Nakomelingen van Voice!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:05

Jullie gaan lekker zeg! Ben stiekem stikjaloers om waar ik had kunnen zijn maar door alle omstandigheden nog lang niet ben. Wil er zo graag op!

Mijn pup was vorige week vrijdag ineens helemaal niet oke. Stond doodongelukkig te zijn, wilde niet lopen aan de lijn (en dat is ongeveer een wereldwonder) en liet zijn rug helemaal doorzakken. Ik zag weer het paard waar ik een jaar geleden mee ben begonnen met revalideren dus dat doet me dan wel pijn! Ik zou een les lange teugelen gaan doen, maar mijn instructrice vond zelfs dat te zwaar voor hem. Zondag was hij zowaar nog slechter maar nu wordt hij weer wat beter.
Zeker met een KS-paard een berg stress, want waar komt het van! Iets geks gedaan met zijn vrienden? Vast gelegen? Teveel/te weinig gedaan? Door het hooinet waar hij gruwelijk hard aan trekt? Daarnaast verzuurt hij ook nog eens snel dus de combi van weinig beweging, kuil voeren( geen andere optie) en nu ineens overlopen?
gelukkig was ie gister weer wat beter dus voorlopig even heel rustig aan de longe en wat wandelen. Bah!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:18

Balen, Danoesje. Dat hooinet, op welke hoogte hangt dat? Want als hij Kissing Spines heeft zou ik dat in ieder geval laag bevestigen. Hooft omhoog doen om hooi uit een net te trekken lijkt mij nou net een beweging die je niet wil hebben.

Klinkt als een interessante clinic, Kimmutjuh. Gaaf om mee te doen. :j

danoesje

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:25

Waratje, heb hem er helemaal uitgehaald omdat hij niet lager kon. Hij is nogal van het spelen dus ik kan er de donder op zeggen dat er binnenkort een been in vast zit als ik hem te laag hang. Geen goed idee! Heb hem nu ook een aan aantal homeopathische middelen om onder andere zijn spierspanning te verlagen, dat blijft een punt van aandacht. En woensdag komt de fysio om hem weer even na te kijken. En zo modderen we lekker verder.
Lijkt mij inderdaad ook een gave clinic!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:32

Dat is schrikken Danoesje! Gelukkig gaat het nu weer iets beter. Goed idee om de fysio hem ook weer even na te laten kijken.

Super Kim! Hoe kon je je selecteren voor die clinic?
Klinkt in ieder geval heel leuk en interessant!

Topscore Lizzy! Goed gedaan. Gefeliciteerd!!
Hoeveel punten heeft hij nu in de L1?

Ik heb afgelopen zondag met Evitha voor het eerst een echte lange buitenrit gemaakt in het bos en over de heide... en het was echt heerlijk! {:}

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:45

Ik meld me ook :) morgen ben ik 2 weekjes in het bezit van een
voice x jazz merrie van 2010. Echt een ontzettende knuffel <3 en erg
werkwillig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:07

Welkom kippiekipp! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Nog zo'n knappe Voice in het topic <3

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:52

Leuk paard Kippiekip. Waar heb je 'm gekocht?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:10

Bedankt :) Bij stal van mook

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 15:55

RivellaLight schreef:
Super Kim! Hoe kon je je selecteren voor die clinic?
Klinkt in ieder geval heel leuk en interessant!

Ja, dat dacht ik ook toen ik het las! *\o/* Ik zag het langskomen op facebook. Ik heb een meid op facebook die dressuurpaarden fokt, inrijdt en doorrijdt. Zij is veel bezig met dressuurwedstrijden organiseren en met zaken van het KWPN en KHNS. Dus ik zag haar berichtje langskomen met dat Johan Hamminga 4 maart een clinic voor jonge paarden organiseert voor 25 euro p.p. waarbij er veel wordt gekeken naar het exterieur van het paard en waar je hierbij rekening moet houden in de training. Het wordt gegeven bij hengstendekstation De Dalhoeve in Wamel en dat is ons buurdorp! Dus het is nog eens om de hoek ook! :D :+ Hoeven we dit keer gelukkig niet helemaal naar België toe (alhoewel Tom Horemans en ik nog steeds contact hebben en ik graag wil proberen om 1x per jaar naar hem toe te blijven gaan). Plus, Franco is sinds de verhuizing niet meer ergens mee naartoe geweest, omdat hij er toch wel lange tijd over gedaan heeft om te wennen. Dus is weer een mooie oefening voor hem :D Je moest een mailtje naar dat meisje toesturen met de volgende gegevens: afstammeling paard, niveau van rijden en ambitie. En toen was het duimen geblazen! {:}

Ook een mooierd, Kippiepipp! Van dezelfde jaargang als Franco! En je hebt het dekje dat ik zo graag wilde hebben!!! :o :+ Ik wist wel dat ie mooi zou staan :o :+ <3 hihi

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 15:56

Waaahhh, misschien nog meer nieuws! Misschien komen de fokkers ook kijken dinsdagavond! *\o/*
Dat zou leuk zijn! Ze hebben Franco alweer 2 jaar niet meer gezien, alleen op foto's en filmpjes :p

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:32

Leuk Kim! Hoe lang is franco
ohz? Haha dat dekje heb ik ook
geluk mee gehad ik had niet verwacht
dat hij overal zo snel uitverkocht
zou zijn dus ik had even gewacht met
kopen, heb flink moeten zoeken
om hem toch nog te krijgen :))

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:00

Zooo wat gaan jullie hard!!!

