Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:52

Inderdaad langzaam opbouwen :j

Die van mij hoef ik trouwens echt niet zoveel krachtvoer te geven als jullie doen, want dat wordt mijn dood. Ze krijgt 3 keer per dag een handje (vooral omdat alle andere voer krijgen en zij dus ook iets krijgt)

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:10

hahaha ja dat geloof ik graag :j ben ook al gaan denken voor zemelen of iets dergelijks bij te gaan voeren want ik merk wel dat mijn merrie ook erg heet begint te worden. ze is van zichzelf ook al erg zenuwachtig en rillerig.
Mais vlokken zat ik ook aan te denke maar zit daar niet te veel in?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:14

De mijne is 1,83 groot ofzo. Maar hij krijgt maar 2 x 2/3 schep mueslie met wat luzerne erbij als krachtvoer, dus dat is niet veel. Bix kreeg hij 2 x een halve schep. En dus wel 1 schep PAVO slobber, zit lijnzaadolie en vezels in, lekkere aanvulling.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:32

Die van mij krijgt alleen maar marstall stalkoeken voor de vitaminen/mineralen en verder alleen hooi. Ze doet het er meer dan prima op! Brok wordt ze veel te zenuwachtig van, dan voelt ze aan als een tijdbom.

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:24

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:03

leuk paardje... lijkt in de bouw wel een beetje op die van mij hihi

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:12

Burberry heeft ook zeker iets van die van mij, zeker dat hoofd.
Leuk toch dat die Obelisken zoveel op elkaar lijken!

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:44

ja inderdaad ergens lijken ze allemaal op elkaar en zo in algemeen t karakter ook... al mogen er sommige anders zijn hihi

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:54

@Cornalijn, die van jou heeft inderdaad een heel herkenbare houding, lief hoofd ook en die ogen, heel herkenbaar. En zijn manen zijn ook echt net als de mijne, mooi vol en makkelijk wat langer ;-)

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:45

Het is hier al een tijdje rustig zeg. Ik kom dan maar met een update. Mijn Obeliskje wordt doorgereden door mijn 20-jarige dochter, en die 2 blijken zo fijn bij elkaar te passen dat ze samen verder gaan. Mijn dochter had een eigen paard maar die hebben we in januari in moeten laten slapen en ik ben eigenlijk heel blij dat Bolero en Lisa nu samen verder gaan. Afgelopen zondag was het wedstrijddebuut. Zoals verwacht vond Bolero alles eng wat zich uitte in wegspringen en ook stilstaan als ze wat engs hoorde (naast de ring was een gang met in het midden een hekwerk waar je net doorheen kon kijken over de bakrand en daar waren zadelkasten en dus een hoop gerommel wat goed te horen en slecht te zien was haha lekker handig). Maar al met al een heel mooi resultaat, 1 x derde met 187 punten en 1 x zesde met 180 punten. Volgende keer zal het wel wat makkelijker gaan denk ik, vreemd terrein is nog wat moeilijk voor haar.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:09

Wat fijn dat het zo goed klikt!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:22

Ook hier een update.
Mijn Obelisk is nu 8, hij werd tot november uitgebracht in het M1 en in de B (springen). Dat meisje is ermee gestopt.
Eigenlijk had ik per direct een heel leuke en lieve andere amazone gevonden, die volgende week voor de eerste keer B gaat starten. Ik heb er zo'n zin in om hem weer in de wedstrijdring te zien!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:10

Mijn Whizzemans wordt in mei 10 jaar - ongelovelijk wat gaat de tijd snel. Hij doet het super gaaf, we zijn druk met lessen en dat doet ie super. Misschien dat ik dit jaar ook eindelijk eens aan wedstrijden toe kom, maar dat is niet persé mijn prio. Denk dat hij op vreemd terrein, met name aan de hand ook druk zal zijn. Belangrijker is dat ie onder het zadel steeds sterker wordt en dat we nog steeds vooruit gaan, ik heb niet perse wedstrijden nodig. Heb een goede terugkoppeling vna mijn instructrice en enorm veel lol met mijn paard.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:15

