Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bastiaan02

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:31

Kijk iedereen weer aanwezig! Met goede berichten. Dat is altijd weer leuk om te lezen.
Bas gaat morgen weer voor de wagen. Als het niet glad is natuurlijk.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:25

Spannend! Ad vandaag gereden. Hij is bij de overgang van stap naar draf zo bokkig opeens. Kop omhoog en dan gaat hij stuiteren. Maar als ik het dan voorwaarts oplos is het weer goed. Vind het wel raar, snap de aanleiding ook niet.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:30

Oh, dat is minder. Heb je gelijk zijn rug gevoeld. Kan ook de a.s. kou zijn. Was ie niet gewoon jolig. Je weet het het nooit met ze. Zou het even in de gaten houden. Misschien even je instructeur raadplegen als ie het blijft doen. Hoop dat ie morgen gewoon weer braaf is. Kan een offday zijn.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:38

Dit is de tweede keer dat hij het doet, was nu extremer dan dinsdag.. Vorige week is hij gekraakt, de rug is nu dus los.. Hij heeft 't ook nog nooit eerder gedaan.
Of hij vindt 't gewoon moeilijk, maar hij doet het ook alleen in de overgang stap naar draf, verder niet. En als het joligheid is, waarom alleen bij die overgang? Daarom begrijp ik het dus niet.. Ik kijk nog even aan hoe hij de komende twee keer is. Anders maar idd even iemand om hulp vragen.
Maar naast dat stukje loopt hij echt suu-per.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:50

Raar hoor. Misschien komt het door het kraken. Zit het hem toch nog niet helemaal lekker. Als er bij ons een ostheopaat of manuele therapeut komt en hij wordt behandeld gaat er bijna een week overheen voordat je weer aan het werk mag. Misschien die even raadplegen.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:59

Heb hem al 3 dagen gelongeerd, en daar tussen dagen rust. Dus ik mocht hem gewoon weer rijden.. Maaar mn andere paard is te mager, die heeft mijn moeder 'maismeel' gegeven. Nu vertel ik haar over mijn rijprobleem en zegt ze dat Ad het ook heeft gehad, een klein beetje maar toch. Omdat hij ook wel voller mag. Misschien dat hij daar meer energie van heeft gekregen? Ik heb geen idee. Maar blijf het raar vinden dat hij het alleen in die overgang doet. :P
Maar even geen maismeel en kijken hoe 't dan is, het zou het in ieder geval wel verklaren.
Laatst bijgewerkt door Empress op 28-01-12 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:01

Je kan het allicht proberen. Je weet nooit.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:09

Het is hier weer angstvallig stil. Hoe is het met de sneeuw bij jullie? Hier wordt het nu donker. Zou erg worden hier in de omgeving van R'dam. Ga zo Bas er nog even snel uit halen. Is hier weer een zooitje. Alle drinkbakken bevroren. Kan geen ton in zijn stal, zetten. Heeft ie binnen 10 seconden door zijn stal gegooid. Dan maar sjouwen met emmers om de paar uur. Gelukkig ben ik een paar dagen vrij. Zou morgen naar de hengstenkeuring gaan, maar dat valt nog te bezien als er veel sneeuw ligt. We zien wel.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 08:46

Sneeuw is verschrikkelijk :(. Heb nog wel kunnen rijden, maar nu er sneeuw in de bak ligt is het niet te doen.

Valentino is vandaag jarig :))

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:34

Gefeliciteerd.
Vervelend dat je niet kunt rijden. Mag je niet ergens gebruik maken van een binnenbak. Soms tegen betaling kan dat.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:18

Hoii. Hier is het ook lekker vol gesneeuwd overal. Rijden zit er nu even niet in, ons erf is echt een puinzooi en om dan de trailer er af te rijden met de paarden erop wordt een probleempje ben ik bang. Dus ze hebben lekker sneeuwvrij. :D Pak het volgende week ergens wel weer op als de sneeuw minder is. Vind het ook niet fijn om zo met ze te rijden..
Iemand nog naar Den Bosch geweest?

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:08

Zouden gister naar Den Bosch gaan, maar het was glad. We hebben maar geen risico's genomen. Gelukkig maar, want er was een flink ongeluk gebeurd op onze route. Wel zonde van de kaarten, maar ja. Ik zou nu ook niet weg gaan met mijn paard. Daar heb je gelijk in.
Hier kan alles doorgaan. Dat is weer het voordeel van een manege. Alleen zijn de leidingen bevroren. Dus we moeten sjouwen met water. Kan niks in zijn stal zetten want dat ziet ie als speelgoed.
Komen je paarden er wel uit? Bijv. in de paddock ofzo?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:54

Oke dat was wel even balen zeker. Maar veiligheid is het belangrijkste natuurlijk.
De paarden komen hier bijna hele dagen buiten! Dus dat is wel weer een voordeel. Ze staan in de bak en in het land. :) Ben in iedergeval super blij dat dat kan, anders zouden ze dagen op stal staan.. En daar heb ik zo'n hekel aan. Heb ze het liefst zoveel mogelijk lekker buiten.
En inderdaad.. Sjouwen met water, dat doen wij eigenlijk altijd al (hebben geen automatische waterbakken), maar dat is nu helemaal vervelend nu alles bevroren is (tuinslang en zo). Dus moeten het vanuit binnen halen en dat is best vervelend werk met 8 paarden.. Maar ja t is even niet anders.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:16