Kim, super leuk zeg!! Ben ergens ook wel een beetje jaloers haha. We willen wel weer foto's he!

Kippiekip, nog een knappe voice!

Balen Danoesje, hoop dat hij snel weer wat opknapt en dat het niets ernstigs is.

Eas begint nu het hoesten door te zetten, even goed in de gaten houden maar. Jammer, nu net wanneer ik het idee had dat hij wat rechter begon te worden en wat meer balans te krijgen. Maargoed, hoop dat we weer kunnen oppakken tzt waar we gebleven zijn. We zullen zien!

september9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:22

Ik zie hier dat de Voice nakomelingen het lekker doen in de sport.
Weten jullie misschien of Voice dit jaar nog ter dekking staat?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:32

september9 schreef:
Ik zie hier dat de Voice nakomelingen het lekker doen in de sport.
Weten jullie misschien of Voice dit jaar nog ter dekking staat?

hij is beschikbaar :j

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 23:42

Vandaag had ik even een heel groot pechmoment.... omdat het bokken/meppen van Franco in de galop steeds erger werd, ben ik gaan nadenken over waar het eventueel vandaan zou kunnen komen. Want het was zeer duidelijk dat hij ons wat wildr vertellen ermee. Om het zadel uit te kunnen sluiten, heb ik Hans de Haas van Kingsley zadels laten komen. Hij helpt mij al vanaf het begin dat ik Franco kon rijden, echt zo'n fijne man! Maar wat blijkt nu? Is Franco uit zijm zadel gegroeid! Doordat hij spieren begint te ontwikkelen op zijn schoft, is het zadel wat gaan klemmen op de schoft en als je gaat rijden komt daar wat druk op te staan. Dit wordt een beurse plek die erg zeer kan gaan doen. Hierop kunnen ze erg vervelend en "stout" van worden (ik zet stout even tussen haakjes, want de reactie van Franco was natuurlijk hartstikke gegrond), omdat ze pijn hebben. Zoals Hans zei: "Je hebt een mega braaf paard. Menig paard had je namelijk alle hoeken van de bak laten zien! ". Franco bokt dan "alleen maar" in de galop. In de galop vraag je het paard bergopwaarts te bewegen, maar daar drukte het zadel dus. Dus dook hij aan de voorkant naar beneden en mepte hard naar achteren....

Ik was heel erg opgelucht dat ik nu de oorzaak wist van Franco's gedrag, maar ik voelde me ook heel erg schuldig, want naar mijn gevoel had ik het eerder moeten zien. Aan de andere kant was Hans 2 maandjes geleden ook al geweest voor het zadel en had ik nooit gedacht dat Franco in 2 maandjes zo ontzettend zou groeien. Daarnaast baalde ik ook ontzettend, want het kostte me nu weer klauwen met geld, en dat terwijl ik dit hard kon gebruiken (ga samenwonen met mijn vriend en zijn nu aan het klussen). Maar ja, kon Franco ook niet met dit zadel rond latem lopen en morgen dan die clinic.... dat werd een nieuw zadel. Gelukkig had Hans nog een hele mooie Passier in zijn bus mee met de juiste ( medium) boommaat. Heeft hem wat opgevuld en hem, met een zadelbontje ter verzachting voor de kneuzing, erop gelegd. Heb het zadel uitgetest en hij zit en rijdt prima. Zit zelf zo vast als een huis, hij ligt goed en zonder pijnklachten op Franco's rug (zeeeeeeer belangrijk!), plus ik zit als een huis! Ben wel weer 500 euro lichter, maar het welzijn voor Franco gaat voor en wil niet dat hij met pijn loopt. Dat is nu niet meer zo gelukkig.
Hij heeft nog wel een kneuzing op zijn schoft, maar met een zadelbontje en dit goede zadel kan ik er nog prima mee rijden. Heb hem vandaag ook eventjes gereden om hem wat los te maken. Heb alleen nog geen galop gevraagd, wilde hem niet pesten vandaag door dat direct te vragen. Maar rijden ging goed! Wel even elke avond Esra gel (?) opsmeren op de kneuzing, zodat de doorbloeding goed is en deze sneller geneest.
Pffft! Ff een gedoe maar ben blij dat ik Hans heblaten komen. Vind het zo erg dat mijn allessie pijn heeft gehad! o0