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:35

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:12

Owh leuk dat het allemaal goed gaat met de Obeliskjes :j
Ik ben met die van mij ook gestart in het B voor het eerst en we hadden al 178 punten...
Voor haar eerste keer op concours/ ander terrein en voor mij ook weer na 6 jaar mijn eerste concours was super trots...
binnenkort weer een wedstrijd hopen dat het net zo goed gaat

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:48

Oww wat goed dynara, dat had je zeker een tijdje terug niet verwacht? Goed dat ze nu zo lekker gaat, knap dat je vol hebt gehouden.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:37

ja dat had ik inderdaad eerder niet durven denken hihi
ze gaat goed vooruit ook al houd ze wel haar zenuwachtige trekjes maar ogh zoals iedereen hebbe we allemaal wel wat haha

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:30

he dynara wat knapt jou paard op he? Super!

burb en ik zijn weer rustig aan het opbouwen gister haar voor het eerst echt een beetje op d'r kop gegeven. Dat spook zie gedrag was ik even zo zat. Komt elke week in deze bak en gister waren er in 3 hoeken spoken. Heb d'r zelf een paar tikken met de zweep verkocht drama merrie. Normaal heb ik m'n zweep mee,maar waarom weet ik eigenlijk niet.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:39

Cornalijn de mijne is ook wat spokerig op het moment. Zeker al ik alleen in de bak rij, hij vindt het gewoon gezelliger als er anderen bij zijn. Hij doet alles wel braaf hoor maar dan soms ineens een klein spurt/sprongetje naar voren of op zij ;-) Gisteren lekker met anderen in de bak gereden, dan is ie helemaal happy, hoeft ie het niet helemaal zelf uit te zoeken of alles wel veilig is ;-)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:51

De mijne is ook een beetje spooky. :j (Niet alleen nu :+ )

Maar gisteren heel fijn gesprongen en ook dressuurmatig begint de nieuwe aanpak zijn vruchten af te werpen! :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:55

De mijne is ook heeel erg gevoelig voor wat ik zelf denk en voel, heb ik het druk en ben ik onrustig dan komt dat bij hem ook door. Het is echt een paard dat vaak mijn gedachten leest als het ware.
Stond laatst op X richting B stil, dacht zullen we aangalloperen? Ah nee, ik draaf wel weg, dus ik wil aandraven en geef daarvoor de hulpen, daarvoor gallopeert hij al aan en reageert echt zo van, ja maar DIT wilde je toch? Terwijl ik dat eigenlijk daarvoor nooit zo geoefend of gedaan heb, dus het is niet iets dat hij kan herkennen. Hij had echt zoiets van vernaggel je me nu, je ZEI galop. En ik gaf geen hulpen of niets, stond gewoon ontspannen stil. Dus als ik druk ben op mijn werk of nog een beetje van slag van ons andere paard dat er een paar keer van door gegaan was tijdje terug, dan is hij ook gestresster. Moet dat dus echt los laten.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:04

Ik ga tegenwoordig ook niet meer rijden als ik gestresst ben. Vroeger ging ik het proberen maar dat heeft toch geen zin want ze voelt het gelijk. :j

Wij hebben elke week springles op de locatie waar nu het NK is. Dus opeens stond er een tribune in de hal en bloemen en juryhokjes, heeeeeeeel eng. :)) Vooral planten bijten.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:34

goh dat jij met die van jou kan springen...
ik heb een poging gewaagd maar veel hoger dan 50cm komen we niet haha
Heb wel t geluk dat die van mij in iedere bak rond loopt alsof ze er jaren loopt, van mij vertrouwd heel erg op de persoon die erop zit... dan ziet ze gelukkig geen kabouters :=

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:08

Lauw van Vliet verbaast zich er ook nog steeds over, aangezien hij er weinig heeft gezien die echt kunnen springen.
Maar goed die van mij springt goed. Ik heb met haar goed gesprongen in het M, door mijn studenten tijd en daarna een flinke dip rijden we nu weer L. En daarnaast cross ik met haar.
Ze vindt het erg leuk en heeft een goede techniek en veel vermogen. Ze is alleen soms veel te voorzichtig waardoor ze bang wordt.