nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:07

Het was er gister niet meer van gekomen, dus bij deze!
Mijn naam is [naam], ik ben 17 jaar en eerstejaars student aan de FVS in [plaats], woon zelf in [plaats].
Bijna 1,5 jaar ben ik nu in het bezit van een 5,5 jarige roodschimmelmerrie genaamd [naam]. [naam]'s vader is Wizzerd WV, Indoctro X Corland, springbloed dus ook :P
Op het moment rijden we B dressuur en zijn we bezig ons laatste puntje hierin te halen, om dat volgen jaar L1 te starten :)
Verder doen we BB-springen, puur voor de ervaring en om de ontspanning met wedstrijdspringen te vinden voordat we officieel gaan, hier wil ik wel in verder :D
[naam] zelf is een heel aanhankelijk, slim, eigenwijs, nieuwsgierig, gevoelig, sensibel en vreeeeeselijk koppig paard ;) Wel is ze met rijden wat onzeker en een echte laadbloeier. Ze heeft wat overtuiging nodig, maar als je d'r vertrouwen gewonnen hebt zal ze hard voor je werken :)
Meet mijn topper :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Myca

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:23

Leuk om jouw ET te zien _Dreamer, join the group!
Een Indoctro nakomeling met een Corland jasje.
Jullie zijn lekker bezig samen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:03

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:35

Ik ben laatst met mijn indoctro voor het eerst naar een strandje geweest. Was voor ons beiden een nieuwe ervaring! Erg leuk!! Hij heeft wel moeite met vlak aanspringen in de galop, dus ik heb wel wat bokjes uit moeten zitten :P Hij is de zwarte!

https://www.facebook.com/video.php?v=75 ... 5221816456

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:34

Haha, er zit zo te lezen op alle Indoctro's wel een kop. Die van mij wilde altijd voorop lopen, tot dat er wat "engs" in zicht kwam. Dan liep ze zo achteraan om daarna weer snel naar voren te gaan. Zo op het strand kon ik altijd mooie foto's van andere maken, want daar kwam ze echt niet bij in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:36

Die van mij gaat niet voorop hoor, echt niet :')
Terwijl ze prima alleen mee naar buiten gaat, maar met meerdere? Nou dan sjokt ze er wel achteraan ;)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:08

Anoniem schreef:
Die van mij gaat niet voorop hoor, echt niet :')
Terwijl ze prima alleen mee naar buiten gaat, maar met meerdere? Nou dan sjokt ze er wel achteraan ;)

Komt dat dan ook echt bij indoctro vandaan?

Uut heeft dat totaal niet.
hij is altijd bij de les.

nja dan moet ik ook zeggen dat ik vrij actief dressuur met hem
( meeste kinderen in de les, klooien maar wat aan helaas) -O- -O- -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:24

T'is niet datje vervelend is voorop hoor ;) Als het moet gaat ze wel, maar liever niet :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:15

Twister wil wel graag voorop, oortjes naar voren en gaan. Achteraan kan ook, dan moet ik de teugels los laten en dan loopt hij een beetje als een toerist pompidom, links en rechts om zich heen te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:25

Oh, moet ik er wel even bij zeggen dat ik het over stap/draf ritjes had, galop zijn wij ook vaak de snelste, met d'r lange benen haha

Hoe groot zijn jullie paarden eigenlijk?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:31

Twister is 1,64m hij wordt vaak hoger ingeschat, hij is vrij zwaar gebouwd voor een KWPN paard.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:43

Cella is 1.64 de andere twee indoctros zijn rond de 175

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:52

Zouden jullie het leuk vinden als we een keer iets organiseren met onze Indoctro's?
Iets waar iedereen aan mee kan doen of hij nou Z of B is, zoals een obstakeltraining, TREC training, bosrit, oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:11

Klink gezellig!