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:33

Oef arme franco. Maar bereid je maar voor op nog heel wat zadel leed dan :( mijne is nu bijna 6 en die mag nu na de peesblessure weer revalideren. Net voor de blessure moest ze ook een ander zadel maar door de blessure even uitgesteld. En maar goed ook want in een half jaar tijd zonder training is ze weeer gegroeid! Zelfs zonder training zichzelf wel meer gevuld op de schoft. Zadelmaker zei vorige week dat ze niet had gedacht dat deze nog zo ging veranderen! En nu met opbouwen gaat ze weer spieren ontwikkelen dus de zadelmaker gaat nog vaak langs komen ben ik bang..... maar ze is dus gewoon nog steeds de hoogte in aan het groeien.....

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:17

Jeetje kim, klinkt hele bekend maar niet minder vervelend.
Hoop dat je nu weer een tijdje vooruit kan met je nieuwe zadel.

Mn andere paard heeft ook tot ruim over zijn 6e gegroeid. Was ook een laatbloeier. Kan dus makkelijk...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:17

Auch, dat klinkt niet fijn! Wel een goede keuze van je om dat meteen na te laten kijken! Ik snap dat je je schuldig voelt, maar vind dat je nog erg snel hebt ingegrepen, gezien het feit dat je kort ervoor de zadelmaker nog hebt gezien.
Mede daarom heb ik een zadel genomen met een verwisselbare boom. Is niet het zadel waar ik normaal 100% voor zou gaan, maar op hem ligt het goed, het is van goede kwaliteit en die boom kunnen verwisselen scheelt een berg gedoe!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 09:17

Hallo allemaal,

Sorry dat ik een tijdje niet meer ben geweest, maar ben ook ontzettend druk met werken, Franco en klussen in ons huisje. Maar afgelopen dinsdag was de clinic. Echt... het was een teleurstelling. In de dagen ervoor stuitten we dus op het probleem met het zadel (waar hij nu echt fantastisch onder loopt!), toen had de auto die de trailer zou trekken pech, dus konden we vlug last minute op zoek naar een andere. Gelukkig deze kunnen vinden. Op de dag zelf.... was ik mijn naald kwijt voor de roosjes, dus maar met elastiekjes gewerkt. Om elk knotje wel drie elastiekjes gedaan (ik ken mijn knol, die gaat lekker de hele tijd lopen schudden waardoor alles loslaat -> de reden dat ik altijd roosjes heb). Vervolgens komt mijn vriend zonder avondeten voor me op stal, omdat zijn eigen planning ook in de soep was gelopen. Dus met alleen een stukje ontbijtkoek in de maag op naar de clinic. Daar kregen we te horen dat maar 1 paard aan de hand exterieurmatig beoordeeld zou worden... Nou ja, dat kan. Ik Franco gezadeld, 5 minuten gelongeerd en erop. Uiteindelijk heeft hij het fantastisch gedaan. We hadden allebei wel wat spanning en hij liep niet zo lekker door zijn lijf als toen in België. Maar hij was strak aan de hulpen en hield zich erg goed ondanks de ambiance, het publiek rn een steigerend paard in de bak. Helaas kwam ik erachter dat hij dus niet aan de slag zou gaan met de combinaties, terwijl dat wel in de mail stond. Dus ik heb 25 euro betaald, wat rondjes gereden zodat het publiek er iets van kon leren. Ik kwam juist zodat IK wat kon leren..... Zucht. En om het nog helemaal af te maken: elke foto en filmpje dat mijn beste dinnetje gemaakt had van die avond zijn mislukt..... Dus ik baal echt zo hard! En probeer het maar te zien als een leerzame ervaring voor Franco en mij. Wat wel leuk was was dat de fokker aanwezig was, die hem weer voor het eerst sinds 2 à 2,5 jaar weer in het echt zag. Dat was echt heel bijzonder en ondanks dat Franco zich erg groen en voorzichtig toonde (van de spanning en de kneuzing op de schoft) was ze zeer over hem te spreken. Heb nog even met haar staan praten, echt onwijs leuk! Toch nog iets positiefs haha. Wat een rampenplan ;)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 09:58

Dit waren de "beste" foto's uit de reeks, maar nog altijd mega bewogen en niet echt op een geweldig moment genomen. Wel geeft het een idee van de setting.
Wat nog wel leuk is om te vertellen, is dat Franco, ondanks dat hij erg kort en gespannen liep (terwijl ik mijn uiterste best deed hem wat ruimer te laten stappen, maar dan draafde hij gelijk aan), voor zijn stap nog altijd een 6 a 7 zou krijgen, omdat hij van zichzelf een voetje over stapt en zijn stap erg zuiver is. Moet je nagaan wat voor een cijfers hij zou krijgen, als hij zich lekker ontspant, zichzelf toont en ik hem lekker kan verruimen! :p Maar die spanning is een kwestie van kilometers maken, dus dat gaan we ook gewoon doen ;) Maar wel leuk om te weten!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 08:18

