Zijn er al veulentje zover jullie weten? Ik weet dat hij vanaf 27 mei meteen volop aan de bak moest dus het moet zo onderhand weleens kunnen (vroege vogels). Ben zo razend benieuwd hoe hij fokt! Gisteren was het veulen in de buik van mijn merrie zo druk aan het proefdraaien. Ze had het er gewoon moeilijk mee. Uiers worden wat gevulder maar aan de onderkant (tepels) moet het nog veel meer. Banden zijn ook nog niet helemaal zacht dus ik verwacht het veulen niet voor 3 mei. Maar aan de andere kant zoals jullie al zeiden kan het zo maar veranderen. Ik bericht jullie zodra er iets (hopelijk gezonds) bijloopt.
Het is voor mijn merrie de eerste, niet voor Charmeur. Beetje Gelders, dat wil ik best geloven. Mijn merrie is half Gelders, dus ik verwacht ook een vrij stevig type
Waarom is er nou niemand zo lief om eens wat foto's te plaatsen. Ik kan dat me niet voorstellen Charmeur klassieke types gaat geven. Hij voert zelf toch genoeg bloed.
Ik check elke dag dit topic, om te zien of er al veulens zijn, maar helaas en ik ben zo benieuwd!!!!! Mijn merrie is ook al flink aan het tekenen, banden beginnen slapper te worden, uier loopt vol, en het veulen was vanmorgen extreem druk! Ze is 14 mei uitgerekend......
Ik hoop inderdaad dat ze het nog even volhoud hoor, om een gezond veulen te krijgen heb ik begrepen dat ze vanaf 28 april zou mogen bevallen, maar inderdaad ik heb het allerliefste dat ze gewoon haar tijd vol maakt, en nog 3 weken wacht, ik hou jullie op de hoogte
overzee2
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-11 18:59
hoi,
Salitka hopelijk zit de kleine spruit nog in de buik!
Ik had een geboortemelder gereserveerd maar het had allemaal voeten in de aarde. VIa MP kon ik er een voor niet al te veel kopen net in de buurt van familie. Die zijn zo lief geweest om even te gaan kijken of hij het ook deed want het was echt niet duur. Wel een alarm met een zender en niet op de GSM maar omdat manlief toch altijd op het erf rondscharrelt vond ik dat niet zo erg. Als hij weg moet gaat de babyfoon aan die de mobiel weer belt dus zo kan het ook. Voor 200 euro vond ik hem niet duur en hij zag er volgens de familie nog prima uit. Dus hopelijk overmorgen weer een geboorte alarm. Tot die tijd maar waken. Hoewel ik niet denk dat ze het morgen al gaat doen, you never know!
Die van mij zit nog lekker warm in de buik van mama, en ik hoop dat hij/ zij het nog even volhoud
magootie
Geplaatst: 26-04-11 13:37
Hoi, ik wil mij hier even melden. Vanochtend om half 7 is er bij mij op het werk een merrieveulen van hun hengst Charmeur geboren. Mijn bazin vroeg of ik wat foto's hier in het topic wilde plaatsen, dus bij deze Het is een zwart merrieveulen met de naam Garcia. Vanmiddag gaat ze even naar buiten dus als ik dan tijd heb ga ik even foto's maken en anders morgen, hier zijn er alvast een paar van in stal
Zo echt een heel gaaf veulen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Als ze net zo kan lopen als ze er uit ziet!!!!!!!!!!! Ik hoop niet dat alle merries nu "op" zijn ha ha ha ha....
Sjarett
Geplaatst: 26-04-11 15:19
Gefeliciteerd met deze zwarte dame. Wat zal jouw bazin blij zijn met dit veulen. Dankjewel voor het plaatsen van de foto's. Uit wat voor een merrie komt het veulen?
magootie
Geplaatst: 26-04-11 16:05
Dankjewel, ze zijn er ook erg blij mee!!
De moeder van het veulen is een Scandic x Ircolando merrie
Hey, wat leuk een zwarte Charmeur. En dat terwijl er in de moederlijn dus ook nog vos zit (Scandic). Ben erg benieuwd naar meer foto's En kan bijna niet wachten op die van mij.......maar moet nog 1,5 maand geduld hebben..........hopelijk wordt dat geduld beloond, hahaha! In elk geval gefeliciteerd met dit mooie meisje!