Oh dat is vervelend El4a. Was het een hoefzweer of is hij alweer rad?
Bij mij in de wei is gisteren een wonder gebeurd. Mijn schimpie moest Edison echt helemaal niet. Hij had echt giga bijtplekken, dikke borst en dik been van de schimmel. Gelukkig ging het steeds wat beter en hoefde ze nu alleen dr oren maar naar achter te leggen en was hij weg. Nou is de schimmel gister hengstig geworden en nu staan ze heel de dag te vrijkonten in de wei. Ik ben echt zo gelukkig, nu hopen dat het zo blijft.
Ajesca: Ik heb ook regelmatig een met dikke peesjes staan, maar paar dagen later zijn ze weer dun. Dierenarts heeft ook niks kunnen vinden en als de DA komt zijn ze 9 van de 10 keer weer dun (zul je altijd zien). Pas geleden was de smid geweest en toen 's avonds had ze hele dikke achterbenen. Was de dag erna ook weer weg. Ze heeft als veulentje een keertje in een bevroren wei gelopen en heeft toen was kneuzingen opgelopen in de hoeven (met name de straal en witte lijn). Heeft ze nog altijd wat last van gehad, gaat gelukkig steeds beter en de pezen zijn de laatste tijd ook niet meer dik. Bloed tappen is misschien niet zo'n dom idee, zijn zoveel oorzaken.
Heel vaak zijn dikke benen het probleem van teveel eiwitten en te weinig beweging. Maar goed bij twijfel kan je altijd bloed laten tappen.
ajesca123
Geplaatst: 15-11-11 08:59
@Kajanus: Te weinig beweging gaat het bij deze niet zijn denk ik want ze staat van 7 uur in de ochtend tot savonds 11 uur in de wei en alleen snachts op stal. Eiwitten heb ik inderdaad ook aan gedacht ze krijgt 2x daags een schap Podo Grow en verder wel onbeperkt ruwvoer maar daar staat ze eigenlijk niet onophoudelijk van te eten En de anderen hebben ook nergens last van maar dat zegt natuurlijk niet Ik denk inderdaad dat ik gewoon even bloed af laat nemen de dierenarts moet binnenkort toch komen enten dus dan zullen we wel zien verder doet ze het prima hoor ze crossen zo nu en dan lekker door de wei en verder ziet ze er prima uit met een lekker berenvachtje tegen de kou dus heb ook niet het idee dat ze er ziek van is gelukkig
Oke nee dat zal dan wel niet, jammer want nu moet je weer verder kijken. Eclipse gaat eindelijk beter na zijn castratie hij heeft er toch wel behoorlijk veel last van gehad..
Kajanus
Geplaatst: 17-11-11 00:11
debelles schreef:
Hier is Franklin weer een keer!!
Wat een leuk stuk over jou in Hippisch Zuid Nederland
@ debelles: de arme man het is ook niet niks natuurlijk ineens je ballen kwijt... Wel fijn dat hij weer opknapt het kan ze inderdaad een flinke knauw geven. Heb er vorig jaar 2 laten castreren en bij de 1 ging het super echt niets aan de hand en de ander had binnen no time koorts en had echt moeite weer lekker in zijn vel te komen. Het feit dat het nu lekker droog en koud is zal hem wel goed doen ben nog wel benieuwd naar weer een nieuwe foto hoor ik vond het wel een aansprekend dier.
Kajanus
Geplaatst: 17-11-11 00:37
Ik denk dat je het tegen mij hebt Ajesca.. ik had de foto's van Franklin geqoute
Met het beentje van mijn paardje gaat het gelukkig weer beter. De hoefsmid dacht dat het kwam van 24/7 opklei grond nu een weekje 24/7 op stenen!gelukkig is de wei nu af en kan ze lekker met haar nieuwe maatje op de wei
Kajanus
Geplaatst: 18-11-11 23:56
Pb me allemaal jullie telefoonnummer maar dan verkoop ik jullie een proef ab en kunnen jullie het stuk zien
Laurie
Geplaatst: 18-11-11 23:58
Kajanus.
Kajanus
Geplaatst: 19-11-11 01:42
debelles
Geplaatst: 19-11-11 10:51
Kajanus schreef:
Frenka
Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-11 12:55
we zijn dr allemaal stil van geworden
Miran71
Geplaatst: 25-11-11 13:15
Kajanus schreef:
debelles schreef:
Hier is Franklin weer een keer!!
[
Wat een leuk stuk over jou in Hippisch Zuid Nederland
En wat een mooie foto's..... zeker die van het veulentje
EL4a:wat goed dat je haar lekker kan poetsen:) wel jammer dat je er zo weinig heen kunt maar aan de andere kant moet zon beestje ook gewoon lekker jong zijn en spelen. Hier gaat het eigenlijk wel goed ze is momenteel erg overbouwd maar krijgt wel eindelijk wat meer vlees. Ze begint nu echt ineens een beetje paard te worden en het echte sprieterigge gaat er nu een beetje af:) Wel een heerlijke bol haar maar het blijft een heerlijk ding om te zien:)
Kajanus
Geplaatst: 25-11-11 17:19
Frenka schreef:
we zijn dr allemaal stil van geworden
wauw dat ik dat voor elkaar kan krijgen
Met Clipse gaat het gelukkig heel goed hij is weer mooi fris en fruitig.