Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Re: Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:38

Leuk! Even foto's kijken! Ik ben wel fan van jouw First Lady hoor, allemachtig wat een pracht..

Er is nog niet veel nafok van Casanova denk ik he?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:58

hij had in het eerste jaar 3 dekkingen gedaan en dus zijn er dit jaar 3 veulens geboren (2 appaloosa's en 1 eenkleurige, uit 2 effen kwpn en 1 appaloosa merrie) Natuurlijk had ik het effen veulen.. Maar ja, als fokker van casanova zelf ben ik zeker niet ontevreden over de bouw van dit merrieveulen, Casa heeft mooi gebouwde veulens op de wereld gezet!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:02

Oh wacht eens even, dat zag ik in het Appie blaadje staan! Volgens mij stond er niet bij hoe groot Cas is. Maar hij is rond de 1,60 toch? Verwacht je volgend jaar meer veulens van hem?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:42

Hij was als 3 jarige 1.60m inderdaad, maar de nakomelingen van mijn merrie groeien over het algemeen vrij lang door (tot een jaar of 7).
Casa is niet meer van mij. Ik heb hem gefokt en hij is als veulen verkocht. Degene die hem toen gekocht heeft heeft hem als 3 jarige goedgekeurd gekregen, maar zat verder totaal niet in de appaloosa wereld, dus heeft hij weinig gedekt. Datzelfde jaar nog is hij in de herfst door Rudolf en Roelof aangekocht. Dit jaar heeft hij wel meer gedekt, maar ik weet niet hoeveel.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 20:19

Hier even een paar foto's. Ze zijn van slechte kwaliteit, want het begon al te schemeren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

First Lady loopt Black Betty echt alles achterna... Ze zijn echt plak en kleefie :+

Hier nog een fotootje van moeders onder het zadel
Afbeelding

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:55

ik vind haar efht een plaatje

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:40

Wow! Wat mooi en wat een lange benen!! Heerlijk, Ik hoop dat ze ongeschonden groot mag worden En Dat je fijn mee aan Het werk mag gaan.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:44

Wooow, ze wordt mooi man. Jeetje Linda, wat een topper.
Mijn tao-tjes gaan goed, beide :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:56

Wat lijkt Betty een ukkie zo.. terwijl die toch rond de 1.63m/1.65m zal gaan worden...
Lekker dat ze zo goed gaan samen!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:47

Ze groeit hard Linda, tis nog steeds een plaatje hoor :D

Met Parti gaat alles goed, staan overdag de hele dag nog buiten nu nog op de wei straks zal dat wel de paddock worden. Maar hij is nog steeds harstikke lief en zo mak als een lammetje!
Heb nog geen nieuwe foto's heb er nog wel dat hij netjes in de vlechten stond smorgens vroeg zal binnenkort weereens wat nieuwe maken.
Als we naar scen tao gaan dan komen we als het uitkomt ff langs dan neem ik wel een hele rits foto's mee :)

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 07:35

Bedankt voor de complimenten!

@chefke: kijk dat klinkt goed. Wordt die ene wat makkellijker in de mond? En ben je blij met je broek???

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:36

@ Linda: stap jij eigenlijk op met een krukje op je extra grote merrie?

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 12:38

@ femski: thuis stap ik met krukje op, dan blijft ze net even beter staan en vind ze natuurlijk prettiger. Maar dat doe ik ook bij de andere van 1.70. Op wedstrijd doe ik vaak zonder.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:07

Doe ik ook inderdaad. Ik neem op wedstrijd vaak toch ook mijn ikea'tje mee hoor. Anders hang ik zo aan d'r en ondanks dat ik zelf lang ben, is dit toch minder belastend.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:03

@ Linda, Die broek is moeilijk, Ik voel bijna geen verschil en kom echt verdomd moeilijk op het paard (lees bijna niet) Maar ik vind m wel fijn zitten.
En die 3 jarige lijkt wel een beetje beter, ze geeft in ieder geval stukjes na maar ze blijft pissig, ook op been zoals bokken op buiten been en aanspringen en bijten op binnenbeen. Soms gaat ze gewoon rechtdoor als ik stuur dat soort dingen. Ik denk dat ze tijd nodig heeft. Morgen heb ik les met haar, ik hoop dat het daarvan wat beter wordt. Springen gaat wel heel goed, ze leert igg wel.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:47

Hier een foto van mijn appie, zondag wezen vrijspringen op een stal en dat pikte hij goed op :)

Afbeelding

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:53

Leuk zeg! Vond ie het spannend?

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:55

Ziet er goed uit! Ze hebben toch wel goede techniek :) Die van mij ook :D

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:58

Die van mij komt van het voorjaar ook nog wel zo op de foto. Ben benieuwd hoe zij het ervan af gaat brengen!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:04

Topic weer gevonden per toeval! Leuk!

Leuk om te zien hoe de Scen Tao's het doen... :) Mijn 'stip' staat momenteel lekker in de wei drachtig te zijn van Sam R. Ze heeft afgelopen jaar een veulen gegeven van Faldo, Google. Waarschijnlijk wordt ze komende maand aangereden, waarna ze weer op rust gaat tot na de bevalling :)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:11

Moeder en dochter:
Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:20

@femskie; nee hij vond het totaal niet spannend, hij keek een keertje naar de hindernissen en vond het toen wel prima, om ze er overheen te krijgen stonden ze met een zweep te klappen nou hij draaide ze hoofd om en had echt zo'n blik moet ik bang worden en liep op zijn gemakje weg, heerlijk paard :D

@ chefke; Ja viel mij ook niet tegen hij deed het echt goed voor de eerste keer, wist ook niet dat er springbloed in zat dus weer wat geleerd!

Denk alleen niet dat hij nog stippen krijgt, hij heeft in de zomer wel witte haren maar nu is hij echt zwart...
Twijfel nu of ik hem dan hengst moet houden of gewoon moet laten castreren, wat is jullie idee/mening??

Leuk hoor weer een veulentje op komst :)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:16

@Gribaldi: Mooi man! Dat is super!

of je hem moet castreren..hmm... dat vind ik lastig om iets over te zeggen. Kan je hem niet gewoon een keertje voorstellen op een keuring en het overleggen met de commissie? Bel anders het NAS eens op!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:17

@Iorr: wat een mooie merrie heb jij! Ben je ermee naar de keuring geweest?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:26

Ja ze is er dit jaar voor geweest, maar ze was veelste mat... Ze had praktisch nog nooit op de wagen gestaan en had een veulen aan de voet. Toen ze eindelijk de ring in moest was ze kapot. Zat geen leven in en toen kreeg ze een tweede premie. Wellicht dat ik het later nog eens probeer... :)

Gribaldi wat super dat het springen zo goed ging... Ik hoop dat stip dat ook goed op gaat pakken! Dat is toch mijn doel met haar!