereden, dus hopelijk is het bij jou ook maar van korte duur :') vandaag buitenritje gemaakt, weer super braaf zo fijn!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:50

Het was van korte duur :') heb vandaag wel weer gewoon lekker gereden. Ben er gewoon op gaan zitten met de instellingen van je ziet maar wat je doet .. ik blijf kalm! En dat hielp best wel haha

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:01

Vandaag op wedstrijd geweest, het was allemaal heel spannend.. De harde wind , kinderen op een trampoline de juryhokken waarvan de ramen heen en weer gingen door de wind en dan nog borden aan het hek ... Ohja en niet te vergeten een grote Shire die hij heel eng vond .. Alles bij mekaar resulteerde dat ik in m'n eerste proef zon 80% van de bak kon gebruiken ( oeps ) .. In m'n 2e proef was het echt allemaal te veel voor hem, hij keerde in zichzelf en ik kwam slecht door, kon hem nog wel wat sturen en rijden maar tussen de angst door kakte hij in doordat hij het zo spannend vond... Al met al toch nog 2 x 1e met 190 en 186,5 van de 11 starts .. Ik vond het niet verdiend maar ze zullen toch iets goede gezien hebben ;

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:16

Maar dat is ook allemaal wel heel spannend moniek , dan helpt het weer ook niet mee ineens zou koud met flink wind. Je heb er blijkbaar toch nog wat moois van weten te maken ondanks alles ;) 2x 1ste zal niets voor niets zijn geweest.

Fancy was vandaag met poetsen/opzadelen/opstappen en instappen echt helemaal over de rooie.. dacht echt dat gaat wat worden vandaag! Maar zodra ik ging aandraven was ze ineens best braaf :') raar paard.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:28

Misschien had de rest er ook goed last van en was de jury zo aardig er rekening mee te houden :)

Wat kunnen ze soms verrassend uit de hoek komen hè sharkj :P

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:52

Haha gekke dieren, volgens mij waren ze allemaal een beetje druk vandaag en gisteren. Tis ook zo'n overgang qua weer ineens!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 03:40

PrinCes , ik heb er een aantal echt braaf hun rondje zien lopen.. Vandaar dat ik zo verbaasd was/ben ;)
Jeska en Shark , dat zal er inderdaad zeker mee te maken hebben gehad dat het opeens zo koud is en harde wind :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:03

Misschien vonden ze een beetje actie erin wel leuk :') braaf is ook maar zo braaf.

Hebben jullie krack's ook van die rare angsten? Die van mij is echt als de dood voor ladders! :') En dan maakt het niet uit of ze ergens slechts staan of iemand er mee rond loopt... ze lijkt een beetje op een van mijn katten, die gaat altijd in een hoekje zitten bibberen zodra hij een ladder hoort of ziet.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:38

Hahaha rare angsten :')

Goed gedaan Moniek! Toch weer een leermoment voor knappe Hudson!

Voor Fly was het afgelopen concours ook vooral een leermoment. De keiharde regen vond hij maar niks met inrijden, snap dat ie dat vervelend vindt maar om nou je imago van stoere hengst zo weg te gooien was wat minder, watje :') maar even thuis op oefenen als het gaat gieten. Voorderest geen pas verkeerd gezet, bij de proefjes geen hekjes dus meneer ging alle kanten op hahaha, maar dat was juist wel even goed voor hem om te oefenen! Wel brave proefjes gereden en ondanks dat het gevoel dus niet zo lekker was toch 188 en 180.5

Ik ga binnenkort mn professor toch maar weer meenemen op concours, half jaar stil gestaan vanwege een hoefscheur, nu een week of 3/4 opgepakt (3 keer in de week 20/30 min) en alweer 19 jaar maar hij gaat als een tierelier. Start ik hem gewoon lekker in t zzl, hij vindt het zo mooi op concours. Hoef niks meer te behalen maar puur voor de fun.