Oef dat is inderdaad balen van je clinic. Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent.
Ik heb gister voor het eerst in een jaar weer op mijn knol gezeten. Alleen maar gezeten, verder nog even niks. Er zit schot in maar we vinden het allebei spannend dus we nemen alle tijd van de wereld. Met hulp van mijn geweldige vriend die zich aardig laat opleiden tot paardenman:P

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:15

Kim wat balen van de clinic maar toch weer een ervaring inderdaad
Wat voor trainingsschema hanteer jij met Franco?

Ik heb gister voor het eerst in de buitenbak gereden, ging erg goed :D

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 09:42

kippiekipp schreef:
Kim wat balen van de clinic maar toch weer een ervaring inderdaad
Wat voor trainingsschema hanteer jij met Franco?

Ik heb gister voor het eerst in de buitenbak gereden, ging erg goed :D

Ik hanteer niet zozeer een trainingsschema, maar ik heb wel een bepaald doel voor ogen. En om dat doel te kunnen behalen dienen we een aantal punten goed te kunnen beheersen. Mijn doel is om het najaar een startkaart aan te vragen en officieel met Franco in de B te gaan beginnen. Daarvoor moeten de basisgangen er goed in zitten en je moet stukjes kunnen doorzitten. In februari tijdens de onderlinge wedstrijd (welke door een officieel jurylid werd beoordeeld) kwam ik erachter dat het GOED en zonder te bokken aanspringen in de galop en het doorzitten nog punten waren. Dus met deze ben ik nu bezig in de training. Ik ben 4x in de week bij Franco. Daarvan rij ik 3x en zet ik hem 1x aan delonge. Dus ik hheb 1x les en rij ik met slof, 2x rij ik zelf en zonder slof, en 1x aan de longe met de ene keer bijzet en een andere keer alleen een touwhalster. Ligt eraan hoe hij die week gelopen heeft en of ik vind dat ie ff lekker mag uitbokken of dat ik nog wat kan verbeteren met buiging, versoepeling van de hals en GOED aanspringen in galop.
Tijdens een training vraag ik eerst zijn aandacht en ontspanning. Als ik dat heb, kan ik aan het werk met de punten die verbetert moeten worden. Ik rij veel voltes, slangenvoltes, gebroken lijnen, voltes 15m ed voor de buiging en versoepeling van de hals. Ik rij veel (halve) overgangen, dus ik schakel heel veel in gangen en binnen de gangen zelf om hem goed aan het been te krijgen en hem van mijn hand af te krijgen. Om het doorzitten te oefenen pak ik tijdens dit ook stukjes doorzitten. Dit gaat nu al heel erg goed! Verder pak ik een pasje wijken erbij om zijn aandacht te vangen en om zijn lichaam in te buigen als reactie op mijn been (hiervoor mag ik af en toe nog wel iets meer respect van hem krijgen - meneer is op het thuisfront niet onder de indruk van alles). Omdat Franco nu die kneuzing heeft, springen we op elke kany maar 1x aan in de galop en naar een voltes gaan we weer terug in de draf. Bij hem moet het kwartje gaan vallen dat het geen pijn meer doet, plus die kneuzing moet kunnen genezen.
Daarom, en omdat ik het echt mega mega druk heb met klussen in mijn nieuwe huisje gaat Franco deze week iets meer op rust en slecht even 2x aan de longe aan de bijzet. Dus volgende week kijken hoe het dan is en weer erop! En verder met de training! :p

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:48

Ik bedoelde eigenlijk gewoon hoe vaak en hoe lang :) maar interessant
om te lezen wat je doel is :j Ik heb nu nog niet echt een doel omdat we
nog maar zo kort bezig zijn. Er zit wel echt al vooruitgang in vooral met
longeren, ontspanning gaat veel sneller en beter dus dat is al fijn.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 11:19

kippiekipp schreef:
Ik bedoelde eigenlijk gewoon hoe vaak en hoe lang :) maar interessant
om te lezen wat je doel is :j Ik heb nu nog niet echt een doel omdat we
nog maar zo kort bezig zijn. Er zit wel echt al vooruitgang in vooral met
longeren, ontspanning gaat veel sneller en beter dus dat is al fijn.

Ow haha! :p De les duurt vaak een uur en als ik zelf rij ben ik vaak ongeveer 45min aan het rijden. Longeren is 20min, 10min ene kant en 10min andere kant.
Maar super dat er al verbetering in zit! Hoeblang is de jouwe ohz? ^^