Dat ze lekker buiten komen is heerlijk. Dat kan hier weer niet. Alleen molen.longeren of rijden. Mag niet klagen hoor! Kan veel erger. Paarden die er helemaal niet uitkomen. Vreselijk vindt ik dat.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:25

Inderdaad. onze paarden stonden eerst per 2 in de bak, en dan allemaal een paar uur. Het land was namelijk niet te doen. Nu alles bevroren is kunnen ze lekker de hele dag buiten in het land staan. Scheelt ons weer mest ruimen in de bak. :P Ook verschrikkelijk werk met dit weer..

jkstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:24

bastiaan02 schreef:
Ben je wel eens bij Haarlem wezen kijken? Die moet dan ook bij jouw in de buurt staan. Die staat in Tolbert.
Als ik dit jaar nog naar Drenthe op vakantie ga, dan ga ik zeker bellen of ik langs kan komen. Als ie nog in leven is. Hij is ook al aardig op leeftijd.

Hij is nog steeds in leven hoor! Hij staat bij ons op stal, langskomen kan altijd na een telefoontje..

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:19

Wat leuk dat jullie reageren, JK Stables.
Gaat het goed met Haarlem ? Heb een fantastische nakomeling. van hem.

Lolaensenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:13

Sinds kort rij ik ook op een nakomeling van haarlem x belasco. Wescott is een mooierd, maar ik weet nog weinig over hem. Is in korte tijd vaak van baas gewisseld en heeft tijd stil gestaan. Nu weer gestart met trainen. Hoorde dat Wescott in 2007 meegedaan heeft aan de pavocup voorselectie maar helaas 4e werd en net niet genoeg punten had om mee te doen. De ruiter die toen reed heet Nynke Tilma geloof ik. Heeft iemand nog info over Wescott of kent iemand Nynke?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:11

Hoi, leuk dat je reageert in het topic. Ik heb verder geen informatie voor je.. Heb je misschien een foto van Wescott? En hoe oud is hij, kleur? :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:30

Nee. Ken hem ook niet.
Ben ook wel benieuwd.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:02

Met ad gaat het momenteel niet zo lekker, het is net een stijve hark. Weinig gereden en beweging gehad de afgelopen weken met het koude weer, heb hem wel een paar keer in de week gelongeerd maar toen ik er afgelopen weekend op zat kreeg ik er moeizaam ontspanning in, beetje balen wat we waren net zo lekker op weg. Vrijdag gaat hij voor de zekerheid naar de tandarts, vind namelijk dat hij erg blijft hangen/trekken in de mond en hij heeft een jaar geleden behoorlijke gebitsproblemen gehad en moest na een jaar weer terugkomen dus wie weet.
Mijn andere paard gaat nu gelukkig wel erg goed. :) Maar die heeft nog een lange weg te gaan.
Hoe gaat het bij jullie?

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:43

He bah, vervelend allemaal weer. Hoop dat het met Ad allemaal weer snel goed gaat. Altijd die onzekerheid wat er is, is slopend vindt ik. Kon ie maar praten.
Met Bas is alles goed. Had zondat weer een puntje. Net geen twee. De tweede proef was 179. banketstaaf.
Zaterdag heeft een laag parcoursje gesprongen. Ging ook goed. Had een balkje. Hebben even een stapje terug gedaan. Vorige keer ging dramatisch. Hebben ook een andere instructrice die meer parcours gericht is. Gaat beter weer.
Hoe is het met de pup?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:22

Mooi dat het met Bas zo goed gaat zeg, wel balen van de 179 maar het was hem wel bijna dus. :)

Met ons pupje gaat het erg goed! Ze is ondertussen alweer 12 weken oud, het gaat erg snel. Het is een lieve vrolijke dame. Echt een schatje.

Ad is gistermiddag naar de tandarts geweest, had weer behoorlijk scherpe randen waardoor hij in zijn mond van binnen ook weer wondjes had.. Ben blij dat we hem eerder gecontroleerd hebben, hij zou in April namelijk weer moeten (jaar geleden).
Hij heeft nu een paar daagjes rust, begin volgende week stap ik er weer op en ben erg benieuwd hoe hij dan is.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:57

Kijk, toch wat gevonden. Gaat ie nu beter met Ad?

Waar zouden de anderen toch zijn? Horen niets meer!

Met Basje gaat alles goed. Ga hem steeds beter begrijpen ha,ha.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:56

Heb ad gister weer gereden, liep een stuk beter! Alleen hij moet echt weer losgereden worden nu.. Hangerig en stijf, maar uiteindelijk heb ik hem er met veel geduld toch doorheen 'gekneed.' :P Morgen weer.. kijken of het dan weer iets beter gaat.
Mooi dat het met bas beter gaat! & idd de rest heeft het denk ik erg druk. :D