Die van mij tikt nu zeker de 1,75 aan, en is nog flink aan het groeien want achte is ze nog goed overbouwt :')

Phoenix13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 22:03

Hallo,

Hier ook een indoctro fan:) Esprit is 5,5 jaar merrie en meet 1,70. Heb haar nu dik twee jaar.
Kenmerken: betrouwbaar goudeerlijk fris en bepaalt zoveel mogelijk haar eigen leven. Voor de hondenkenners rhodisian ridgeback kenmerken heb een ridgeback die is net zo. Ik hou ervan. Ik ben zelf geen ervaren springer maar ze is lekker brutaal dus ze springt wel ze gaat wel hard oftewel geen controle. Ik zal kijken of ik een foto kan uploaden.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:16

Met mijn inmiddels 16 jarige Indoctro gaat het gelukkig ook weer goed. wat te kampen gehad met kreupelheid, maar ze loopt weer top. Nog nooit iets gehad met kreupel zijn met haar in de 8 jaar dat ik haar had (alleen einschuss), dus schrok wel even.
Zekere voor onzekere genomen en foto's laten maken en een scan, niks op te zien dus rust gegeven en nu weer aan het werk.
Inmiddes sinds héél kort een bijrijdster, met kleintjes van 1 en 4 en een huis nog flink aan het verbouwen toch wel fijn :) dat moet nog even wennen, morgen voor de 3e keer erop.
Ga volgend jaar nog we proberen haar drachtig te krijgen, geen goedgekeurde hengst, maar het veulen is puur voor mezelf en van deze hengst al een aantal erg leuke nakomelingen gezien.
Deze gaan we proberen Radieux
Afbeelding

Vorig jaar ook geprobeerd, maar waren we vrij laat, dus gaan nu lekker vroeg beginnen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:58

Welkom Phoeninx13, is Esprit jouw eigen paard? Ik ben benieuwd naar je foto.

@Elan_GV Vindt je het niet zonde om een Indoctro-merrie door een hengst die niet goedgekeurd is?
Ik ken Radieux niet, hoe is hij?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:25

Ik zou m'n paard al een tijdje voorstellen, beetje vergeten :o

Dit is Fiëgo, een 4-jarige ruin, indorado x indoctro x ahorn.
Afbeelding
Veel moeite gehad met het beleren (we vermoeden toch dat er al eens iets is geprobeerd en is misgegaan), toen ook nog eens een zadel (dat volgens de zadelmaker goed lag) dat hem pijn deed en nu zijn we, een half jaar later, weer opnieuw begonnen met beleren..
Hopen dat het goed gaat.

Hoe zijn jullie paarden onder het zadel en aan de hand?
Mijne is aan de hand echt een voorbeeldig paard, prima te corrigeren en doet echt goed z'n best! Menig ander verwachtte niet dat ie nog zo jong was, want qua gedrag is ie echt geweldig! Iedereen had dan ook verwacht dat het inrijden een makkie zou worden, zo 'cool' als ie is.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:50

Dreamy, wat heb jij een gave indoctro kleinkind zeg :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:57

Thanks! Ben echt ontiegelijk blij met hem, het is een gouden dier. Hopelijk komen we er samen uit en gaan we uiteindelijk ook een mooie toekomst tegemoet onder 't zadel :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:09

dat hoop ik zeker voor je Dreamy,

de orame ( indoctro) nakomeling die ik op de manege rijdt, lijkt sprekend op indoctro, vooral kwa kleur, terwijl zijn moeder en oma beiden schimmels waren :)

hij laat wel duidelijk weten wie er op hem mogen zitten, zo heeft ie mn instructrice er al 1x bijna over de bakrand gegooid, terwijl hij bij mij dit dus nooit heeft geprobeerd. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 23:09

Goh Dreamy, ik dacht me te herinneren dat jij op de mpd was? Miss dan toch is meeten met onze indoctro kleinkinderen zodra de jouwe er klaar voor is! :)

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 00:21

Nirvana is aan de hand echt een super lief en braaf paard. Met rijden kan ze wel eens spoken en is ze best wel dominant. Maar ernaast is ze echt een lieverd! :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 03:17

Regenpier schreef:
Nirvana is aan de hand echt een super lief en braaf paard. Met rijden kan ze wel eens spoken en is ze best wel dominant. Maar ernaast is ze echt een lieverd! :)

heb je een foto van je paard :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 03:19

Anoniem schreef:
Goh Dreamy, ik dacht me te herinneren dat jij op de mpd was? Miss dan toch is meeten met onze indoctro kleinkinderen zodra de jouwe er klaar voor is! :)

Klopt! :D
Ja, gaan we doen!